onko muita - 83 odottajia?

Heippa taas. Mua alkaa jo niin kyllästyttämään nämä raskausvaivat, vaikka olenkin varmaan suht helpolla päässyt, mutta jos miettii että vielä 7 viikkoa, närästystä, kuumia aaltoja, lonkkasärkyjä, yms, niin mä en kestä. On ollut aika huono viikko, vaikka eipä tätä ole kuin pari päivää mennyt, mutta kun laskee viikonlopun mukaan niin, vois jo helpottaa. Sairastin su ja ma jonkin ihme taudin, kai se joku vatsaflunssa oli, mutta vieläkin olen ihan voimaton. Tänään tosin olen jotain saanut jo aikaiseksi.

Harmittaa vain kun tuon pöpön takia jäi perhevalmennuksen imetyskerta väliin. Ois mieskin kerinnyt mukaan, mutta mä en vain jaksanut sängystä nousta. no kaipa mä saan neuvolasta jotain papereita joihin vois tutustua etukäteen.

Muuten vauva masussa voi oikein hyvin, virtaa riittää ja nyt on pari kertaa tullut ihan kunnon supistus, ja onneksi pe pääsen ultraan näkemään miten pienokainen voi ja joko sielt nyt sit se sukupuoli näkyisi.

Emmy83 ja vaaveli 33+2
 
inkaliina-83 totta, eihän tässä enää kovin kauan ole kestämistä vaivoissa. Ja kyllä nuo vauvan potkut mahassa saa kummasti mielen iloiseksi.

mä en oikein pysty keskittymään ollenkaan jouluun, kun laskettuaika on niin lähellä sitä, eli 4.1.2009, jotenkin en edes joululqahjoja ole miettinyt ollenkaan, siskon toiselle lapselle onn helppo keksiä kun sillä sama innostus kirjoihin kun mulla, mutta muut ovatkin sitten vaikeimpia.

Tehdäänpä pieni kysely, että miten aioitte viettää joulua? meidän joulusuunnitelmat tarkentuu pe, kun saan tietoa vauvan koosta, että pitääkö lähteä käynnistämään, mutta muuten mennään mun vanhemmille.

Emmy83 ja vaaveli 33+3
 
Meillä sekä minä että mies ollaan molemmat töissä jouluna. Mutta kaiketi käyn siinä päivällä isovanhempien luona, kun on ollut tapana että koko suku kokoontuu sinne. Saadaan sitten pitää kaikki välipäivät loppiaiseen asti vapaana ni kyllä kannattaa joulu sit töitä tehdäkin :) Ai nin, joululahjat olen ostanut aikoja sitten. pitkin syksyä tarttunut kaikennäköistä aina mukaan. nyt tarvii vaan enää paketoida ;)

Emmy: Täällä vasta odotellaan niitä kremppoja. Toivottavasti ei kauheesti mitään ilmene.

Inkaliina ja AnniAapeli 21+6
 
inkaliina-83 olen kade sulle noista lahjoista, olen yksi vuosi alkanut lahjoja ostaa jo lokakuun alussa ja jo marraskuun loppuun mennessä kaikki oli ostettu. Mutta eipä se tapa valitettavasti tarttunut. ajattelin, että voisin osan ostaa netistä, niin ei tarvis tän möhömahan kanssa jouluruuhkiin pyörimään. Onneksi sisarusten ja vanhempien lahjat ostaa mut, mä vain maksan oman osion. Sitten ois viel 4 lasta ja 3 aikuista joille jotain pitäis kehittää...

Meillä on ollut kauhea melu mahassa koko päivän, se potkii ja kääntää kylkeä minkä kerkiää...

emmy83 ja vaaveli 33+3
 
Emmy: tällä hetkellä kun katsoo kalenteria niin olen kyllä tyytyväinen kun ei lahjoja enää tarvii ostaa. hyvä kun ruokakauppaan ehtii. Joulu on meillä töissä aika kiireistä. seuraavan kolmen viikon aikana kaksi yksittäistä vapaapäivää. ja näyttää siltä että työpäivät venuu niin myöhäsiksi ettei ehdi kun just ne ruuat ostaa.

