Onko muita 15v?

  • Viestiketjun aloittaja eveliina89
  • Ensimmäinen viesti
eveliina89
Hei vaan kaikki!
Onkos muita 15v. odottavia kuin mä?
Ekaa vauvaa siis odottelen. LA on toukokuussa, viikko mun 16v. syntymäpäivän jälkeen.

Asun avomieheni(21v.) kanssa vanhempieni omakotitalon erillisessä kaksiossa.

Vanhempani on ottanut vauva uutisen aika rauhallisesti, isosiskoni kun sai ensimmäisen lapsensa 16vuotiaana, nyt lapsia on jo 3 :)

Mieheni äiti kyllä paasasi aikansa, poikansa menetetyn nuoruuden puolesta...mut nyt kaikki on ok..
 
No huh huh lapsihan olet itsekin vielä :/ Oma tyttäreni on 8 vuotias ja jos hän tulisi raskaaksi 7 vuoden kuluttua, minä pyörtyisin järkytyksestä. :eek: No jaksamista kuitenkin :hug: ja onnea odotukseen :flower:
 
Norrsu
Jos rakastuu nuorena mitä sitten? Olin mäkin 15 kun tapasin nykyisen mieheni? Ja meillä on 7 vuotta ikäeroa..Tuskin miehelläni mitään pedofiiliaikeita oli kun nyt meille on tulossa esikoinen (nyt minä 19 vuotias ja mies 26)
Te joilla on nyt joku ongelma nuorien "teiniäitien" kanssa niin voisitteko ystävällisesti käydä kurkkaamassa "teinipalsta"- aloituksesta ja sieltä löytyy varmasti paljon hyvää asiaa ettei tarvitse yleistää että teiniäiti on huono äiti :)

Vanhempikin, varttunut ja kokenut äitikin voi olla huono äiti.. miksei niistä puhuta ja yleistetä? Voi voi...

 
Ronja
Niinhän se on, että 15-vuotias on vielä lapsi. Mutta toivottavast kirjoittaja pitää hyvän huolen lapsestaan, ja kasvaa vanhemmuuteen.
Mutta edelleen täälläkin jatkuu toi ala-aste meininki. Toi on todella kypsymätöntä käytöstä, eikä tuollaiset ihmiset jotka tänne tulee haukkumaan toisiaan ole kypsiä äideiksi. Huonoja äitejä on niin vanhoissa, kuin nuorissa, ei mitään voi yleistää. Käy vaan sääliksi teidän lapsia, kun miettii mitä ne teiltä oppii, kun vanhemmat haukuu täällä toisiaan ja on noin ahdasmielisiä. Voimia kaikille äideille, niin vanhoille kuin nuorille.
 
Moi Eveliina!

Itse olin 15v alkaessani odottamaan esikoistamme. 16-vuotias, kun poikamme syntyi. Nyt olen 20v, onnellinen kolmen lapsen äiti.

Älä anna ihmisten ennakkoluulojen vaikuttaa. Vaikutat vastuuntuntoiselta, fiksulta nuorelta.

Onnea teille odotukseen ja kaikkeen tulevaan. Ota asiat sellaisena kuin ne tulevat, pää pystyssä. :flower:

Saa laittaa y-viestiäkin, jos kiinnostaa. :)
 
Just..

Lain mukaan tuo 21-vuotias mieshenkilö on tehnyt rikoksen, sillä seksi alle 16-vuotiaan kanssa on laitonta, vaikka tämä alle 16-vuotias sitä itse haluaisi!!!! Eveliina hyvä, nosta syyte avomiestäsi vastaan niin saat kunnon korvaukset ;)
 
tia
Onne asulle Eveliina!
Ite sain tytöni kuukautta ennen kun täytyin 16v.
Lapsen isän kanssa erottiin tosin aika pian hänen syntymän jälkeen mutta hyvin pärjättiin kaksinkin.
Nyt mulla uusi ihana mies ja meille vauveli tulossa rv 30. Itse täytän nyt pian 20 eli mulla on siis kohta 4 vuotinen tämä esikoinen =)
Ja tuohon ikäeroon haluan kommentoida ettei tuo teillä miun mielestä kovin kauhea ole. Oma mieheni on 30 ja hyvin on mennyt vaikka hän on 10v vanhempi...eipähän tarvitse lasten lisäksi holhota isukkia kun hän jo aikuinen :LOL:
Eli tsemppiä teille...
 
eveliina89
Hei taas! Arvasinhan mä että nousee haloo kun kerron minkä ikäinen olen.
mutta ei se mitään, me ollaan päätös tehty, ja alettiin yrittää lasta, juu eikö ole kamalaa! oikein alettiin "tekemällä" tekemään.

