Onko sellaisia naisia, jotka ei ole koskaan käyneet PAPA-kokeessa?

  • Viestiketjun aloittaja Sama
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.
Kaikesta voi aina kieltäytyä. Vaikka papa-koe yleensä otetaankin joko raskauden aikana tai jälkitarkastuksen yhteydessä tai jossain siinä välissä, niin niistä voi aina kieltäytyä.

Tosin mun mielestäni se olisi aika hölmöä...
 
nolona tunnustan
Minä :ashamed:
Ikää 30 ja lapsia kolme.
Kahdesti olen saanut lähetteen mutta ei vaan ole tullu mentyä.
Nyt tuli kutsu tuohon ikäluokkani seulontaan ni nyt aion mennä
 
voi sanonko mitä!
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...
 
kyy
Ei mullakaan ole papaa otettu koskaan raskausaikana tai jälkitarkastuksessa. Sehän ois kätevää jos otettais, ite on pitänyt huolehtia. Kaks kertaa se on otettu, ikää parin viikon päästä 25v. Pitäis vissiin taas mennä otattaan, mutta kun en tiedä minne menisin..
 
mi
Aika jännä kyl. Oon kans olettanu et viimeistää jälkitarkastuksen yhteydessä ehdotettais.

Itellä kans otettiin ekan kerran 17v kun e-pillerit aloitin. En ite sillon vielä edes tiennyt mistään papa-kokeista.
 
juup
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Aika jännä kyl. Oon kans olettanu et viimeistää jälkitarkastuksen yhteydessä ehdotettais.

Itellä kans otettiin ekan kerran 17v kun e-pillerit aloitin. En ite sillon vielä edes tiennyt mistään papa-kokeista.
Mutkin neuvottiin ekaa kertaa papaan kun pillereitä hain 20-vuotiaana. Nyt kun en voi käyttää pillereitä niin ei ole kukaan ohjaamassa eikä mulla ole edes omaa gyneä. :/
 
vieras
ei ole mullakaan nuorempana otettu, ku lähinnä pillereitä hommatessa. Raskaana olo saattaa kuulemma vielä vääristää tuloksia, multa on kerran otettu siinä vaiheessa, ja kolme kertaa oon raskaana ollut.

Kannattaa kyllä tosiaan mennä säännöllisesti ku on noin iisi tapa AJOISSA huomata muutokset.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja voi sanonko mitä!:
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...
Peesi tälle.
Omaa itseä vartenhan se otatetaan, eikä kuntaa tai ketään muutakaan!
Ei meidänkään kunnassa aloiteta joukkoseulonnat kuin 30-vuotiaana joten ihan omatoimisesti olen otattanut gynellä ennen sitä.
 
mi
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja voi sanonko mitä!:
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...
Peesi tälle.
Omaa itseä vartenhan se otatetaan, eikä kuntaa tai ketään muutakaan!
Ei meidänkään kunnassa aloiteta joukkoseulonnat kuin 30-vuotiaana joten ihan omatoimisesti olen otattanut gynellä ennen sitä.
Juu itseä varten se otetaankin mutta voin hyvin ymmärtää, ettei kaikki osaa tällaista edes ajatella ellei missään vaiheessa kukaan papakokeen ottoa ehdota tai ota puheeksi. Kyllä ainakin raskaana oleville voisi kunnankin puolesta jotain valistusta tulla asiasta.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja voi sanonko mitä!:
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...
Peesi tälle.
Omaa itseä vartenhan se otatetaan, eikä kuntaa tai ketään muutakaan!
Ei meidänkään kunnassa aloiteta joukkoseulonnat kuin 30-vuotiaana joten ihan omatoimisesti olen otattanut gynellä ennen sitä.
Juu itseä varten se otetaankin mutta voin hyvin ymmärtää, ettei kaikki osaa tällaista edes ajatella ellei missään vaiheessa kukaan papakokeen ottoa ehdota tai ota puheeksi. Kyllä ainakin raskaana oleville voisi kunnankin puolesta jotain valistusta tulla asiasta.
No kyllä mä olen vähän eri mieltä.
Mulla ei ole lapsia mutta olen silti osannut mennä gynelle otattaan. Kai äiti tai joku muu nainen on näin ohjeistanut :)
 

Yhteistyössä