Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
Moikka,

kiinamama: aika vähän tuntuvat tosiaan siellä Kiinassa seuraavan kaksosraskautta. Hyvältä kuulostaa, että pääsette kotiutumaan sieltä kuitenkin ajoissa. Mulla on tätä raskautta seurattu äitipolilla rv12 asti kahden viikon välein. Ja olen siltikin monta kertaa ollut käyntien välillä ihan hermona - onko kaikki hyvin. Tuosta raskaana lentämisestä ei mulla ole kokemusta mutta munkin käsittääkseni vielä noilla viikoilla pääsee koneeseen. Kannattaa kuitenkin selvittää asia hyvissä ajoin, ettet jää "nalkkiin" sinne. Kävin muuten itsekin vuosi sitten Kiinassa, Pekingissä viikon työmatkalla. Oli kyllä elämänrytmi hiukka erilainen kuin täällä koto-Suomessa. Mukava paikka oli, voisin loman merkeissä sinne joskus palatakin. :)

Mulla on A-vauva Rt:ssä ja B-vauva perätarjonnassa. Mutta se on käsittääkseni aika yleistä näissä raskauksissa, synnytyksen pitäisi onnistua ihan hyvin. Vaikka kyllä se synnytys muakin jännittää.. Mullakin on kokemusta sektiosta ja aika kivuliaasta, hitaasta ja vaikeasta alatiesynnytyksestä - mutta kuitenkin olen nyt motivoitunut yrittämään alatiesynnytystä. Jotenkin enemmän hirvittää sektiosta paraneminen. Meillä mies ei ehdi työnsä puolesta isyyslomaa pitämään kuin viikon; pitää koittaa olla nopeasti kunnossa synnytyksen jälkeen, jotta pystyy vaaveja hoitamaan. Mutta eihän sitä koskaan etukäteen voi tietää miten vaavit maailmaan sitten päättävät tulla; saattaahan se olla sektioon kuitenkin päädytään. Toivottavasti kaikki vaan menisi hyvin. Ainakin synnytyksessä on henkilökuntaa kovasti paikalla: hyvässä hoidossa ainakin ollaan.

Äippä66: Jäin sairaslomalle muistaakseni rv18 alkaen liitoskipujen takia. Olisin varmaan voinut sinnitellä töissä pidempään mutta oon koittanut ottaa tosi rauhallisesti tämän koko raskauden. Ja hyvin sitten onkin loppujen lopuksi kaikki mennyt - ainakin tähän asti. :)

Mukavaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :heart: Kiva lukea teidän kuulumisia!

Päivi + Alma&Bertta rv36+5 =)
 
Äippäpolilla käyty. Vaavit kumpiki 1.6kg. Lepoa edelleen ku kohdunsuu enemmän avautunu. Selkä alkanu väsymään ja noustava vessaan jo pariki kertaa yössä :/ Kenkiä ja sukkia ei taho taipua laittamaan... 32 viikkoa jo täynnä. Ihan alkaa jänskättää synnytys joka näillä näkymin on alatie synnytys. Kertokaapas muutki kuulumisia!
 
Moi kaikille,

Eilen jo kirjoittelinkin juttuja ja hermoilujani, kun ei oikein tiedä missä kunnossa vaavit ovat. Tänään sitten kävin siinä down syndroma verikokeessa ja pyysin samalla lääkäriltä, josko vois vähän ultrata ja heipata vaavien kanssa :| No lääkäri lupasi tehdä, jos kerran niin vaadin. Ja siellä ne kultamurut pyörivät ympyrää ja voivat erinomaisesti =) Kyllä helpotti oloa kummasti.

äityli-76: Eihän sinulla enää kauan ole, näin täältä perästä katsottuna. Kokeile nyt ottaa iisisti. Ovatko arvioineet, kuinka kauan vielä menee jos olet jo aukikin?

Päivi-75: missäs siellä mennään? Oletko jo laitoksella?

Äippä-66: vieläkö olet pystynyt olemaan töissä?

Hauskaa päivänjatkoa!

