Onko pettämisen merkit ilmassa vai olenko vainoharhainen

Olemme olleet naimisissa muutaman vuoden. Koen itse suhteemme , että se on arkistunut ja kuitenkin kipinääkin vielä on ollut, minun puoleltani. Ehkä kuitenkin olen muuttunut miehelleni tylsän elämän edustajaksi, arjen itsestäänselvyydeksi. Myös mieheni luonteesta on paljastunut puolta, jota en ole ennen siinä nähnyt, kylmyyttä ja julmuuttakin sanoissaan. Nyt hän sai täysin tuulesta temmatun kohtauksen, joka normaalisti olisi mennyt parin päivän mökötyksellä ohi. Sen sijaaan nyt mieheni huusi, miten riistän hänen vapautta jne. Tämän lisäksi tuli erilaisia syytöksiä mitä olen ja mitä en ole, ihan vyön alle mollaamista. Keksi jo lisää syitä raivota kun aiemmat ei menneet minulle ns läpi.

No, nyt raivo on kestänyt poikkeuksellisen pitkään. Hän teki listan milloin aikoo lähteä omille menoille. Hän haluaa kulkea vapaasti. Lisäksi hän aloitti saman tien kuntoilun, joka ollut jäissä. Kävi ostamassa pitkästä aikaa uusia vaatteita yms. Mielentila kriisistä parisuhteessa huolimatta on ok, (minuun kohdistuvaa suuttumusta jos ei huomioida) ja hän jaksaa olla innostunut asioista. Yhteinen tabletti meni oman salasanan taakse, Sormusta ei nyt pidetä kun "vihainen minulle". Hän on puhunut tästä kriisistä "yhden henkilön kanssa", Ei ole tarvetta levitellä tietenkään muille. Eli kyseessä henkilö, jota en itse tiedä.
Eli nyt hän saa oikeutuksen mennä omiin menoihini, koska olen niin "huono".
Menkööt. Olen kyllästynyt tähän peliin.
Mutta mitä teidän korviinne tämä heijastuu, onko kyseessä suhde nyt, ja vai mahdollisesti odotukset /toiveet siitä? Itse ainakin, kun hirveä riitä itselle tärkeän ihmisen kanssa, en jaksa kuntoilla ja shoppailla uusia vaatteita, kyllä sitä kulkee silloin askel kerrallaan, kun joutuu raskaita juttuja miettimään.
 
Moro.

Ikävä kuulla koko systeemi. Oma isä erosi vanhemmalla iällään mutsista nyt tuolla tavalla, siis aika tutulta kuulostaa. Antoi ilmoitusluontoista faktaa omista menoistaan. Ja kun pettäminen kävi ilmi, ihan hirveää syyllistämista ja kiukuttelua. Piti keksiä koko ajan vikaa toisesta, koska varmasti omatunto oli niin ruvella.

Paska jätkä, kaiken kaikkiaan.

Kannattaa yrittää erota rakentavasti. Esim. todeta kylmänrauhallisesti, että tämä oli nyt tässä, ja sitten toivoa avoimesti, että olisi miestä tunnustaa pettämisensä.

Itse aloitin kuntoilun nyt paussin jälkeen, vaikka pettäminen ei kiinnosta, mutta yhdistettynä tuohon koko palettiin, niin sanoisin näin miehen näkökulmasta, että kyllä. Onko pettäminen tapahtunut fyysisesti vielä? Ei voi tietää. Toisaalta onko sillä väliä, hänen päässään se on jo tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Makaroonilaatikko
Mies on selvästi vihainen, joten noista reaktioista on vaikea tulkita mitä niiden takana on. Eri ihmiset kun reagoivat eri tavoin. Varsinkin, jos miehelle on vaikeaa puhua tunteistaan, voisi juuri reagoida noin. Kiukkuisena on vaikea varmasti haluta läheisyyttäkään. Ehkä nyt pitäisi saada se keskusteluyhteys rakennettua, kun pahin kiukku laantuu. Kysy mieheltäsi mikä on tullut ja älä tyydy yksinkertaiseen vastaukseen, vaan pydä puhumaan tunteistaan ja niiden aiheuttajasta. Ja esimerkkejä. Keskusteluyhteyttä auttaa tietysti se, että otat toisen ilmaisemat asiat tosissasi, etkä ota heti puolustuskantaa, jossa kiistätä ja kiellät miehen tunteiden oikeellisuuden, vaikka et ymmärräkään.

Yhteen asiaan kiinnitin huomiota aloituksessasi. Mainitsit jäissä olleen kuntoiluharratuksen. Miksi se on ollut jäissä? Puhuit oikeutuksesta mennä omiin menoihin, mutta minun mielestä oikeutus mennä myös omissa menoissa on itsestään selvyys. Onko mies kenties kokenut teidän elämän niin, että hänellä ei ole mahdollisuutta harrastaa tai nähdä muita ystäviä parisuhteenne takia? Oletko voinut tiedostamattasi luoda ilmapiirin, missä mies tunte olevansa "kahlittu", eikä edes uskalla sanoa mitä tahtoisi? Parisuhteessa pitää olla vpaus toteuttaa myös itseään ja tehdä asioita, joista tykkää.

Mies on voinut puhua myös jonkun miesystävänsä kanssa, jolloin oma tilanne on alkanut selkeytymään miehelle ja tyytymättömyys kasvaa, heti ei kannata epäillä pettämistä, joka on myös tietenkin mahdollista. Jotenkin kiukkuinen reaktio ei kuitenkaan mielestäni viittaa sellaiseen ensisijaisesti.

Eli nyt juttelemaan ja ota mies tosissasi ja näytä, että välität.
 
Epäilys vaimosta. Pyykkiä pesiessäni jotain valkoista tahmaa huomasin hänen alkkareissa, näytti spermalta. Vai voiko se valkoinen olla jotain naisen omaa eritettä? Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta:)
 

Yhteistyössä