Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
tulin vain äkkiä ilmoittamaan että yhdessä kasassa ollaan vielä. pari viikkoa ollaan oksennettu koko perhe vuorotellen ja olen ollut niin rättipoikki väsynyt etten ole konetta jaksanut avata.

Huomenna palaan kertomaan lisää:)

rv 38+1....Kamalaa!!!
 
Heippa

Pitkästä aikaan täällä lukemassa, joku ihmeen laiskuus iskenyt ettei jaksais mitään tehdä...viikkoja olis nyt 33+3
B-vauva on kääntynyt perätilaan mutta lääkäri on sitä mieltä että voin kuitenkin sen siinä tilassa synnyttää...mua vaan kovasti se pelottaa. kahden viikon päästä mulle tehdään vielä synnytystapa arvio.
Olo suht ok kävely rupeaa olemaan vaikeaa sattuu niin .......... tonne alapäähän. noo kaippa tästä selvitään nyt meen taas hetkeks lepäileen ennen kun tarvis taas esikoinen hakea hoidosta.
kovasti jaksuja kaikille :hug:
 
Nyt sitten kerkesin vihdoin ja viimein koneelle.

Meillä on tosiaan ollut niin kamala mahatauti kierre ettei tosikaan. Onneks ei synnyttämään ole kuitenkaan lähtö tullut sen aikana.

Täällä sitä vaan tosiaan pyöritään. Tosin tuntuu kyllä ettei kovin kauaa. Tänään on supistanut klo 9 asti ja viimeisen tunnin aikana ovat tulleet säännöllisesti 8 min välein. AIka mietoja vielä ovat mutta tuntuvia ja meinaan lähteä tässä näytille heti kun vähänkään väli lyhenee.

Meillä vk 37 B vauvakin oli kääntynyt rt:seen, joten nyt on ihan hyvilä mielillä menossa synnyttämään.Painoa tullut nyt n. 16 kiloa ja se tuntuu kyllä. Sf mitta oli viikko sitten 40 cm, huipussaan oli 42 cn, nyt vaan junnannu paikallaan ja laskenut monta viikkoa. Tosin vyötärönympärys kasvaa kokoajan tasaisesti.
Eilisessä ultrassa A oli 2970g ja B 3110g, eli turvallisin mielin saavat jo syntyä. Kaikki oli ok muuten.

Kylläpäs supistaa, eipä voi mitään muuta tuumata. Täytyy vaan pitää ajatukset nyt mahdollisimman paljon muualla, etteivät vaan loppuis kesken.
Kohdunsuu on 3 cm auki ja kanavaa ei ole.Tilanne on siis todella hyvä, tuskin kovin kauaa voi synnytys kestää kun ei tarvitse paikkoja paljoo kypsytellä.

Ei hitsi, taidan lähteä käymään tyrkyttämässä itseäni sinne sairaalaan. Täytyy vaan saada muksut hoitoon ja soittaa miehelle töihin että pistää äkkiä tullen kotiin.

Mä kun niin aattelin että vastailen kysymyksiin ja kaikkee, mut eipä tästä nyt tule mitään.

Katellaan!!

rv 38+2
 
Täällä yks vm76 mamma, jolla 8v poika ja mahdollisesti kaksosia odottava.En ole vielä ultrassa käynä...itselläni on identtinen kaksossisko ja isäni suvussa on kaksosia, mikähän todennäköisyys on nuihin kaksosiin itselläni.Epävarmana täällä iituli76 kyselee... :/ Ai niin rv 10+4.jännitykseltäni viivytellyt neuvolaankin menoa.
 
Moikka,

eilen oli äitipoli-tarkastus ja A-vaavi painoi 2000g ja B-vaaveli 1800g. Ja kaikki oli hyvin; virtaukset ja lapsiveden määrät ok. Kohdunsuu oli sormen verran auki mutta kanavaa oli vielä jäljellä. Alkaa tässä pikku hiljaa jännittämään milloinka saan kääröt syliini. =) Kuulemma alatiesynnytystä kokeillaan; A on ollut RT:ssä jo muutaman viikon ajan.

