onko teillä ammattia?

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
kysyn vaan
kun olette niin tavattoman nuoria äitejä , olette ehtineet saada ammattia itsellenne, tai onko opiskelut ohi , keksken vai miten? Mikä on aikomuksenne jatkossa? Olisi ihan kiva kuulla tulevaisuuden suunnitelmianne?
toivon kaikkea hyvää tulevaisuudellenne! :wave:
 
Mä en oikeasti enää kuulu tälle puolen, olen juuri ylittänyt maagisen 20 vuoden ikärajan. Mutta vastaan silti. :D

Aloin odottamaan tyttöä 17 vuotiaana ja olen lukenut itselleni ammatin, vuoden päästä menen vielä kurssille jolloin pääsen työhön (toivottavasti) mistä pidän. Olen vissiin ollu melko tehokas (vaikkei siltä itsestä tunnu) kun olen saanut asiani näinkin hyvin järjestykseen. Eikä se opiskelu ollut edes missään määrin lapselta pois, etänä suoritin melkein kaiken. :)
 
Kiatsu
Minulla ei ole ammattia ,mutta se ei lapsesta johdu.Olen 19-vuotta ja odotan esikoista.Menin töihin peruskoulun jälkeen niin jäi koulut käymättä.Éhkä joskus tulevaisuudessa vielä itselleni ammatin hankin.
 
työpaikka on(olen nyt kyllä vanhempainvapaalla), mutta ei muuta koulutusta kuin pk, mutta sen päätöksen tein paljon ennen kuin edes ajattelimme lapsen hankkimista. olen nyt 19 ja lapseni pian 7kk. Joillekin se työ ja perhe vain sopii paremmin kuin opiskelu :p
 
Rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:56 äiti-85 kirjoitti:
työpaikka on(olen nyt kyllä vanhempainvapaalla), mutta ei muuta koulutusta kuin pk, mutta sen päätöksen tein paljon ennen kuin edes ajattelimme lapsen hankkimista. olen nyt 19 ja lapseni pian 7kk. Joillekin se työ ja perhe vain sopii paremmin kuin opiskelu :p

oon sun kans ihan samaa mieltä,ei koulutusta aina tarvi vaikka iteltä löytyyki se.. ja ammattiin ehtii lukea vaikka 5kymppisenä jos se siltä alkaa tuntuun..
 
anna19
raskaus on vasta alussa ja vähän on hätä siitä, kun en edes vielä tiedä mitä haluan tehdä isona... olen ylioppilas ja nyt opiskelemassa ammattimuusikoksi ja käyn samalla töissä... meni vähän suunnitelmat uusiksi.
ehkä se ura odottaa sitten tulevaisuudessa. =)
 
Cressida
mä sain tuon neitin 19vuotiaana.. sitä ennen olin käynyt pk ja kaksi vuotta kauppista. nyt olis pian tarkoitus käydä loppuun tuo kauppis ja suuri unelma olis päästä yliopistoon lukemaan psykologiaa.. että lukio olis sit se seuraava etappi kauppiksen jälkeen
 
Aloin odottamaan kun oli pk jäljellä viä n.1,5kk ja aloitin amiksessa, koska muuten olisin menettänyt paikkani ja myöhemmin sit pitäs hakee uudestaan..Joten siis nyt vaikka olisin 10 vuotta kotona mulla säilyy koulus paikka ja tarkotus olis jatkaa opiskeluja 2006 syksyllä kun tämä toinen tulokas (la 12.5.05) olis vähä yli vuoden ja esikoinen n. 2,5v...
Mitään kiirettä en aijo pitää opiskelujen suhteen, koska ehdin kyllä hommata ammatin sittenkin kun olen 30v..
 
mullakaan ei muutaku ku pk, amis jäi kesken kun lähdin puolen vuoden opiskelun jälkeen töihin ja muutama kuukaus sen jälkeen tapasin lapsen isän, muutettiin yhteen ja jätin pillerit pois että ei tämäkään ammatittomuus lapsista johdu. olin 17 ku jäin odottamaan poika ja tyttö tuli heti perään 11kk ikäerolla. aion vuoden päästä joko hakea töihin tai kouluun, riippuuu miltä sit tuntuu mut aieemmin en lähde. tyty olis silloin 1½ vuotta.
 
sanna-cata
Ei ole minulla ammattia :/ Töitä kyllä olen saanut siitä huolimatta. Kouluun menen heti kun vain tästä pääsen. Valitettavasti siirtyy ensi elokuulle kun tammikussa ei alkanut mitään sopivaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 10:47 taustalta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 11:08 villen äiti kirjoitti:
ylioppilas :LOL: :LOL: :LOL:

ei se ole ammatti vielä! Ei se paperi sulle ja lapselle vielä leipää tuo. ei siis aihetta nauruun vielä.
kylläpäs on nyt taustalla vakavanaamaisia ihmisiä... luulisin että villen äiti on tarkoittanut tuon naurun hieman ironiseksi.
 
s84
on ammatti mut en oo päivääkään käyny ammattia vastaavassa työssä. muuta työtä kyllä oon tehny ja tarkotus ois lähteä lukemaan uutta ammattia itselle kun ei edellinen oikein kiinnosta.
tulipas hoettua ammatti-sanaa...
 
ronja-86
Itsellä vasta vauvan yritys tässä meneillään, mutta nyt ei paljon parempaa hetkeä sille olis, sillä valmistun alkuvuodesta joten kerkiää saada vähän rahaa kasaan ennen vaavin syntymää. Mies pääsee kanssa arjmeijasta nyt tammikuussa joten sinänsä kaikki hyvin. Töitä oon kyllä tehnyt jo nelisen vuotta koulun ja opiskelun ohella... :) zemppiä kaikille ja toivotaan parasta =) =) =) =) =) =) =)
 
cassunmamma
no joo paperit olen saanut ravintolakokiksi!töitäkin olen alalla tehnyt paljonkin,mutten valmistumisen jälkeen...en oikeen ehtinyt kun poika syntyi kuukauden päästä valmistumisesta...
 

Yhteistyössä