Onko kukaan tilannut jostain nettikaupasta Klarna tilille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Nettilailija
Itse olen käyttänyt Klarnan palvelua jo kohta kaksi vuotta eikä ole ollut mitään valittamista. Kaikki mennyt niinkuin pitänytkin. Laskut tullu ajallaan ja maksuaikaa ollut rittävästi. Suosittelen siis että luette Klarnan ohjeet tarkasti, koska nämä ihmiset eivät täällä näytä tajuavan että Klarnalla on sekä tili että lasku vaihtoehdot. Eikä nämä näytä myöskään ymmärtävän sitä maksuvapaata kuukauttakaan kun ihmettelevät miksei laskua ole tullut.. Kysykää siis asiakaspalvelusta jos homma ei toimi!
 
Hmm... Olen tilannut eräästä paikasta ja laskut tulleet klarnalta, mutta tosiaan en kyllä ole koskaan allekirjottan mitään sopimusta yms.. et ihan vaa laskut tullu normaalisti ja olen maksanutki iha niinku pitää.. ja tosiaa osa maksulla tuli ostettua 500 egen edestä.
 
Kuvaaja
Ajattelin heräteostoksena ostaa uuden kameran -taas-, mutta tällä kertaa osamaksulla. Putiikissa suositeltiin Klarna-osamaksua. Googletin tänne ja en nyt tiedä uskallanko. Himo on suuri, mutta ehkä olisi paras vaan alkaa säästämään tämän keskusteluketjun perusteella.
 
shams
En suosittele ketään käyttämään Klarnan palveluja.

Sain itsekin verkkokauppaostosteni päätteeksi tekstin "Ostosta ei hyväksytty, luottoraja ylittynyt". Minulla on 37 000 € vuositulot, ja täysin moitteettomat luottotiedot. En myöskään ole koskaan jättänyt maksamatta laskuja Klarnalle, enkä muuallekaan. Nyt Klarnan laskullani luottorajani on näköjään vähän alle 400€.

Soittaessani asiakaspalveluun, sain vaan neuvon ostaa tuotteet osamaksulla, mikäli luottotietoni eivät muuhun riitä! Koin tämän varsin loukkaavaksi ja nöyryyttäväksi - asiakaspalvelija vihjaili, ettei minulla ehkä olisi rahaa maksaa tilaustani, koska luottoraja on heidän mukaansa ylittynyt! Ilmeisesti osamaksamisen suositteleminen ja luottorajojen kohtuuttoman alhaisena pitäminen on joku Klarnan uusi strategia tehdä parempaa bisnestä, kun kaikki maksavat korkoja osamaksuistaan ja tekevät näin Klarnalle lisävoittoa.

Jatkossa ostan kyllä tuotteet ennemmin luottokortilla - siihen kun ei ole ongelmaa saada useamman tonnin luottorajaa, ja palvelukin pelaa huomattavasti paremmin.

Ei Klarnalle.
 
Klarna Oy
Hei,

On hauska kuulla, että osalla tänne kirjotelleista on positiivisia
kokemuksia palveluidemme käyttämisestä.
Haluaisin auttaa selvittämään mahdolliset väärinkäsitykset palveluistamme. Tarjoamme sekä tavallista 14 päivän maksuajalla olevaa lasku vaihtoehtoa sekä Klarna osamaksutilivaihtoehtoa. Tavallinen lasku tulee tilauksen mukana, osamaksutililasku tulee erikseen. Osamaksutiliin ei tarvitse allekirjoittaa sopimusta.

Klarnalla tehdään jokaisen tilauksen yhteydessä luottotarkistus ja tähän päätökseen vaikuttavat mm. ikä, avoimet laskut sekä aikaisempi maksuhistoria Klarnalla. Päätös on sama sekä laskun- että osamaksun kohdalla joten tarkoituksemme ei tietenkään ole tätä kautta ohjata asiakasta osamaksamaan tuotettaan.

