Onko teillä karkkipäivää?

Meillä on yleensä lauantai se karkkipäivä, mutta joinakin muinakin päivinä saa herkutella. Esim. tänään lapset söivät jättivaahtokarkkeja ja jotain kahvipapusuklaamakeisia, koska itsekin vietän tänään hiilarimättöpäivää. Lisäksi tytöllä oli vieras, jonka kanssa he kävivät retkellä ja eväänä oli keksejä. :)
 
akava
Ei ole. Ei ole ollut tarvetta rajoittaa. Ja vähän suorittamiselta kuulostaa tuollainen karkkipäivä että heti aamupalan jälkeen hotkaistaan joku vaivainen patukka ja sitten taas viikko odotellaan...
 
Mä en pitäisi tuota rajoittamisena. Ei ole tarvetta pitää kaapissa karkkia jatkuvasti. Kyllähän sen ymmärtää jos aikuisetkin mättää mässyä jatkuvasti, että sitä karkkia on, mutta meillä ei aikuiset syö namia kuin muutaman kerran vuodessa.
 
Pin
jos järkättäis karkkipäivä, lapset joutuis katsomaan vierailla kun muut saa pullaa tms ja en raaski. :D Sokerin viikkomäärä nousis liian korkeaksi ja noi syö aika vähän karkkia muutenkin niin en ole nähnyt tarvetta.
 
HippuTAR
Meillä on karkkipäivä perjantaina. Joskus muulloinkin saavat jos siltä tuntuu. Kylässä saa tietenkin syödä herkkuja ja jos meille tulee vieraita ja on herkkuja tarjolla niin tottakai myös omat saa niitä syödä.
Ja karkit ja limsat vedetään yleensä sohvalla ja katsotaan samalla jotain leffaa. Yleensä ostan kaks isoa karkkipussia (toinen suklaata, toinen joku sekotus) jotka jaan noille, lisäksi saattavat saada vaikka kinder munat, lapsia kolme. Mä syön mustat ja monesti myös keltaiset tosta sekotuspussista.
Usein lauantaina on sit illalla sipsiä ja taas katotaan leffaa.
 
vierailija
Meillä otettiin jossain vaiheessa karkkipäivä (lauantai) käyttöön, koska muuten karkin syönti meni liialliseksi. Se toimi todella hyvin. Lapset oppivat itse rajoittamaan karkin syönnin yhteen päivään viikossa. Uskon, että karkitkin maistuivat paremmilta, kun niitä ei saanut joka päivä. Kotona oli yksi keittiön laatikko, johon lauantain karkit laitettiin odottamaan ja ne säilyivät siellä hyvin lauantaihin asti.
 
~Anne~
Mä en pitäisi tuota rajoittamisena. Ei ole tarvetta pitää kaapissa karkkia jatkuvasti. Kyllähän sen ymmärtää jos aikuisetkin mättää mässyä jatkuvasti, että sitä karkkia on, mutta meillä ei aikuiset syö namia kuin muutaman kerran vuodessa.
En kyllä ymmärrä miksi aikuiset mättäisi mässyä jatkuvasti. Mies syö pari kertaa vuodessa yleensä suklaata, joita on jouluna saanut. Minä en ole syönyt vuosiin ollenkaan. Lapsella on jatkuvasti karkkia, siskoni kävi syömässä lapsen jouluna saamat vaahtokarkit vasta pois, kohta tulee taas lisää kun on synttärit. Roskiinko niitä pitäisi heittää, ettei ole kaapissa jatkuvasti?
 
En kyllä ymmärrä miksi aikuiset mättäisi mässyä jatkuvasti. Mies syö pari kertaa vuodessa yleensä suklaata, joita on jouluna saanut. Minä en ole syönyt vuosiin ollenkaan. Lapsella on jatkuvasti karkkia, siskoni kävi syömässä lapsen jouluna saamat vaahtokarkit vasta pois, kohta tulee taas lisää kun on synttärit. Roskiinko niitä pitäisi heittää, ettei ole kaapissa jatkuvasti?
Täh?
 
Ei ole. Hedelmiä suosin itse lapsilleni.
Tietenkin jäätelöä ja karkkeja saavat silloin tällöin ei siis olla körttiläisiä tms. Lasten suosikiksi kesällä nousi jäädytetty vesimeloni, pilkoin tälleen puolikkaan vesimelonin ja pakkaseen silleen irti toisistaan että tuli niinkuin mehupuikkoja ilman sitä puikkoa:
 
~Anne~
Että en ymmärrä sitä jatkuvaa mättämistä kyllä aikuisiltakaan, toisin kuin sinä. Ja kerroin esimerkin, että minä en syö ollenkaan, mies syö vuoden aikana ne mitä saa jouluksi.
Ja silti meillä on jatkuvasti karkkia kaapissa, sitä kun menee niin vähän ja tulee synttäreillä, jouluna yms. Että roskiinko niitä sitten pitäisi heittää, ettei olisi jatkuvasti "tarvetta pitää" kaapissa?
 
Että en ymmärrä sitä jatkuvaa mättämistä kyllä aikuisiltakaan, toisin kuin sinä. Ja kerroin esimerkin, että minä en syö ollenkaan, mies syö vuoden aikana ne mitä saa jouluksi.
Ja silti meillä on jatkuvasti karkkia kaapissa, sitä kun menee niin vähän ja tulee synttäreillä, jouluna yms. Että roskiinko niitä sitten pitäisi heittää, ettei olisi jatkuvasti "tarvetta pitää" kaapissa?
Puhuin aikuisista jota syövät karkkia jatkuvasti, usko tai älä heitä on aika paljon. Ja aikuisethan ne karkit ostaa sinne kaappiin. Eli näistä ihmisistä puhuin.
Minä, kun en syö karkkia niin sitä en myöskään osta säilöön. Meillä ole kuin yhdet juhlat kerran vuodessa ja en ostele niihin ylimääräisiä karkkeja vaan kaikki menee.
Roskiin olen nameja heitellyt jos ne kaapissa lojuu.
 
vierailija
Ei ole karkkipäivää. Karkkia ostetaan ja syödään silloin tällöin, jatkuvasti niitä ei kaapissa ole. Silloin ostetaan kun mieli tekee. Yleensä tulee syötyä 1-2 kertaa viikossa jotain eikä ne ole isoja määriä. Joku viikko voi olla sellainen ettei syödä yhtään karkkia.
 
vierailija
Ei ole. Ei yleensä kyllä osteta/tehdä karkkeja/herkkuja enempää kuin kerran viikossa, mutta ei ole mitään tiettyä päivää. Koko pussia/suklaalevyä/muuta ei myöskään syödä kerrallaan (ellei sitten ole ostettu yksi kappale kaikille yhteiseksi, jolloin määrä on pieni) vaan maltillisesti ja sitten loput laitetaan kaappiin ja syödään myöhemmin. Sama juttu, jos vaikka leivotaan, niin yksi muffinssi jälkiruoaksi päivässä ja sitten loput seuraavina päivinä.
 

Yhteistyössä