Inkaliina ja AnniAapeli 22+0
 
inkaliina no mulla ei ole kuin aikaa äitiysloma alkaa ens viikolla joten sitten on aikaa pyöriä ostoksilla, aloin tässä just tekemään listaa mitä kenellekin, nii jos pääsis kaupasta nopeammin ulos.

tänään sain osat maksa-arvo tuloksista jotka oli ok, nyt viel jännitän huomiseen sappiarvoja...
ja huomenna taas pääsee ultraan meidän vauvaa katsomaan.

emmy83 ja vaaveli 33+4
 
Mä en ole joulua edes pahemmin ajatellut. Aivan sama vaikka oisin töissä silloin. Viime vuonnakin jouluolo tuli vasta just ennen aattoa. Lahjoaj en kaiketi aijo ostaa enkä itsekkään tarvitse. Tuntuu et se jouluhössötys alkaa joka vuosi aikaisemmin ja eilen meinasi päreet palaa kun Lindeksillä joulumusiikki soi todella kovasti. Onkohan musta tulossa hermoheikko... :eek:

Sintti potkii ja sätkii hirmuisesti. Nyt on alaknut liikkeet tuntumaan muulloinkin kuin illalla sängyllä pötköttäessä. Ilmoitteli olemassa olostaan kun käytiin autolla ajelemassa.

Ihana kun on tullut jonkinlainen talvi. Aamulla oli ihan ilo käppäillä töihin

Hansku ja Sintti 21+6
 
johnu tervetuloa joukkoon. onnea odotuksen johdosta. kuinka on alkanut, onko ollut mitään oireita?

Juu kyllä muakin tuo joulutouhotus jotenkin ärsyttää, aina vaan aikaisemmin alkaa kaikki. En mäkään juuri muille kuin lapsille ja miehelle ja parille kaverille osta jotain pientä. Joululaulut ärsytti silloin kun olin kaupassa töissä, niin niitä joutui jo marraskuussa sen 8-10h kuuntelemaan niin tuli jo joulukuun alussa ulos korvista

emmy ja vaaveli 33+4
 
Tuunpas tännekki hiukan höpisemään kun tää ketju taas osui silmille :D

Joulua me vietetään kotona perheen kesken :) oon pyytänyt meille sit vanhempia syömään ja käymään aattona. oon sellanen kova jouluihminen,mut en mä tosta joulukrääsästä ja lahjoista niin välitä. se on vaan kiva olla perheen kesken ja syödä hyvin :p toki nuo pojat tarvii vähän lahjoja ja täytyy laittaa kuusta sun muuta joulun tuntua kotiin,mut en mä ite enään välitä kaikenmaailman hössötyksistä :D tykkään kyl leipoa ja laittaa itse laatikot...ehdottomasti nytki poikien kans tehään pipareita ja torttuja ainakin :p
Lahjoja en oo yhtään ostanut enkä aio ostaa muutaku lapsille ja omalle siskolle sekä aivan lähimmille ihmisille . Kyllä me kyläillään sukulaisissa ja kummanki vanhempien luona varmasti,mut viedään vain jotain pientä.me on vähän sovittu sukulaisten kesken ettei ostella aikuisille lahjoja ;) ihan kiva,pääsee helpolla siitä pähkäilystä mitä kellekki ostais.

Kyllä täs alkaa jo kovasti odottamaan vauvan tuloa :heart: jotenki senki takia ku alkaa tää olo olla niin kömpelö eikä mihkään suuntaan taivu :kieh: aina täs 30viikon jälkeen näköjään tulee se vaihe et tätäkös tää oliki tää raskaana oleminen :ashamed: ähkyä,puhkua ja hampaiden kiristystä pienistäkin asioista :LOL: hih mut eiköhän täs nyt max 10viikkoa viel jaksa jotenki päin touhottaa,sit alkaaki uudenlaiset tohinat :heart:

emmy83 oi sulla kiva kun pääset huomenna ultraan näkemään pikkuisen =)
mulla ei ainakaan tällä tietoo oo enään ultraa...ellei sit mitään tuu. kyl täs alkaa välillä olo olla kärsimätön että kumpikohan tuola masus on?vaikka en mä niin kauheesti oo sitä sukupuolta miettinyt eikä väliä,mut aina sitä kumminki välillä miettii et kumpikohan tällä kertaa :heart:

tiedättekö muut sukupuolta????

