Onko muita joiden mies ei halua tehdä lomasuunnitelmia?

  • Viestiketjun aloittaja "viivi"
  • Ensimmäinen viesti
"viivi"
Siis koskaan ei voi olla varma haluaako lähteä jonnekin tms. Jos kysyn mennäänkö mökille niin ei osaa sanoa. Kun loma alkaa niin se on vaan sitä normaalia kotona olemista. Ärsyttää. Tuntuu että pitäisi yksin mennä lasten kanssa joka paikkaan, huvipuistoihinkin. Koska mies ei voi etukäteen mitään suunnitella eikä myöskään lähde extempore mihinkään. =(
 
dfdf
Meillä mies kyllä haluaa lähteä, mutta etukäteissuunnittelu on äärimmäisen hänelle vaikeaa. Yritä siinä sitten sopia sukulaisten kanssa aikatauluista, kun toinen osaa päättää vasta kaksi päivää ennen, minne haluaa mennä.
 
Täällä yksi. Meillä asuu yks nainen joka on sukua mun lapsille mutta ei mulle ja hän on erittäin pätevä mm. lomasuunnitelmien tekemisessä. Mun osalta riittää että ilmoitaudun osallistumaan tämän naisen tekemiin suunnitelmiin.

En tunne suunnitteluun minkäänlaista vetoa eikä mun onneksi tarvikkaan osallistua suunnitteluun juuri millään lailla.
 
Keittiönoita
Meillä mies kyllä haluaa lähteä, mutta etukäteissuunnittelu on äärimmäisen hänelle vaikeaa. Yritä siinä sitten sopia sukulaisten kanssa aikatauluista, kun toinen osaa päättää vasta kaksi päivää ennen, minne haluaa mennä.
Kuullostaa ihan minulta :D Esikoisen kanssa vielä jaksoinkin ravata lomat sukulaisissa, vaikka lomien jälkeen olisin kaivannut kipeästi lomaa. Kuopuksen synnyttyä kieltäydyin tekemästä lomasuunnitelmia ja erityisesti sopimasta mitään sukulaisten kanssa lomieni ajalle.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23922092:
Kuullostaa ihan minulta :D Esikoisen kanssa vielä jaksoinkin ravata lomat sukulaisissa, vaikka lomien jälkeen olisin kaivannut kipeästi lomaa. Kuopuksen synnyttyä kieltäydyin tekemästä lomasuunnitelmia ja erityisesti sopimasta mitään sukulaisten kanssa lomieni ajalle.
Minä en ole suunnitellut muuta kuin yhden 2-4 päivää kestävän mökkireissun siskon mökille, enkä edes vaadi miestä tulemaan mökille. Voi vapaasti jatkaa reissuaan lähistöllä olevaan oman sukunsa yhteiskokoontumiseen. Ei mielestäni ole liikaa vaadittu mieheltä, kertoa, sopiiko suunnitelma hänelle vai ei, jotta myös siskoni ja mökille tulossa olevat vanhempani tietäisivät ajoittaa reissunsa samaan ajankohtaan.

Muu aika miehen 4 viikon lomasta on täysin hänen vapaassa käytössään. Ja omia suunnitelmia on jo kertynytkin. Kumma juttu, ettei edes pientä yhteistä juttua voi sopia etukäteen.
 
Mun mies on kyllä ihan joojoo mies. Mutta vähän liikaakin, sitä ei kiinnosta suunnitella mitään. Stressaa jo nyt että ei ehdi tekee mitään koko kesänä. No, meillä ei ole varsinaisesti mitään lomaa joten lomailu jää viikonloppuihin, mutta mua ei todellakaan kiinnosta ihan joka viikonloppu mennä mökille, mies taas vois elää kesän siellä.
Ei sillä, etteikö mökki olis kiva, mutta kun siellä majailee miehen vanhemmat koko kesän enkä ole heidän kanssa ylimpiä ystäviä niin ihan joka viikonloppu ei kiinnosta olla siellä. Ja kun musta lastenkin kuuluu nähdä ja kokea muutakin. Vielä ne on sen verran pieniä, että Ähtärin eläinpuisto tai Korkeasaari kelpaa. Mutta kun miehen kanssa ei voi sopia näitä viikonloppuja "kiinni" jo nyt vaan mennään eteenpäin että kattellaan... ärsyttävää.