Mä olen pienestä tytöstä asti hoitanut lapsia, ja paljon myös noita siskoni lapsia.

Mulla ei oo koskaan ollut hinku ryypätä, juhlia ym ym. mä oon aina ollut tällainen kotona viihtyvä ihminen.
Nyt joku sit ajattelee että kyllä sä sit joskus kadut ku et juhlinut ym. mutta mä en tosiaan oo koskaan halunnut, olen mäkin kännit ottanut, mut ei se vaan ollut niin kivaa, että mun sitä täytyis joka viikonloppu harrastaa..

enkä ole myöskään mikään "onneton-tyyppi" Mä menin vuotta aiemmin kouluun, ku niin suositeltiin. Nyt oon lukion tokalla, ja vaikka vauva syntyykin meille, ei se merkitse mulle nuoruuden menettämistä tai haaveiden tuhoutumista, vaan päin vastoin!

Tämä on kaikki niin ihanaa, raskaus, vauva, rakkaus.
Ja kyllä mä tiedät että vauvanhoito voi olla rankkaa, olen mäkin muutaman yön hoitanut siskoni esikoista(sillä oli koliikki) että sisko ja sen mies sai nukkua.

Ja koulu ei jää kesken! Olen opintoohjaajan kanssa jutellut asioista ja tarkoitus on syksyllä jatkaa iltalukiossa, 2-4 tuntia illassa miten nyt kurssit sitten menee. Hahaa, eihän iltalukioon oteta noin nuoria! ajattelee nyt joku. ei yleensä niin, mutta poikkeuksia tehdään.

Mutta se siitä, mitäs eihän mun tarvii puolustella tekojani kenellekään ;)

Me ollaan onnellisia, mulla ja miehelläni on hyvä olla.

Ja vielä siitä, että en oo aikuinen.. en niin, mutta mielestäni täysin vastuuntuntoinen ihminen, ja jokainenhan meistä oppii elämänsä varrella paljon asioita. myös 30v. äiti joka saa toisen lapsensa, ni varrmasti sekin tekee jotain asioita erilailla kuin esikoisensa kanssa. Vai mitä :)
Elämä opettaa. hyvää jatkoa kaikille, mä en taida enää tällä nimellä tänne tulla, mutta muuten varmaan pyörin täällä harmaana B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2005 klo 17:15 eikä kirjoitti:
kuka hullu noin nuorena alkaa lasta tekemään... en tajuu :eek:
eiköhän se ole jokaisen ihmisen oma asia koska niitä lapsia alkaa tekemään!
eikä sun tarvi sitä ees tajuta, niinkun ei muidenkaan!
lopettakaa jo toi naurettava touhu! :LOL: :LOL:
olen itse 17 ja tyttöni 10kk eli sain sen kun olin 16!
 
Niin ja minä olin melkein 18 ku tulin raskaaksi,ja nyt loppu vuojesta täytän 20,poika on nyt 1v2kk ja hyvin on pärjätty! \|O \|O \|O Taitaa noita vanhoja käydä kateeksi ku ne ei oo älynny nuorena tehdä lapsia..Niin se maailma vaan muuttuu,ei enää olla 60-luvulla!Onnea kaikille nuorille odottajille :hug: kyllä te pärjäätte!
 
tiikeritero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 10:01 jadelma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 09:59 jadelma kirjoitti:
voi v***u miisukisu ja vanhus!!!!nyt lopettakaa toi pelleily \|O
miettikääs sitä että mä oon 18 ja mun mies on 38 ja meillä on vielä lapsikin................
ELIKKÄ ALKAKAAS NYT HAUKKUU SITTE VUOROSTAAN MUA JOS KERTA ON PAKKO HAUKKUU!!!! \|O AINII JA.............OHO.........MÄ OON JOPA MENOS NAIMISIIN............KAUHEETA.....VAI MITÄ...........MITEN MIE NOIN VANHAN KANS JA VIELÄ NÄIN NUORENA...............HAUKKUKAA NYT #&%£$!* NII HELPOTTUUPA TEIDÄNKIN OLO!!!!!!!!!!! \|O
Minä haukkusinki sitä sun ukkoa, ei kukaan täysjärkinen 38 vee ota 18 vuotiasta tyttöä. :whistle: :whistle: Mutta omapa on asianne!
 
hui, mun siskontyttö täyttää 15-vee syksyllä, ja mitä sitä kattelee niin ei todellakaan vois kuvitellakaan, että se sais lasta.

