Onko lapset hyvä syy jäädä huonoon suhteeseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
No usein syyt tuntuvat olevan todella typeriä, joissa todellakin lapset saisi olla se paras motivaattori elellä ainakin pikkulapsiaika ohi ja katsoa vasta sitten, oliko syynä vain perus ruuhkavuosien kuormittavuus ja puolisosta etääntyneisyys väsymyksissä tms ”kasvettiin erilleen, elettiin kuin kämppikset” -paska.
Toki nyt eri asia jos puoliso ryyppää ja hakkailee perhettä tms radikaalia, niin äkkiä ulos vaan...
 
No ei.
Ehkä lapset kuitenkin olisi hyvä syy molemmille vanhemmille panostaa suhteeseensa ja olemaan valmiita kompromisseihin, joita kumppanin hyvinvointi vaatii niin, että lopputuloksena olisi tasapainoinen ja onnellinen liitto? Yksin moinen ei kuitenkaan ole mahdollista kadottamatta minuuttaan, siinä tilanteessa vaihtoehdot ovat vähissä.
 
vierailija
Haluatko opettaa lapsillesi tuollaisen mallin parisuhteesta ja perhe-elämästä? Ja varsinkin jos yritätte esittää että kaikki on "ihan normaalia", ne lapset ihan oikeesti voi luulla vielä aikuisinakin että tuollaistahan sen sitten kuuluukin olla ja käyttäytyvät itse samalla tavalla
 
vierailija
On. Pienten lasten takia voi uhrata muutaman vuoden elämästään. Toki riippuu mikä on ”huono suhde”. Jos puoliso hakkaa, niin ei tietenkään silloin. Mutta jos se on sitä ettei huvita, toinen ei imuroi tarpeeksi usein ja ei aloita sun kanssa vesijumppaa, niin tästä johtuva ero sietää odottaa.
 
vierailija
Joo olen tehnyt niin. Ihan okei mennyt, pääasiassa. Lapsilla hyvä faija, pääasiassa.
Perhe on kiva.
Vastuu lapsista ja perheestä on tärkeintä.
Välillä hermostun mutta kyllä se siitä. Ja välillä okei hyviä hetkiä.
En kyllä kaipaa tai ottaisi ketään muutakaan. Parisuhde ei tuo onnea, siihen höynään en enää menisi. Ja olen onnellinen niiden puolesta, joilla asia aidosti toisin.
Sellaseen jatkuvaan onnen tunteen perässä hyppelehtimeseen en usko, vahingollistakin.
 
vierailija
Lasten takia olisi hyvä katsoa kaikki kortit ennen eroa. Parisuhdeterapiat tms. jutut. Kolmannen osapuolen takia eroja en hyväksy. Suoraselkäinen katsoo ensin yhden suhteen ihan kunnolla loppuun ja sitten vasta kalastelee uusia.
 

Yhteistyössä