Onko sua koskaan ärsyttänyt hajusteyliherkät tai lievemmin allergiset ihmiset?

vierailija
Ite sain 3 huomautusta pomolta, kun käytin hakuvettä. Mietioa ja vain 1 suihkaus. Hiuslakkaa ei tod kärsiny käyttää ku heti siitäkin napistiin.
Kukaan itse ei uskaltanu tulla valittamaan
 
Mä en tykkää että mun vanhoja ketjuja nostetaan kuukausien tai vuosien jälkeen. Tai jos se oiskin semmonen joka tekee sen 1-2 kertaa vuodessa niin ok, mutta paula tekee sitä jatkuvasti.
Sen tunnistaa tässä ketjussa idioottimaisesta hymiöllä nostelusta ilman tekstiä, tai että alkaa tulla linkkihorinaa.

Perusta paula omia ketjuja ja mellasta niissä.
 
hahahaaaa! Mitä porukkaa? Mun puolesta on ihan sama, lukeeko kukaan koskaan niitä, mut koskaan en katso, kenen aloittama ketju on. Oletko mun takia nyt pudonnut kovinkin korkealta?
Älä akka valehtele. Tasan tarkkaan kun olen ensin sun purjo-tuputusta kritisoinut jossain, ilmestyy kostoksi parin minuutin sisään parikin mun ketjua nostettuna jollain idiootilla hymiöllä.

Olet sekava ja v*ttumainen stalkkeri.
Älä koskaan nosta mun ketjuja äläkä kirjoita niihin.
 
vierailija
Hyvä kun on nostettu tämä ketju. Ei tosiaan auta mikään siedättyminen. Itse saan oireita jopa joistain vaniljanmakuisista syötävistä tuotteista. SYÖTÄVISTÄ! Erimerkkiset sitten taas sopivat. Tietyt vaniljatuotteet saavat pahimmillaan oksentamaan, eikä tässä ole kyse etten pitäisi vaniljasta tai sen tuoksusta. Käytän nimittäin sitä itsekin leivonnassa. Mies on myös hajuherkkä, tosin vähän vähemmän. Yleensä hän on meistä se, joka sitten käy ostamassa pesuaineet, kun ne hyllyköt melkein kaupassa kun kaupassa haisee niin järkyttävältä. Jos joudun itse käydä ostamassa valitsen kaupan, jossa se haluamani tuote on lähellä hyllyn päätyä ja viuhdon hengittämättä siihen asti, että saan sen napattua koriini.

Jotkin tuoksut vain yksinkertaisesti aiheuttaa sen, että silmissä sumenee, iskee salamankaltainen pääkipu hetkeksi, pahimmillaan oksennan sillä sekunnilla... Osa tuoksuista ei saa samaa aikaan. Siksi kannattaisi miettiä sitä hajusteiden käyttöä, sillä et voi tietää onko juuri se sinun "mieto" tuoksu herkistävä.

En tosin valita koskaan ihmisille tuoksuista, joskus on vain pakko paeta kaupasta tai muusta tilasta hajujen takia, etenkin jos tulee joku haisuli, tai tuoksuliksi itsensä mieltävä, paikalle. Lähden vähin äänin ja yritän ulkona hengittää ja saada pääkivun lakkaamaan, olla oksentamatta.
 
Mulla tuttavapiirissä näit ns. Hajuherkkiä, mutt ei ne silti mua sais luopumaan mun hajuvesistä, käytän tosin aika maltillisesti eikä silleen että sen hajuvanan voi nähdä. Itsellä tietyt tuoksut aiheuttaa yökkäämistä mutta se on vaan ollut vatsataudin aiheuttama trauma.

Ärsyttää että halutaan tehdä ympäristöstä hajuneutraali ja työpaikoillakin itketään jos ei tykkää jonkun tuoksusta. Parempi se axeen hukuttautuminen on kuin haista kusiselle hielle.
 
vierailija
"Sitrusöljyjä sisältävien tuoksujen kanssa on Perttulan mukaan muutenkin hyvä olla tarkkana, jos tuoksuihin ei ole lisätty suoja-aineita. Ensin hyvältä tuntuva tuoksu saattaa myöhemmin laukaista herkistymistä ja allergisen reaktion.

– Kyseessä ei ole aina pitkän aikajakson aiheuttaman allergisoituminen, vaan äkillinen muutos hajuveden kemiallisessa rakenteessa. Tällöin esimerkiksi tiukasti säädellyt sitraalipitoisuudet saattavat nousta yli EU-lainsäädännön asettamien raja-arvojen."
 

Yhteistyössä