Onko muiden lapsilla mummoa joka ei tykkää omista lapsenlapsista?

  • Viestiketjun aloittaja soffi-iita
  • Ensimmäinen viesti
soffi-iita
Oma äitini on suht nuori ja hyväkuntoinen muttei halua auttaa mitenkään. Ei soita eikä kysy lasten kuulumisia. Ei myöskään pyydä käymään, lapset sotkevat ja voivat haluta ruokaa mitä ei nuukana raski tarjota. Mutta kyllä odottaa äitienpäivänä ja jouluna käymään lahjojen toivossa jota en hänelle suo. Ei olla enää käyty ollenkaan eikä käydä nyt jouluna.
 
++
juu tuttu tunne,mun äidillä on oma muksu samanikäinen kun meidän esikko.tuntuu et ei sil oo oikee koskaa aikaa muutaku pakollinen joulu ja synttärit.asuu kauempana joten eipä oo lapset siellä koskaan yökylässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
juu tuttu tunne,mun äidillä on oma muksu samanikäinen kun meidän esikko.tuntuu et ei sil oo oikee koskaa aikaa muutaku pakollinen joulu ja synttärit.asuu kauempana joten eipä oo lapset siellä koskaan yökylässä.
Mutta meillä asuu n. 5km päässä eikä koskaan nähdä. En kyllä haluaisikaan. Lasten puolesta harmittaa enkä nyt tarkoita lahjoja vaan välittämistä. puistoissa näkee isovanhempia muksujen kanssa mutta meillä ei tosiaankaan mummo tykkää lapsista, puhumattakaan että edes syliin lasta ottaisi. Olenko ilkeä kun en välitä äidistäni yhtään enkä muista enää häntä? Turha odottaa apua vanhana kun ei itse ole auttanut meitä mitenkään. Itse asun yksin usean lapsen kanssa joten arjen pyörittäminen on joskus väsyttävääkin mutta pärjätään.
 
mie
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
Siis oikeastikko?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
Siis oikeastikko?
No ikävä kyllä näin! Niin ja appiukko vielä totesi että: "kyllä poika olis jättipotti mutta kyllä likkoja on jo tarpeeksi!" Kumpikaan ei ole kysynyt esim. laskettua aikaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja M:
ihmetteleepi...
millaisia nämä mummot on olleet äitinä? teidän ollessa pieniä..
kun ei jaksa ymmärtää tuollaisia mummoja olleskaan. itsekkäitä ihmisiä.
Itse en muista että minua olisi koskaan lapsena pidetty sylissä tai muuten hyvänä. perheen musta lammas jota äiti aina haukkui ja löi, sen muistan. Synttäreitä äitini ei järjestänyt minulle koskaan eikä yövieraita saanut tulla. Minusta äitini on tunnevammainen joka saa viettää myös vanhuuden meiltä rauhassa, ei pelkoa en aio auttaa mitenkään. Saa ostaa palvelut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
Siis oikeastikko?
No ikävä kyllä näin! Niin ja appiukko vielä totesi että: "kyllä poika olis jättipotti mutta kyllä likkoja on jo tarpeeksi!" Kumpikaan ei ole kysynyt esim. laskettua aikaa.
harmittaa sun puolesta. Kaikkea hyvää sinulle ja halit
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
Meillä vähän sama homma anopin kanssa. Ei suuttunut mun raskaudesta, mutta piti kyllä huolen, että näen hänen silmienpyörittelynsä! Mulla ei oo vakipaikkaa odottamassa, töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä kun työelämään palaa. Anopin mielestä mun olis pitäny alottaa opinnot avoimessa heti esikoisen synnyttyä... Sehän oliskin ollu mahdollista, kun imetin tunnin välein, mies teki ympäripyöreitä työ- ja koulupäiviä ja olin muutenkin aika pihalla synnytyksen jälkeen...
Nyt anoppi on itse "vapaalla" puoli vuotta, eikä varmana tarjoa lastenhoitoapua. En kyllä kaiken kokemamme jälkeen ehkä edes halua jättää lastani hoitoon sille natsille! Mikä näitä nykyajan isovanhempia vaivaa? Mun omat vanhemmat ei malta odottaa koska näkevät ainokaista lastenlastaan ja auttavat aina kaikintavoin. Siitä saan olla onnellinen.

:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no tykkää meidän esikoisesta mutta varoitteli koko ajan että muistakaa sitten että ette tee enää lisää lapsia! Nyt kun olen raskaana niin suuttui uutisesta. On kuulemma niiiiin hirveä työ kahdessa lapsessa ja elättäminen. Surkuttelee muille sukulaisille että kyllä ne oli hulluja kun toisenkin lapsen tekevät, kyllä töihin pitäis mennä! Olen siis hoitovapaalla jota anoppi ei mitenkään hyväksy. tarkennukseksi vielä että ollaan ihan vakavarainen vakityöpaikat omaava pariskunta ja talostakin yli puolet maksettu, muita velkoja ei ole. Eikä ole esikko ollut anopilla hoidossa kun kerran yhden tunnin, että ei ainakaan siitä pitäisi kielteinen asenne olla kiinni. Ei vaan pysty ymmärtää sen ajatusmaailmaa!
Siis oikeastikko?
No ikävä kyllä näin! Niin ja appiukko vielä totesi että: "kyllä poika olis jättipotti mutta kyllä likkoja on jo tarpeeksi!" Kumpikaan ei ole kysynyt esim. laskettua aikaa.
Joo. Just näin. Mutta eipä meillä muutenkaan kysellä esim. mun vointia, niin la:n kysymisestä vois pudota mulla korvat päästä.
 
Kohta joku mummo tulee tänne haukkumaan meitä nykyajan äitejä laiskoiksi tms. Kyse ei ole siitä, ettemmekö jaksaisi lasten kanssa ja etteikö mummot saisi viettää leppoisia vanhuudenpäiviä, mutta mammat tässä ihmettelee, miksi mummoja ei kiinnosta omat lastenlapset...
 
mie
kiitokset tesmpistä ap:lle, sitä tarvitaankin, sen verran loukkaantunut olo on!

Ja mussupussu: mun äiti oli kans aivan onnessaan tästäkin raskaudesta, mutta tosiaan toi anoppi on uskomaton... Mikä näitä ihmisiä tosiaan riivaa, onko niille itelle ollu jotenkin traumatisoivaa olla äiti?!
 
möntti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kiitokset tesmpistä ap:lle, sitä tarvitaankin, sen verran loukkaantunut olo on!

Ja mussupussu: mun äiti oli kans aivan onnessaan tästäkin raskaudesta, mutta tosiaan toi anoppi on uskomaton... Mikä näitä ihmisiä tosiaan riivaa, onko niille itelle ollu jotenkin traumatisoivaa olla äiti?!
Anoppi pelkää sinun vievän koko hänen pojan usko pois vaan. Jotkut anopit ovat oikeasti sairaita
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Kohta joku mummo tulee tänne haukkumaan meitä nykyajan äitejä laiskoiksi tms. Kyse ei ole siitä, ettemmekö jaksaisi lasten kanssa ja etteikö mummot saisi viettää leppoisia vanhuudenpäiviä, mutta mammat tässä ihmettelee, miksi mummoja ei kiinnosta omat lastenlapset...
Juu ja minun äitini saa ihmetellä kunhan riittävän vanhaksi tulee että miksi lastenlapset eivät käy mummoa katsomassa...puhumattakaan että kukaan sitten auttaa jos apua tarvitsee, odotan innolla sitä aikaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kiitokset tesmpistä ap:lle, sitä tarvitaankin, sen verran loukkaantunut olo on!

