Onko täällä niitä jotka tulivat raskaaksi kun unohtivat ottaa yhden pillerin/ jotka tietävät tallaisen tapauksen?

  • Viestiketjun aloittaja Minukka
  • Ensimmäinen viesti
Minukka
Heissan! Cerazettea syön ja ekalta viikolta 4 pilleri sitten unohtui ja samana iltana sitten seksiä harrastettiin. En mennyt hakemaan apteekista jälkiehkäisyä, koska en halua. Mutta myöskään apteekkari ei sitä ehdottanut kun soitin tilanteesta.. outoa minusta. Onko siis hyvin epätodennäköistä että yksi unohdus minipillereiden kohdalla johtaa raskauteen?
 
omps
Minipillereiden toiminta ei "lakkaa" jos yhden jättää syömättä. Hormonaalinen vaikutus kestää usein muutamankin päivän viimeisen pillerin otosta. Lukee varmasti käyttöselosteessakin. Minipillerit tässä eroavat useista monista tavallisista pillereistä.
 
hormooni elimistössä
Minipillerit on aika tehokkaita ja vaikutus kestää, jopa tavallisissakin pillereissä esim Yasmin se teho on sen pari vuorokautta mutta mineissä se on pitempi.
 
"jooh"
hei haloo, munasolu ei hetkessä kypsy ja yleensä unohtamisen jälkeen tapahtunut raskautuminen tapahtuu vasta ehkä viikon päästä! siksi pilleriohjeissa käsketään unohtamisen jälkeen käyttää kondomia KOKO KIERTO.
 
....
ystäväni söi pillereitä, käyttivät uuden miehen kera kortsua, tuli silti raskaaksi, tehtiin kaavinta ja sikiö edelleen olemassa, toisella kaavinnalla vasta keskeytyi... huh...
se on siksi niin tarkkaa se mihin aikaan sen pillerin ottaa, aina pitäisi samaan kellon aikaan muistaa, jos menee viikko tolkulla ottamaan niitä eri aikoihin (vaikkakin joka päivä niitä söis) niiden teho heikkenee huomattavasti. Ei se ole suuri mysteeri tulla raskaaksi tuolla keinolla.
 
pääh
Joo raskaaksi tulin.Käytin Cerazettea raskauden jälkeen ja ehdin parisen kuukautta käyttää kun tein raskaustestin ja tulos oli positiivinen. Ainakin silloin lääkäri sanoi, että pitäs ottaa samaan aikaan, mutta en kuitenkaan aina muistanut :( Joka päivä kuitenkin otin pillerin, mutta silti vahinko kävi.
 
Minukka
Ymmärsikö moni nyt oikein?

Eli siis mullako ei oo mitään mahdollisuutta olla raskaana kun unohdin yhden Cerazette pillerin? miks sitte pakkauselosteessa lukee että ota yhteys lääkäriin ja että raskaus on mahdollinen...
en nyt oikeen ymmärrä? Munko siis ei tarvi ajatella olevani raskaana vaikka oon unohtanu eilen ottaa?
 
xcvbnm,.
Ymmärsikö moni nyt oikein?

Eli siis mullako ei oo mitään mahdollisuutta olla raskaana kun unohdin yhden Cerazette pillerin? miks sitte pakkauselosteessa lukee että ota yhteys lääkäriin ja että raskaus on mahdollinen...
en nyt oikeen ymmärrä? Munko siis ei tarvi ajatella olevani raskaana vaikka oon unohtanu eilen ottaa?
Siis haluisit olla raskaana?!?!?!no mulla menossa nyt 28.viikko ja minipillerit oli käytössä --yksi unohdus ja otin pillerin aina miten sattuu,eli en joka päivä samaan aikaan....
 
mimukka
http://www.ehkaisynetti.fi/scripts/en/2pillerit/millaisia_pillereita/minipilleri/index.php

"Toisin kuin yhdistelmäehkäisypillerin käytössä, minipillerin käyttäjillä jo yhden pillerin unohdus voi vaikuttaa merkittävästi ehkäisytehoon."

eli siis ehkäisytehoko heikkenee nyt tästä päivästä eteenpäin? jos olen eilen ollut yhdynnässä ja nimenomaan EILEN unohtanut illalla ottaa niin onko raskaus mahdollinen? toki nyt käytän lisäehkäisyä mutta onko mahdollista että tulen raskaaksi eilisen takia?
 
mimukka
No siis ei olla suunniteltu raskautta mutta pidetään vauva jos vahinko sattuis eli siis ihan vauvan terveyden takia ois hyvä tietää jos mahdollisuus on, eli siis kannattaako tehdä ensi viikolla testi. Syön paljon lääkkeitä jotka tekis sikiölle haittaa mahdollisesti eli siks oon huolissaan.