Ja auta armias kun oon miettinyt pidennettyä viikendiä Pärnuun tai haapsaluun niin ei tule mitään. Ei voi miettiä, ei ole rahaa, ei tiedä saako pari päivää vapaata, ei tiedä mitään. ARGH!! hermoja kiristelee välillä.
 
"vieras"
Me joudutaan molemmat arkena menemään niin aikataulujen mukaan että kumpikaan ei halua lomalle mitää pakollista isompaa. Mennään fiilispohjalla ja jos mökit ym ei sovi yksiin niin so what, mennään omalla porukalla.
 
Mun mies on kyllä ihan joojoo mies. Mutta vähän liikaakin, sitä ei kiinnosta suunnitella mitään. Stressaa jo nyt että ei ehdi tekee mitään koko kesänä. No, meillä ei ole varsinaisesti mitään lomaa joten lomailu jää viikonloppuihin, mutta mua ei todellakaan kiinnosta ihan joka viikonloppu mennä mökille, mies taas vois elää kesän siellä.
Ei sillä, etteikö mökki olis kiva, mutta kun siellä majailee miehen vanhemmat koko kesän enkä ole heidän kanssa ylimpiä ystäviä niin ihan joka viikonloppu ei kiinnosta olla siellä. Ja kun musta lastenkin kuuluu nähdä ja kokea muutakin. Vielä ne on sen verran pieniä, että Ähtärin eläinpuisto tai Korkeasaari kelpaa. Mutta kun miehen kanssa ei voi sopia näitä viikonloppuja "kiinni" jo nyt vaan mennään eteenpäin että kattellaan... ärsyttävää.

Ja auta armias kun oon miettinyt pidennettyä viikendiä Pärnuun tai haapsaluun niin ei tule mitään. Ei voi miettiä, ei ole rahaa, ei tiedä saako pari päivää vapaata, ei tiedä mitään. ARGH!! hermoja kiristelee välillä.
Mun mielestä sun mies ei ole joojoo-mies (niinkuin minä) koska hän ei vastaa sulle "kyllä kultaseni" lajinomaisella tavalla.

Miehesi kuuluu ryhmään "verhottu ei" eli hän tarkoittaa ei mutta ei sano sitä ääneen vaan pelaa pitkää palloa.
 
Mun mielestä sun mies ei ole joojoo-mies (niinkuin minä) koska hän ei vastaa sulle "kyllä kultaseni" lajinomaisella tavalla.

Miehesi kuuluu ryhmään "verhottu ei" eli hän tarkoittaa ei mutta ei sano sitä ääneen vaan pelaa pitkää palloa.
No juu, ja sanon auts!

Välillä vaan menee hermot, kun itse on tottunut lähtee vaikka ex tempore ja niin, että asiat selviää vaikka paikanpäällä vasta niin mies on sit arempi sen suhteen. Kaikki pitäis olla varmistettu viiteen kertaan. Tai siis kun ollaan jo istumassa autossa ja menossa paikkaan x kiertäen eka paikan b kautta. Niin siinä auton jo liikkuessa se vielä varmistelee että onhan tää nyt ok suunnitelma että mennään näin?? Haloo??? Mikä ihme juttu tollanen on, mä en ole vieläkään tottunut siihen vaikka sama toistuu aina joka paikassa.
Mutta itse se raukka ei osaa suunnitella, mutta kärkkäästi kyllä kommentoi jälkikäteen suunnitelmia, mutta kun ei uskalla ottaa kantaa etukäteen,josko joutuis kantaa vastuun vaikka sanomisistaan. :)
 
Keittiönoita
Minä en ole suunnitellut muuta kuin yhden 2-4 päivää kestävän mökkireissun siskon mökille, enkä edes vaadi miestä tulemaan mökille. Voi vapaasti jatkaa reissuaan lähistöllä olevaan oman sukunsa yhteiskokoontumiseen. Ei mielestäni ole liikaa vaadittu mieheltä, kertoa, sopiiko suunnitelma hänelle vai ei, jotta myös siskoni ja mökille tulossa olevat vanhempani tietäisivät ajoittaa reissunsa samaan ajankohtaan.

