Onko muita 40+ odottajia?

Heipä hei kaikille...olen 42vuotias kahden kohta aikuisen poitsun äiti...tein eilen raskaustestin ja positiivinen tuloshan sieltä tuli :)
Ajatukset on pikkusen sekalaiset vaikka tätä raskautta olen toivonutkin.Oiskohan täällä muita suht samanikäsiä odottajia tai jotka ovat jo pikkusen saaneet?Haluaisin kuulla kokemuksia raskaudesta "vanhemmalla" iällä.
Mulla oli keskenmeno vuonna 1997 ja se pikkusen peikkona takaraivossa pelottelee.
 
Paljon Onnea! eiän se nyt mahdotonta ole, vaan upeaa. Oma äitini sai minut 41 vuotiaana. Siihen maailanaikaan se oli kuulemma aivan järkyttävää ja ajattelematonta. Lääkärit melkeimpä pakottivat keskeytykseen, onneksi äitini piti päänsä. (Olihan kyseessä hänen ja isäni ensimmäinen yhteinen lapsi.)
Raskautta seurataan varmaan tarkempaan ikäsi vuoksi, mutta sehän on vaan hienoa. Ihanaa odotusta ja nauti!
=)
 
PikkuMyy68 tuossapa suora linkki pinoon::wave:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1778229-40-odottajat-vol-2-a/

Voin suositella lämpimästi - saat mahtavaa vertaistukea&mukavaa ajatusten vaihtoa raskaudesta ja elämästä muutenhin, ihanien naisten kanssa!!!:heart:

Onnea raskaudestasi, sekä pikkiselle tarrasukkasia&vaaviliimaa!!!:heart::flower:

T.mur-mur
..tuonne pinoonhan miekin kertaalleen halajan:)..ikää plakkarissa 45v ja kovasti vielä haaveilen pienen pienestä:heart:..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea PikkuMyy68! Minulla ikä 41 ja viikko 26 meneillään. Olen käynyt erilaisissa tutkimuksissa ikäni takia mutta "so far so good" ja se tieto aina rauhoittaa. Minulla on jo 2 lasta mutta he ovat jo 12 ja 10 joten tämä on taas ihan uutta. Olin n. 10v sitten ahkera Kaksplus sivujen käyttäjä joten oli ihana huomata että täällä jatkuu samat kuviot!
Syysterkkuja kaikille! :flower:
 
Mistä tarkemmasta seurannasta ja tutkimuksista te puhutte? Täällä Turussa ei käsittääkseni ole mitään erityistä. Täällä ei esim. pääse kukaan lapsivesipunktioon ikänsä puolesta (minulle sanottiin, että vaikka äiti olisi 47 v., niin sitten vasta pääse ilmaiseen punktioon, jos veriseula on hälyttänyt). Minulla oli käsittääkseni ihan tavalliset neuvolakäynnit, ei mitään ylimääräistä. Mitään ongelmiakaan ei kyllä ollut (ei edes turvotusta), joten tarvettakaan ei olisi ollut ekstraseurantaan, vaikka olin41 v. esikoispojan syntyessä keväällä.
 
Viimeksi muokattu:
Olen 46 v (lapsi syntyi heinäkuussa 2010). Ainoa ylimääräinen seuranta oli ns. sokeritesti johon minut ikäni puolesta laitettiin. Ekan ultran jälkeen lasketaan riskiluku joka sitten määrittää tehdäänkö lapsivesipunktio tai istukkabiopsia. Kun ikää tuo 40 ja plus niin yleensä riskilukui sellainen että ns. jää kiinni ja pääsee (joutuu) tarkempiin tutkimuksiin.

Mulla myös raskaus meni hyvin, ei mitään ongelmia.
 
Meille tulikin sitten eilen oikein jymyuutinen...menin lääkäriin veritulppa ja kohdunulkopuolisen raskaus epäilyn takia,no ihan sain sitten erilaisia uutisia.Masussa onkin tällä hetkellä kaksi asukasta,oli siinä hetkeksi sulateltavaa.Toivon vaan että kaikki menee hyvin ja "Nyytit" pysyvät matkassa loppuun asti.
 
Mulla ei muuta ongelmaa kuin kauhea väsymys sekä jatkuva kuvotus. Odottelen vaan, että 12vkoa tulis täyteen että vois edes vähän viheltää onnesta. Nyt vielä tuntuu niin uskomattomalta:)! Onnea kovasti myös sulle. Mukavaa, kun meidän kestot on näin lähekkäin. Päästään vertailemaan:) Onko sinulla ns. luonnollisesti alkanut raskaus?
 
Ei oo luomuraskaus, kun steriloitu 15v sitten. Mutta yhden kerran hoidolla saatiin siirtokelpoisia soluja vain yksi ja se tuotti raskauden:) Mieletön onni! Sinä odotat siis kaksosia? Onko suvussa vai sattumaa? Tässä iässä sitä ajattelee, että kaikki menee hyvin tai huonosti. Päivä kerrallaan. Hassua, miten tämä toukka on minulle jo lapsi, vaikka kehitysvaiheessa on menossa katkarapuvaihe:)
 
maamo69mun iskä on kaksonen ja jsut sinä päivänä kun saatiin tuplapotista tietää totesin miehelle että onneks ei oo mulle kaksosia tullut mutta toisin kävi.Pitkästä aikaa ihana olo,johtuu varmaan siitä kun oon saanu vihdoinkin nukuttua,unilääkkeiden avustuksella kuitenkin.Aurinkoista päivää :)
 