Kiinamama + "ville ja kalle" rv 17+2
 
Voi mennä lähelle aikaaki kuhan vaan maltan levähtää. Mut ei täällä oikeen koko aikaa onnistu ku on noita lapsukaisia ennestäänkin. Mut nuorinki jo 5v nii ei tarvi nostella.
Kyl raskaus on edenny vauhdilla näin pitkälle. Minustakin tuntu aina et kaikki muut jo nii pitkällä ku luin kirjotuksia. Ny sit jo itelläki viikkoja paljo... Onnea ja kestämistä odotukseen! ;)
 
Hei! Täällä odotellaan kaksosia rvk 35+6. Olo on aika kömpelö, eilen neuvolassa sf-mittakin oli 43. Raskaus on edennyt yllättävän mukavasti tähän asti. Tuntuu, että lähes koko raskauden ajan suurin huoleni on ollut ennenaikainen synnytys; siitä kun on niin kovasti varoiteltu eri tahoilta. Nyt olenkin onnessani ja ihmeissäni, kun viikkoja kertynyt näin mukavasti :)
Öisillä vessareissulla liitoskivut ovat kovat ja tuntuu että jalat eivät jaksa kantaa. Onneksi olen pystynyt päivisinkin lepäilemään, kun nuo isommat lapset sen verran "isoja", nuorin kohta 5v. Supistuksia tulee iltaisin jonkin verran, mutta kovasti vähemmän kuin aiemmin. Äitipolilla tuumattiin, että synnytys käynnistetään viim. rvk 38. Eli ensi viikolla taidan alkaa juoksentelemaan ja touhuamaan, ettei tarvitsisi käynnistää :whistle: Taitaa tosin juoksentelut olla fyysinen mahdottomuus :D
Voimia ja onnea kaikille tuplaodottajille :heart:
 
Moikka,

täällä vielä odotellaan. ;) Voisin yhtyä PikkuKuun sanoihin, että yllättävän hyvin tämä koko raskaus on mennyt. Ja samoin, olen pelännyt, että vauvat syntyisivät liian aikaisin mutta nyt sitten olenkin yllättäen menossa käynnistykseen maanantaina (silloin rv38+1). :LOL:

KiinaMama: Kiva, että pääsit ultraan kurkkimaan vauvoja ja tietty kiva, että kaikki on vauvoilla hyvin. =)

Mun pitää vielä koittaa viime hetken valmisteluja tehdä vauvoja varten. Koko ajan tuntuu, että jotain on unohtunut. Sain muuten neuvolasta lainaksi sähkökäyttöisen rintapumpun. En yhtään olisi arvannut, että sieltä voi lainata niitä mutta neuvolantäti hoksasi kysyä, että tarvisinko semmoista. Neuvolantädin mukaan käsikäyttöinen on liian hankala kahden vauvan hoidon lomassa. Kysykäähän lainaksi omissa neuvoloissa!

Jaksuja kaikille! :hug:

Päivi ja Alma+Bertta rv37+5 :heart:
 
heippa, piiitkästä aikaan :whistle:
viikkoja takana 38 +6 ja maha on niiiiin iso ettei enään mikään meinaa päälle mahtua. 20kg tullut painoa lisää.
viime viikolla olin sitten sairaalassa 4 pv käynnistettävänä ja kas kas mitään ei tapahtunut.....perjantaina sitten kotiutettiin ja yritetään jos se lähtisi itekseen käyntiin...olo aika väsy ja itkuherkkä.... :| ...ensi viikon torstaille sitten uusi aika katotaan silloin puhkaistaanko suoraan kalvot vai mitä sitten päättävätkin....ei näe syytä enempää kiusata mua kun kerta vauvat voi hyvin...äiti vaan väsyy tosi nopeesti.
eniten harmitti että noikin 4 pv olin synnytyssalissa enkä osastolla ja salissa ei ole kiva kuunnella kun toiset synnyttää ja itse odottelet että koska tapahtuu jotain ja sitten tosiaan ei mitään tapahtunut muuta kun hurjia supistuksia.....lääkäri lupasi että yliaikaseksi ei kuitenkaan päästetä että viimeinen ratkaisu on se kalvojen puhkaisu ja jos sekään ei tehoa niin sitten leikataan.....on tää vaan hurjaa...toivottavasti lähtis nyt itellään käyntiin....kovasti kaikille jaksuja ja haleja :heart:
 
Moiks,

pikaisesti vaan omat kuulumiset; huomenna tehdään suunniteltu sektio. Tänään kävin osastolla käynnistyksessä mutta lääkärin mielestä onkin turvallisempaa vauvoille syntyä sektiolla kuin alakautta. Vauvat ovat aika pieniä vielä (2500g ja 2100g), toivottavasti vauvoilla on kaikki hyvin viime viikkojen vähäisestä kasvusta huolimatta. Huomenna saan joka tapauksessa tavata kauan odotetut asukit! :heart:

Jaksamisia kaikille!

