onko muita 14-vee odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja miriza
  • Ensimmäinen viesti
anne-68
en jaksa tajuta kuinka täällä olevat nuoret äidit viitsivät edes ONNITELLA kun TÄYSI LAPSI saa lapsen??!!!Ja missäs on ap:n oma äiti ollut kun on ollut aika antaa seksuaalivalistusta?Kertoa turvaseksistä?Ehkäisystä?Ja siitä että pieni viaton pusuttelu ja käsi kädessä kävely ei ole sama asia kuin alkaa aikuisten leikkeihin,seksiin??Ehdit siis täyttää 15 kun syntyy?Mitä MERKITYSTÄ oletko 14 tai 15,täysi pentu silti!Jeesus tätä maailman menoa!!!
 
himmeenä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 08:07 anne-68 kirjoitti:
en jaksa tajuta kuinka täällä olevat nuoret äidit viitsivät edes ONNITELLA kun TÄYSI LAPSI saa lapsen??!!!Ja missäs on ap:n oma äiti ollut kun on ollut aika antaa seksuaalivalistusta?Kertoa turvaseksistä?Ehkäisystä?Ja siitä että pieni viaton pusuttelu ja käsi kädessä kävely ei ole sama asia kuin alkaa aikuisten leikkeihin,seksiin??Ehdit siis täyttää 15 kun syntyy?Mitä MERKITYSTÄ oletko 14 tai 15,täysi pentu silti!Jeesus tätä maailman menoa!!!
Mä en voi kun ihmetellä miten AIKUINEN ihminen viitsii tätä noin kommentoida :/

Miten sitä pitäisi suhtautua?Eikö se ole kuitenkin iloinen asia,kun lapsia tulee?Kaikki ne pitäisi ottaa rakkaudella vastaan,oli äiti sitten minkä ikäinen tahansa.
Turhaa tätä odottajaa enää valistaa,kun lapsi on jo tulossa.
Eri asia jos 14 vuotias suunnittelisi raskautta,häntä voisi silloin vielä toppuutella.

Hienoa on että otetaan vastuu lapsesta.

Kasvaisit sinä jo aikluiseksi,hävettää todella olla kansasi samaa ikäluokkaa :headwall:
 
heippuli
onnee tosi paljon.mun sisko sai vauvan kun se oli 15 vee ja niillä on menny tosi hyvin.nyt niillä meni just poika syksyllä kouluun ja toinen on 4 v. ja ei parempaa äitiä ois voinu olla kun mun sisko.ei oo katunu yhtään lapsen tekoo ja sama mieskin on vieläkin.
siihen kannattaa varautua et kaverit saattaa häippästä mutta tosiystävät kyllä pysyy.ja opiskellahan kerkee aina.onnee vielä kerran!!!!! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 14:33 nikitön kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 12:29 kiukkis kirjoitti:
ja vielä se, että varmasti pystyt antamaan lapsellesi sen mitä hän äidiltään tarvitsee:RAKKAUTTA!
Mitään muuta ei sitten tarvitakkaan :headwall: :headwall: :LOL:
Rakkaus sisältää tosi paljon asioita: hellyyttä, hoivaa, välittämistä.... Kun rakastaa lastaan, tekee kaikkensa, että lapsella on hyvä olla. Rakkaus ei ole vain tunne, se on tekoja.

t.26v vakooja :p
 
mielestäni on hienoa, että pidätte lapsen ja otatte vastuun JO NUORINA, sillä monet eivät ota vastuuta vanhempanakaan. Muistakaa jakaa keskenänne myös kotitöitä ja älkää luovuttako ensi hädän hetkellä: sisua ja rakkautta toivottaen: vierailija.
 
On tää maailma menny ihan hulluksi! ainakin minun mielestä on väärin että joku pikkutyttö oottaa lasta ja on itsekin vielä lapsi. Ainakaan mulla ei tullut saman ikäisenä mieleenkään olla raskaana. No tuleehan niitä "vahinkolapsia" kun ei ehkäsyä käytä. Aivan naurettavaa kuvitella että 14 wee raskaana. Miettikää vähän.
 
Minun kaveri sai lapsen kun oli 15 ja on muuten paljon parempi äiti ollut lapselleen kuin monet muut ketä tiedän ja ovat ihan suunnitellusti tehneet lapsen. Ei se ikä vaan se asenne. Itse en olisi ollut tuon ikäisenä valmis lapsia hankkimaan, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja elää niiden mukaisesti.

Onnea ja jaksamisia teille! Toivottavasti kaikki menee hyvin :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja anne-68:
en jaksa tajuta kuinka täällä olevat nuoret äidit viitsivät edes ONNITELLA kun TÄYSI LAPSI saa lapsen??!!!Ja missäs on ap:n oma äiti ollut kun on ollut aika antaa seksuaalivalistusta?Kertoa turvaseksistä?Ehkäisystä?Ja siitä että pieni viaton pusuttelu ja käsi kädessä kävely ei ole sama asia kuin alkaa aikuisten leikkeihin,seksiin??Ehdit siis täyttää 15 kun syntyy?Mitä MERKITYSTÄ oletko 14 tai 15,täysi pentu silti!Jeesus tätä maailman menoa!!!
Vaikka olen itsekkin aika nuori. Mutta olen samaa mieltä kun tässä sanotaan :x
 
Sori offtopik mutta:

Mä olen miettinyt ihan tosissani ja puolia tähän kyseiseen asiaan ottamatta, että jos alle 16v saa lapsen ja synnytyksen jälkeen vaikka tulee kipeäksi (ja lapsi jostain syystä olis myös lastenosastolla), niin viettävätkö molemmat aikansa lastenosastolla vai tuore äiti naistenosastolla ja vauva vaan lastenosastolla?
Voi olla hieman sekavaa, mutta tuli mieleen tämä siis kun oma vauvani oli pitkään synnytyksen jälkeen lastenosastolla ja minä itse nkl:ssä. Olis ollu helpompaa olla edes samassa rakennuksessa, joten kaikenlaista tuli mietittyä.
 
Niin, ja voinhan mä tähän asiaankin kommentoida. Mun kaveri sai lapsen ollessaan 9-lk, ja mies oli tällöin 8lk. Ihan hyvin pärjäsivät, ja olivat paljon kypsempiä kun monet muut. Esim minä pitkään aikaan. :D
En mä nyt kuitenkaan voi suositella sitä kellekään mutta kukin tyylillään. Ei se kuolemaksikaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
tässä joku sanoi ettei saa nukkua koskaan kuin 2-3 tunnin pätkiä. älä huoli meidän vauva on nukkunut 2vk ikäisestä 4-5h unia ja nyt 2,5kk ikäisenä posottelee vähintään 6h putkeen joka yö! että täällä ainakin ollaan energiaa täynnä ja vauva on maailman suloisin olento, varsinkin kun se on oma! toivotan onnea ja kasvakaa yhdessä poikaystäväsi kanssa, pitäkää huoli toisistanne ja pyytäkää apua vanhemmilta&ystäviltä kun sitä tarvitsette! vauva tulee olemaan nro.1 teidän elämässänne.
Sama juttu meillä. :)
 

Yhteistyössä