Onko kenelläkään ollut vuotojen hillitsemiseen cyklokapron lääkettä?

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä sain parin kierron ajaksi kokeiltavaksi...Eilen alkoi menkat ja tuntuu ettei noista lääkkeistä juurikaan ole apua, vai viekö kenties aikansa ennen kuin alkaa vaikuttaa :/ Taitaa se kohdunpoisto tulla eteen.
 
anemiaäiti
toimi ihan hyvin, meni tosin vähän aikaaennenkuin vaikutti, mut piti sit lopettaa kun sivuoireena tuli ihan järkyttävä pahoinvointi :(
Ett anemiaa vaan käristään ja pinaattia järsitään, verilettuja kun en syö, ja vatsa ei toimi ollenkaan jos syö rautaa tabletteina
 
Alkuperäinen kirjoittaja anemiaäiti:
toimi ihan hyvin, meni tosin vähän aikaaennenkuin vaikutti, mut piti sit lopettaa kun sivuoireena tuli ihan järkyttävä pahoinvointi :(
Ett anemiaa vaan käristään ja pinaattia järsitään, verilettuja kun en syö, ja vatsa ei toimi ollenkaan jos syö rautaa tabletteina
:hug:
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä sain parin kierron ajaksi kokeiltavaksi...Eilen alkoi menkat ja tuntuu ettei noista lääkkeistä juurikaan ole apua, vai viekö kenties aikansa ennen kuin alkaa vaikuttaa :/ Taitaa se kohdunpoisto tulla eteen.
Mä oon nyt vuoden verran syönyt niitä runsaisiin menkkoihin.
Mulla oli ennen pillereitä hb 95 ja nyt on noussut 135.
Otan 2tablettia 3 kertaa päivässä. Joskus oon ottanut 3 pilleriäkin kerralla, jos ei oo pienemmällä annoksella pärjännyt.
 
Minulla on ollut vastaavaa lääkettä samaan vaivaan, mutta toisen nimisenä. Oli siitä jotakin apua, tosin minäkin ylitin suositeltua annosta, ennenkuin se kohdallani toimi.
Mutta koska siitäkään ei ollut juuri apua, laitatin hormonikierukan (joka ei sekään pidä vuotoa poissa, kurissa kylläkin) Mutta kohdallasi kierukka ei enää taitane tulla kysymykseen.
Entäs joku kohdun limakalvon polttaminen, itselläni tämä ehkä edessä, jos luovun kierukasta.
Naistentautien lääkäri sanoi, että sitä suositellaan kokeiltavaksi ennen kohdunpoistoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minulla on ollut vastaavaa lääkettä samaan vaivaan, mutta toisen nimisenä. Oli siitä jotakin apua, tosin minäkin ylitin suositeltua annosta, ennenkuin se kohdallani toimi.
Mutta koska siitäkään ei ollut juuri apua, laitatin hormonikierukan (joka ei sekään pidä vuotoa poissa, kurissa kylläkin) Mutta kohdallasi kierukka ei enää taitane tulla kysymykseen.
Entäs joku kohdun limakalvon polttaminen, itselläni tämä ehkä edessä, jos luovun kierukasta.
Naistentautien lääkäri sanoi, että sitä suositellaan kokeiltavaksi ennen kohdunpoistoa.
Käsittääkseni tuo kohdun limakalvon polttaminen on sama asia kuin lämpöpallohoito ja se ei ikävä kyllä onnistunut.Suurin pallo oli käytössä ja se ei täyttänyt mun kohtuonteloa kokonaan,koska kohtuni on rakenteeltaan poikkeava=liian suuri pituussuunnassa.Pallon paine ei noussut riittävästi.Olivat ylimääräsenä toimenpiteenä tähystäneet kohdun, mutta siellä ei mitään erityistä havaittu, ei puhkeamaa tms.Endoa oli kaavinnassa saatu saaliiksi paljon.Ja kierukkaa eikohdallani enää tule kysymykseen.Kierukkaraskauden syynä oli se,että kierukka ei sopinut kohdun malliin :/
 
pillereitä popsin...vaikutus....vuodotta pidempään ja sitten taas kaikki hulahtaa kerralla...ei tätä jaksa jos koko ajan tällästä....kaikenlisäksi pillereistä alkanut tuleen huonovointisuutta :x
 