Huomioimme kaiken saamamme palautteen ja kehitämme parhaillaan parempia keinoja helppojen ja turvallisten maksutapojen tarjoamiseksi.

Ystävällisin terveisin,
Maria Eerikäinen
Klarna
 
Nyt mietityttää.. onko klarna lasku ja klarna tili eri asia??

Itse olen kaksi kertaa maksanut klarna laskuna ja mitään sopimuksia en ole allekirjoittanut, saatikaan mitään kirjeitä sieltä olisi kotiin tullut. Tuotteen mukana oli lasku minkä maksoin kokosummana pois. Tosin kyse oli alle 100€ tuotteista.. ja ensimmäinen ostos oli viime syksynä luulis sopimuksien tulleen jo..?
 
väne
Useimmilla on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun ei ymmärretä mikä on lasku ja mikä velkatili.
Olen useita kertoja maksanut klarna-laskulla ilman minkäänlaisia ongelmia. Aion tila ta toistekin. Laitoin juuri oman verkkokaupan pystyyn ja meinaan myös laittaa kyseisen maksuvaihtoedon.
 
"marika"
Mites tuossa noi oikeat kulut ja kuukausimaksut voi arvioida? Klarnan omilla sivuilla on vian pitkästi nuo maksuehdot ja siihen liittyvää juttua. Esim. kun jos verkkokaupan sivulla josta meinaan tilata on mainittuna tuon Klarna vaihtoehto ja eri pituisia esimerkkejä, esim. 42e/12kk, 28e/24kk, niin onko tuo todelliset kustannukset kaikkineen lisineen ja korkoineen mitä ostoksista tulee vai mistä ne oikein näkee. En viitsisi tilausta tehdä ennen kuin tietää mitä se oikeasti maksaa ja milloin.
 
"Vieras"
Itsekkin Klarnalta kameran tilasin Rajalasta eikä maksamisessa kyllä ollut mitään ongelmia. Täällä kun näkyy Klarnan edustajia liikkumaan niin tosiaan hyvä kehitysehdotus olisi tuo, että olisi laskuri jolla saisi laskettua kokonaiskustannuksen kaikkineen korkoineen ja laskutuslisineen.
 
"Risto"
Yritin ostaa 1000 euron tietokoneen CDON.COM:sta laskulla vaan eipä onnistunut. Mainostavat vielä tällä hetkellä, että osta nyt ja maksa kesäkuussa....sain vain viestin: Sinulla ei valitettavasti ole luottoa. Luottotietojen tarkistamisen perusteella/jälkeen ei tilaustasi voida valitettavasti toimittaa, koska tilauksen summa ylittää laskulla maksettavien tilausten luottorajan. Asiakkaan luottoraja on henkilökohtainen ja määritellään automaattisesti eikä siihen voida vaikuttaa. Pyydämme sinua kokeilemaan tilausta pienemmällä summalla tai voit halutessasi valita toisen maksutavan.

Luottotietoni ovat kunnossa. Olen kerran tilannut jotain n.50 euron edestä CDON.comin kautta ja maksanut laskuni ajoissa. Tuloja on vuodessa > 100.000 euroa, joten ei vain pieni ihminen ymmärrä, miten Klarna tekee omat luottoluokituksena. Olen yrittänyt selvittää Klarnalta, miksi näin on. He vastaavat viesteihin aina samoilla sanoilla aivan kuin siellä olisi joku robotti töissä...EN SUOSITTELE KLARNAA KENELLEKÄÄN. Harmi, että niin hyvä nettikauppa kuin CDON.COM kärsiii tällaisesta laskuttajasta.
 
