Onko muita noin 43-v. lasta toivovaa tai saanutta?

  • Viestiketjun aloittaja kysyisin
  • Ensimmäinen viesti
kysyisin
Hei. Haluaisin vielä toisen lapsen, mutta täytän pian jo 43 vuotta. Olisi kiinnostavaa kuulla, onko täällä muita suunnilleen ikäisiäni. En ihan huvikseni ole asiaa näin myöhään jättänyt, mutta minulla on ollut keskenmenoja. Yksi lapsi on, 5-vuotias. Miten gynekologi on teihin suhtautunut ja aiotteko mennä seulontoihin. Minä en ehkä uskalla, kun niissa on pienenpieni keskenmenoriski ja mulla on keskenmenoja paljon jo ennestään. Lisäksi en ole varma, raskisinko abortoida vammaista.

Kiinnostaisi kuulla, onko teitä muita.
 
Sain kolmannen lapseni kun olin täyttänyt 43 v, päivä eroa ettei tullut minulle ja pojalle sama syntymäpäivä. Isommat lapset silloin 16 ja 11 v. Kävin ainoastaan useammassa ultraäänessä ja niskapoimun mukaan poikkeavuuden riski oli olematon; mitään näytteitä ei otettu ja terve poika syntyi. Lääkärit suhtautuivat samoin kuin nuorempiinkin äiteihin, en huomannut koko aikana mitään erityistä. Raskaus sujui hyvin ja ihme kyllä, mielestäni toivuin nopeammin kuin nuorempana tytöt saatuani...
 
Tottakai on
Sain ensimmäiseni 43 v, edellä yksi km. Raskaus sujui varsin hyvin, itse asiassa kun näitä juttuja lukee, niin varmaan keskivertoa paljon paremmin, punktiossa kävin, ja nyt meillä on suloinen pieni vaavi.
 
Miau
:wave:
Ihana on näitä lukea. Täytän pian 38, olen 3-vuotiaan kullanmurun yh-äiti. Toivoisin niiiiiin kovasti elämältä vielä toista lahjaa, lasta.
Näistä kirjoituksista saan ripauksen toivoa että vielä voisi olla aikaa...
Kiitos
 
Helvi
Minä toivon ja odotan myös sitä hetkeä, että saisin toisen ihanan lapsen!
Olen toivonut (olemme toivoneet) ja yrittänyt em. jo 4-vuotta, tuloksetta. Tutkittu on ja syynätty, ei mitään löydetty.
Sain esikoiseni 35 v. ja raskausaika meni upeasti kuten myös synnytys. Ihanaa kun meitä aikuisia äitejä on muitakin täällä palstoilla! :flower: =)
 
Olen 46 v ja sain viime heinäkuussa terveen vauvan. Minkäänlaisiin testeihin en suostunut, raskaus meni hyvin. Mutta olen kyllä paljon väsyneempi ollut kuin 20 vuotta sitten synnyttäessäni. Vanhin lapsi on 26 eli olen myös kahden lapse mummokin.
 
Juu. Ikää täältä koneen takaa löytyy 42. Ekan lapsen sain v-89 , toisen v-05, molemmat tyttöjä. Nyt oon taas raskaana, tosin vasta alussa rv 8 eli jos kaikki menee hyvin niin olen 43 kun kolmas syntyy. Aion mennä lapsivesipunktioon, missä kävin myös -05 syntyneen tyttäreni kanssa. Suhtaudun nyt tähän raskauteen niin että teen oman osuuteni eli elän mahdollisimman terveellisesti ja biologialla on oma osuutensa mihin mä en sitten voi enempää vaikuttaa. Lapsivesipunktioon meno on mun mielestä jokaisen oma asia. Uskon kyllä että luonto keskeyttää suurimman osan raskauksista joissa tuloksena ei ole ns.normaali lapsi. Ja tosiasiahan on että synnytksessä voi tapahtua mitä vaan. Mulla itselläni on vaan sellanen tunne etten jaksaisi hoitaa kovasti vammaista lasta hyvin enkä halua tehdä lasta laitokseen. Mutta en tiedä menisinkö punktioon jos olis ollu keskenmenoja tms... ehkä miettisin pari kertaa.
 
Olen 40 v. Ja odotan neljättä lastamme. Raskausviikkoja kasassa 6.
Lapsivesipunktioon en haluaisi, ellei sitten jostain (veriseulasta tai niskapoimu-ultrasta) löydy jotain.
Meillä tuon lapsivesipunktion kunta tarjoaisi...