Muu aika miehen 4 viikon lomasta on täysin hänen vapaassa käytössään. Ja omia suunnitelmia on jo kertynytkin. Kumma juttu, ettei edes pientä yhteistä juttua voi sopia etukäteen.
Mihin sitten tarvitset tietoa miehen suunnitelmista? Jos siis miehen ei tarvitse edes tulla sinne mökille, niin etkö voi mennä sitten silloin, kun itse haluat mennä?
 
"vieras"
Kummasti noilta miehiltä onnistuu suunnitelmat, jos ne liittyy urheilun katsomiseen telkkarista tai oman kaveri/harrastusporukan menoihin, vaikka treeneihin tms...jostain polttareista puhumattakaan. silloin ei kyllä kalenterit eikä kellot yhtään ahdista, eikä sitovien aikataulujen tekeminen vaikka joka saatanan viikoksi kesän aikana.

Vaan anna kun vaimo tahtois tietää edes yhden viikonlopun semmoisella aikataululla etukäteen, että ehtisi jotain kivaa YHDESSÄ, myös miehen toiveita kuunnellen (jotain koko perheen yhteistä tekemistä kuitenkin) suunnitella ja saisi vielä sen ilon, että voi fiilistellä ja odottaa jo ennakkoon tätä kivaa tekemistä lasten kanssa. Yhtäkkiä muuttuu suunnitelmien tekeminen ja niihin sitoutuminen niin perin vastenmieliseksi ja vastauksena on vaan venkoilua.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23922299:
Mihin sitten tarvitset tietoa miehen suunnitelmista? Jos siis miehen ei tarvitse edes tulla sinne mökille, niin etkö voi mennä sitten silloin, kun itse haluat mennä?
Mies voisi heittää muun perheen matkan varrella mökille. Ei ole mitään järkeä ajaa kahdella autolla peräkanaa suurinta osaa matkasta.
 
"tadaa"
[QUOTE="vieras";23923738]Kummasti noilta miehiltä onnistuu suunnitelmat, jos ne liittyy urheilun katsomiseen telkkarista tai oman kaveri/harrastusporukan menoihin, vaikka treeneihin tms...jostain polttareista puhumattakaan. silloin ei kyllä kalenterit eikä kellot yhtään ahdista, eikä sitovien aikataulujen tekeminen vaikka joka saatanan viikoksi kesän aikana.

Vaan anna kun vaimo tahtois tietää edes yhden viikonlopun semmoisella aikataululla etukäteen, että ehtisi jotain kivaa YHDESSÄ, myös miehen toiveita kuunnellen (jotain koko perheen yhteistä tekemistä kuitenkin) suunnitella ja saisi vielä sen ilon, että voi fiilistellä ja odottaa jo ennakkoon tätä kivaa tekemistä lasten kanssa. Yhtäkkiä muuttuu suunnitelmien tekeminen ja niihin sitoutuminen niin perin vastenmieliseksi ja vastauksena on vaan venkoilua.[/QUOTE]

Ei kannata yleistää - riippuu miehestä.

Meillä ei suunnitella, ei miehen juttuja mutta ei muutakaan. Vapaat on pyhitetty perheelle pääsääntöisesti. Poikkeuksia taitaa olla 2-4kertaa/vuosi. Toki jotain pakollista on jokaiselle viikonlopulle kun asutaan maalla ja tekemistä piisaa (tällä hetkellä rakentamista). Yhdessä noita kuitenkin hoidellaa - lapset pyörii siinä mukana.
 
Keittiönoita
Mies voisi heittää muun perheen matkan varrella mökille. Ei ole mitään järkeä ajaa kahdella autolla peräkanaa suurinta osaa matkasta.
No minusta siinä on ihan järkeä, jos se mahdollistaa sinulle ja lapsille mökille menon haluamanasi ajankohtana ja vähentää - luultavasti - tarvettasi ärsyyntyä. Mitä jos ilmoittaisit vaan miehelle, että sinä ja lapset menettä sinä ja sinä viikonloppuna mökille ja hän saa valita, heittääkö teidät matkansa varrella autolla vai menetkö sinä ja lapset toisella autolla? Se on sitten miehen valinta, käytetäänkö yhtä vai kahta autoa.
 

Yhteistyössä