Onko ok sanoa tällaista raskaana olevalle naiselle?

  • Viestiketjun aloittaja "Siiru"
  • Ensimmäinen viesti
"Siiru"
Kiinnostaisi kuulla mitä mieltä olette tällaisista kommenteista. Kerroimme miehen siskolle ja veljelle raskaudesta (he aikuisia, lähes 3-kymppisiä, lapsettomia). Veli nimitti vauvaa "loiseksi"; millos se loinen nyt syntyykään. Meillä on sukupuoli selvillä ja kerroimme, että poikavauvaa odotetaan. Tähän tokaisi sisar, että älkää nyt olko noin varmoja, jos se onkin niitä joilla on molemmat vehkeet.

Sitten saimme luennon siitä, miten ällöttävää on lukea facebookista vauvan paskan koostumuksesta ja hajusta. Meillä ei kummallakaan ole profiilia ko. foorumilla.

Mitä teille oikeasti tulee tästä mieleen ja miten tällaiseen pitäisi suhtautua? Ymmärtäisin jotenkin jos kyseessä olisi kaksi teini-ikäistä, mutta aikuiset ihmiset..
 
"vieras"
Tyylinsä kullakin.

Ja luentoa kuunnellessa olisi pitänyt ihmetellä, millaisia kavereita heillä siellä facebookissa oikein on ja todeta, että onpa hyvä, ettei itse ole moiseen paikkaan eksynyt, jos meno on moista.
 
niinnojaaa
Onpas positiivisesti asiaan suhtautuvia, eli en ihan ymmärrä kommentteja, ellei olis mustaksi huumorikis tarkoitettuja?
Kun olin raskaana ja menossa ultraan, ja ehdotin siinä, että ostettais jo hyppykiikku valmiiksi kun jossain oli siitä tosi hyvä tarjous, niin lapsen isä vastasi "no eihän me edes tiedetä onko sillä jalkoja".
Ihmisiä ja niiden kommentteja ei voi aina ymmärtää.
 
Tyhmiä
Todella tyhmiä kommentteja. Suuttuisin todella jos joku mulle moisia laukoisi. Kannattaa ehkä jo jättää nämä tyypit kummisuunnitelmien ulkopuolellekkin. Ja jatkossa ei kannata kertoa mitään raskauden etenemisestä ym. Vauva asioista.
 
"vieras"
joskus kuulee tuommoista katkeraa kalkkia ihmisiltä jokta ovat ehkä tahattomasti lapsettomia, tai sitten toinen heistä haluaisi lapsia ja toinen ei. jokatapauksessa kuulostaa olevan arka paikka heille.
 
"Siiru"
Tuskin kovin läheisinä heitä pidätte, ainakaan noiden kommenttien jälkeen. Kateutta kenties myös ilmassa siltä suunnalta?
Kateutta ehkä, en tiedä. Toinen on edelleen opiskelija ja toinen elää avoliitossa. En sitten tiedä haluaisivatko lapsia vai mikä on tilanteensa.

Oli miten oli, eipä tuosta kovin iloista ja hyvää mieltä jäänyt. Lähinnä ällötti heidän kommentit.
 
pikana
[QUOTE="mamma";26304775]Miksi odottavat äidit ovat niin yliherkkiä? Juurikin tuollaista läppää heitin itsekin kun olin raskaana että ei kukaan kohtelisi minua silkkihanskoin.[/QUOTE]

Normaalit ihmiset osaa onnitella tuollaisessa tilanteessa varsinkin, jos ihminen on sulle läheinen ja tärkeä, eikä alkaa vitsailla toisen suuresta uutisesta.
 
"alma"
[QUOTE="mamma";26304775]Miksi odottavat äidit ovat niin yliherkkiä? Juurikin tuollaista läppää heitin itsekin kun olin raskaana että ei kukaan kohtelisi minua silkkihanskoin.[/QUOTE]

Se on kyllä ihan eri asia heittää itsestän huonoa läppää, kun muista. Kyllä minäkin voin naureskella vaikkapa läskeilleni tai haukkua äitiäni, muttei ei se sitä tarkoita, että muut voisivat nin tehdä.
 
"vieras"
Normaalit ihmiset osaa onnitella tuollaisessa tilanteessa varsinkin, jos ihminen on sulle läheinen ja tärkeä, eikä alkaa vitsailla toisen suuresta uutisesta.

Samaa mieltä. Itse kun olin raskaana ja kerroin siitä parhaalle ystävälleni, kommentti oli "toivottavasti osaat sit puhua muustakin kun siitä kakarasta". Kyllä minä ainakin loukkaannuin, ei ole välit olleet sen jälkeen samanlaiset kuin ennen, edelleen tuo kommentti kummittelee mielessä :(
 
"Jep"
Tökeryyksiä saa kyllä kuulla. Et sentään tällasia vauvavitsejä ole saanut kuulla? -Mikä on hauskempaa, kun tiputtaa vauva katolta? Keihästää se keihäällä. Hahahahahaa....

Mut stemppiä, jotkut ei käsitä mitä suustaan päästää, kun ei ne ole olleet samassa tilanteessa ja ajattele sitä sun näkökulmasta.
 
Eikö nuo naisen ja miehen ja miehen "tsoukit" ollu aika pientä? Mitä ootte mieltä siitä, että mulle lääkäri kielsi lasten teon ja oon nyt ilman "lääkärin lupaa" raskaana? Onko täällä muita, jotka rakastavat luonnollista hedelmällisyyttä ja näyttävät kaikille, että lapset saavat hoitoa ja rakkautta, vaikka kaikki muut sanovat, että älä tee lapsia? Loukkaako ketään muuta naista, jos muut ihmiset yrittävät päättää omasta kehosta? No, tämä ei nyt paljon liittynyt aloittajan aiheeseen ja vahingossa luin että siinä ei lukenut loinen, vaan ILOINEN=D
 
"Siiru"
[QUOTE="alma";26304791]Mitä mieltä miehesi oli? Ehkä heillä on tuollainen huumorintaju. Ulkopuolisena vähän paha arvioida, mitä taustalla, mutta kyllä kai miehesi tietää.[/QUOTE]

Veti hiljaiseksi, kuten minäkin. Ei naurattanut. Jälkeenpäin totesimme yhteen ääneen, että olipa "mukava" jutustella...
 
höhh
Moukkamaista. Tuo "loinen" oli varmaan tarkoitettu vitsiksi. Ei ole sopivaa, ellei sitten tunne toista niin hyvin että tietää tuommoisen huumorin iskevän. Siinäkin tapauksessa pitäisi ymmärtää, että raskaana olevaaa ei välttämättä enää naurata ne ihan mustimmat tai lapsellisimmat huumorijutut. Facebook-läppä kuulostaa myös lapselliselta.
 
Blue
Ensimmäisenä tuli mulle mieleenettä heille pamahti päälle suojat, eli kärsivät lapsettomuudesta mutta eivät halua kenenkään tietävän yms. joten verhoivat oikeat tunteensa todella mauttomaan huumoriin.

Varsinkin jos eivät ennen ole mistään näin huonoja juttuja kertoneet (eli ovat yleensä ihan fiksuja) niin tämä on yksi todennäköinen selitys asialle.

Mutta vaikka näin olisikin niin ei silti tarvitse tuollaista sietää. Jos ei ollut kertaluontoista niin sanoisin seuraavalla kerralla han nätisti että ei ole kivaa puhetta.

Jos taas on varmaa ettei heillä ole lapsettomuutta tms.takana mikä selittäisi käytöksen niin ovat vain harvinaisen moukkia ihmisiä.
 

Yhteistyössä