Onko teillä luottotiedot kunnossa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei, haluaisin lukea keskustelua aiheesta luottotiedot, maksuhäiriömerkinnät yms ja neuvoa omaan tilanteeseeni

Eli olin 18 vuotiaana todella vastuuton ja otin kulutusluottoja, pikavippejä jne. Pari vuotta onnistuin niitä lyhentelemään mutta samalla tuli jonkunverran uusia laskuja jotka jäivät maksamatta. Muutama kuukausi sitten sairastuin ja jäin kotiin, olen elänyt nyt siis yksinhuoltajana tukien varassa.

Muutamaan kuukauteen en ole maksuja lyhennellyt eikä niitä ole mahdollista lyhentää vaadittua määrään. Mitä voin tehdä? Jos luottotietoni menevät, kauanko menee niiden takaisin saamiseen, jos maksan kaikki pois esim. puolenvuoden kuluttua?
 
Myös ihminen
Kusessa oot ja pysyt mutta hei.. köyhän perse ei ole minkään arvoinen
Veloista voi kyllä päästä eroon. Itsellä on ollut ulosotossa yli 20 000€, mutta nyt velka on enää reilu 2000€ kun on palkasta ulosmitattu. Muutaman kuukauden päästä on velat maksettu.

Mua ärsyttää tuollaiset oletukset, että kaikki ulosotossa olevat jättää velkansa maksamatta.
 
vierailija
Kunnossa on aina ollut ja yritän kynsin hampain pitää siitä kiinni jatkossakin elämäni loppuun asti. Elämästä ei voi toki koskaan tietää, mutta niin kauan, kun pystyn sitä välttämäön, niin aion sen tehdä. Olen sitten mielummin vaikka syömätttä ja kuljen vanhoissa rääsyissä tai myyn vaikka kämpän altani, mutta luottotiedot koitan pitää kunnossa aina.
 

Yhteistyössä