Ihanaa, että täältä löytyi kypsempiä odottajia ja lisää lapsia toivovia :flower:
 
Alfanaaras
Ikää 40v, tai no joo, myönnän, että ihan kohta 41. Mä olen myöhäisheränneitä näissä lapsijutuissa, esikoisen sain 33v. Ja sitten tulikin kiirus, lapsia on nyt 4 iältään 1-7v. Vielä yksi olisi tervetullut.
 
Terveisiä vaan Minälle ja muillekin.Tuli mieleen että tuskin itsekään menisin lapsivesipunktioon jos muut seulat olis mahdollisia ja niiden tuloksissa ei ilmenisi mitään häikkää. Mulla vaan on tilanne se että sain verensiirrossa ( v-89 )anti-K vasta-aineen ja jos veressä on jokin vasta-aine niin muut seulat ei ole mahdollisia. Paikenlaista sitä sitten pyörikin päässä kun tätä toista odottelin. Neuvolassa puhuttiin mahdollisista verensiirroista jo kohdussa tai synnytyksen yhteydessä ja hemolyyttisestä taudista lapsella. Lapsi kuitenkin selvisi ilman verensiirtoja eikä hemolyyttisetä tautia ole. Aika paljon askarrutti myös oma ikä. Nyt se ei niin mietitytä muuta kun siinä suhteessa että miten sen ekan vuoden jaksaa mut oon ajatellu etten vaadi itseltäni liikoja ja pidän asiat yksinkertaisina.
 
kysyisin
Olen iloisesti yllättynyt, että teitä on näin paljon kypsällä iällä lasta toivovia. Tuttuni kerran sanoi, että lestadiolaiset saavat viimeisen lapsensa keskimäärin 43-vuotiaana. Minua pelottaa siis jo aikalailla tuo kromosomihäiriön riski, mutta seulaan en uskalla mennä, kuten sanottu. Julkkiksethan saavat vaikka kuinka vanhoina lapsia ainakin ulkomailla, mutta varmasti osalla on luovutetut munasolut kyseessä. Minä vain tässä ihan luomuna yrittelen.

Kirjoitelkaa lisää kokemuksianne näin vanhana lapsen yrittämisestä ja saamisesta.
 
pian äiti
Hei!
Olen 41 vuotias ja viimesilläni rasakaudessa eli parin viikon kuluttua äiti. Odotan ensimmäistäni ja luultavammin ainokaista. Tämäkin ihme on lapsettomuushoitojen kautta saatu onnenpotku.
Kävin niskapoimu ja veriseulassa ja jäin tietenkin veriseulassa kiinni riskitekijöiden takia. En suostunut lapsivesipunktioon keskenmenovaaran vuoksi enkä ole käynyt istukkabiopsissakaan. Raskaus on mennyt aivan loistavasti. Äitiyspoliklinikka on tarkkaillut koko raskauden ajan vauvan vointia ja kasvua ja kaikki näyttää hyvältä. Nyt vain laskemme mieheni kanssa päiviä milloin saamme uuden tulokkaan maailmaan.
 
Mä olin itse "vasta" 41 v, kun sain kuopuksen, mutta kolleega saa toisensa 45 v ja on ollut koko raskausajan elämänsä kunnossa. Lapsi ei ole vielä syntynyt, mutta lapsivesipunktion mukaan kaiken pitäis olla ok, ja terve poika tulossa. Mä olen teettänyt punktion 2 kertaa, odottaessani 4. ja 5. lasta, olin silloin 38 ja 40 v.
 
vm-65
Hei!
Täälläkin yksi "iäkkäämpi". Esikoisen sain 33 vuotiaana. Sen jälkeen 5 keskenmenoa. Nyt 41 vuotiaana saimme toisen lapsen. Vaavi on 6 viikon ikäinen. Raskaus sujui hyvin eikä jaksamisen kanssa ei ole ongelmia, vaikkakin ikää jo enemmän... Niin..ja "ikärasismia" ei ole tullut vastaan eri vastaanotoilla. =)
 
ilmarit
Täällä vielä yksi... Olen saanut esikoiseni 40-vuotiaana, toisen lapsen 42-vuotiaana ja kovasti vielä haaveilen yhdestä vauvasta. Raskaudet ja synnytykset ovat sujuneet ongelmitta ja lapset ovat terveitä.
 