"Risto"
[QUOTE="Risto";25968167]Yritin ostaa 1000 euron tietokoneen CDON.COM:sta laskulla vaan eipä onnistunut. Mainostavat vielä tällä hetkellä, että osta nyt ja maksa kesäkuussa....sain vain viestin: Sinulla ei valitettavasti ole luottoa. Luottotietojen tarkistamisen perusteella/jälkeen ei tilaustasi voida valitettavasti toimittaa, koska tilauksen summa ylittää laskulla maksettavien tilausten luottorajan. Asiakkaan luottoraja on henkilökohtainen ja määritellään automaattisesti eikä siihen voida vaikuttaa. Pyydämme sinua kokeilemaan tilausta pienemmällä summalla tai voit halutessasi valita toisen maksutavan.

Luottotietoni ovat kunnossa. Olen kerran tilannut jotain n.50 euron edestä CDON.comin kautta ja maksanut laskuni ajoissa. Tuloja on vuodessa > 100.000 euroa, joten ei vain pieni ihminen ymmärrä, miten Klarna tekee omat luottoluokituksena. Olen yrittänyt selvittää Klarnalta, miksi näin on. He vastaavat viesteihin aina samoilla sanoilla aivan kuin siellä olisi joku robotti töissä...EN SUOSITTELE KLARNAA KENELLEKÄÄN. Harmi, että niin hyvä nettikauppa kuin CDON.COM kärsiii tällaisesta laskuttajasta.[/QUOTE]

Kokeilin äsken vielä tehdä tilaukseni osamaksulla, ja kuinkas ollakaan luottoraja ei ollutkaan enää mikään ongelma....kuluttajanhuijausta. Onkohan tästä joku jo tehnyt ilmoituksen kuluttajansuojaviranomaiselle ? Jos ei vielä ole niin nyt lähtee
 
Ärsyttävää
[QUOTE="Risto";25968393]Kokeilin äsken vielä tehdä tilaukseni osamaksulla, ja kuinkas ollakaan luottoraja ei ollutkaan enää mikään ongelma....kuluttajanhuijausta. Onkohan tästä joku jo tehnyt ilmoituksen kuluttajansuojaviranomaiselle ? Jos ei vielä ole niin nyt lähtee[/QUOTE]

Mene hoitoon.
 
"Tane"
[QUOTE="Risto";25968167]Yritin ostaa 1000 euron tietokoneen CDON.COM:sta laskulla vaan eipä onnistunut. Mainostavat vielä tällä hetkellä, että osta nyt ja maksa kesäkuussa....sain vain viestin: Sinulla ei valitettavasti ole luottoa. Luottotietojen tarkistamisen perusteella/jälkeen ei tilaustasi voida valitettavasti toimittaa, koska tilauksen summa ylittää laskulla maksettavien tilausten luottorajan. Asiakkaan luottoraja on henkilökohtainen ja määritellään automaattisesti eikä siihen voida vaikuttaa. Pyydämme sinua kokeilemaan tilausta pienemmällä summalla tai voit halutessasi valita toisen maksutavan.

Luottotietoni ovat kunnossa. Olen kerran tilannut jotain n.50 euron edestä CDON.comin kautta ja maksanut laskuni ajoissa. Tuloja on vuodessa > 100.000 euroa, joten ei vain pieni ihminen ymmärrä, miten Klarna tekee omat luottoluokituksena. Olen yrittänyt selvittää Klarnalta, miksi näin on. He vastaavat viesteihin aina samoilla sanoilla aivan kuin siellä olisi joku robotti töissä...EN SUOSITTELE KLARNAA KENELLEKÄÄN. Harmi, että niin hyvä nettikauppa kuin CDON.COM kärsiii tällaisesta laskuttajasta.[/QUOTE]

Voin mennä takuuseen, että jos tulot ovat yli 100k vuodessa, Klarnan laskusta ei tarvitse itkeä missään foorumilla. Olisiko luottotiedot kuralla, ja nyt ketuttaa kun ei saa tilailtua mitä huvittaa ihan ilmaiseksi?
 
