Onko kenenkään lapselle tehty vatsalaukun tähystystä?

k
on tehty kun olin yhdeksän vuotias. Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Muistan kyllä tuon päivän kuin eilisen, vaikka ei se kovin pahalta tuntunutkaan, hieman vain oksetti kun se putki vedettiin pois. Koepaloja otettiin kolme, ei tuntunut missään! En edes suostunut ottamaan mitään puudutteita kun en olis saanut syödä heti jäätelöä operaation jälkeen. Otin sitten pelkästään sen mahahappoja tasaavan litkun. Tsemppiä huomiselle!
 
Kiitos Aliise sympatiasta.
5-vuotias, ja epäillään haavaista paksusuolen tulehdusta... :(
Pelottaa ihan kauheesti että diagnoosi ois crohnin tauti, mutta olipa tulos mikä hyvänsä niin pääasia on että lapsi saadaan hoidettua kuntoon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
on tehty kun olin yhdeksän vuotias. Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Muistan kyllä tuon päivän kuin eilisen, vaikka ei se kovin pahalta tuntunutkaan, hieman vain oksetti kun se putki vedettiin pois. Koepaloja otettiin kolme, ei tuntunut missään! En edes suostunut ottamaan mitään puudutteita kun en olis saanut syödä heti jäätelöä operaation jälkeen. Otin sitten pelkästään sen mahahappoja tasaavan litkun. Tsemppiä huomiselle!
Kiitos!
Aikoivat tehdä tuon toimenpiteen nukutuksessa, onneksi! Pahin vaihe lapselle ehkä on se tipan laitto tai sit se paksusuolen "pesu"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Kiitos Aliise sympatiasta.
5-vuotias, ja epäillään haavaista paksusuolen tulehdusta... :(
Pelottaa ihan kauheesti että diagnoosi ois crohnin tauti, mutta olipa tulos mikä hyvänsä niin pääasia on että lapsi saadaan hoidettua kuntoon...
Voi pientä :(

Taidetaan tehdä tähystys nukutuksessa?Mut nukutettiin vaikka olin "jo" 12v.

Tsemppiä teille,toivottavasti saatte pienen kuntoon :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Kiitos Aliise sympatiasta.
5-vuotias, ja epäillään haavaista paksusuolen tulehdusta... :(
Pelottaa ihan kauheesti että diagnoosi ois crohnin tauti, mutta olipa tulos mikä hyvänsä niin pääasia on että lapsi saadaan hoidettua kuntoon...
Voi pientä :(

Taidetaan tehdä tähystys nukutuksessa?Mut nukutettiin vaikka olin "jo" 12v.

Tsemppiä teille,toivottavasti saatte pienen kuntoon :hug:
Juu nukutuksessa onneksi tekevät. Just ennen nukkumaan menoa pojan kanssa juttelin tuosta sairaalaan menosta, kyllähän sitä kovin jännittää mutta kun itekki tietää että pääsee kivuistaan eroon. On se vaan niin urhea poika! :heart:
Kolmella eri lääkärillä on jo käyty, viimeks eilen ja onneks saatiin se tähystysaika jo maanantaille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luuta-Lempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulle itselleni on tehty molemmat. Ei nukutuksessa.
Huh, ei tainnut olla kovin kiva kokemus!!? :| Saanko udella mistä syystä?
Vatsavaivojen takia, olin tuolloin muistaakseni 16 v.
Ei se mukavaa ollut, mutta ollaan sitä pahemmissakin paikoissa oltu :D, eli kyllä sen sietämään pystyi vaikken siitä tykännytkään.
 
tippa
8 vuotiaalle lapselle tehtiin nukutuksessa. Ensin annettiin rauhoittavaa lääkettä niin että meni jalat alta eikä enää jännittänyt. Kaikki oli salin puolella loppujen lopuksi hyvin mennyt! Heräämössä meinasi aina kaatua ''nenälleen'' kun yritti istua. Kova lääkitys kyllä oli, kun pystyi juomaan ja syömään päästettiin lapsi kotiin. Kaikki meni hyvin, nieleminen vähän sattui samana päivänä, mutta parantui yllättävän nopeesti! :)
 
..
Se tyhjennys oli kovin homma.. noin 6v annettiin yli 4l sitä litkua nenämahaletkun kauttaa 12 tunnin sisällä ennen kuin saatiin kirkasta tulemaan myös pyttiin. Se oli aika hurjaa, kun lapsi alkoi olla jo melko väsynyt alkuyöstä ja vielä piti vaan lisää laittaa ja ravata pytyllä. Itse toimenpide meni ihan ok nukutuksessa vaikka normaalia pitempään kestikin. Tehtiin siis molemmat tähystykset ja toisella lapsella vain tuo mahalaukun tähystys. Siihen ei tarvinnut noita tyhjennyksia..
 

Yhteistyössä