Ja mussupussu: mun äiti oli kans aivan onnessaan tästäkin raskaudesta, mutta tosiaan toi anoppi on uskomaton... Mikä näitä ihmisiä tosiaan riivaa, onko niille itelle ollu jotenkin traumatisoivaa olla äiti?!
Siinä on varmaan joku äiti-poika -juttu, jota me ei ymmärretä... Heidän pojilleen oma äiti täytyy olla aina ykkönen ja sitten kun siihen tulee joku nuori naikkonen jalkoihin pyörimään, ei vaan kestetä ajatusta. En mä vaan tiedä, oikeesti! Siis anoppi ja appi tulivat ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi ja reaktio oli "aha" ja "jos yritätte tuoda lasta hoitoon, ei varmaan sit olla silloin kotona". Aika outoa huumoria. Mä en vaan ehkä tajunnu...
 
pampula
mun äiti on aina halunnut pitää kulissit pystyssä. joulut ja synttärit vietetään, mutta muuten ei tipu hellyyttä tai sylittelyä. lapsenlapsi ei kiinnosta yhtään. mulle tokaisi kun kuuli että oon raskaana->tee abortti,heti. en tehnyt ja nyt on ilmeisesti katkera jostain.
ammatiltaan on kuitenkin lastenhoitaja.
oon ihan rikki kun mietin joulua, haluaisin tarjota lapselle ihanan joulun, ja mummolassa on sitä sun tätä mutta en itse kestä sitä näyttelemistä.
kahdestaan kun ollaan niin jolua on hankala järjestää kotona.
mutta kun hän on vanha, niin hoitokotiin tuupataan eikä todellakaan käydä katsomassa. aion olla itse erilainen äiti ja mummo aikanaan.
 
Silmä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
juu tuttu tunne,mun äidillä on oma muksu samanikäinen kun meidän esikko.tuntuu et ei sil oo oikee koskaa aikaa muutaku pakollinen joulu ja synttärit.asuu kauempana joten eipä oo lapset siellä koskaan yökylässä.
Mutta meillä asuu n. 5km päässä eikä koskaan nähdä. En kyllä haluaisikaan. Lasten puolesta harmittaa enkä nyt tarkoita lahjoja vaan välittämistä. puistoissa näkee isovanhempia muksujen kanssa mutta meillä ei tosiaankaan mummo tykkää lapsista, puhumattakaan että edes syliin lasta ottaisi. Olenko ilkeä kun en välitä äidistäni yhtään enkä muista enää häntä? Turha odottaa apua vanhana kun ei itse ole auttanut meitä mitenkään. Itse asun yksin usean lapsen kanssa joten arjen pyörittäminen on joskus väsyttävääkin mutta pärjätään.
Oisko niin, et nuoret mummot välittää vähemmän? Meillä ainakin on niin. Oma äitini ottaa viikonlopuiksi kylään, mutta lasten isän puolelta viisikymppinen mummo, ei ole juurikaan kiinnostunut, jos jotain voi päätellä siitä, ettei muista lapsenlapsiaan syntymäpäivinä edes kortilla, eikä lasten äiti ole saanut koskaan syntymäpäiväkorttia.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Kohta joku mummo tulee tänne haukkumaan meitä nykyajan äitejä laiskoiksi tms. Kyse ei ole siitä, ettemmekö jaksaisi lasten kanssa ja etteikö mummot saisi viettää leppoisia vanhuudenpäiviä, mutta mammat tässä ihmettelee, miksi mummoja ei kiinnosta omat lastenlapset...
Juu ja minun äitini saa ihmetellä kunhan riittävän vanhaksi tulee että miksi lastenlapset eivät käy mummoa katsomassa...puhumattakaan että kukaan sitten auttaa jos apua tarvitsee, odotan innolla sitä aikaa
ja todennäköisesti siinä vaiheessa valittaa muille miten kiittämättömiä lapsia ja lapsenlapsia hänellä on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pampula:
mun äiti on aina halunnut pitää kulissit pystyssä. joulut ja synttärit vietetään, mutta muuten ei tipu hellyyttä tai sylittelyä. lapsenlapsi ei kiinnosta yhtään. mulle tokaisi kun kuuli että oon raskaana->tee abortti,heti. en tehnyt ja nyt on ilmeisesti katkera jostain.
ammatiltaan on kuitenkin lastenhoitaja.
oon ihan rikki kun mietin joulua, haluaisin tarjota lapselle ihanan joulun, ja mummolassa on sitä sun tätä mutta en itse kestä sitä näyttelemistä.
kahdestaan kun ollaan niin jolua on hankala järjestää kotona.
mutta kun hän on vanha, niin hoitokotiin tuupataan eikä todellakaan käydä katsomassa. aion olla itse erilainen äiti ja mummo aikanaan.
Aivan kamalaa! Voi sitten yksin siellä hoitokodissa miettiä, miksi kukaan ei häntä käy katsomassa...

