Onko kukaan tilannut jostain nettikaupasta Klarna tilille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
tyytymätön
Alkuperäinen kirjoittaja Nala:
Tilasin keväällä vaatteita ja laskun ois pitänyt tulla kesäkuun aikana, mut eipä ole näkynyt. Vaatteiden mukana tuli lasku, jossa luki "Älä maksa tätä. Tulet saamaan uuden klarna AB:ltä". Täytyy varmaan itse ruveta kyselemään laskunsa perään. Soppari paperit kyllä tulivat ja ne ajoissa palautin, mut sitä virallista laskua ei ole tullut. Näpsäkkä tapa puristaa muutama ylimääräinen euro muistutuslaskuna. Oli vika kerta, ku tämmöseen retkahdan!
sama juttu mulla, lähetin ne sopparit pariinkin kertaan. laskumuistutuksia sateli vaikka kotia asti ei laskua tullu. kuukausimaksu oli ensin 18e, viime laskussa se oli 32e. nyt ei viimekuun laskua oo taaskaan tullu...
 
todella pettynyt
Viimeinen kerta, kun tilaan mitään Klarnan kautta. Täytyy olla todella tarkkana, jos laskusi häviää. Uutta normaalia muistutuslaskua et tule saamaan, vaan laskun jossa on virheellinen summa ja sekin on hyvin nopeasti perinnässä. Eli pienin maksettava summa -kohta kannattaa unohtaa kokonaan, se ei pidä lainkaan paikkaansa. Sinun täytyy olla selvännäkijä, jotta tiedät, miten paljon maksat. Ja jos arvaat väärin, saat uuden uhkauskirjeen korkojen kera. Myöskään asiakaspalveluun ei kannata luottaa. Otin yhteyttä sinne ja kysyin, onko maksamani summa ok, josta vastattiin on. Eikä mennyt kauaakaan kun lasku olikin jo perinnässä.
Klarna käyttää perintäyhtiönä Segoriaa. Heillekin kannattaa maksaa lasku ainakin viikkoa ennen eräpäivää, koska muistutuslasku lähetetään varmuuden vuoksi jo kahden päivän päästä eräpäivästä. Ja taas saat selvitellä vaikka oletkin hoitanut laskusi ajoissa. Mielestäni kuluttajansuojaviranomaisen pitäisi jo puuttua näiden yhtiöiden toimintaan. Kyllähän laskusta pitäisi löytyä OIKEA maksettava summa ja OIKEA eräpäivä!
 
Make
Enpä voi itsekkään suositella.
Aluksi tuli kyllä tilisopimus hyvin kotiin, ainoa vaan että kyseessä oli vanha osoitteeni ja laskua ei ollut mukana. Tämän takia sain sitten sopimuksen itselleni niin sopivasti myöhässä ettei sitä olisi enää sopimuksessa merkittyyn päivämäärään mennessä kerennyt takaisin lähettää.
Soitinpa sitten asiakaspalveluun ja sovimme että lähetän sopimuksen heti ja sanoin vielä että vaihtaisivat uuden osoitteeni tietoihin jatkoa ajatellen. Tavarat löysivät kyllä oikeaan osoitteeseen...

Muutama päivä sitten ilokseni tuli kaksi kirjettä klarnalta, sisältäen laskun (ja muistutusmaksun +5e) sekä uudet tilisopimukset, hienoa. Ja yllättäen nämäkin olivat kiertäneet vanhan osoitteeni kautta.

Ja onko oikein kun tilasin cdonista tämän yhden tilauksen, josta yksi leffa tuli jälkitoimituksena, niin tämän jälkitoimituksen takia alkuperäinen lasku olikin sitten muuttunut kahdeksi. Ei vittu näin.

Soitettuani asiakaspalveluun totesivat ettei alkuperäinen tilisopimus ole heille saapunut, joten eivät ole voineet avata tiliä, joten nämä muistutuslaskut nyt sitten johtuvat siitä.
Tämä ei ainakaan johdu itsestäni kun kyseisen sopimuksen olen postin huomaan luovuttanut noin heinäkuun puolivälissä.

Anyways lopputuloksena nyt sitten sain nuo muistutusmaksut anteeksi ja maksan koko paskan kerralla pois, eikä tarvi tämän firman kautta enää tilata mitään. Anteeksi pitkä tilitykseni, mutta pysykää erossa tästä.
 
L-O
Välttäkää tätä firmaa parhaanne mukaan. Jos esimerkiksi laitatte sinne sähköpostia, sieltä tulee automaattivastaus, joka ei selvitä asiaa millään lailla. Firma yrittää myös saada sitä viiden euron muistutuslisää joka tapahtumasta.
 