Minulla on ollut niitä...Ja toi vaikutusaika tosiaan tuntuu vaihtelevan välillä, riippuen vuodon määrästä...Viimeksi tais kestää kolme päivää, ennen kuin lääke alkoi kunnolla vaikuttaa :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlan:
Minulla on ollut niitä...Ja toi vaikutusaika tosiaan tuntuu vaihtelevan välillä, riippuen vuodon määrästä...Viimeksi tais kestää kolme päivää, ennen kuin lääke alkoi kunnolla vaikuttaa :|
Eli toivoa vielä on asian suhteen?Maaliskuussa on lääkäri asian tiimoilta keskussairaalassa.Siihen mennessä varmaankin osaan jo sanoa että onko lääkkeestä apua vai ei.
 
ie
ite pari kiertoa söin tota lääkettä, ei apua. hyytymiä poisti mutta sitten lurahtelikin ihan kunnolla verta. voikohan tota annosta nostaa, söin siis 3xpäivässä 2 tablettia.

Ja nyt tuli tänä aamuna sellanen ihme juttu että mulla on viikko sitten loppunut kuukautiset, niin tänä aamuna lurahti oikein kunnolla kirkasta verta ja hyytymiä, mistähän johtuu?
 
Hella
Kysymys teille ko. lääkkeen tai vastaavan käyttäjille, mistä teillä johtuvat runsaat vuodot?

Itse kun kärsin vaikeasta endosta ja ilmeisesti sen aiheuttamista väli-ym. vuodoista, jotka usein runsaitakin. Voisikohan tällaisesta lääkkeestä olla apua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ie:
ite pari kiertoa söin tota lääkettä, ei apua. hyytymiä poisti mutta sitten lurahtelikin ihan kunnolla verta. voikohan tota annosta nostaa, söin siis 3xpäivässä 2 tablettia.

Ja nyt tuli tänä aamuna sellanen ihme juttu että mulla on viikko sitten loppunut kuukautiset, niin tänä aamuna lurahti oikein kunnolla kirkasta verta ja hyytymiä, mistähän johtuu?
Oiskohan sulla jäänyt hyytymä jonnekkin ja nyt sitten viiveellä tuli pois.Ystäväni kertoi että hänelle kävi joskus tuolla tavalla ja kaikki oli kuitenkin ok.Sterilisaation tehnyt lääkäri sanoi mulle, että tuo 2tab. 3 krt päivässä on se maksimi, mitä saan ottaa.En uskalla itse ainakaan mennä sitä nostamaan.On tämä yhtä tuskaa.Hiivatin menkat |O :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hella:
Kysymys teille ko. lääkkeen tai vastaavan käyttäjille, mistä teillä johtuvat runsaat vuodot?

Itse kun kärsin vaikeasta endosta ja ilmeisesti sen aiheuttamista väli-ym. vuodoista, jotka usein runsaitakin. Voisikohan tällaisesta lääkkeestä olla apua..
Mulla on endoa...kaavinnan yhteydessä oli saatu saaliiksi paksua endomassaa ja paljon.Välivuotojakin on joskus, pientä tiputtelua.
 
Mulla kanssa annoksena 1-2 tab. 3krt päivässä ja vähensi vuodon määrän kolmannekseen aikaisemmasta. Olen kuullut, että toisilla toimii paremmin särkylääkkeen kanssa yhdessä, liekö huhua vaan?
Itse pohdin jatkoa josko hormonikierukka sopisi ( kun muuten hormonivalmisteet ei ) , muutoin popsitaan cyklokapronia koko loppu hedelmällinen ikä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Mulla kanssa annoksena 1-2 tab. 3krt päivässä ja vähensi vuodon määrän kolmannekseen aikaisemmasta. Olen kuullut, että toisilla toimii paremmin särkylääkkeen kanssa yhdessä, liekö huhua vaan?
Itse pohdin jatkoa josko hormonikierukka sopisi ( kun muuten hormonivalmisteet ei ) , muutoin popsitaan cyklokapronia koko loppu hedelmällinen ikä...
Kokeile ihmeessä hormonikierukkaa jos se vaikka sopisikin.Onhan se iso investointi jos joutuukin otattamaan aikaisemmin pois, mutta mulla se niukensi vuodot ja pärjäsin hyvin sen osalta.

