onkos ratsastajia paikalla?

Minä aloitin vasta aikuisiällä. Kaks vuotta olen nyt käynyt tunneilla ja kivaa on. Unohtuu tosiaan kaikki muu. Hirmu hyvää liikuntaa selälle! Aluksi pelkäsin hevosia, mutta en enää =) En edes pelkää enää putoamista. Kerran olen tullut alas, vaan ei käynyt kuinkaan.

Oletteko muuten kokeilleet länkkäriä? Meidän tallilla voi harrastaa sitäkin. Lännensatulan jälkeen enkkusatula tuntuu kauhean hepposelle. Vaan ikinä ei ole ollut alapää niin kipeä kuin ekan lännensatulakerran jälkeen. Piti istuakin tyynyn kanssa :LOL:
 
No meikäläinenkin sitä hurahti noihin hepukoihin tuossa muutama vuosi sitten ja nyt pihassa sitten yksi suokki ja minishettis. :p

Ja tosissaan en sen parempaa "pään tyhjennys" keinoa tiedä kun kunnon ratsastuslenkki tai kärryillä ajo!

Vaan se pitää myöntää, että nuorempana sitä oli paljon raisumpi menemään, nyt kai tullu jonku verran tuota järkeä päähän! :LOL:
 
Miekin kesän alusta aloitin taas ratsastustunneilla parin vuoden tauon jälkeen. Ekaluokkalaisesta johonkin lukion loppupuolelle tuli käytyä säännöllisesti.

Kysyisinpä oletteko kukaan ratsastaneet odotusaikana, jos niin kuinka pitkään. Itsellä menossa nyt rv 11+4.
 
Pinki, saahan noita katsomaan tulla... =) Tai siis sitten kun kotiutuvat kesälaitumilta kotiin (eli siis ensi viikolla)...

Onkos sulla vielä se sama vanha puhelinnumero? Mulla kaiken järjen mukaan se pitäis vielä tallessa olla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Se on kuulkaa tytöt vielä ihanampaa nyt kuin pikkutyttönä! =) Hevosen selässä unohtuu lasten ongelmat ja kaikki muukin, siellä ei kerkii ajattelemaan muuta kuin itse ratsastusta.
Näin juuri! Ite kävin viimeksi toissakesänä 30 tuntia kesäloman aikana ratsastelemassa ja taas tekisi mieli hypätä hepan selkään...
:D
 
Ratsastus on tosiaan hyvää terapiaa mielelle. Ite ikäni ratsastanu ja talleilla hommia tehny nyt tosin ollu reilu vuoden tauko kun esikoinen ilmotti tulostaan ja sen jälkeen rahat ollu tiukassa ettei oo päässy ku muitten menoo katteleen. Sitten kun rahatilanne sallii niin ihan varmaan suuntaan taas tallille :heart:
 
Täälläkin konin selässä pomppia :D
Mikään ei saa päätä niin rentoutuneeksi kun oman vanhuksen kanssa ratsastus.

Minul on siis vanha lv tamma ja nyt tuoreena tulokkaana 4-v ravishettis lapsilla :) tai no neiti ratsastaa ja poika haluaa kuulemma alkaa ajaan. (tällä hetkellä se on äiti hommaa viel reenata)
 
:wave: tosin ratsastus on jääny ku muutin hkiin, ei voinu ottaa omaa hummaa mukaan. nyt se toimii siitostammana ainaki toistaseksi ja hyviä varsoja tekeekin :) kovasti oon miettiny että minne täälä menis ratsastelemaan, muttaku kaikki on niin kallista, niin kallista :ashamed:
 
tässä yks hepohin höyrähtänyt :) tosin vain nyt ratsastus pitää taukoa kun tuo masu kasvaa. mutta kova hinku olis taas selkään mennä mutta minkä sille voi kun ei kunto kestä enään kuin nämä perus hommat :)
No tallissani majailee 6 kantturaa joten saapa tuota pollejen kanssa muuten touhuilla vaikka selkään ei vielä pääsekkään. pollejen lisäksi tallissa majaillee iso luita kaikkia muita eläimiä joten taidampa olla aika "höyrähtänyt" noihin elukoihin :) Mutta eipä sille mitään mahda kun kaik on niin ihania eikä ketään voi poiskaan laittaa ;)
 
Ilmottaudun myös tähän pinoon. Tunneilla käyn kuten tyttäreni 5-v, eli heppahulluja löytyy enemmänkin. 1,5-v on kanssa tykästynyt samettiturpiin ja suosikki laulu neidillä onkin ihahaa ja talleilla on pitelemättömissä :D . Omasta vain haaveilen.... on sen verran kova heinäallergia ettei tulisi ruokkimisesta mitään. Vuokrahepastakin haaveilen vielä... kunhan tuo nuorempi hiukan kasvaa niin sitten vois...
 
Täältä löytyy kahden hepan omistaja.

Kovasti kaipaisin kokemuksia, harmi että täällä on näemmä hiljaisempaa ollut tämä keskustelu!
Kun hepat on omassa tallissa, niin mietityttää, että jos ja kun se vauva viimein saadaan alulle, niin kauanko sitä jaksaa ja pystyy siivota karsinoita, kantaa vettä jne.? Entä ratsastaa? Entä vauvan syntymisen jälkeen :eek: Täällä ei heppatyttöjä ole, itse olen vielä niin tarkkakin, etten voi kenen vaan antaa niitä hoitaa.
 
täälläkin yks innokas ratsastaja. Elikkä oon ratsastanu ihan pikkulikasta lähtien. Omaa hevosta en oo hommannu, mut pikkusiskolla on. On tullu touhuttua vuosia hevosten parissa. Itse ratsastin, odottaessani esikoistani, lokakuuhun asti (tyttö synty helmikuussa). Ja pikku kakkosta odottessani vedin tunteja koko syksyn ja ratsastin loka-marraskuuhun saakka (poika synty tammikuussa). Rats. tietenkin hyvin varovaisesti. Mikä tuntu kropasta hyvälle.
Odessa80: harmi kun sulla ei oo innokkaita heppatyttöjä apuna. Heistä ois suuri apu aina tarvittaessa. Ja totta pitää luottaa ihmiseen täysin, jotta voi antaa vastuun hevosten hoidosta toisille. Hevoset ei oo leluja joilla leikkiä.
Tällä sivuilla ei paljon keskustelu kulje. Ois kiva vaihtaa ajatuksia tästä rakkaasta harrastuksesta ja lapsista samalla.
 

Yhteistyössä