Oma olotila on semmonen turtunut ja odottava. Kaikki tekeminen on jotenkin vaikeaa ja työlästä ja kuumuus vaivaa. Mutta päivä kerrallaan mennään. Just tuossa mietinkin, että ystävänpäivästä (kuulimme silloin tästä tuplaylläristä) asti olen elänyt äitipolikäynnistä seuraavaan (kahden viikon välein oon käynyt). Ja joka kerta on saanut jännittää miten vauvat voi.

iituli76: en osaa tuosta todennäköisyydestä sanoa mitään, mutta tulehan ultran jälkeen kertomaan montako vaavia löytyi!

Kiinnostaisi kuulla muidenkin odottajien kuulumisia!

Terkuin,
Päivi ja vaavit rv 34+2
 
heissan!

täällä sitä edelleen ollaan yhessä kasassa. viime yö oli yhtä tuskaa, molemmat vaavit myllersivät masussa minkä jaksoivat. tuntui kuin olisivat yrittäneet kääntyä mutta en sitten tiiä. supistuksiakin tuli jonkun verran ja todella kipeitäkin sellaisia.. ei paljoa saanut nukutuksi. :kieh: alkaa jo ahistamaan tämä olo ja toivon että syntyisivät jo! perjantaina on äippäpoli ni saan sitten tietää sen sektio ajan jollei sitten a vauva ole kääntynyt rt:aan, mitä kovasti toivon.
turvotuskin lisääntyy koko ajan, jalat on kuin pallot. kävely on yhtä tuskaa ja sormet ovat kanssa tosi turvoksissa, kädet ei mee nyrkkiin enää ees :/
mitään ei jaksa tehä, päivät meneekin sängyssä löhöillen :ashamed:

esikoisella alkoi viime ma hoitokin taas ni saa päivät vaan olla ja illallla sitten yritän jaksaa touhuta hänenkin kanssaan jotain. =) malttamattomana odottaa jo sisaruksiaan, iltaisin halailee ja taputtelee masua ja puhuu vaan vauvoista. toivottavasti ei tule mitään hirveitä mustasukkaisuuskohtauksia sitten kun nämä syntyvät.

tällä viikolla pitäisi selvitä kodinhoitoapukin, täällä kaupungissa sellaisen saa monikkoperheet mikä on todella hyvä asia. tulevat heti auttamaan kun sairaalasta on kotiuduttu! vähän jännittää että millainen ihminen sieltä tulee. pitäisi ennen synnytystä tulla kotiin tutustumaan, silloin sen sitten viimeistään näkeen. toivottavasti on mukava!

jaksamisia helteiden kanssa!

t.alizia & masuvaavit rv 37+ jotain
 
Viikkoja olisi nyt 18 ja risat. Olo on edelleen suhtu hyvä, välillä on kyllä huonompia päiviä. Vielä ei ole juurikaan supistellut ja yöni saan nukuttua hyvin. Ummetus on lkiusallinen vaiva sekä alapään kutina. Taitaa paikat olla vain vähän kuivat kun ei kerta hiivaakaan ollut :)
Vauvelit liikkuvat vilkkaasti ja viime viikolla neuvolassa kuuntelin ensimmäiset sydänäänet. Oli se metkaa kun niitä todellakin kuului kahdet.
Masu kasvaa ja painoa tulee. Vielä ei ole tullut kuin pari kiloa mutta vielä tässä kerkiää. Parin viikon päästä on rakenneultra, jännittä jo nyt.
Onnea teille jotka jo kohta synnytätte... itse jään sitä hetkeä jännityksellä odottelemaan.
 
