Onko kokemuksia parisuhdeterapiasta?

  • Viestiketjun aloittaja puuuh
  • Ensimmäinen viesti
puuuh
Minä olen miettinyt parisuhdeterapiaa minulle ja miehelleni. Onko teillä kokemuksia moisesta tai voisiko siitä teidän mielestänne olla apua meille?

Ongelmamme on se, että mieheni ei koe minua viehättäväksi eikä halua seksiä kanssani. Meillä ei ole seksiä koskaan tai on, ehkä kerran kuukaudessa, mutta silloinkin me katsomme jotain eroottista elokuvaa samalla kun sekstailemme. Mies tuijottaa silmä herkeämättä ruudulta alastomia naisia eikä kiinnitä minuun mitään huomiota.

Mies on sanonut, että seksi kanssani puuduttavaa. Hän ei halua vaivautua siihen, koska ei saa siitä mitään irti. Hän on ilmoittanut haluavansa siihen vaihtelua. Minä taas olen ostellut seksittäitä alusasuja, ehdotellut "kävelyretkiä" luonnonhelmaan ja esimerkiksi yrittänyt innostaa miestäni pikaisiin sessioihni silloin kun hän on katsomassa televisiota. Olen myös yrittänyt tehdä asioita toisin seksin aikana, mutta miestäni ei nappaa mikään. Hän esimerkiksi vaivautui ostamistani alusasuista eikä pystynyt minua edes katsomaan (hävisi paikalta ja jäin yksikseni keikistelemään pitsimekoissani).

Mies kyllä harrastaa itsetyydytystä useasti, joten ei ole kyse siitä etteikö hän haluaisi seksiä ollenkaan. On vain kyse siitä, että minun kanssani hän ei halua seksiä.


Olen normaalipainoinen niin älkää vetäkö mitään "olet läski luuseri" -kommentteja.
 
Ei siitä pariterapiasta varmaan haittaakaan ole. Varmasti osaa neuvoa eteen päin, jos ei ole oikea paikka.

Me kävimme terapiassa joku vuosi sitten. Koimme molemmat, että se paransi suhdetta. Harmi vain, ettei siitä sitten pidemmän päälle ollut apua. Terppa halusi mieheltä lupauksen, ettei mies juo kotona, minkä mies siellä lupasikin. Lupaus ei vaan pitänyt, ja se(kotona juopottelu) onkin ollut suurin ongelmia aiheuttava juttu meillä. Eli oli ja ei ollut apua. Terapia paransi huimasti kommunikaatiota, se lähensi meitä, auttoi meitä ymmärtämään toisiamme, mutta suurimpaan ongelmaan siitä ei sitten ollut apua.
 
"alkup."
Viimeksikin kun miehelleni kerroin, että minusta tuntui pahalta kun hän katsoi silmä herkeämättä kuvaruudulla olevia naisia eikä kiinnittänyt minuun mitään huomiota niin vastaus oli: "Sinulla on siis huono itsetunto". Olen myös sanonut miehelleni siitä, että koen loukkaavana sen, että nyrkki-kyllikki kyllä kelpaa hänelle useasti mutta minä en. Tuohonkin sain vastauksen: "Sinulla vain on huono itsetunto".
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";27369315]Oletko kysynyt mitä hän tuolla tarkoittaa?[/QUOTE]

Olen kysynyt. Ei hän itsekään tiedä. Kertoili kyllä, että häntä painaa se, että minä en pukeudu seksikkäisiin alusasuihin MUTTA miksi ihmeessä hän sitten vaivautui niin hirveästi kun näin tein?! :O

Sitten hän on kertonut, että ei haluaisi että seksiä on vain illalla makuuhuoneessa. Minä sitten vastapainoksi tarjosin niitä retkiä luonnonhelmaan ja sessioita sohvalla kun hän on katsomassa televisiota. Noooh...eivät nuokaan sitten lähteneet rullaamaan eteenpäin vaan minut taas torjuttiin.

Saunassa meillä myös seksiä on ollut mutta en jotenkin enää halua sitä koska mieheni ei vain kiihotu minusta. Lähinnä suihinotoiksi nuo ovat menneet
 
"alkup."
Ei siitä pariterapiasta varmaan haittaakaan ole. Varmasti osaa neuvoa eteen päin, jos ei ole oikea paikka.