Kyllä se niin on että jää nuoruus elämättä, kun lapsia noin nuorena tekee. Enkä mä tarkota tällä ryyppäämistä ja rälläämistä, vaan ihan kaikkee muutakin esim opiskelua, työntekoa, kavereiden kans pörräämistä yms. ;) Onnea jokatapauksessa ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2005 klo 20:51 VIERAS kirjoitti:
hui, mun siskontyttö täyttää 15-vee syksyllä, ja mitä sitä kattelee niin ei todellakaan vois kuvitellakaan, että se sais lasta.

Kyllä se niin on että jää nuoruus elämättä, kun lapsia noin nuorena tekee. Enkä mä tarkota tällä ryyppäämistä ja rälläämistä, vaan ihan kaikkee muutakin esim opiskelua, työntekoa, kavereiden kans pörräämistä yms. ;) Onnea jokatapauksessa ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! \|O
eihän sitä voi koskaan kuvitellakkaan nuorista että tehtäis lapsia,mutta kyllä vanhemmista uskotaan!
kyllä koulut ja työt ja muut asiat kerkiää vanhempana yhtälailla kuin nuorenakin!!
 
miunkin veli täyttää 15 kohta ja oikeasti en näkis häntä vanhempana vielä piiiitkiin aikoihin, mutta hän onkin poika. ite olen 20 vuotias ja sain poikani 19 vuotiaana. nuorten parissa työskennelleenä tiedän ja olen nähnyt että monet 15 vuotiat ei osaa vielä huolehta edes itsestään, mutta se onkin ihan tapauskohtausta, joten en osaa sanoa siusta eveliina ollenkaan että oletko hyvä äiti vai huono kun olet noin nuori, ja eihän kukaan muukaan voi. siis toivotan vaan onnea sinulle vauvan johdosta ja toivottavasti kaikki menee hyvin. siinä pitää vaan oikeasti ruveta vastuuta kantamaan ja myönnän että minulle se oli suuri pala... mutta vielä tähän päivään mennessä en ole katunut, tietenkin on päiviä jolloin ottaa pähän mutta eikös kaikilla ota joskus päähän iästä riippumatta....
kyllähän siitä saa suuttua jos haukutaan miten nuorena meinaat lapsia hankkia, mutta tosiasia on että monista 15 vuotiaista ei ole äideiksi... mutta kun en sinua tunne niin en muuta tee kuin toivota sylin täydeltä onnea!!1 vauvat on ihania!!! :heart:
 
ite aloin odottaa kans 15 vuotiaana.. pari kuukautta 16v synttäreitten jälk. sain ihanan tyttövauvan :heart: jatko-opinnot jäi kesken, suhde tytön isän kanssa ei onnistunut ja olin tytön kanssa kahdestaan. nyt tyttö on 3,5vuotias ja itse lähdin vasta viime kuussa kouluun itelleni ammattia hankkimaan.. MITÄÄN EN TEKIS TOISIN.. oon saanu elämältäni PALJON ENEMMÄN mitä voi kuvitella.. aina se ei helppoa oo ollu, mut nyt jaksan opiskella paremmin kun on toi pieni tyttö ja ajattelee tulevaisuutta aivan eri tavalla =) ONNEA JA JAKSAMISIA, pärjäätte varmasti!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 17:33 mie vaa kirjoitti:
Kun miehesi on sinut noin nuorena ottanut niin varo vaan ettei vaihda nuorempaan kun vanhenet. Jotenkin tuollanen ikäero ei oo normaalia ja sitä miettii mitä kukin siitä suhteesta hakee, ei se ainakaan tasa-arvonen suhde oo kun toisella elämää jo kaksinkertasesti takana ja kokemuksia sen myötä
ei se kokemuksien määrä ikää kato. me ollaan miehen kanssa saman ikäisiä mutta tuntuu että minulla on tuota elämää takana enemmän kuin miehelläni joka on kasvatettu pumpulissa. siitähän se parisuhde rikastuu kun ollaan erilaisia. tuskin niillä, joilla on iso ikäero ja suunnitellusti lapsi tulossa, on kovinkaan epätasa-arvoinen suhde. en usko että mies siinä tilanteessa hakee pelkkää huvia nuoresta tytöstä jos kerta yhteisen lapsenkin haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2005 klo 20:51 VIERAS kirjoitti:
hui, mun siskontyttö täyttää 15-vee syksyllä, ja mitä sitä kattelee niin ei todellakaan vois kuvitellakaan, että se sais lasta.