Mullekin tuli Nellystä tilatessani lappu, jossa luki että sopimuspaperit tulevat myöhemmin - joo, ne olivat mulla 2.8. tjtn ja palautuspäivä 4.8. tai tulee muistutuslasku. Vieläkään ei oo kuulunut mitään. Saa nähdä saanko laskua tai sopimuspapereita enää ollenkaan :confused:
 
"Satu"
Sopimukset eivät koskaan menneet perille?? Laitettu kahteen kertaan ko puljuun -minne lienee hukanneet? Sieltä ei otettu asiasta yhteyttä vaan selvisi ihan itse soittamalla kun laskua ei alkanut kuulumaan. Lopulta maksoin laskun kokonaan pois kerralla ja kehtaavat vielä pommittaa kun ei ole kerennyt kirjautumaan heidän tililleen kun eri pankista maksettu. Minusta törkeää käytöstä! En ikipäivänä usko, että postilaitos hukkaisi kaksi erillistä sopimuspostia... Ja on inhottava tunne kun ei tiedä missä omat henk.koht. tiedot seilaa...
 
Mä tilasin just viime viikolla tuotteita tuolle klarna-tilille. Aiemmin mulla ei kyseistä tiliä ollut, ja niissä ehdoissa sanottiin että täytyy laittaa tulotiedot, jonka perusteella ilmoittavat saanko koko tiliä. Missään ei kuitenkaan kysytty mitään tulotietoja, vaan tuli heti sähköpostiin vahvistus tilauksesta, eikä montaa päivää mennyt kun tuotteetkin tuli. Klarnalta tuli paperit allekirjoitettavaksi parin päivän päästä, ja samana päivänä vein postiin ne. Mulla on vieläkin vähän epäselvää, että sainko mä nyt tuon tilin? Mutta ilmeisesti, kun ne paperitkin tuli kotiin...
 
:)
meillä ei ole koskaan ollut klarnan kanssa mitään ongelmia, vaikka on käytetty tosi paljon.

jos jotain virhettä on laskussa ollut, niin aina on selvinnyt asiakaspalveluun soittamalla ja näitä kertoja on ollut vain pari.
 
"mä"
Valkkaat tavarat ostoskoriin, valitset maksutavaksi tuon Klarnan. Kysyy henkilötietoja, myös sos.tunnusta. Tekee luottotarkistuksen, jonka perusteella joko myöntää tai on myöntämättä tuota laskua. Jostain syystä hirvittävän monet kotiäidit ei sitä saa, olisko pienet tulot syynä (?)
Luottotietojen menon jälkeen ei varsinkaan.

Mikäli Klarna myöntää laskun, tulostaa kauppias sen laskun ja toimittaa laskun tavaroiden kanssa sinulle samassa paketissa. Maksat sen joko kokonaan tai osissa (minimi taisi olla joku 9 euroa). Joskin osissa maksettuna tulee jonkinlaiset korot päälle, kun menee luottona silloin.

Kätevä tapa maksaa, jos tosiaan vain saa sen laskun. Itse en sitä saa kotiäitinä jostain syystä... Turvallinen molemmin puolin.


Mä sain opiskelijana ja luottotiedottomana. Oho! Tosi kaikki laskuni olenin heille ajoissa maksanut, mut ihmettelen silti.
 
klarna lakkoon
Petyin kovasti kun tilasin kamppanja osta nyt maksa syyskuussa tapaan. Tilatessani en tienny klarnasta mitään enkä aavistanut että minun pitäisi joku tili avata, vaikka tahdoin kerralla maksaa syyskuussa. Ei tienny boutiqekaan tilinavauksesta. Maksumuistutus tuli pian kun en lähettänyt hakemusta vaan lähetin kyselyn sähköpostitse. Vastausta ei kuulunut, odotin noin kuukauden kunnes tuli segoria perintäyhtiöltä maksu 26€ ,5€ maksumuistutuksesta. Taas lähetin varmaan neljä eri sähköpostia varalta vielä eri osoitteisiin että edes joku vastaisi. Meni pari viikkoa ja perintätoimisto vastasi, olivat lähettäneet kirjeeni sinne vaivautumatta vastaamaan itse siihen. Tänään vielä lähetin postia klarnalle ja segorialle asiasta. Eräpäivä segoriaan on 31.10 eli saas nähä kuin käy täs, PE¤#%&!
Kyllä kaverikin ehdotteli jo kuluttajasuojaan yhteydenottoa.
 
oikeus voitti
Uskomatonta, perintäyhtiöltä tuli vastaus ja saan anteeksi velan perintäkulun osiolta, eli maksa 5€ vain. Koska olivat tarkistaneet että pitkän odotusajan vuoksi en saanut vastausta ajoissa klarnalta. Tekivät poikkeuksen kohdallani.
Toivottavasti teillä muillakin asia selviäisi järellisesti!
Itse olin eilen niin vihainen että itkin, opinpahan tästä miten tämä homma toimii ja totesin että ei sovi mulle.
 