Päivi ja asukit rv38+1
 
Ekasta rakenneultrasta on nyt noin pari viikkoa eli viikkoja noin 22 ja risat (en oikein pysy laskuissa mukana :) )
Rakenne ultrassa kaikki oli hyvin. Vauvojen jäsenet, sydän, isot verisuonet ym. sisäelimet olivat ok. Oli se aika metkaa katsella kun lääkäri selitti toisi tarkasti kaikki. Arviotu koko oli tuolloin noi 350g ja kummatkin suurinpiirtein saman kokoisia.
Sukupuoltahan me heti kysyimme ja lääkäri oli melko varma että pari poikaa siellä köllöttelee mutta sitä pitää vielä varmistella seuraavasssa ultrassa joka on vikkolla 26 eli lokakuussa.
Ultraan meno jännitti aikatavalla sillä olin juuri edellisellä viikolla kuullut kuinka tuttavaperheen toinen kaksosista oli todettu kuolleeksi. Tietysti sitä itse mietti että toivottavasti meille ei satu sellaista.
"Pojat" ovat todella liikkuvaisia, toinen on rt:ssä ja toinen pt:ssä.
Tällä viikolla on normaali neuvola. Saas nähdä joko pistävät syömään rautaa ja miten on paineitten laita.
Olo on väsynyt ja hieman kankea jo nyt... mitä se onkaan 10 viikon kuluttua..... Mutta on ihana tuntea "poikien" liikkeet ja osaltaan nautin tästä raskaudesta.... vielähän ei tarvitse muuta kuin huolehtia että masu voi hyvin :)
 
Pitkästä aikaa tänne kurkistan.
Kivasti on mennyt,väsymys iltaisin vain kiusaa.
Rakenneultrassa tänään kävin ja kaikki hyvin =)
Masu kasvanut hirmuista vauhtia ja raskausvko vasta 20+1.

Töissä vielä olen, saa nähdä kuinka kauan vielä jaksaa.

Mitenkäs teillä muilla menee?

Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille :)
 
Heips.
Taas yks äippäpoli käynti ohi ja 34 viikkoa täynnä. Vaavit kumpiki n.2kg. Nyt ois tavote pitää ne masussa et tulis 36 viikkoa täyteen vaik eihän ne nytkään enää estele vaik synnytys käynnistyiski. Kanava melkee hävinny ja kohdunsuu useammalle sormelle auki.
Oma olo on tosi raskas...
 
Laskettu aika 10.4.2008. Mutta kun näitä juttuja lukee, niin kaksoset taitavat aika järjestään syntyä viikoilla 36 - 38....??? Täälä Englannissa nämä systeemit toimivat aika samalla lailla kuin Suomessa, joten olen sen suhteen aika rauhallisin mielin..!!
 
Raskausviikkoja 25+2 ja hyvin menee. Väsymystä on ja jonkin verran liitoskipuja tuolla alapäässä sekä lonkissa. "Pojat" ovat kovin liikkuvaisia ja vielähän on tilaa jammailla :)
Töitä ajattelin tehdä vielä 3 päivää ja sitten pidän vuosilomia pois jonka jälkeen toivottavasti saan jäädä saikulle. Ensi viikolla on aika äitipolille ja neuvolaan niin eiköhän sitä jommasta kummasta saa todistuksen. Olen töissä päiväkodisa ja selkeästi huomaan, että työ ei oikein tahdo sujua sillain sutjakkaasti :LOL:
Tuleva isoveikka (kohta 2-vuotta) kovasti tykkää leikkiä masulla tökkien ja kuunnellen vauvoja. En tiedä sitten mitä ymmärtää tilanteesta.
Kovasti odotan kotiin jäämista ja nythän se on lähellä. Vaunut kaksosille jo hankittiin huutonetistä kun saatiin huudettua suht halvalla.
Nyt 2-v tuolta heräilee joten täytyy mennä laittamaan aamupalaa.
Onnea kaikille uusille tuplien odottajille... tämä on jännää puuhaa.
 
Hei kaikille kaksosodottajille! Olen lueskellut sillointällöin juttujanne ja kovin samankaltaisia ajatuksia herättää näköjään meissä kaikissa tämä tuplaodotus.
Olen itse aktiivisemmin kirjoitellut tuolla lapsettomuuspuolen odottajissa kun se asia niin läheiseksi vuosien mittaan kävi. Nyt on kuitenkin niin, että tuplat(pojat) on masussa ja viikkoja 20+5. Rakenneultra tehty ja siinä kaikki ok. Eilen jäin sairaslomalle ensimmäistä kertaa supistelujen vuoksi jotka kuitenkin vaarattomia mutta epämiellyttäviä. Teen melko raskasta fyysistä työtä sairaalan ensiavussa. Myös energisyys on poissa ja melko pienestä rasituksesta ottaa jo koville.
Mielenkiinnolla ja pelolla odotan tulevaa.. Toisaalta minulla on pelko kyllä kokoajan päällä kun tämä raskaus on niiiiin pitkään odotettu juttu ja meillä lapsettomilla on kai tutkittukkin että raskausajasta nauttiminen ei ole kovin yleistä. Mutta josko jo uskaltaisi vaikka pikku hankintojakin alkaa pojille tekemään.
Oikein mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja voikaa hyvin! :flower:
 