Raskausviikko 13 alkoi eilen. Viikolla 7 käytiin ultrassa toteamassa, että masussa on kaksi tyyppiä =) Aikamoinen yllätys! Mutta ihanaa! Viimeinen kuukausi on ollut melko raskas, ruoka ei maistu, etoo ja kyököttää. Viikolla 11 olo vain paheni - oksentelu alkoi ja pyörryin töissä.. On tää aika rankkaa puuhaa, mutta toivekkaasti odotan että pahoinvoiti loppuisi nyt, sillä ensimmäinen kolmannes on pulkassa! Ultraan ollaan menossa ensi viikolla, jännittää! Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja molemmat tallella. Masu näyttää ja tuntuu siltä, että mammavaateostoksillekin on jo mentävä. Pitääkö todella varautua jäämään sairaslomalle jo vko 20 tienoilla?
 
heipsan!

täällä supparit jatkuvat, yöllä tuli kivuliaita mutta loppui aamuun mennessä ja taas jatkuvat mutta ei vielä ainakaan mitenkään säännöllisesti..
pe oli äippäpoli ja molemmat vaavelit olivat edelleen perätilassa :( mutta sektioaikaa en vielä saanut. lääkäri oli sitä mieltä että voin silti synnyttää normaalisti jos pysyvät samassa asennossa missä nytten ovat. nyt sitten seurataan tilannetta. vähän pelottaa tuo perätila synnytys mutta mieluummin se kuin sektio. sitä pelkään vielä enemmän tai siitä parantuminen! :/ lääkäri oli myös sitä mieltä että lähtö synnyttämään voi tulla koska tahansa! nyt tässä sitä sitten vaa ootellaan :whistle:

elodie tervetuloa mukaan ja onnea tuplaraskaudesta! :flower: mulla on ollut pahoinvointia pitkin raskautta, mutta pahin loppui onneksi joskus rv 12 tietämillä! tosta sairaslomasta ni sitä suositellaan että jäisi pois töistä jo rv 26 viimeistään että ehtii levätä ja vauvat saavat rauhassa kasvaa masussa.

tulkaahan äiskä69 ja elodie kertomaan ultrakuulumiset sitten tänne!

t.alizia & masuvaavit
 
Moiks,

omissa kuulumisissa ei paljoa muutoksia. Nyt on vaan muutaman päivän supistellut - välillä säännöllisesti, mutta sitten supparit on loppuneet kuin seinään. Ja hyvä onkin niin nyt vasta rv35 menossa, saisivat vaavit vielä jonkun aikaa mahassa pysytellä.

Tervetuloa joukkoon elodie! Itse jäin sairaslomalle jo (olikohan) viikolla 18 liitoskipujen takia. Mutta suositushan tosiaan on, että viimeistään tuolta viikolta 26 pitää töistä pois jäädä. Mun mielestä ei kyllä kannata töissä mitenkään marttyyrina koittaa käydä, kuitenkin kaksosraskaudessa on enemmän riskejä kuin yksöstä oottaessa. Mulla työ on kevyttä toimistotyötä mutta yksikään lääkäri ei kyseenalaistanut sairaslomani tarpeellisuutta silloin kun sitä pyysin.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! :flower:

Päivi ja Alma+Bertta rv35 :heart:
 
Hei!
Olen jo 2 lapsen äiti ja iltatähti olikin tuplatähti :D Eli rv 12 vasta tänään ja olo on aivan normaali. Kaksoset "löytyivät" viime maanantaina ultrassa ja olivat melkoinen yllätys. Mies oli tippua penkiltä kun näki molemmat! Onneksi oli mukana, ettei mun tarvinnut selitellä kotona. Alkujärkytyksen jälkeen vauvat tuntuvat ihanalle asialle. miten pian teillä on alkanu masu kasvaa, kun tuntuu/ näkyy jo nyt niin selvästi? Ja toinen kysymys: kävittekö np- ultrassa? Neuvolan lääkäri sanoi jotenkin "oudosti", että kaksosraskauksissa kannattaa tarkkaan harkita np-ultraan menoa, kun jatkotutkimukset voivat olla stressaavia?? Näihin saan varmaan vastauksia ä-polilta, minne menen torstaina. Nyt lapsia herättelemään ja duuniin!