Reetan Ruutu
Klarnalta yritettiin ottaa yhteyttä verkkokauppaani tänään. Luettuani koko viestiketjun olen päättänyt että Klarna ei ainakaan minusta saa sopimuskumppania. Ei näillä palautteilla. Jatkamme siis ennakkomksua ja postiennakkoa maksutapoina.
 
Mun post it -lapusta taisi olla jonkinlainen hyöty sillä Klarnalta tuli sähköpostia jossa sanottiin että muistutuslaskua ei veloiteta. Mä tosin laitoin noihin kolmansiinkin sopparipapereihin pientä viestiä...

Sitten, sitten. Uutta laskua ei ole tullut. Kai se viimeistään tällä viikolla tulee kun edellisen laskun eräpäivä oli tuo 3.11.
 
"kauppias"
Klarnalta yritettiin ottaa yhteyttä verkkokauppaani tänään. Luettuani koko viestiketjun olen päättänyt että Klarna ei ainakaan minusta saa sopimuskumppania. Ei näillä palautteilla. Jatkamme siis ennakkomksua ja postiennakkoa maksutapoina.
Mulla kans verkkokauppa, eikä tuo oikein toiminut, etenkin jos keskimääräinen tilaus on pieni niin on ihan suhteettoman kallis maksutapa. Vielä sekin, että luottorajat ovat ihan omituiset. Kokeilin tilata oman yritykseni nimissä, sain onnistumaan 30 euron laskun. Tämän_jälkeen_tuli ilmoitus, että luottorajasi on täynnä.
Siis ettäkö vain 30 eurolla voi ostaa yritys, jolla on kaikki maksutiedot kunnossa... jos olisikin ollut vain väliaikainen virhe, mutta näitä maagisia luottorajoja jos tarjotaan asiakkaallekin, niin kaupathan jää tekemättä, suivaantunut asiakas ei tule takaisin yrittämään jollain toisella maksutavalla.
 
"Ansu"
Tilasin viimetalvena kengät ja otin klarna laskulla ja maksoinkin pois heti kun laskun tiedot tuli s-postiin kengät tuli vasta 2viikkoa sen jälkeen.. No sit alkoi tuleen laskuja ja lisälaskuja ja perintä laskuja ja jouduin pankin kautta selvitteleen että olen maksanut.. He pahoittelivat kovasti mutta kun kokeilin eräästä verkokaupasta klarna laskulla tilata niin mun luottoraja oli ylittynyt.. Eli ilmeisesti ne ei anna ihmiselle jonka ovat todenneet huijauskelvottomaksi :D
 
Vento
Tilasin nelly.comista kengät + muuta vaatetta, hukkasin laskun ja kysyin uuden laskun klarnalta. Laskussa ei kuitenkaan näkynyt kenkiä joten en tullut niitä maksaneeksi. Sitten lähettivät mulle muistutusmaksun, jonka maksoin pari päivää myöhässä.
Nyt minulle tuli segorialta perintälasku, ja jos yritän soittaa sinne, automaattinen vastaus vastaa ruotsiksi. Jos valitsen englannin, kukaan ei vastaa. Yritän myös soittaa klarnalle, mutta sielläkin on automaattinen ruotsi-vastaus. Vaikuttaa siltä että on pakko maksaa kengät kahteen kertaan + älyttömän lisämaksut päällle kuten muistutusmaksu, perintämaksu ja viivästyskorko.
Suosittelen kaikille lämpimästi että ELKÄÄ KÄYTTÄKÖ KLARNAA!!!
 
"vieras"
tilasin 500euron tavaran.
jään mielenkiinnolla odottelemaan maksulappuja.... karmea ketju. toivottavasti en joudu tuohon pyöritykseen,ettei maksamani laskut löydä perille.
 
Sanna Toivanen /Klarna Oy
Hei "vieras",

ehdottaisin sinulle seuraavanlaista yhteistyötä:

Kerro minulle henkilökohtaisesti, miten osamaksusi hoidetaan meidän Klarnan osalta, millaisiin ongelmiin törmäät ja miten me hoidamme mahdolliset ongelmatilanteet ja me lahjoitamme sinulle tästä tiedosta pari leffalippua vaivanpalkaksi.

Arvostamme erittäin paljon kaikkea palveluitamme koskevaa palautetta, jota saamme niin näiltä keskustelupalstoilta kuin muidenkin kanavien kautta. Näin pystymme jatkossa kehittämään palveluidemme ongelmakohtia.

Ystävällisin terveisin,
Sanna Toivanen
sähköposti: etunimi.sukunimi@klarna.com

[QUOTE="vieras";22693820]tilasin 500euron tavaran.
jään mielenkiinnolla odottelemaan maksulappuja.... karmea ketju. toivottavasti en joudu tuohon pyöritykseen,ettei maksamani laskut löydä perille.[/QUOTE]
 

Yhteistyössä