Eli siis ohi on ja oli ripeää toimintaa... Koko synnytys 35min...
Käynnistivät puhkasemalla kalvot ja kerkes tulla vaan pari kipeää supistusta. A synty pää edellä ja b perätilassa. Molemmat reipas 2.7kg. Viimeset 3 viikkoa oli ihan kamalaa!!!! Kyl en ois enää kestäny pitempään... Poitsut kyl lastenosastolla matalan verensokerin takia. On ny sit saanu nukuttua loppuajan univelat pois ja mielelläni kyl jo haluaisin vaavit kotia =) Tsemppiä teille raskaana oleville! Ja ite ny perätila synnytyksen kokeneena en pidä sitä pahana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli-76:
Eli siis ohi on ja oli ripeää toimintaa... Koko synnytys 35min...
Käynnistivät puhkasemalla kalvot ja kerkes tulla vaan pari kipeää supistusta. A synty pää edellä ja b perätilassa. Molemmat reipas 2.7kg. Viimeset 3 viikkoa oli ihan kamalaa!!!! Kyl en ois enää kestäny pitempään... Poitsut kyl lastenosastolla matalan verensokerin takia. On ny sit saanu nukuttua loppuajan univelat pois ja mielelläni kyl jo haluaisin vaavit kotia =) Tsemppiä teille raskaana oleville! Ja ite ny perätila synnytyksen kokeneena en pidä sitä pahana.
olipas kyllä nopeaa toimintaa!! :)
onnea koko perheelle! :flower:
 
lumihiutale leijailee
Onks vauvat sairaalassa ja itse olet kotona? Kuinka kauan vauvat sairaalassa syntymän jälkeen? Entä joutuiko sairaalassa olemaan ennen synnytystä? Meillä sairaala kaukana ja siksi mietityttää nuo sairaalassaoloajat.



Alkuperäinen kirjoittaja äityli-76:
Eli siis ohi on ja oli ripeää toimintaa... Koko synnytys 35min...
Käynnistivät puhkasemalla kalvot ja kerkes tulla vaan pari kipeää supistusta. A synty pää edellä ja b perätilassa. Molemmat reipas 2.7kg. Viimeset 3 viikkoa oli ihan kamalaa!!!! Kyl en ois enää kestäny pitempään... Poitsut kyl lastenosastolla matalan verensokerin takia. On ny sit saanu nukuttua loppuajan univelat pois ja mielelläni kyl jo haluaisin vaavit kotia =) Tsemppiä teille raskaana oleville! Ja ite ny perätila synnytyksen kokeneena en pidä sitä pahana.
 
Olin itse 2 vuorokautta. Olisin kyl ollut valmis lähtemään jo eka yön jälkeen mut eivät päästäneet... Kävin poitsujen luona aamupäivät ja vielä aina illalla 1 syötön. Mut oli se raskasta ravata eestakas. Ja kun tuntu et pitäs olla sairaalas poitsujen luona ja toisaalta kotona muiden lasten luona. Aika raskasta tämä on nytteki... Poitsut herää yölläkin syömään 2 tunnin välein. Harvon nukkuvat 3 tuntia. Kyl ootan et pidentäsivät yöllä 4 tuntiin nii ois itekki sit pirteämpänä ;)
 
lumihiutale leijailee
Meillä sairaala kaukana, niin senkin takia ravaaminen tulisi todella kalliiksi.



Alkuperäinen kirjoittaja äityli-76:
Olin itse 2 vuorokautta. Olisin kyl ollut valmis lähtemään jo eka yön jälkeen mut eivät päästäneet... Kävin poitsujen luona aamupäivät ja vielä aina illalla 1 syötön. Mut oli se raskasta ravata eestakas. Ja kun tuntu et pitäs olla sairaalas poitsujen luona ja toisaalta kotona muiden lasten luona. Aika raskasta tämä on nytteki... Poitsut herää yölläkin syömään 2 tunnin välein. Harvon nukkuvat 3 tuntia. Kyl ootan et pidentäsivät yöllä 4 tuntiin nii ois itekki sit pirteämpänä ;)
 

Yhteistyössä