Onko panacod "vahvempaa" kuin burana?

  • Viestiketjun aloittaja pää kipee
  • Ensimmäinen viesti
Se on keskushermostoon vaikuttava lääke, jos esim 500millistä, niin muuten sama lääke kuin tavallinenn 500:nen parasetamol, paitsi tuossa on lisänä juurikin tuota kodeiinia.
On kolmiolääke. Minä en pysty niitä syömään, tulee ihan hirveä olo ja oksennus.
 
Se on kolmiolääke, koska sisältää parasetamolin lisäksi kodeiinia, joka on mieto opiaatti. Voi vaikuttaa mm. suorituskykyyn. Toisille ei vaikuta, toisilla (kuten minulla) menee pönttö ihan sekaisin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.
ootko varma ettei ollu 1g panadolia? Mun mielestä ei edes ole grammasia tapletteja panacodia...
 
miesnäköpulma
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
siinä on kodeiiniä ja kodeiini on siis huume.siks sitä ei saa ilman reseptiä kun sitä käyttää ihmiset todella paljon väärin.
panacod on puskuroitu eli siihen on lisätty riippuvuuden syntyvyyttä heikentävää ainetta.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja miesnäköpulma:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
siinä on kodeiiniä ja kodeiini on siis huume.siks sitä ei saa ilman reseptiä kun sitä käyttää ihmiset todella paljon väärin.
panacod on puskuroitu eli siihen on lisätty riippuvuuden syntyvyyttä heikentävää ainetta.
Sellasta ainetta oo olemassakaan :LOL: :LOL:

 
MillaMagia
Itseasiassa kodeiini on morfiinia miedompi euforisoiva kipulääke. Satunnaisesti käytettynä ei aiheuta riippuvuutta. Tämä voi olla jonkinlainen kuuri silloin tällöin. Jatkuvassa käytössä aiheuttaa, mutta silloinkin kannattaa huomioida se, että hyvin äkkiä tulee vastaan toleranssi. Silloin yleensä annosmäärätkin kasvavat, koska teho heikkenee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.
ootko varma ettei ollu 1g panadolia? Mun mielestä ei edes ole grammasia tapletteja panacodia...
Mut 2kpl 500mg tabletteja tekee 1g.
 
Pikaisesti googlaamissani lääkelaskuesimerkeissä gramma on lyhennetty pienellä g:llä. Ovatko ne kaikki virheellisiä? Esimerkiksi Lapin ammattiosaston hyvinvointialan lääkelaskujen esimerkkikoe:
1. Muunna
a ) xxx ml litroiksi
b ) x,xx g milligrammoiksi
c ) x,x l millilitroiksi
d ) x,x g milligrammoiksi
e ) xxx ml litroiksi
f ) xxx mg grammoiksi
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:
Pikaisesti googlaamissani lääkelaskuesimerkeissä gramma on lyhennetty pienellä g:llä. Ovatko ne kaikki virheellisiä? Esimerkiksi Lapin ammattiosaston hyvinvointialan lääkelaskujen esimerkkikoe:
1. Muunna
a ) xxx ml litroiksi
b ) x,xx g milligrammoiksi
c ) x,x l millilitroiksi
d ) x,x g milligrammoiksi
e ) xxx ml litroiksi
f ) xxx mg grammoiksi
Kokeessa varmaan eri juttu. Ainakin meillä merkataan aina potilaspapereihin " saanut Paraceon 1G po. "
 
"juppi"
ite vedin nelisen vuotta sitten tuhannen panacodii ku oli välilevyn pullistuma ja leikkaukseen asti meni. koko keissi vei vajaan vuoden ja tuli kyllä hirveet vierotusoireet ku lopetin käytön kertaheitolla.. kramppeja, tärinää, lukuvaikeuksia ja hikoilua.. pari vuorokautta kesti ja sen jälkeen normaali taas. tämän jälkeen ei oo kyl mitkään buranat panadolit ibumaxit sun muut toiminu enää ku kuumeen laskemiseen.
 
"sairhoit"
miehellä onnettomuuden takia 1g panacodia ja 600mg buranaa. Mulla tähän räkätautiin auttaa ainoastaan toi burana..tuntu tosi tehottomalta panacod.
Johtuu siitä, että Burana on TULEHDUSkipulääke, Panacod ei. Eli Burana hoitaa kivun lisäksi myös tulehdusta.

Ja 1g on oikea merkintä yhdelle grammalle lääkettä. 1G on ihan jotain virheellistä työpaikan slangia.
 

Yhteistyössä