mut ei täs ihmeempiä,voikaahan kaikki hyvin !

mmamaa 31+3 :heart:
 
Ai niin! Satakunnasta olen. Vielä en tiedä kumpi tulee vaikka olen jo 3 kertaa ollut ultrassa....kuulemma pikkuisella oli aina jalat ristissä ettei sinne jalkoväliin päässy näkemään. Epäilen kumminkin etteivät vain suostuneet sanomaan. Mutta ei se mitään, pääasiassa että kaikki on kunnossa :) :heart: :heart:
 
juu meilläkin oli toisessa ultrassa jalat ristissa ja kädet vielä edessä. täällä jo jännitetään aika on klo 11. Mä pääsen kolmanteen ultraan, kun syön mielialalääkkeitä, kaikki tosin on ollut tähän asti hyvin, mutta toki otan vastaan ylimääräisen ultran kun sitä tarjotaan. Mielellään maksetaan 22e siitä että pääsee ton pienen näkemään.

Espoossa on -6 astetta, hui, palelen jo valmiiksi...

Tulen iltapäivällä kun kotiudumme kertomaan kuulumiset.

Hyvää perjantaita kaikille 83 mammoille

Emmy ja vaaveli 33+5
 
inkaliina me asutaan hirvisuolla? kuis asutko säkin espoossa?

Äitiyspoli kuulumisia:
Meille ois pikku prinsessa tulossa, kokoa neidillä jo 2519g, joten ei mikään pieni, mutta kaikki oli hyvin, viel ois yksi ultra 22.12, jossa katsotaan viel kasvua ja pelkopoli käynnit alkaa ens viikolla,

Olen jotenkin onneni kukkuloilla, pitää kaivaa siskolta saadut tyttö vaatteet pahvilaatikosta ja alkaa niitä ihailemaan.

Ihan kuin olis vasta tehnyt raskaustestin samanlainen olo, pienestä ihminen on onnellinen.

emmy ja pikku prinsessa 33+5
 
Sunnuntaita 83 mammat!!!

On taas viikot poksunut eli nyt rv 34. Tänään on ollut kovin hiljainen massu, nyt tosin saunan jälkeen on ollut kauhea meteli mahassa. Tietysti kun yö lähenee, niin meteli yltyy, no onnekswi pikkuneiti ei mun unia juuri ole häirinnyt...

Tänään olen saanut tehtyä verhot makuuhuoneeseen, ja imetystyynyn valmiiksi. Huomenna sitten ois olohuoneen verhojen vuoro.

Täällä on pyryttänyt lunta koko päivän, että en ole kyllä ulos kauheasti naamaani näyttänyt...

Eipä tänään sen ihmeempiä, kuin että hyvää tulevaa viikkoa kaikille!!!
 
inkaliina: jaa, no sitten ei hirvisuo sano mitään. mutta lähellä espoon keskusta.

Huomenna pitäis lähteä tarpomaan lumeen, toivottavasti ei ole kovin liukasta, tän masun kans ei halua kaatua, tänään olen ollut sisällä ja istunut melkein koko päivän ompelukoneen ääressä.

emmy ja pikku prinsess 34+1
 
inkaliina: mä olen tehnyt parit verhot ja sitten imetystyynyn. Ja nyt sitten viel koristelen vähän tuota pinnasängyn reunasuojaa..

Mua niin itkettää, olen hävittänyt avaimet, ja sen takia myöhästyin synnytysosaston tutustumisesta. Mä en tajua missä ne voi olla, 2h olen kääntänyt asuntoa ylösalaisin, mutta piilossa pysyy, huomiseks pitäis löytää, kun aamulla pelkopoli ja mies ei ole kotona kun tulen kotiin... hitsi mua ärsyttää... Tänään taas kaikki kaatuu niskaan...

jotenkin olne taas pienessä mielessä saanut tämän miehen viaksi, koska sen piti tulla mukaan sinne, ja se onkin viel töissä.... ja no en tiedä...

Emmy ja prinsessa 34+2
 

Yhteistyössä