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kiitokset tesmpistä ap:lle, sitä tarvitaankin, sen verran loukkaantunut olo on!

Ja mussupussu: mun äiti oli kans aivan onnessaan tästäkin raskaudesta, mutta tosiaan toi anoppi on uskomaton... Mikä näitä ihmisiä tosiaan riivaa, onko niille itelle ollu jotenkin traumatisoivaa olla äiti?!
Siinä on varmaan joku äiti-poika -juttu, jota me ei ymmärretä... Heidän pojilleen oma äiti täytyy olla aina ykkönen ja sitten kun siihen tulee joku nuori naikkonen jalkoihin pyörimään, ei vaan kestetä ajatusta. En mä vaan tiedä, oikeesti! Siis anoppi ja appi tulivat ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi ja reaktio oli "aha" ja "jos yritätte tuoda lasta hoitoon, ei varmaan sit olla silloin kotona". Aika outoa huumoria. Mä en vaan ehkä tajunnu...
:O meillä tosiaan esikoinen oli iloinen asia anopille, appiukon mielestä tosin väärää sukupuolta. mutta "yhden lapsen-propagandansa" anoppi aloitti heti, sen bravuuri oli puhua meidän tytölle tälläisiä: "sano isälle ja äitille että minä haluan olla ainut lapsi!" "sano Maija että minä en halua sisaruksia!" jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kiitokset tesmpistä ap:lle, sitä tarvitaankin, sen verran loukkaantunut olo on!

Ja mussupussu: mun äiti oli kans aivan onnessaan tästäkin raskaudesta, mutta tosiaan toi anoppi on uskomaton... Mikä näitä ihmisiä tosiaan riivaa, onko niille itelle ollu jotenkin traumatisoivaa olla äiti?!
Siinä on varmaan joku äiti-poika -juttu, jota me ei ymmärretä... Heidän pojilleen oma äiti täytyy olla aina ykkönen ja sitten kun siihen tulee joku nuori naikkonen jalkoihin pyörimään, ei vaan kestetä ajatusta. En mä vaan tiedä, oikeesti! Siis anoppi ja appi tulivat ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi ja reaktio oli "aha" ja "jos yritätte tuoda lasta hoitoon, ei varmaan sit olla silloin kotona". Aika outoa huumoria. Mä en vaan ehkä tajunnu...
:O meillä tosiaan esikoinen oli iloinen asia anopille, appiukon mielestä tosin väärää sukupuolta. mutta "yhden lapsen-propagandansa" anoppi aloitti heti, sen bravuuri oli puhua meidän tytölle tälläisiä: "sano isälle ja äitille että minä haluan olla ainut lapsi!" "sano Maija että minä en halua sisaruksia!" jne..
:eek: Niinku miks? Ihan tärähtäny! Ja vielä käyttää lasta välikappaleena, murr.
 
jaahas
No mä luulen että äitini siis lasten mummi tykkää kyllä lapsenlapsistaan mutta se on niin etäinen. Asuu 25 km päässä meistä ja 60 km veljen perheestä ja näkee lapsia ehkä 1 x 2 vuodessa jos me ei sitten useammin itse käydä. Ei siis käy eikä soita, mutta luulen jotta tykkää kuitenkin.
 

Yhteistyössä