Kyllä se niin on että jää nuoruus elämättä, kun lapsia noin nuorena tekee. Enkä mä tarkota tällä ryyppäämistä ja rälläämistä, vaan ihan kaikkee muutakin esim opiskelua, työntekoa, kavereiden kans pörräämistä yms. ;) Onnea jokatapauksessa ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! \|O
Juu älä vaan mene vahingossakaan lapsia tekemään missään elämäsi vaiheessa, ettei uraputki keskeydy (tai pahimmassa tapauksessa jää kokonaan luomatta) ja kaverit missään tapauksessa jää vähemmällä huomiolle vaan ovat loppuelämäsi ajan aina sydäntäsi lähinnä. Pääset sitten itseäsi kouluttamaankin vaikka ihan koko loppuelämän ajan jos siltä tuntuu. :D

Anteeksi, oli pakko. :ashamed: Jatkakaa. ;)
 
kultsi
En puutu aiheeseen muuten kuin, että mun korvaan särähtää TOSI pahasti tuo lasten tekeminen. Meillä niitä ei TODELLAKAAN ole tehty vaan ne on saatu...ja siitä olen todella kiitollinen.
 
Minusta 15vuotiaan tytön ja 21 vuotiaan pojan välinen ikäero ei ole paha. Aika moni tyttö on 15-vuotiaana vähintään samalla kypsyystasolla kuin 21-vuotias poika, ellei ylikin..
Tosi rumaa nimitellä aloittajan lapsen isää pedofiiliksi..eiköhän tytön vanhemmat olisi puuttuneet asiaan jos siinä jotain hälyttävää olisi. Toivon heille molemmille hyvää jatkoa valitsemallaan tiellä, vaikka se ehkä onkin erilainen kuin useimmille nuorilla. Itsestäni ei 15-vuotiaana olisi äidiksi ollut, hatun nosto siitä sinulle!
 
lapsellista touhua
On se vaan kumma, että kun aikuiset sanovat että "lapsi tekee lapsia" niin kaikki lain mukaan vielä lapset taikka lapsena itsekkin lapsia saaneet alkavat heti huutaa että "kateutta ja turhaa panettelua".

Onhan se mukava että lapsella on nuoret vanhemmat. Mutta kun se nyt kuitenkin on tosiasia että tässä LAPSI SAA LAPSEN. Ja vaikka se vauvan äidistä tuntuisi kuinka "coolilta" ja vaikka se tuntuisi kuinka siltä että "nyt tässä ollaan aikuista" niin silti ei minun ymmärrykseen mahdu se miksei voisi odottamaa muutamaa vuotta ja hankkia edes jonkinmoisen koulutuksen itselleen ns. turvaverkon joka on sitten odottamassa kun lapsia alkaa tekemään.

Ja yksinkertaisuudessaan mielestäni sellainen henkilö on "valmis" suunnittelemaan elämäänsä lapsia joka kykenee elämään ja ennen kaikkea elättämään itsensä ja tulevat lapsensa täysin itse. Ei tyyliin "asumme vanhempiemme nurkissa". Sanokaa mitä sanotte, mutta näin on näppylät!

Ja tähän "olen hoitanut paljon siskoni lapsia" loppuviimen se viimeinen vastuu on kuitenkin sillä siskolla. Joten samanlaista "henkistä taakkaa" ei näistä lapsista kuitenkaan ole. Ja kun se lapsi on siinä 24/7 niin se on kuitenkin AIVAN eri asia kuin "hoitaa paljon siskon lapsia".

Että oikeastaan ihan sama mitenkä nämä LAPSIÄIDIT puolustelevat asioitaan niin ei lapsi voi koskaan olla samanlainen vanhempi kuin aikuinen ihminen voi.
 
Voe herran pieksut...mä oon vuonna 89 menettänyt neitsyyteni..ja sä oot syntyny silloin...anteeksi mutta en osaa kuvitella itseäni tai KETÄÄN TUTTUANI äitinä 15-vuotiaana.. Mutta olet päätöksesi tehnyt joten toivotan sinulle ONNEA valitsemallasi tiellä!! Toivottavasti sinulla on vanhemmat ym. tukenasi, sillä se vauva-aika ei ole helppoa ja ruusunpunaista 25:sellekaan...äidille
 

Yhteistyössä