Onko muita joille tehty

  • Viestiketjun aloittaja Sidney
  • Ensimmäinen viesti
Sidney
laparoskopia? Mulle on tulossa eteen tuollainen, ja nytten parhaillaan odottelen aikaa tuonne lapaan.
Ja minkä takia olette olleet lapassa? Mä sain lähetteen kovien menkkakipujen takia sinne, kun tuntuu, että on selkä ja maha ihan tulessa, kun on menkat! Rakastellessa tuntuu kipua yms...Endoa epäili lääkäri!! Mutta katsotaanpas mitä tuleman pitää.. :\|
Meillähän on lapsettomuutta myös takana :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 13:29 Sidney kirjoitti:
laparoskopia? Mulle on tulossa eteen tuollainen, ja nytten parhaillaan odottelen aikaa tuonne lapaan.
Ja minkä takia olette olleet lapassa? Mä sain lähetteen kovien menkkakipujen takia sinne, kun tuntuu, että on selkä ja maha ihan tulessa, kun on menkat! Rakastellessa tuntuu kipua yms...Endoa epäili lääkäri!! Mutta katsotaanpas mitä tuleman pitää.. :\|
Meillähän on lapsettomuutta myös takana :(
on kokemusta kyseisestä tähystyksestä eikä apua ollu...aivan turha mulle koko juttu :/
 
Mulle on tehty ja syynä oli munasarja kysta, joka poistettiin siinä operaatiossa. Samalla tutkittiin ns. väritestillä onko munatorvet auki, koska meillä oli lapsen tekoa yli vuosi siinä vaiheessa takana. Syy lapsettomuuteen ei löytynyt sieltä.
Toimenpide jännitti mua ihan hirveesti etukäteen, koska en ollut aikaisemmin ollut sairaalassa potilaana. Mutta hyvinhän tuo sitten meni. Paha olo oli sen päivän ja ruokaa en kyllä saanut alas menemään. Haavat oli kipeitä muutaman päivän vai meniköhän siinä viikon verran, mutta kipulääkkeillä selvittiin. Viikon sain töistä sairaslomaa. Mitä muuta?
 
joo kaks kertaa on sorkittu ja toinen kerta meni laparotomiaksi asti... endon takia muakin on tutkittu... toinen munasarja on jo poistettu ja mä luulen että joudun vielä 3 kerrankin puukotettavaksi... sillon saavat kyllä kaapia kaikki värkit pois että pääsen noista tuskan päivistä eroon! IVF hoito onneks onnistu ja meillä on 7,5kk poika... enempää ei tarvita \|O
 
Mamsku
Mulle on tehty lapsettomuuden vuoksi n.4 vuotta sitten.Sieltä löytyi endometrioosi pesäkkeitä jotka poistettiin samantien.Yhden päivän olin sairaalassa ja mielestäni meni melko kivuttomasti muutoin mutta hartioita pakotti joitakin päiviä kun pumppaavat sitä hiilidioksiidia mahaan joka sitten jotenkin "ajautuu"hartioihin.Sairaslomaa oli noin viikonverran.

 
Sidney
Onkohan laparoskopiassa mahdollisuutta, että haava (leikkaus) tulehtuu? Mulla on nytten 2 kertaa leikattu varvas ja 2 kertaa polvi ja molemmat on kummallakin kerralla tulehtunut, joten sitten on syöty lääkkeitä tulehukseen...Pitäsköhän pyytää jo etukäteen ns antibiootit?! :(
 
Peuhu
Mun mielestä kannatta ottaa asia esille sillon kun menet sairaalaan kun jos on taipumusta tulehduksiin niin kai sille voi jotain tehdä jo etukäteen ettei tulehtuis . toivottavasti saatte pian ajan sinne toimenpiteeseen :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 22:00 Sidney kirjoitti:
Onkohan laparoskopiassa mahdollisuutta, että haava (leikkaus) tulehtuu? Mulla on nytten 2 kertaa leikattu varvas ja 2 kertaa polvi ja molemmat on kummallakin kerralla tulehtunut, joten sitten on syöty lääkkeitä tulehukseen...Pitäsköhän pyytää jo etukäteen ns antibiootit?! :(

Sä voit puhua siitä estoantibiootista ennen operaatiota.
Se haava on hyvin pieni, mutta kun se sijaitsee hyvin lähellä napaa mikä ei ole niitä puhtaimpia paikkoja on hygienia hyvin tärkeä asia.
 
Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 15:43 kirppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 22:00 Sidney kirjoitti:
Onkohan laparoskopiassa mahdollisuutta, että haava (leikkaus) tulehtuu? Mulla on nytten 2 kertaa leikattu varvas ja 2 kertaa polvi ja molemmat on kummallakin kerralla tulehtunut, joten sitten on syöty lääkkeitä tulehukseen...Pitäsköhän pyytää jo etukäteen ns antibiootit?! :(

Sä voit puhua siitä estoantibiootista ennen operaatiota.
Se haava on hyvin pieni, mutta kun se sijaitsee hyvin lähellä napaa mikä ei ole niitä puhtaimpia paikkoja on hygienia hyvin tärkeä asia.
Joo pitääpä ottaa sitten puheeksi, kun nyt ensin se aikakin tulis tuohon toimenpiteeseen...Meinaan menee hermot tosiaan tuon varpaankin kanssa, kun 3 viikkoo sitten se operoitiin ja mätii vielläkin ja on ihan tulehtunut :'(
Eikä se millään tunnu paranevan !!
 

Yhteistyössä