Onko sinun lapsillasi iso ikäero?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten arki sujuu ja tulevatko lapset "juttuun" esim. yli 7v. ikäerolla? Miten nukkumajärjestelyt? Ja mainitse vielä onko tyttöjä vai poikia vai molempia? Lähinnä nyt tarkoitan sellaisia perheitä joissa vain 2 lasta ja ikäero yli 7v. Me kun ollaan yritetty vuosia toista ja nyt sitten kakkonen ilmoittaa tulostaan ja esikoinen on jo ekalla luokalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten arki sujuu ja tulevatko lapset "juttuun" esim. yli 7v. ikäerolla? Miten nukkumajärjestelyt? Ja mainitse vielä onko tyttöjä vai poikia vai molempia? Lähinnä nyt tarkoitan sellaisia perheitä joissa vain 2 lasta ja ikäero yli 7v. Me kun ollaan yritetty vuosia toista ja nyt sitten kakkonen ilmoittaa tulostaan ja esikoinen on jo ekalla luokalla...
:hug: Älä huolehdi, varmasti kaikki menee hyvin. Meillä tulee lapsille ikäeroa 5.5v, jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin, ikäeroa olis tullu 3v4kk, jos olisin heti tullu raskaaksi, kun alettiin kakkosta yrittää...
 
omilla lapsilla suht pienet ikäerot 1v7kk ja2v8kk
mutta esim mun porukoitten erottua mä jouduin jakamaan kaiken mun 10v nuoremman pikkuveljen kans meillä oli sama huone ja se rääpele kävi aina nuuskimassa mun tavaroita,syömässä ja hajottamassa meillä toisen sänky oli toisella seinällä ja toisen toiselle ikkunan edessä mun koulupöytä rasittavaa oli.. mä olin n. 13v ja pikku rääpäle 3v ja siitä sit siihen asti kun 17v muutin pois kotoa..
 
meillä tytöt ovat syntyneet 1999 ja 2008. Pikkuinen nukkuu meidän huoneessa ja isommalla oma huone ja tulee aina olemaankin.muutetaan sitten joskus isompaan,kun tarve on.Isommalle oli todella iso shokki,kun kuuli että saa pikkusiskon,ei todellakaan ollut iloinen. pahin hätä meni ohi,kun juteltiin asiat selviksi.alusta asti ollut ns. hoivasuhde... tuntuu,että on vähän kuin pikkuäiti.en osaa sen kummemmin selittää. Ja siskohan saa parhaat naurut tuolta pikkuvintiöltä :D
 
Meillä ei nyt ihan sitä seitsemää vuotta ole, mutta kuusi kuitenkin. Poikia ovat molemmat ja ihan hyvin on kaikki mennyt, välillä leikkivät ja touhuavat paljonkin yhdessä. Molemmille on tullut tärkeiksi esim. yhteiset iltatoimet, puuro ei maistu millään jos ei toinenkin ole pöydässä ja pesulle menevät myös yhdessä (meillä 2 suihkua). Pikkuveli on saanut myös isoveljen innostumaan saunomisesta kun siellä heil on yhteiset saunaleikit jne. Eli ikäerosta huolimatta paljon antavat toisilleen ja nauttivat toistensa seurasta. Välillä toki isoveljeä harmittaa kun pienempi tulee häiritsemään ja rikkomaan esim. lego rakennelmia, mutta kun ikäero on jo noin iso niin vanhempi kyllä hyvin ymmärtää ja huomioi sen että pienempi on tosiaan vasta täytänyt 2 vee.
 
P
ikäeroa 11v11kk.
Poika nyt 15v ja typy 3v.Omat huoneet mukeloilla.
Kovasti ovat toistensa perään molemmat.Osaavat hiukan kiusatakin toisiaan ja väitellä,mutta onnex vaan hiukan :)
Kovasti myös pusuttelevat,halittelevat ym...
 
tanetsu
Meillä vanhin tyttö 14v , poika 13v ja tyttövauva nyt 3,5kk ja isommat ovat tosi onnessaan tästä pikkusesta,kovasti hoitelee,auttelee ja sylissä kantelee,varsinkin tuo meitin poika on ihan myyty tästä pikkusiskostaan,olis koko ajan huolehtimassa ja hoitamassa =) eniten jännäsin niille kertomista tämän vauvelin tulosta,mutta ei mitään onkkelmaa,olivat alusta asti innoissaan ja tutkivat tarkkaan kaikki ultrakuvat ja lukivat sitä kirjaa missä kerrottiin mitä milläkin raskausviikolla tapahtuu =)ja nyt jo kyselevät milloin tulis lisää vauvoja....
 

Yhteistyössä