Onko muita jotka riitelevät puolisonsa kanssa päivittäin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Teemme varmaan jotain perseliittoennätystä.
Riitelemme joka päivä jostakin. Elämämme on melko kiireistä ja se pieni hetki kun yhdessä saisi nauttia menee pitkälti riideltäessä.'
Riidat voivat olla naurettavan pienestä lähtöisin mutta niistä kehkeytyy helposti melkoinen taistelu.
Olimme jokin aika sitten viettämässä perheen kesken hotelliviikonloppua ja kyseinen loma oli totaalinen katastrofi. Riitelimme lähes koko ajan ja rentoutus oli kaukana.
Kumpikaan ei halua erota mutta miestä ei saisi mitenkään raahattua mihinkään ammattilaisellekkaan.
Kaiken tämän lisäksi mies on melko kylmä, eli hellyyttäkin uupuu.
Toisinaan olen onnellinen, toisinaan en. Rakastan kuitenkin miestäni valtavasti. Kaikesta huolimatta.

Muita vastaavassa tilanteessa olevia?
 
yhteiselo 6.5v
aika pitkälti samanlaista täällä. ne riidat on vielä tosi rumia. mies haukkuu, uhkailee erolla, heittäyttyy marttyyriksi..ym. ennen osasin pitää puoliani mutta nykyään oon ihan hiljaa. siitä alkaa sitten mykkäkoulu mistä mies ei pidä yhtään ja hommasta tulee vielä rumempi.
 
"vieras"
Kas, joillakin muille samanlaista. Meillä kaksi pientä lasta, minä vastikään palannut takaisin työelämään ja olen aivan loppu, en saa öisin kunnolla nukuttua ja yritän tehdä hulluna perustyön lisäksi yhtä lisähommaa. Periaatteessa mies tukee ja auttaa, mutta huomauttaa VÄLITTÖMÄSTI, jos olen huonolla tuulella. Soppa on heti valmis, sillä en jaksaisi enää yhtään sitä syyllistämistä oman jaksamiseni suhteen. Ja sitten mies vetää herneen nenään, kun minä teen draamaa pienistä asioista. Huokaus.
 
"vieras"
Meillä mies kyllä pyytää anteeksi yleensä heti samana päivänä ja millään erolla ei tässä perheessä uhkailla, mutta kyllähän tämä silti rassaa valtavasti.
Kumpikin meistä on todella voimakkaita persoonia joten otamme siksi helposti yhteen.
En näe kuitenkaan erossakaan ratkaisua..

Kenguru: Turhaan siinä säälittelet lapsia, kyllä mä väitän että heillä olis asiat paljon huonommin jos eroaisimme. Meidän riidat ei kuitenkaan ole toistemme haukkumista eikä lapset ole sitä koko ajan näkemässä. Näkevät oikeastan vain murto-osan tästä kaikesta.
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23739240]Meillä mies kyllä pyytää anteeksi yleensä heti samana päivänä ja millään erolla ei tässä perheessä uhkailla, mutta kyllähän tämä silti rassaa valtavasti.
Kumpikin meistä on todella voimakkaita persoonia joten otamme siksi helposti yhteen.
En näe kuitenkaan erossakaan ratkaisua..

Kenguru: Turhaan siinä säälittelet lapsia, kyllä mä väitän että heillä olis asiat paljon huonommin jos eroaisimme. Meidän riidat ei kuitenkaan ole toistemme haukkumista eikä lapset ole sitä koko ajan näkemässä. Näkevät oikeastan vain murto-osan tästä kaikesta.[/QUOTE]

Mun mielestä vaan on lapsille ihan kauheaa jos joutuvat jatkuvasti näkemään ja kuulemaan vanhempiensa, tai kenenkään riitelyä. Itse en kestäisi elää ja asua sellaisessa ilmapiirissä, enkä haluaisi että omat lapseni tottuisivat sellaiseen. Lapset usein sitten ottavat vanhemmistaan mallia, ja siirtävät nuo tavat omiin parisuhtisiinsa. Mun mielestä siis ei ole lapsille hyväksi nähdä jatkuvasti vanhempiensa riitelyä. Korkeintaan pari kertaa vuodessa voisin "hyväksyä".
 
"vieras"
[QUOTE="Kenguru";23739248]Mun mielestä vaan on lapsille ihan kauheaa jos joutuvat jatkuvasti näkemään ja kuulemaan vanhempiensa, tai kenenkään riitelyä. Itse en kestäisi elää ja asua sellaisessa ilmapiirissä, enkä haluaisi että omat lapseni tottuisivat sellaiseen. Lapset usein sitten ottavat vanhemmistaan mallia, ja siirtävät nuo tavat omiin parisuhtisiinsa. Mun mielestä siis ei ole lapsille hyväksi nähdä jatkuvasti vanhempiensa riitelyä. Korkeintaan pari kertaa vuodessa voisin "hyväksyä".[/QUOTE]

Ootko IHAN tosissas? että pari kertaa vuodessa saa puolisonsa kanssa riidellä?
mulla on varmaan vääristynyt kuva hyvästä parisuhteesta.
 