Kiva on kyllä lukea, että muitakin on...ittellä ikää 44 ja rv nyt 14+4..
Mulla on kaksi tyttöä aikaisemmasta "elämästä", 14- ja kohta 18 vuotiaat.
Eka ultrassa käyty ja iän puolesta joudun lapsivesipuktioon itsenäisyyspäivän jälkeen, verisseula ok ja niskaturvotus samoin ok, tää ikä nyt sit jonka vuoksi meen seulontaan.
Aikas hurjasti on alkanut jännittää, ennenkaikkea se jos menee kesken.
On kuitenkin ehtiny jo tulla tärkeeksi tämä pieni "papu", kaikkine huonovointisuutineen sun muineen.
Onko millaisia kokemuksia tällaisesta punktiosta, ihan vaan niinkuin avuksi mulle tähän jännittämiseen?
:confused:
 
JHH66 Lämpöiset onnittelut raskaudestasi!!:flower::heart:

Itselläni esikko -87 ja "iltatähti" -04(olin raskautuessani 39v)

Kirjoittelit, että joudut lapsivesipunktioon..
Lapsivesipunktiohan on vapaaehtoinen toimenpide. Itselleni se tehtiin -04 raskaudessani.
Pääsin siihen suoraan ilman veriseulaa - ja näin myös halusinkin!

Punktio on toimenpide, jossa pitkällä neulalla pistetään vatsan päältä ja otetaan ultran avulla hieman lapsivettä ruiskuun.

Toimenpide ei yleensä ole kivulias ja prosentteina keskenmenon riski on 0.5-1%
Jokainen tietenkin kokee kivunkin omalla laillaan.

:attn:Olet Oikein tervetullut keskustelemaan muiden 40+ masunkasvattajien kanssa tuonne pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1778229-40-odottajat-vol-2-a/

Terkuin. mur-mur "vauvakuume" 40+ "so what" puolelta:wave:
..ja haaveilen vielä itsekkin tuonne masunkasvattajiin pääsystä:)
 
Viimeksi muokattu:
Joo, se että joudun lapsivesipunktioon, tuntuu joutumiselta...äh, kuulostaapa sekavalta...siis jotenkin haluan ja mieheni vallankin haluaa selvittää, että kaikki olisi ok, ollaan kuitenkin reilusti yli 4-kymppisii molemmat...
Jotenkin pitää vaan luottaa, ettei mee kesken, se on se mitä mie mietin, en niinkään sitä
mitä voi olla tuloksena.
Ja sit vielä nää kaameet alakulo-fiilikset, tänäänkin, itkettää kaikki, tuntuu, ettei kukaan arvosta, aina moititaan...en osaa mitään enkä varsinkaan tee mitään..sit istun vessanpöntöllä ja itken itekseni..muut ei ymmärrä näitä miun itkeskelyjä...
Miehelleni tää on eka raskaus, ollaan koettu viime vuonna keskenmeno ja hää ei ehkä osaa uskoa tän raskauden kestoon, siks ehkä suhtautuu jotenkin etäisesti.
En tiiä...alakulolla mennään näköjään tänään. :(
Mutta se helpottaa, et voi tänne kirjoittaa, vaikka tätä ei lukiskaan kukaan...
kun ei oo oikein ketään kelle puhuu näistä fiiliksistä.
-huoh-
 
JHH66 lämmin halitusrutistus:heart::hug::heart:

Noin minunkin mies suhtautunut - etäisesti.

Raskauduin 9kk:n sisään -09 jouluna(44v) Oi sitä riemua:heart:..ei vain onni kestänyt kuin 25.1 2010 asti - keskeytynyt keskenmeno rv8+3
..sen jälkeen olen raskautunut vielä kahdesti: elokuussa 2010/kemiallinen rv 4+4 ja lokakuussa 2010/kemiallinen rv 5+4

Ensimmäisen keskenmenon jälkeen on mies ottanut todella etäisyyttä koko vaavihaave projektiin..hän suree tahollaan ja mie omallani..

MUTTA, ei ollut tarkoitus näillä jutuillani sinua lisää masentaa!!!!!!!!!!!!!!!!..anteeksi..
Tuohon raskauden vaiheeseen vain kuulu nuo mielialan vaihtelut, se aivan normaalia!
Kovasti jaksuja siulle:kiss:

Toivon sinulle oikein ihanaa ja antoisaa odotusaikaa, koeta nauttia pienestä ihmeestä joka sisälläsi kasvaa!!:heart:

..ja tule ihmeessä jutustelemaan tuntojasi tuonne 40+ odottajat pinoon, josta edellä jo linkkiä laittelinkin - siellä sinua kunnellaan ja ymmärräretään täysin, saat ihanaa vertaistukea!!!!

Ps. Laspivesipunktio asiosta voit siellä myös jutustella, osa odottajista niissä käynytkin!
Tuolla "mitäs nyt" puolella, saa monasti vain pa**aa niskaan..:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä 43-v äiti, 17- ja 19-vuotiaat tytöt aiemmasta liitosta ja nyt rv 11 "uuden" miehen kanssa :) Kertalaakista tulin raskaaksi ja vieläkin olen ihan äimänä. Miehellä ei siis vielä lapsia. Nyt sitten jännitellään ja toivotaan parasta...Täällä Kanta-Hämeessä ei ole tässäkään iässä mitään lapsivesipunktiopakkoa, se on vapaaehtoinen. Jos 12-v ultrassa ja labrakokeissa kaikki on ok, en aio punktioon osallistua, neuvolassakin sanoivat että kannattaa harkita, koska kuitenkin lisää keskenmenon riskiä tuo punktio. 1.8. on laskettu aika, jos kaikki menee hyvin :) Oikein paljon onnea muillekin odottajille!
 

Yhteistyössä