Mä mietin tässä että onkohan tää iha ok, kun sterilisaatio oli tiistaina ja edelleen välillä supistelee, kuin raskaana ois .Joudun syömään buranaa.Vähensin buranan kahteen annokseen, mutta vähensinköhän liian aikaisin?Mutta onhan ne tehneet kaikenlaista tulla sisuksissa, että ei kai se ihme jos ei olo vielä ole normaali.Samassa yhteydessä oli myös kaavinta ja sitten tähystivät ylimääräsenä toimenpiteenä kohdun ja katsoivat munasarjat ja -torvet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja *****:
Miten te, joilla noin runsaat menkat pärjäätte töissä?
Otatteko sairaslomaa?

Itselläkin todella runsaat, mutta juuri ja juuri pärjään...
Kuukuppi ja sen lisäksi vielä side.. sittenkin oli vielä epävarmaa ennen lääkitystä että pärjääkö .. + se huimaus..
 
ie


Oiskohan sulla jäänyt hyytymä jonnekkin ja nyt sitten viiveellä tuli pois.Ystäväni kertoi että hänelle kävi joskus tuolla tavalla ja kaikki oli kuitenkin ok.Sterilisaation tehnyt lääkäri sanoi mulle, että tuo 2tab. 3 krt päivässä on se maksimi, mitä saan ottaa.En uskalla itse ainakaan mennä sitä nostamaan.On tämä yhtä tuskaa.Hiivatin menkat |O :ashamed: [/quote]


just niin! rajottaa perhana jo elämää! välillä myöhästyy töistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja *****:
Miten te, joilla noin runsaat menkat pärjäätte töissä?
Otatteko sairaslomaa?

Itselläkin todella runsaat, mutta juuri ja juuri pärjään...
En pärjäisikään .....joutuisin ottamaan sairaslomaa.En siis ole tällä hetkellä töissä, mutta keväällä ehkä alan opiskelemaan ja siksi on saatava asiat kuntoon.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja ie:
ite pari kiertoa söin tota lääkettä, ei apua. hyytymiä poisti mutta sitten lurahtelikin ihan kunnolla verta. voikohan tota annosta nostaa, söin siis 3xpäivässä 2 tablettia.

Ja nyt tuli tänä aamuna sellanen ihme juttu että mulla on viikko sitten loppunut kuukautiset, niin tänä aamuna lurahti oikein kunnolla kirkasta verta ja hyytymiä, mistähän johtuu?
Joo, mulla parasta aikaa menossa menkat ja oon vedellyt niihn noita pillereitä. Pakko oli taas lisätä hieman annostusta, toissa päivän töistä tullessani tunsin housuihin hulahtavan ja reilusti. Pääsin pytylle, niin housuista valu siteen yli menneet veret pitkin kinttuja lattialle. Samalla tuli noin 15cm pitunen hyytymä perässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja ie:
ite pari kiertoa söin tota lääkettä, ei apua. hyytymiä poisti mutta sitten lurahtelikin ihan kunnolla verta. voikohan tota annosta nostaa, söin siis 3xpäivässä 2 tablettia.

Ja nyt tuli tänä aamuna sellanen ihme juttu että mulla on viikko sitten loppunut kuukautiset, niin tänä aamuna lurahti oikein kunnolla kirkasta verta ja hyytymiä, mistähän johtuu?
Joo, mulla parasta aikaa menossa menkat ja oon vedellyt niihn noita pillereitä. Pakko oli taas lisätä hieman annostusta, toissa päivän töistä tullessani tunsin housuihin hulahtavan ja reilusti. Pääsin pytylle, niin housuista valu siteen yli menneet veret pitkin kinttuja lattialle. Samalla tuli noin 15cm pitunen hyytymä perässä.
Tuo on todella kurjaa.Mulla vähän samantyylisiä kokemuksia täällä kotona ollessani
 
Arew
Cyklokapronin (tai Caprilonin ) annos on 2-3 tablettia kolme kertaa päivässä. Käytän yhdistelmäehkäisypillereitä kolme liuskaa peräkkäin, jolloin vuoto vain 5 kertaa vuodessa. Heti vuodon alettua alan ottaa Cyklokapronia maksimiannoksella (3 X 3 tablettia ) ja jatkan 4 päivää (vuoto kestää 5 päivää ) . Jotenkuten pärjäilen, töissäkin saa aina yrittää olla vessan lähellä... Joskus tuo Cyklokapron auttaa tosi hyvin, joskus huonommin. Syynä runsaisiin vuotoihin ihan vaan lähestyvät vaihdevuodet, ei siis mitään endoa tai myoomia. Hormonikierukkaa en halua.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä