Onko sellaisia naisia, jotka ei ole koskaan käyneet PAPA-kokeessa?

  • Viestiketjun aloittaja Sama
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa
Nooooh kato, sä oot velvollisuutesi valtiota kohtaan jo hoitanu, ei sun terveytesi enää ketään kiinnosta :LOL:

Sinua sen sijaan sietäisi kiinnostaa ;)
 
Kyllä voi
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.
kyllä vaan jotenkin voi, jostain syystä itseltäni ei oltu otettu koskaan.
Olin synnytttänyt 2 lasta ja nuorin oli reilu 1v kunnes minulta otettiin eka papakoe ja olen nyt 26vuotias, tällä hetkellä odotan kolmatta.
Nyt tähän asti on kyllä otettu sitten useammin papakokeita.
Kyllä lääkäriäkin hieman kummastutti miten kukaan lääkäri ei ole edes ehdottanut minulle papan ottoa.
 
:wave: ja olet 27v ja mulla on 3 lasta... Mulle ei ole kukaan lääkäri ikinä ehdottanut papa-kokeen ottoa, ei ehkäisyn yhteydessä, ei raskauden eikä jälkitarkastuksen yhteydessäkään... 25 vuotiaana mulle tuli aika siihen joukko seulontaan mutta olin sinä päivänä sairas ja kun soitin sinne niin ei ne antanut mulle uutta aikaa, joten se jäi... Nyt olen kyllä piakkoin menossa..

Mun täytyy nyt nolona myöntää, että olen tämän palstan kautta vasta kuullut että sielä edes pitäs käydä :ashamed: :ashamed: Mun äiti ei tuollaisista asioista koskaan mitään olla puhuttu, eikä kavereidenkaan kanssa.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.
Kaikesta voi aina kieltäytyä. Vaikka papa-koe yleensä otetaankin joko raskauden aikana tai jälkitarkastuksen yhteydessä tai jossain siinä välissä, niin niistä voi aina kieltäytyä.

Tosin mun mielestäni se olisi aika hölmöä...
MÄ olen koko ajan kuvitellut että multa otettiin papa edellisen raskauden aikana tai jälkitarkastuksessa. Noh, nyt kun on kakkonen tulossa ja olin ekassa neuvolassa, niin korjattiinpa tämäkin virheellinen luulo. Mulla on otettu papa viimeksi 5 vuotta sitten, eikä sitä oteta raskauden aikana ainakaan täällä Turussa. Että hyvä minä :ashamed:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.
Kaikesta voi aina kieltäytyä. Vaikka papa-koe yleensä otetaankin joko raskauden aikana tai jälkitarkastuksen yhteydessä tai jossain siinä välissä, niin niistä voi aina kieltäytyä.

Tosin mun mielestäni se olisi aika hölmöä...
MÄ olen koko ajan kuvitellut että multa otettiin papa edellisen raskauden aikana tai jälkitarkastuksessa. Noh, nyt kun on kakkonen tulossa ja olin ekassa neuvolassa, niin korjattiinpa tämäkin virheellinen luulo. Mulla on otettu papa viimeksi 5 vuotta sitten, eikä sitä oteta raskauden aikana ainakaan täällä Turussa. Että hyvä minä :ashamed:
Niin mullakin on otettu viisi vuotta sitten viimeeksi. Tuskin tässä nyt kuitenkaan ihan kauheita asioita on sinä aikana kehittynyt.
 
kivahri
korotan: mulle ei oo ikinä tehty edes gynekologista tutkimusta ja ikää on kohta 24v... ei vaan oo ollu mitään erityistä syytä mennä gynelle ni eihän sitä sitten oo tullu mentyä. inhoon muutenkin lääkärillä käyntiä (hienoo näin tulevan lääkärin vaimona inhota miehensä ammattia, ehheh) nyt vaan pitäis saada lääkeresepti uusittua ni kai se on pakko varata aika -.-
 
KÄYKÄÄ
hyvät naiset!! Onneks meillä ohjataan automaattisesti synnytyksen jälkeen papaan (olen käynyt 16v lähtien). Oli luokka 2 ja seuraava puolen vuoden jälkeen luokka 3. Silloin iski paniikki!! Koepalat onneks ok ja raskauden jälkeen taas luokka 1. Nyt olis taas ajankohtaista mennä. SUOSITTELEN!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kivahri:
ei vaan oo ollu mitään erityistä syytä mennä gynelle ni eihän sitä sitten oo tullu mentyä.
Minusta se, että on aktiivinen seksielämä, on jo erityinen syy mennä. Seksin harrastaminen jo itsessään nostaa kohdunkaulan syövän riskiä.
 

Yhteistyössä