Korven tyttö ja tuplat 12+0 (vasta...)
 
heippatirallaa

ajattelin kokeilla joska sais tänne kuulumisia taas välillä laitettua :whistle:
väsyttää niin kovasti viikkoja nyt siis 36+2. Torstaina olis äippäpolille aika viimeksi siis oli B-vauva kääntynyt pokittaistilaan. Ei vieläkään osaa päättää siellä että miten ruvetaan harkitsemaan synnytystä. Saas nähdä onko se nyt sitten kääntynyt pääalaspäin. En jaksais itse olla enään tässä tilassa. Meitin 3 vee neiti on niin vaativa tällä hetkellä ettei äitee paljoa saa levätyksi :( jännittää kovasti miten jaksan sitten kun vauvelit syntyy...toivottavasti ne joskus nukkuisi samaan aikaan =)
Korven tytölle tiedoksi ettei minulle ainakaan tuosta niskapoimusta mitään varoteltu tehtiin ihan samallalailla kun edelliselle vauvelillemme. ja mahan kasvusta että mulla ainakin rupesi tosi ajoissa maha kasvamaan ja tosi ajoissa näytin siltä että olisin ihan viimesilläni yhdestä vauvasta.....nyt ihmiset vaan tuijottelee kaupassa ja kuulee koko ajan ai että sulla on iiiiso maha =) rupee kyl jo hiukan ärsyttämään kommentit mutta ehkä sekin on ihan normaalia tässä vaiheessa =)

nyt hetkeksi sohvalle kölliin kun lapsukainen on hoidossa.
 
Heippa, Olen seurannut jonkin aikaa tätä ketjua ja liityn mukaan. Minulla on odotus menny ihan kivasti mitä nyt mahakipua, supistelua ja närästelyänyt on. Sairaslomalla olen ollut viikosta 24 heti loman jälkeen ja voi sanoa että onneksi. Mulla on 2 lasta ennestään, 2 poikaa 5 ja 8 vuotiaat eli työtä tiedossa...Meidän kaksoset oli eilen ultrassa perätilassa ja A 1.1 Kg ja B 1.0 Kg, että on mahakin iso, olen kuullut kyllä et maha ois niin iso et olisin viimeisilläni....Mutta laitan lisää viestiä tässä kun maha kasvaa.

 
heippa!

tervetuloa mukaan kirjoittelemaan korven tyttö ja apila5!

korven tyttö: kyllä mäkin kävin ihan normaalisti np ultrassa eikä siitä mitään sanottu/ varoitettu.
alussa mulla maha kasvoi ihan hirveetä vauhtia mutta tasoittui sitten tossa rv 20 paikkeilla! nyt oon vaan levinnyt joka suuntaan! :whistle: tällä hetkellä mulla on sf mitta joku 3cm isompi kuin esikoisesta! mutta jätti olin esikoista oottaessa ja niin oon nytkin! mutta ei moni silti usko että mun masussa kaksi oisi! toi masun kasvukin on niin yksilöllistä!

sain viime yönä nukuttua jonkin verran =) ei tullu kun muutama kipee suppari! nytkin olo on taas vaihteeksi hyvä! eli ei tässä taieta vieläkään synnyttämään olla menossa...
 
Ihan uteliaisuuttani kyselen että te jotka kaksosia nyt odotatte niin miten raskaus on poikennut ihan alussa verrattuna että odottaisi yhtä??
Onko oireita paljon enemmän ja oletteko itse ennen ultraa aavistellut odottavanne kaksosia?
Itse tässä jännään ultraan menoa joka on tämän viikon perjantaina.
Kun nyt masussa olisi edes se yksi mutta jotenki tuntuu että entä jos siellä onki kaksi. Ennestään meillä on 3 lasta ja vastaavaa tunnetta ei ikinä ole kummemmin ollu.
 
tanya1984: mulla oli tuplasti pahempi pahoinvointi kuin esikoisesta ja alkoi jo joskus rv 5..mikään ei pysynyt sisällä.väsymys oli myös ihan valtava, olisin voinut nukkua koko ajan ja ihan missä vaan! alavatsa oli myös todella kipeä jonka vuoksi jouduinkin tyksissä käymään missä selvisi että kaksi on tulossa rv7. vatsakipu johtui kuulemma siitä että kohtu kasvaa paljon nopeammin kuin yhtä oottaessa.
ei mulla kyllä ollut pientä aavistustakaan että masussa kaksi vaavelia kasvaisi. aluksi se oli aikastamoinen shokkikin ennen kuin siihen ajatukseen tottusi!
tuu ilmoittamaan sitten mitä ultrassa selvisi!
 
