Onko nää menkat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
terve eli siis miulla alkoi tossa toissapäivällä menkat ekkaa kertaa. Vuoto on ollut sellaista rusehtavaa ja tosi niukkaa. Sitten yöllä siteeseen tuli vain muutama pisara. Päivällä taas vuoto edelleen niukkaa mutta enemmän kuin yöllä paitsi iltapäivällä miun siteeseen ei tullut yhtään vuotoa. illalla vaihdoin siteen ja menin nukkumaan, aamulla vain yks pieni tippa vettä mistä tämä voi johtua auttakaa olen huolissani ja nämä ovat siis miun ensimmäiset menkat! ONKO NORMAALIA JA MUUTTUUKO NÄÄ RUNSAAMMIKS MYÖHEMMIN
 
vierailija
Joo, 48v. ei tiedä mitään menkoista. :LOL:
Munanjohtimista, oli linkissä. Voi ne vuotaa verta muustakin syystä ja niitä on kaksi.
"Kummastakin munasarjasta kulkee munanjohdin kohtuun. Munanjohtimissa on munasarjoihin päin osoittavia ulokkeita, ripsuja (fimbriae), jotka ohjaavat ovuloituneen oosyytin kulkeutumista munanjohtimeen. Munanjohtimen tehtävänä on kuljettaa oosyytti munasarjasta kohtuun. Lisäksi johtimet toimivat hedelmöitysympäristönä ja niissä tapahtuu hedelmöittyneen munasolun eli tsygootin alkukehitys.

Sisinnä munanjohtimissa on poimuttunut limakalvo (mucosa), jonka pinnassa on yhdenkertainen lieriöepiteeli. Epiteelisoluja on kahdenlaisia: värekarvallisia ja erittäviä. Yhdessä värekarvojen liikkeet ja epiteeliä ympäröivän lihaskerroksen supistelut helpottavat oosyytin kulkua munanjohtimessa. Uloinna munanjohdinta ympäröi sidekudoksinen herakalvo (serosa)."
 
vierailija
Mulla ei ole hormonilääkitystä. Joskus on pakko ottaa särkylääke kun krooniset kivut ovat pahimmillaan.
Tupakointi pahentaa niitä, koska se aiheuttaa aina hapenpuutetta. Mut sen varmaan olet lopettanut kauan sitten. Nuoret eivät välttämättä sitäkään tiedä. Mut menkkakipuihin ei kannata ottaa kipulääkkeitä, koska ne voi johtua vatsasta. Se on tärkeä tieto ihan nuorillekin!
 
vierailija
Huolet ja krooniset kivut tekevät mut äkäiseksi. :unsure:
Ja jos mua tai jotakuta muuta loukataan plussalla niin suutun siitä.
sepä ikävää. :(
Oletko huomannut että reagoit joskus turhan kiivaasti ja aivan turhasta. kannattaa välillä miettiä kaksi kertaa ennen kuin painaa lähetä vastaus-nappia. siksi sinusta on saatu täällä palstalle hieman ikävä kuva.
 
vierailija
Tupakointi pahentaa niitä, koska se aiheuttaa aina hapenpuutetta. Mut sen varmaan olet lopettanut kauan sitten. Nuoret eivät välttämättä sitäkään tiedä. Mut menkkakipuihin ei kannata ottaa kipulääkkeitä, koska ne voi johtua vatsasta. Se on tärkeä tieto ihan nuorillekin!
mene paula söheltämään muualle. menkkakivut eivät johdu mahasta ja mä ainakin otan särkylääkettä kun tarvitsee enkä kärvistele kivuissa ja se lääke auttaa. JOS ON MENKKAKIPUJA; OTTAKAA SÄRKYLÄÄKETTÄ ÄLKÄÄKÄ KÄRSIKÖ TURHAAN:
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
sepä ikävää. :(
Oletko huomannut että reagoit joskus turhan kiivaasti ja aivan turhasta. kannattaa välillä miettiä kaksi kertaa ennen kuin painaa lähetä vastaus-nappia. siksi sinusta on saatu täällä palstalle hieman ikävä kuva.
Ikävä kuva on tullut vain harmaille. Kiivastun nopeasti mutta se on osa mun luonnetta. Olen ollut sellainen koko ikäni. Rauhoitun nopeasti.
 

Yhteistyössä