Mutta kannattaako testiä tehdä jos mahdollisuus on melkein olematon? jos siis yksi pilleri ekalta viikolta unohtu (cerazette) ja samana iltana on harrastanut seksiä.
 
:)
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8116&i=SCHERING-PLOUGH_CERAZETTE

Cerazette eroaa muista minipillereistä siten, että sen sisältämä hormoniannos riittää useimmissa tapauksissa estämään munasolun kypsymisen. Valmisteen ehkäisyteho on sen vuoksi erittäin hyvä.
Jos tabletin unohtamisesta on kulunut yli 12 tuntia, Cerazette-tablettien ehkäisyvarmuus saattaa heiketä. Mitä useampi tabletti unohtuu peräkkäin, sitä enemmän ehkäisyteho heikkenee. Ota viimeisin unohtunut tabletti heti kun muistat ja ota seuraavat tabletit normaaliin aikaan. Käytä lisäksi jotakin estemenetelmää lisäehkäisynä (kondomia) seuraavien 7 tablettipäivän ajan. Jos olet unohtanut yhden tai useamman tabletin ensimmäisen käyttöviikon aikana ja ollut yhdynnässä unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kysy neuvoa lääkäriltäsi.

Ylittykö tuo 12h raja? Tee kuitenki testi reilu viikon päästä ja sinuna jättäsin pillerit varuilta syömättä. Pieni on tsäänssi, mutta tsäänssi kuitenki.
 
kana
eli siis ehkäisytehoko heikkenee nyt tästä päivästä eteenpäin? jos olen eilen ollut yhdynnässä ja nimenomaan EILEN unohtanut illalla ottaa niin onko raskaus mahdollinen? toki nyt käytän lisäehkäisyä mutta onko mahdollista että tulen raskaaksi eilisen takia?
Siittiöt on hedelmöittämiskykyisiä kolme vuorakautta yhdynnän jälkeen.
 
no daaaa
[QUOTE="vieras";23333740]Siskoni ei edes ole unohtanut pilleria, oli oksennustaudissa ja tuli raskaaksi.[/QUOTE]

sillonhan se oli siis oksentanut ne pillerit joten toi on ihan mahdollista, ellei ole heti korvannut uudella pillerillä.
 
mimukka
OIs vaan kiva tietää kuinka paljon suurinpiirteen prosentuaalisesti on mahd. tulla jos yhden pillerin unohtaa. Että onko monia jotka on nimenomaan sen yhden unohduksen takia tullu. Itse meinaa harrastin seksiä samana iltana kun se pilleri ois pitäny nielasta kurkusta alas :D
 
mimukka
Mutta se teho varmaan säilyi vielä sen illan edellisestä pilleristä. Jos nyt harrastaisin, raskauden mahdollisuus olisi. Mutta ei kait se nyt ole, kun tosiaan samana iltana sekstasin ja unohdin pillerin. sen edeltävän pillerinteho varmasti ehkäisi.
 
yrjötautinen
määkin tulin yrjötautisena raskaaks. Tosin saatoin oksentaa koko pillerin ku kaiken yrjösin. Tosin siinä tilanteessa ei tullut mieleenkään mikään ehkäisyn pettäminen enkä edes ajatellu et se vaikuttais koko juttuun. En ajatellu siis kipeenä mitään. Tiedän kyllä nyt että miks tulin raskaaks joten turha enää viiden vuoden päästä tulla sanomaan et tyhmäkin tietää et pilleri saattaa tulla oksennuksen mukana pois. Ja juu, meillä on ihan kiva lapsi. Toivottavasti ei saa tietää karua totuutta miks on olemassa...
 
***ttuuntunut
olen syönyt 6kk pillereitä lääkärin ohjeiden mukaan, mitkä lukivat myös selosteesa otan joka aamu kello 11 pillerin jos on aika siirtynyt niin ihan maksimissaan 5 min heitolla! ja kappas olen raskaana, enkä ole ainoa kaveripiiristäni jollekka on näin käynyt ko lääkkeen kanssa! eli pieni neuvo teille kaikille pillereiden syöjille tehkää testi joka kuukausi (pieni hinta kärsimyksestä)!!!!
 

Yhteistyössä