Voi terve
[QUOTE="Kenguru";23739248]Mun mielestä vaan on lapsille ihan kauheaa jos joutuvat jatkuvasti näkemään ja kuulemaan vanhempiensa, tai kenenkään riitelyä. Itse en kestäisi elää ja asua sellaisessa ilmapiirissä, enkä haluaisi että omat lapseni tottuisivat sellaiseen. Lapset usein sitten ottavat vanhemmistaan mallia, ja siirtävät nuo tavat omiin parisuhtisiinsa. Mun mielestä siis ei ole lapsille hyväksi nähdä jatkuvasti vanhempiensa riitelyä. Korkeintaan pari kertaa vuodessa voisin "hyväksyä".[/QUOTE]

Mikähän äite TERESA SÄÄ LUULET OLEVAS :D Mun vanhemmat riiteli usein, musta on silti tullut kunnon kansalainen. Kerran viikossakin riitely tekee ihan hyvää. Ja tuskin ne lapset nyt kuuntelee ihan vieressä. Sitä voi tapella tekstiviesteillä, autossa keskenään.
 
"ristikko"
Mulla on yks kaveripariskunta, joka riitelee ihan kokoaika.
Todella rasittavaa toimintaa. Mies on käynnyt muutaman vuoden aikana jo 5kertaa vieraissa ja silti suhde vaan jatkuu.
Itse en kattelis tollasta, enkä myöskään jaksais kokoajan riidellä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23739240]Meillä mies kyllä pyytää anteeksi yleensä heti samana päivänä ja millään erolla ei tässä perheessä uhkailla, mutta kyllähän tämä silti rassaa valtavasti.
Kumpikin meistä on todella voimakkaita persoonia joten otamme siksi helposti yhteen.
En näe kuitenkaan erossakaan ratkaisua..

Kenguru: Turhaan siinä säälittelet lapsia, kyllä mä väitän että heillä olis asiat paljon huonommin jos eroaisimme. Meidän riidat ei kuitenkaan ole toistemme haukkumista eikä lapset ole sitä koko ajan näkemässä. Näkevät oikeastan vain murto-osan tästä kaikesta.[/QUOTE]

Minä olen kasvanut perheessä, jossa vanhemmat riitelivät paljon. Hekin varmaan luulivat, että me emme tiedä "totuutta", mutta kyllä me sen tiesimme. Oli ihan perseestä asua siinä perheessä. Vanhempieni olisi pitänyt erota 10 vuotta aiemmin kuin sitten lopulta erosivat. Menkää pariterapiaan tai pistäkää pillit pussiin.
 
"vieras"
Mulla on aivan ihana mies, joka kannustaa, rakastaa ja tukee kaikessa, eikä koskaan määräile tai vaadi mitään. Me ei riidellä juuri koskaan. En haluaisi elää sellaisessa parisuhteessa. Kaipaan rauhaa ja rakkautta.
 
"Ristikko"
[QUOTE="ristikko";23739397]Mulla on yks kaveripariskunta, joka riitelee ihan kokoaika.
Todella rasittavaa toimintaa. Mies on käynnyt muutaman vuoden aikana jo 5kertaa vieraissa ja silti suhde vaan jatkuu.
Itse en kattelis tollasta, enkä myöskään jaksais kokoajan riidellä.[/QUOTE]

Ja siis he riitelee ainakun on muitakin paikalla. Jajos treffataan tän tytsyn kaa, niin sitten ne riitelee puhelimen välityksellä. Todella rasittavaa.
Ja heillä on myös yksi lapsi.
 
"Kenguru"
[QUOTE="vieras";23739307]Ootko IHAN tosissas? että pari kertaa vuodessa saa puolisonsa kanssa riidellä?
mulla on varmaan vääristynyt kuva hyvästä parisuhteesta.[/QUOTE]

Saahan sitä kukin riidellä sen minkä kerkeää, itse en vaan kestäisi olla sellaisessa parisuhteessa, enkä usko, että on lapsillekkaan kiva. Meillä riidellään yleensä vain pari, korkeintaan kolme kertaa vuodessa, ja nekin riidat ovat pieniä ja sovitaan saman tunnin aikana. Näin meillä, mutta enhän minä muiden riitoja "päätä". Kerroin vain oman näkemykseni.
 
vnhds,a.
[QUOTE="vieras";23739421]Mulla on aivan ihana mies, joka kannustaa, rakastaa ja tukee kaikessa, eikä koskaan määräile tai vaadi mitään. Me ei riidellä juuri koskaan. En haluaisi elää sellaisessa parisuhteessa. Kaipaan rauhaa ja rakkautta.[/QUOTE]


Sama täällä. Me ei riidellä koskaan. Ei vaan ole mitää aihetta mistä saisi riidan aikaiseksi. Meillä on neljä lasta ja ollaan molemmat työelämässä. Yhteistä aikaa on muutenkin vähän joten miksi sitä käyttäisimme johonkin riitelyyn? Varsinkaan jos ei se johda mihinkään, vaan aina tapellaan samasta asiasta.