Moi,

tervetuloa joukkoon korven tyttö ja apila5 ja onnittelut tuplaylläristä! :flower:

Tuosta np-ultrasta: mulle se tehtiin kontrolliultran yhteydessä ihan kysymättä.

tanya1984: en osannut aavistella yhtään odottavani kaksosia mutta näin jälkikäteen ajatellen, raskausoireet tunsin kyllä heti alusta asti voimakkaammin kuin yksöstä odottaessa - siitä olisi voinut arvata. Rv 7 kävin sitten ultrassa, jossa huomattiin kaksi vauvaa. Maha kasvoikin sitten aluksi aika nopeasti mutta nyt (rv35+2) monet ovat ihmetelleet miten mahaani mahtuu kaksi pari kiloista vauvaa. Mun maha on ihan eteenpäin kasvanut - takaapäin ei mun huomaa olevan raskaana ja lisäksi se on aika kauan ollut semmonen tosi pinkeä ja vauvojen liikkeet ja myllerrykset näkyvät tosi selvästi mahan päältä. Omasta mielestä maha kyllä on tooosi iso ja tukala mutta ihmiset vissiin etukäteen olettavat, että kaksostenodottajan maha on ihan älyttömän suuri.
;)

Jaksamisia kaikille odottajille!

Päivi ja Alma&Bertta rv35+2
 
Ilmottaudun minäkin..kolmas raskaus ja kaksoset löyty eka ultrassa.
nyt rv 16+3.
Oli kyllä aikamoinen ylläri että kaksoset, ihan luomusti.

Kaikki vaivat tuplasti pahempia, onneks pahoinvointi alkaa helpottaa..

Kaikille jaksamista =)
 
Hei.
30 viikkoa täynnä. Äippäpölilla kävin viikolla. Komensivat lepäileen ku kohdunsuu pehmenny ja sormelle auki. Vauvelit paino kumpiki 1.2-1.3kg. A-vauva rt ja b-vauva pt. 31+6 seuraava käynti. Toivottavasti ei oo tilanne pahentunu et eivät laita pariksi viikoksi osastolle makoileen :( Lääkärin ronkkimisen jälkeen kohtu tosi supistus herkkä. Olo on jo ihan kamala...
 
Moi,

Pakko myös ilmoittautua mukaan tänne palstalle. Olen myös seurannut teidän juttujanne mielenkiinnolla kuin kärpäsenä seinällä ja nyt liittyisin sitten mukaan myös ihan virallisesti... Eli kaksosia odotellaan ja viikkoja 15 ja risat. Olenkohan minä ainoa, joka en ole oikein potenut minkäälaisia pahoinvointeja. Vai pitäiskö olla kirjoittamatta ja sanomatta ääneen, huomenna varmaan sitten oksennetaan =) . Eli kaikki mennyt ainakin tähän asti hyvin. Onko muuten ketään muita, jotka odottelevat ulkomailla?
 
Moi kaikille,

ja onnittelut kiinamamalle tuplaodotuksesta! :flower: Miten siellä Kiinassa seurataan tuplaraskautta?

Mulla alkaa täällä olemaan jännät paikat - maanantain äitipolikäynnillä lääkäri sanoi, että vauvat voivat syntyä milloin vain. Paikat olivat kuulemma sen verran jo kypsyneet. Mutta viimeistään rv38+1 (10.9) mulla on osastolle meno käynnistykseen, ellei sitä ennen ole mitään tapahtunut. Kuulemma monokoriaalisia kaksosia ei tuota rv38 pidempään masussa pidetä (tuo oli mulle ihan uusi tieto). Painoarviot olivat rv 36+1 = A 2400g ja B 2000g, vauvat eivät siis mitään isoja tule olemaan syntyessään.

Kertokaapa muutkin kuulumisia!

Mukavaa päivää,
Päivi ja asukit rv 36+4 :heart:
 
Kiitos!