Hieman asian vierestä, mutta kauanko teillä on mennyt aikaa tullaksenne raskaaksi, jos siis noin 43 paikkella olette saaneet / saatte lapsukaisen?
Sain esikoiseni 38-vuotiaana, toisen kun olin juuri täyttänyt 40, ja todennäköisesti siihen lapsimäärä jääkin, mutta ainahan sitä voi haaveilla vielä yhdestä pienokaisesta... :heart: Mietityttää vaan että kuinka pieni mahdollisuus on luomuna tulla raskaaksi kun ikää on n.42.
 
Mulle sanottiin, että nelikymppisen mahdollisuus onnistua keinohedelmöityksessä on viisi prosenttia per kerta, mutta luonto on viisaampi. Muuta en tiedä. Olen aloittaja ja mielelläni luen teistä muista vanhoista raskautujista lisääkin vielä.
 
Kun alettiin suunnitella vauvaa mieheni kanssa keväällä 2004 niin en oikein itse uskonut että mitään tulee tapahtumaan, just iän vuoksi. Tulinkin sit raskaaksi heinäkuussa 2004. Nyt odotan toista ja raskaaksi tulin tän vuoden heinäkuussa. Ehkäisy on ollu kondomi "riskipäivinä" ja tänä kesänä kävi niin ettei meidän ovulaatiolaskut pitäneet. Olin vähän miettiny että mietitään sit ens keväänä vieläkö tehdään lapsi (jos saadaan ja halutaan) mutta hyvä näinkin. On tää vähän kummallista sinänsä koska mä olen suurimman osan ikääni toiminu tämmösellä ehkäsyperiaatteella eikä ole tullu yhtään suunnittelematonta raskautta. Ja lapsien ikäväli on tosiaan pitkä, vanhin nyt 16 ja tää nuorin 1. Lapivesipunktiooon tilasin ajan tänään, se on 3.11 eli rv 15.
 
Täällä on myös yksi 43v.ja mulla on kaksi isoa poikaa(21v ja18v) Vuosi sitten synnytin kuolleen tyttövauvan rv 36, napanuora oli kiertynyt kaulan ympärille.Ollaan yritetty uutta raskautta ja nyt ollaan väestöliitossa apua saamassa.Kovin suuria toiveita ei annettu mutta syön nyt kuitenkin clomifenejä josko munasoluja kasvais enemmän.Nykyisellä miehelläni ei siis ole lapsia ennestään ja toiveissa olisi saada vielä yhteinen onnistuminen.Joten tässä sitä odotellaan!
 
pulleepimu
Moi kaikki

Oon uus palstalla ja kärsin aivan hirveestä vauvakuukeesta.
Mä oon 43 vutias ja 3 lasta on , iältää 21 , 19 , 11.

Lääkäri määräsi laihduttamisen ja clomifen tabletit, niin voisi jotain ruveta tapahtumaankin.
Lääkäri sanoi, että 5 % painonpudotus edesauttaa raskaaksi tuloa huomattavasti. No mulla olisi pudotettavaa 20 kiloa.
 
Tottakai on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 16:19 Tottakai on kirjoitti:
Sain ensimmäiseni 43 v, edellä yksi km. Raskaus sujui varsin hyvin, itse asiassa kun näitä juttuja lukee, niin varmaan keskivertoa paljon paremmin, punktiossa kävin, ja nyt meillä on suloinen pieni vaavi.
Ensimmäiseen raskautumiseen meni 15 kk, toiseen 21 kk
 
täällä
Minä lukeudun myös noihin ihmisiin. Todella toivoisin voivani täyttää mieheni sekä minun unelman yhteisestä lapsesta. Olen petetty ja jätetty todella kauan sitten ja nykyinen mieheni on pitänyt erittäin hyvää huolta ed.liitosta olevista lapsistani. Olisin niin onnellinen jos pystyisin antamaan hänelle sellaisen "lahjan", mutta näinköhän se on jo liian myöhäistä. Keskenmeno meillä oli n. kolme vuotta sitten..
 
aloittaja
Ihanaa kuulla, että teitä on ja kirjoittakaa vain vielä lisääkin. Minulle yksi lääkäri vakuutti, että clomifenista ei ole yli 40-vuotiaalle mitään hyötyä ja hän kehui vielä olevansa lapsettomuuslääkäri. Ihmettelenpä, kun lääkkeen mulle kuitenkin oli määrännyt toinen gynekologi ja väitti sitä tehokkaaksi.
 
Apua
Mitä mä teen, kun toivotaan lasta, mut nyt mulla on käyny niin että kesällä jäi yhet mensut pois sit taas tuli ihan niinku pitikin ja nyt taas jäi pois... ei kai mulla ala vaihdevuodet, pitäskö mennä lekuriin ? :'(
 

Yhteistyössä