Onko mielestäsi outoa vai ihan ok jos äiti on kotona vielä kun nuorinkin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Epätavallista, mutta miksi se ei olisi ok? Jos perhe on katsonut että se on heille hyvä ratkaisu ja talous toimii niin ei työnteko minusta ole mikään moraalinen velvollisuus (edellyttäen että edetään omin varoin).

Jos on työtön työnhakija niin on työtön työnhakija, ja onpahan ainakin "tehtävä" niille 20 tunnille vuorokaudesta kun lapsi ei ole eskassa/ekalla sillä välin kun työtä ei vielä löydy. Tai jos on sairauslomalla, työkyvytön... Niin sitten on sitä.

En ehkä ymmärrä kysymystä. Missä tilanteessa ja millä perusteella se ei olisi ok?
 
vierailija
On ok olla kotona syystä tai toisesta. Lapselle se on etu ja monella aikuisella on muistoja lapsuudesta kuinka turvallista ja ihanaa oli tulla kotia koulusta, kun joku odotti sielä.

Itse olen kotona ja luultavasti joudun/saan olla hyvinkin pitkään. Hyviä puolia kotona olemisestani löytyy lasten kannalta paljon, mutta omalta kannalta tämä alkaa käydä työstä :(
 
vierailija
Olen kotona edelleen ja 4. lapsi lopettaa lukion ensi vuonna. Ei haittaa onko outoa vai ei - ei kiinosta muitten ihmisten mielipiteet. Itse olen onnellinen ja tilanne sopii meille.
 

Yhteistyössä