Täällä kiinassa ei oikein oteta tuota kaksosodotusta mun mielestä mitenkään ihmeellisenä, ainakaan tuossa sairaalassa jossa itse käyn. Testejä kyllä otettiin vinot pinot ihan mun sydänkäyrästä asti ja paljon paljon verta, mutta siinä se melkein onkin. Käyn ensi viikolla siinä down syndrooma hommassa ja seuraava käynti onkin sitten lokakuun lopussa, kun tekevät rakenneultran. Sitten käyn vielä marraskuun lopulla pari päivää ennen lentoa Suomeen vielä ultrassa. Eli yhteensä 4 käyntiä viikolle 27 asti. Ei mun mielstä mitenkään kovin usein. Kävin Suomessa lomalla ollesamme neuvolassa ja siellä painotettiin kovasti tätä kaksosraskauden tiivistettyä seurantaa. Lääkäri kehoitti tulemaan Suomeen viimeistään viikolla 25, mutta minä yritän sinnitellä sinne 27-28 viikolle. Vähän pelottaa, että mitä jos päättävätkin syntyä lentokoneeseen :/ , vielä kun mukana on 5 ja 2 vuotiaat sisarukset. Saa nähdä kuinka käy, mutta jos he ovat päättäneet silloin maailmaan tulla niin sitten he tulevat....Onko kellään muuten kokemusta lentää pitkää lentoa (noin 10 tuntia) noilla viikoilla? Ymmärsin kuitenkin, että Finski ottaa silloin vielä siiville ilman mitään todistusta.

Muuten täällä odotus sujuu rauhallisesti. Vähän on jo supistellut, mutta se varmaan kuuluu asiaankin.

Päivi sinulla on jo h-hetki lähellä. Vähän käy jo kateeksi. Tuntuu, ettei tahdo malttaa odottaa ja nauttia tästä odotuksesta vaan koko ajan ajatukset jo pyörivät siellä synnytyksessä ja sen jälkeisessä elämässä.

Oletteko muuten kaikki päätymässä alatiesynnytykseen, jos kohdallanne mahdollista. Itse sanoin heti kun kuulin odottavani kaksosia, että en kyllä sitten alakautta synnytä, vaikka minulla on jo kaksi lasta ennestään toinen syntyi sektiolla ja toinen alakautta. Jotenkin tuo kahden lapsen synnyttäminen alakautta kauhistuttaa.

Oikein hyvää odotusta kaikille ja hyvää viikonloppua!
 
On se hyvä että täällä suomessa pidetään meistä hyvää huolta.
Itse käyn ultrassa 4 viikon välein..ja hyvä niin. Jännittää niin kovasti tää kaksosraskaus jo ikänikin puolesta.

Saa nähdä miten kauan voi töissä olla.
Milloin sinä Päivi jouduit jäämään sairaslomalle? Tai olitko ollenkaan sairaslomalla?
Sinulla alkaa olla h-hetki todella lähellä =)
Itse ainakin haluan synnyttää alateitse, kuulemma sektion jälkeen tosi kipeä.
Kiinamammalle terveiset sinne kauas.
Ja hyviä vointeja kaikille =)
 
Kuten jo kerroin, että mulle on tehty sektio ja olen synnyttänyt alateitse ja en tiedä kumpaa sanoisin kauheammaksi tai paremmaksi. Tietysti sektion jälkeen paraneminen on hitaampaa ja sektio sinänsä ei ole mikään kauhean mukava kokemus, mutta alateitsi synnyttäminen oli kyllä aika kova homma myös. Mulla molemmat synnytykset kestivät niin turkasen pitkään, että olin ihan rätti poikki väsynyt jo pelkästä aukeamisvaiheesta.

Jotenkin vaan tuntuu, että kun täytyy ähkäistä kaksi peräjälkeen ja jos tosiaan toinen olis vielä perätilassa tms. niin huh hellettä.

On se muuten hauska ajatella, että ei tämä 7000km etäisyys paina missään, kun tällä palstalla kirjoittelee. Samaa tekstiä luetaan ympäri maailmaa. On se maailma niin tosi pieni....
 

Yhteistyössä