Onkos muilla työssäkäyvillä äideillä..

  • Viestiketjun aloittaja Eufrosiina
  • Ensimmäinen viesti
Eufrosiina
huono omatunto kun näkee lastaan niin harvoin.. itse käyn vuorotöissä ja toisinaan venahtaa näkeminen pitkällekin kun lapsi aina nukkuu kun tulen tai lähden.. lapseni on reipas ja iso tyttö eikä valittele, mutta itse pitää totutella ajatukseen hiukan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 11:34 Eufrosiina kirjoitti:
huono omatunto kun näkee lastaan niin harvoin.. itse käyn vuorotöissä ja toisinaan venahtaa näkeminen pitkällekin kun lapsi aina nukkuu kun tulen tai lähden.. lapseni on reipas ja iso tyttö eikä valittele, mutta itse pitää totutella ajatukseen hiukan..
Mulla oli aluksi huono omatunto... mut se on nyt ajan kanssa mennyt ohi. :hug:
 
Ite sitä muistaa vielä yli kolmekymppisenä, kuinka ikävää oli tulla koulusta kotiin, kun äiti oli iltavuorossa. Sitä odotettiin silmät ristissä äitiä sit kotiin. Ei sitä kuitenkaan voinu valittaa... Nyt toivon, että jaksan hoitaa omia lapsia edes 3-vuotiaaksi kotona... Toisaalta, nykyään on eri asia, kun on osallistuvat isät, kaikki lastenhoito ei jää äidin kontolle.
 
Eufrosiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 22:15 pikkuruu kirjoitti:
Ite sitä muistaa vielä yli kolmekymppisenä, kuinka ikävää oli tulla koulusta kotiin, kun äiti oli iltavuorossa. Sitä odotettiin silmät ristissä äitiä sit kotiin. Ei sitä kuitenkaan voinu valittaa... Nyt toivon, että jaksan hoitaa omia lapsia edes 3-vuotiaaksi kotona... Toisaalta, nykyään on eri asia, kun on osallistuvat isät, kaikki lastenhoito ei jää äidin kontolle.
Kaikki hokee minulle koko ajan että kuinka huonoa vuorotyö on.. ja kun minulle itselle kuitenkin se vuorotyö sopii paljon paremmin ja toisaalta olen laskenut että lapselle tulee enemmän vapaata hoidosta kun nytkin esim. mieheni on ollut viikonlopun kotona neidin kanssa ja minä töissä ja nyt minä jään vapaille maanantaiksi ja tiistaiksi, joten neidillä on putkeen neljän päivän vapaa.. Mun lapseni täyttää jo seuraavaksi 5 vuotta joten ehdittiin me pitkään olla kotosallakin kahdestaan ja vain mies oli se työssäkäyvä.. Kun meidän neiti on koululainen niin se menee koulun jälkeen mummulaan ja sit isi laittaa unille jos äiti on töissä.. Mä en oikeastaan ajattele tässäkään että lapselle ois hankalaa tämä (vaikka ehkä joskus inhottavan epäsäännöllistä ja väsyttävää..) mutta itseä jotenkin vaan pistää sydämestä vaikka toisaalta nauttii siitä kun saa olla töissä!!
 
Eufrosiina
Huonoa omaatuntoa ei auta yhtään nyt sekään että anoppi on ottanut asiakseen veetuilla siitä että kyseessä on vuorotyö!! Ja kun kaiken kukkuraksi se oli aina ekana sanomassa että olen vaan laiska kotiäiti, että kyllä töissäkäyminen kannattaa.. nyt mulla siis ilmeisesti on huono työ!! Lapselle liian epäsäännöllinen :/ .. Voi että kun kaikille ei tarjota työtä silleen että ois sikakauheella palkalla pari päivää viikossa muutaman tunnin duuni..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 23:46 Eufrosiina kirjoitti:
toisaalta olen laskenut että lapselle tulee enemmän vapaata hoidosta kun nytkin esim. mieheni on ollut viikonlopun kotona neidin kanssa ja minä töissä ja nyt minä jään vapaille maanantaiksi ja tiistaiksi, joten neidillä on putkeen neljän päivän vapaa... Kun meidän neiti on koululainen niin se menee koulun jälkeen mummulaan ja sit isi laittaa unille jos äiti on töissä..
Se hyvä puoli tuossa on, että lapsi on ihan oikeasti isän kanssa. Kun koko perhe on yhdessä, käy helposti niin, että äiti määrää tekemiset.
Toisaalta taas olisi mukavaa, jos koko perheellä olisi yhteistäkin vapaa-aikaa.

En tiedä, tajusiko kukaan selitystäni. :ashamed:
 
Eufrosiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 18:18 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 23:46 Eufrosiina kirjoitti:
toisaalta olen laskenut että lapselle tulee enemmän vapaata hoidosta kun nytkin esim. mieheni on ollut viikonlopun kotona neidin kanssa ja minä töissä ja nyt minä jään vapaille maanantaiksi ja tiistaiksi, joten neidillä on putkeen neljän päivän vapaa... Kun meidän neiti on koululainen niin se menee koulun jälkeen mummulaan ja sit isi laittaa unille jos äiti on töissä..
Se hyvä puoli tuossa on, että lapsi on ihan oikeasti isän kanssa. Kun koko perhe on yhdessä, käy helposti niin, että äiti määrää tekemiset.
Toisaalta taas olisi mukavaa, jos koko perheellä olisi yhteistäkin vapaa-aikaa.

En tiedä, tajusiko kukaan selitystäni. :ashamed:
Niin no yhteinen aika koko perheelle on harvinaisempaa aina silloin jos jompi kumpi tai molemmat käy töissä.. meidän isin työkin vie toisinaan sit iltamenoihin, joten niihin iltapoissaoloihin oltiin jo totuttu (nyt niitä alkoi harrastamaan tosin äitikin) Yhteistä aikaa on sit kerran kuussa näillä mun työlistoilla (kerran kuussa viikonloppuvapaa minulla)
 

Yhteistyössä