Mua oikeen joskus ärsyttää julkisilla paikoilla välejään selvittävät parit....
 
"haha"
[QUOTE="vieras";23739307]Ootko IHAN tosissas? että pari kertaa vuodessa saa puolisonsa kanssa riidellä?
mulla on varmaan vääristynyt kuva hyvästä parisuhteesta.[/QUOTE]

Mei ei usein riidellä, mutta PARI KERTAA VUODESSA?? :D
 
"vieras"
Aiheeseen liittyen:riitelettekö vain aikuisten kesken?Kun meillä riidellään (usein) niin mies vetää aina lapset mukaan tilanteeseen,tyyliin:kuunnelkaa nyt.Ja se suututtaa minua vaan entistä enemmän :( olen sitä mieltä,että aikuisten väliset riidat pitäis selvittää keskenään.
 
"happy"
Me myös riidellään hyvin harvoin, ehkä just se 2x vuodessa.. Puhutaan asiat suoraan eikä lakaista maton alle, avioliittoomme on todella hyvä ja kunnioitamme toisiamme, joten ei oikein ole edes asioita mistä riidellä =)

Nuorempana olin suhteessa, jossa varmaan joka viikko oli jotain riitaa ja huutoa. Vaikka muuten mies oli hyvä ja ihana sekä suhteemmekin muuten toimi, niin en todellakaan halua enää olla sellaisessa parisuhteessa saatikka että lapsia sellaiseen olisin tehnyt!!

Ap:n kannattaisi miehensa kanssa todella mennä esim. pariterapiaan oppimaan kommunikointia ja sitä kunnioitusta sekä muistaa se, että itseään voi muuttaa, siitä kannattaa aloittaa!
 
"Kenguru"
Mikähän äite TERESA SÄÄ LUULET OLEVAS :D Mun vanhemmat riiteli usein, musta on silti tullut kunnon kansalainen. Kerran viikossakin riitely tekee ihan hyvää. Ja tuskin ne lapset nyt kuuntelee ihan vieressä. Sitä voi tapella tekstiviesteillä, autossa keskenään.
En tiedä yhtään minkälainen Äiti Teresa oli, mutta meillä ei riidellä usein. Pari kertaa vuodessa tulee enemmänkin joku kina (nyt en kuolemaksenikaan muista yhtään esimerkiksi), joka sitten nauraen sovitaan saman tunnin sisällä. Nuo kinat ei koskaan sisällä huutoa tai haukkumista. En luule olevani mitään erikoista. Olen nähnyt ja kokenut paljon ikäviä juttuja, ja onneksi osaamme mieheni ja lasten kanssa toimia tässä perheessä niin, ettei meillä riidellä, huudeta tai haukuta. Voi meillä perkeleet lentää jos esim. lyö varpaansa johonkin tms. Ei me mitään pyhimyksiä siis olla. Mutta ylipäätään elo sujuu meillä ilman riitoja. En jaksaisi muuta. Lasten pitää voida luottaa, että täällä saa olla sellainen kuin on, ilman että kukaan raivoaa tms.
 
Karju
Minusta on riitely ihan ok, kunhan se pysyy asialinjalla. Sitten jos aletaa toista haukkumaan, piikittelemään tai uhkailemaan, niin sellasessa ei ole mitään järkeä. Mekin riidellään viikoittain ja hyvähän se on välillä päästä tunteitaan purkamaan. Jos riitelee jatkuvasti, kannattaa miettiä onko se jo ihan tapa.
 
Huisi hippu
me riideltiin ennen paljon. aika pahastikin. haettiin pariterapiaa ja saatiin. auttoi. sittemminkin ollaan tapeltu mutta vähemän. nykyään vähän vaan ja nekin yleensä pieniä, niinkuin äsken, ramppasin keittiön ja tietokoneen väliä, ja välioven auki pitäminen ärsytti puhelimeen puhuvaa miestä. onko toi edes riitelyä?
 
???
[QUOTE="haha";23739758]Mei ei usein riidellä, mutta PARI KERTAA VUODESSA?? :D[/QUOTE]

Ei kai se mikään maailmanihme ole? Me riitelemme 2-4 kertaa vuodessa. Eipä sitä kovin usein ole aihetta riidellä, kun kumpikin on vapaaehtoisesti tähän avioliittoon ryhtynyt.
 

Yhteistyössä