Me kävimme terapiassa joku vuosi sitten. Koimme molemmat, että se paransi suhdetta. Harmi vain, ettei siitä sitten pidemmän päälle ollut apua. Terppa halusi mieheltä lupauksen, ettei mies juo kotona, minkä mies siellä lupasikin. Lupaus ei vaan pitänyt, ja se(kotona juopottelu) onkin ollut suurin ongelmia aiheuttava juttu meillä. Eli oli ja ei ollut apua. Terapia paransi huimasti kommunikaatiota, se lähensi meitä, auttoi meitä ymmärtämään toisiamme, mutta suurimpaan ongelmaan siitä ei sitten ollut apua.
Kuinka kauan aikaa kävitte sielä terapiassa ja kuinka paljon se tuli maksamaan? =)
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";27369386]No annatko panna peppuun, otatko suihin kesken yhdynnän ja annatko miehen muutenkin tehdä mitä häntä huvittaa aktin aikana vai oletko nirso?[/QUOTE]

Olen ehdottanut tuota peppuun panemista, mutta mies ei itse halua. Otan suihin kesken yhdynnän ja mielestäni en ole nirso.
 
"alkup."
Jotenkin tuntuu siltä, että mieheni asettaa minulle aina sellaisia rimoja. "Mutta jos sinä tekisit näin niin sitten minä tykkäisin. Muttakun et tee niin et voi olettaa että sytyn". No sitten kun minä teen hänen ehdottamiaan juttuja niin ei kelpaa. Sitten hän asettaa taas jonkun uuden riman...tätä se on koko ajan. Miksi en riitä tällaisena kuin olen =(
 
"alkup."
Eilen ja tänään olemme myös puhuneet erosta. Sanoin miehelleni, että jos tilanne ei muutu niin tilanne johtaa eroon sillä minulle ei yksinkertaisesti vain riitä se, että me olemme jotain kämppäkavereita pelkästään.

Tänään mies sitten antoi lapun että kirjottaisin siihen kaikki mitä haluaisin mukanani viedä. Minä tein työtä käskettyä. Enemmän vain alkoi ihmetyttää se, että mies ei missään vaiheessa sanonut, että ei hän vielä halua erota. Eilen kun olin pääsemässä keskustelussa aiheeseen Miten edistämme suhdettamme niin mies alkoi nukkua. Jeee...hän aina lopettaa keskustelun kun minä vasta pääsen alkuun =(
 
"allukka"
Teepä niin että ala itse asettamaan ehtoja ja vaatimuksia miehelle että syttyisit. Et enää hypi sen pillin mukaan. Sit kun alkaa ihmettelee mistä tuulee niin luettele miten haluaisit miehesi pukeutuvan/käyttäytyvän/tekevän että suostut seksiin. Kerrot ettet ilman näitä edellä mainittuja syitä pysty syttymään miehelle.
 
"alkup."
[QUOTE="allukka";27369447]Teepä niin että ala itse asettamaan ehtoja ja vaatimuksia miehelle että syttyisit. Et enää hypi sen pillin mukaan. Sit kun alkaa ihmettelee mistä tuulee niin luettele miten haluaisit miehesi pukeutuvan/käyttäytyvän/tekevän että suostut seksiin. Kerrot ettet ilman näitä edellä mainittuja syitä pysty syttymään miehelle.[/QUOTE]

Nyt olen jättänyt vähemmälle seksin vonkaamisen juuri sen takia etten painostaisi häntä siihen. Haluaisin että kumpikin nauttii seksistä, mutta näin se ei ole ollut pitkään aikaan.

Olen ollut pari päivää välinpitämätön miestäni kohtaan. Mies on sen huomannut ja eilen saikin minut juttelemaan, että mikä minua painaa. Mutta mitä tapahtuikaan kun aloin avautumaan miehelle siitä mikä minua painaa. No hän laittoin nukkumaan ja sanoi keskustelun olevan liian puuduttavaa ja tuloksetonta.

Hän sanoo, että jos minä en yritä niin ei hänelläkään ole halua yrittää mitään seksin suhteen. Sitten kun minä yritän, minut torjutaan. Eli jos sanoisin miehelleni että harrastetaan seksiä seuraavan kerran silloin kun hänelle sopii niin uskoisin että pääsisimme vuoteen 2020 (ja silloinkin hän katsoisi samalla telkkarista niitä naisia).
 

Yhteistyössä