"Mikke"
[QUOTE="Risto";25968393]Kokeilin äsken vielä tehdä tilaukseni osamaksulla, ja kuinkas ollakaan luottoraja ei ollutkaan enää mikään ongelma....kuluttajanhuijausta. Onkohan tästä joku jo tehnyt ilmoituksen kuluttajansuojaviranomaiselle ? Jos ei vielä ole niin nyt lähtee[/QUOTE]

Heh heh http://kaksplus.fi/images/icons/icon10.png

> 100 000 tienaavako muka tilailee tietokonetta OSAMAKSULLA, just just
 
A Bird
Klarnan kotisivuilla voi tarkistaa oman laskun tiedot.

Se on kätevää, koska näin voi heti itse nähdä, onko maksamasi maksu mennyt perillä.

Kuinka ollakaan, nyt tuo toiminto on poistettu käytöstä!

Tilalla on "etkö löytänyt tietoa"-valinta, ja valmiista alasvetovalikosta löytyvät vaihtoehdot:

- "en ole saanut laskua ja haluaisin maksaa"

- "miksi olen saanut maksumuistutuksen"

elikkä juuri nämä kaksi tässä ketjussa mainittua Klarnan pääansaitsemistapaa.

Vahvasti haisee, juu!
(Kiitos, ei tarvitse kopioida sitä samaa "kehittämme jne."-vakioviestiä tämän toteamuksen perään.
 
"Yksvaan"
Itsellä Klarna on toiminut kaikkien muiden kanssa ok, mutta ei Coolshopin, joka yllättäen oli laittanut laskut mun sähköpostiin jota en edes ikinä lue. Sieltä ne sitten löytyi kun satuin kerran sinne vilaisemaan. Ihmettelinkin kun olin saanut karhuja, mutta en alkuperäistä laskua. Ja viimeisimmän laskun maksoin sieltä sähköpostista.

Vasta sen jälkeen kotiini tuli perintäkirje jossa oli 5 euroa huomautusmaksua, jota en luonnollisestikaan maksanut koska lasku oli jo maksettu. Kuinka ollakaan, se 5 euroa meni perintään = 45 euroa. Miettikää siis!

Varmaa on vain, että EN MAKSA!
 
nestori
Tilasin tänään 18.10. muutaman rannekkeen tanskalaiselta Ikast Etiket A/S:ltä. Kokonaislaskun piti olla 4,60€. Pankkitililtäni on tänään mennyt Klarnalle 6,90€ vaikka Klarnan sivuilla kerrotaan "Saat aina tuotteet ensin ja maksat vasta sitten".
 
Kaarlo M
Luit oikein. En ole tilannut ikinä tuon kautta mitään, mutta lasku sieltä vain tuli. Eikä ihan pieni.

Ne kauppiaat, jotka valitsevat tuon yrityksen...en arvosta pätkääkään !

ÄLKÄÄ SOTKEUTUKO MITENKÄÄN TUOHON HUIPUTUSFIRMAAN. Jos joku tilaakin jotain, niin katsokaa, että "luotonantaja" ei ole Klarna.
 
Klarna OY
Luit oikein. En ole tilannut ikinä tuon kautta mitään, mutta lasku sieltä vain tuli. Eikä ihan pieni.

Ne kauppiaat, jotka valitsevat tuon yrityksen...en arvosta pätkääkään !

ÄLKÄÄ SOTKEUTUKO MITENKÄÄN TUOHON HUIPUTUSFIRMAAN. Jos joku tilaakin jotain, niin katsokaa, että "luotonantaja" ei ole Klarna.
Hei,

Pahoittelemme, että olet vastaanottanut laskun, jota et tunnista omaksesi.

Vastaanottaessa laskun, joka on sinulle vieras, olethan viipymättä yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun.
Autamme sinua mielellämme selvittämään miksi sinulle on lähetetty lasku.

Ystävällisin terveisin

Kirsi
Klarna
 

Yhteistyössä