Onko sua koskaan ärsyttänyt hajusteyliherkät tai lievemmin allergiset ihmiset?

vierailija
Mä haluaisin tietää miksi nämä erityisen hajuherkät ovat kaikki naispuolisia?? En ole huomannut kenenkään miehen valittavan hajuista. Entäs ulkomailla, kaupungeissa? Siellä matkanneena huomannut, että metrot käryää miesten ja naisten parfyymejä sikin sokin, eikä ketää tunnu häiritsevän. Miksi siis täällä suomessa kaikki tuoksutkin jo kielletään?
Ne allergiset kulkevat omalla autolla tai tilaavat kotiin mitä tarvii - kuten meilläkin on tehty vuosikaudet:LOL:
 
Sehän aiheuttaa aftoja eikä sitä pidä kenenkään niellä. Bente Herlofson, norjalainen hammaslääkäri, on väitellyt aiheesta vuosikausia sitten. Nieltynä aiheuttaa tietysti myös aftoja. Ei siitä saanut kertoa tääläkään, kun heti otettiin pois. "Ei ole tarkoituskaan, että meidät parannettaisiin", sanoivat ne sairaat silloin. Olivat oikeassa, vaikken halunnutkaan uskoa siihen.
En kysynyt sulta tietopakettia siitä tökötistä, vaikka mainitsin sen aineen nimen. Sanoin vaan:älä tuputa.
 
Karppaajat tietävät (itse en karppaa) että ruoka-aineallergiat voi parantua kun ei vedä höttöhiilareita.

Mutta siis home voi aiheuttaa viiveellä ruoka-aineallergioita.

Homealtistuksen oireet vaihtelevat
Väsymystä, päänsärkyä, silmä-, korva- ja poskionteloinfektioita, kuumeilua ja ihottumaa. Homealtistuksen ensioireiden luettelo on pitkä.

– Uuden suomalaisen tutkimuksen mukaan myös yhtäkkinen äänen käheytyminen on selkeä merkki, Nordin sanoo.

Homealtistuksen voi erottaa tavallisesta flunssasta tai siitepölyallergiasta siitä, että oireet liittyvät johonkin tiettyyn paikkaan tai tilaan. Toisaalta oireet eivät välttämättä ala heti, vaan keho voi reagoida homeeseen myös viiveellä. Jotkut saattavat asua vuosikausia hometalossa ilman selkeitä oireita.

– Sitten yhtäkkiä ilmaantuukin kovia nivelkipuja, kilpirauhasvaivoja tai homeen laukaisemia ruoka-aineallergioita, joita ei edes osaa yhdistää homeongelmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
siinä vaiheessa ärsyttää kun hajusteyliherkät vaativat että kukaan ei saa koskaan, missään, ikinä haista yhtään millekään.
Esimerkkinä nyt vaikka tapaus jossa työkaveri oli aivan vakavissaan vaatimassa että kukaan ei saisi käyttää hajustettuja deodorantteja, shampoita, saippuoita tai pyykinpesuaineita.
Myös haisevat eväät olisi pitänyt kieltää, ja haiseviksi eväiksi tämä ihminen laski myös ihan tavalliset perusruuat kuten makaronilaatikko jotka nyt vaan lämmittäessä haisevat, no, ruualle. Ei siis ollut kyse mistään thaimaalaisesta kookoscurrysta.
eikä meillä töissä kukaan edes käytä mitään tuoksuja muutenkaan.

Minä pesen pyykit omo sensitivella ja ihan kokeeksi sanoin että meillä käytetään kyllä surfia kun siinä on niin ihana tuoksu. Tämä ihminen sen jälkeen muisti joka kerta valitella kuinka ei voi olla mun lähelläni koska saa aivan hirveän ahdistuksen mun vaatteiden hajusta :confused::confused:
 
  • Tykkää
Reactions: pilipali ja Echo
siinä vaiheessa ärsyttää kun hajusteyliherkät vaativat että kukaan ei saa koskaan, missään, ikinä haista yhtään millekään.
Esimerkkinä nyt vaikka tapaus jossa työkaveri oli aivan vakavissaan vaatimassa että kukaan ei saisi käyttää hajustettuja deodorantteja, shampoita, saippuoita tai pyykinpesuaineita.
Myös haisevat eväät olisi pitänyt kieltää, ja haiseviksi eväiksi tämä ihminen laski myös ihan tavalliset perusruuat kuten makaronilaatikko jotka nyt vaan lämmittäessä haisevat, no, ruualle. Ei siis ollut kyse mistään thaimaalaisesta kookoscurrysta.
eikä meillä töissä kukaan edes käytä mitään tuoksuja muutenkaan.

Minä pesen pyykit omo sensitivella ja ihan kokeeksi sanoin että meillä käytetään kyllä surfia kun siinä on niin ihana tuoksu. Tämä ihminen sen jälkeen muisti joka kerta valitella kuinka ei voi olla mun lähelläni koska saa aivan hirveän ahdistuksen mun vaatteiden hajusta :confused::confused:
Mua joskus ärsyttää että kaikkien elämän pitäisi mennä vähemmistöjen tai muun pienen ulisijaporukan pillin mukaan.
 
vierailija
Edelleenkin! Kertokaa, ottakaa kantaa. Miks kaikki hajuherkät on naisia? Ja miks tää on niin kamalaa suomessa? Miten muissa maissa selvitään?
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että hajuherkät ovat ainoastaan naisia? Meillä on mies se, joka kiertää pesuaineosaston kaukaa marketissa, kun ei kestä sitä löyhkää. Kai tuo on yllättävän yleinenkin ongelma, kun marketissa on nykyään hajustettomat pyykinpesuaineet kerätty yhteen paikkaan hyllyn päähän, ettei tarvitse keskeltä välikköä käydä hakemassa. Me ei edes tuosta valitettu kauppaan, vaikka herkästi annankin kaikenlaisesta palautetta.
 
vierailija
Jos ostan liian voimkastuoksuista pesuainetta, on se pakko jättää käyttämättä. Ongelmaahan ei tietnkään edes ole jos ostaa aina sen saman LV- tai minkä milloinkin hajustamattoman mutta kun ois kiva saada vaihtelua ja mieto tuoksu pyykkiin.
Minä käytän nuo hutiostokset vessan maton pesuun. Siellä se haju ei niin hirveästi haittaa, kun tuotokset tuottavat oman sävynsä hajumaailmaan. Meillä ei mitään vessahajusteita ole käytössä tikuissa tai pöntössä. Ne tikut voi olla tosi järkyttäviä, käytiin yhdessä asuntonäytössä ja tuli kiire ulos vessaa katsomasta, kun ei siellä hajussa voinut olla.
 
Voisiko arvon rankkitynnyri(t) kertoa, mikä virka näillä hajuvesillä edes on.
Ettekö käy koskaan pesulla, kun pitää jotain hajuilla peitellä.
Onko ehkä hientuotanto epänormaalin maksimaalinen, ettei dödö enää riitä.. Vai mikä on se hetki kun ajaudutte parfyymi/partavesiosastolle..
 

Yhteistyössä