Onneksi en asu Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei tarvitse kuin lukea pari sivua Kaksplussan keskustelupalstan otsikoita, kun voi taas huokaista helpotuksesta, ettei tarvitse siellä enää asua.

Onko olemassa mitään tasokkaampaa keskustelupalstaa?
 
vierailija
Mä suosittelen pysyttelemään vaan siellä Tansanian ihan omilla keskustelufoorumeilla. Ei kannata tänne rasisti-fasisti-paskasuomeen tulla edes keskustelemaan. Ihan vaan rohkeasti tälläkin saralla pysyt vain siellä Tansaniassa. Se on kaikkien etu. Kiitos.
 
vierailija
Tuon otsikon voisin omia.
Lähdin Suomesta 20 vuotta sitten, ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä kiitän siitä.
Minulla ei ole enää mitään siteitä Suomeen, lähiomaiseni ovat täällä missä minäkin. Suomessa kävin viimeksi viitisen vuotta sitten, ja vaikutelma oli hyvin negatiivinen. Samoin kun lukee keskustelupalstoja ja uutisia Suomesta, on se täysin käsittämätöntä että samasta maasta kyse josta aikoinani lähdin!
En voi käsittää mitä sille maalle ja kansalle on tapahtunut, vai onko tämä sittenkin se todellinen suomalaisten perus luonne joka on tullut näkyviin?
Joka tapauksessa hirveää.
 
vierailija
Mina olen roikkunut monen monta vuotta (melkein 20 vuotta) tuurivoittoisesti talla palstalla - alunperin paadyin tanne ihan vaan kielen yllapitamisen takia, mutta samalla huomasin silloin etta palstalta sai aika hyvan kasityksen siita mika ihmisia Suomessa puhuttaa ja mita yleensa tapahtuu ja mielipiteita siita.

Nyt kun kayn taalla palstalla niin ei voi kuin paataan pyoritella - ja samalla ajattelen etta jos Suomessa on tosiaan sellaista kuin taalla palstalla se saadaan kuulostamaan niin LUOJAN KIITOS lahdin. Kylla on niin vihavoittosta ja masentavaa ja valittavaa ja syyttelevaa meininkia ettei mitaan rajaa.

ennen taalla palstalla sai nauraa ja hullutella, lukea hyvia aloituksia monenmoisesta aiheesta, toki sai hyvia vinkkeja lapsia ja kotia varten - nyt taalla vaan tulvii valitus ja viha, syyttely ja kiusaus.

Joo saa mun puolesta Suomi olla jos perusvaesto elaa tammosessa henkisessa paskassa.
 
vierailija
Kattoppa noita leipäjonoja, kaikilla puhtaat ja hyvät vaatteet päällä.
Missä muualla leivän hakijat tulevat bemareilla leipäjonoon?
Katopa esim. Ameriikan soppajonoja vertailun vuoksi.
Kyllä Suomi on yksi parhaita maita asua
 
Kertokaa ihmeessä, missä te kaikki suomeen ja suomalaisuuteen kyllästyneet asutte. Antaisi vähän perspektiiviä asioihin.

Vaikea kuvitella, että Euroopasta ainakaan löytyy yhtäkään maata, jossa tilanne ja ilmapiiri olisi parempi. Muslimimaissa toki naisena eläminen ja oleminen voi olla hyvinkin helppoa ja iloista, jos sen koiran aseman osaa kunnolla hyväksyä. Vai rapakon takaako kirjoittelette? Eikös siellä trumpin valtaannousu ole saanut maan lähinnä sisällissodan partaalle?

Kertokaa ihmeessä, mistä se auvoinen paratiisi löytyy, missä kaikki on hyvin ja ihmiset iloisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
vierailija
Onneksi et asu täällä.

Fiksut suomalaiset yrittää herätellä älyvapaita poliitikkoja tosiasioihin, ennenkuin on liian myöhäistä.

Katso Ruotsiin, siellä on peli jo menetetty alkukantaisten muslimien vyöryttyä luvan kanssa.

Täälläkin jo pikkuisen ahdistaa, kun satunnaisesti kulkee suurimmissa kaupungeissa ihmispaljouden keskellä. Koska ystäväsi alkavat massamurhaharrastuksensa täälläkin?
 
vierailija
Asuin pitkään ulkomailla ja silloin päätin ettei minusta ikinä tule tuollaista Suomea haukkuvaa katkeraa kurppaa. Taitaa tosiaan olla parempi joillekin että pysytte poissa. Voisitte toki pysyä poissa tältä keskustelufoorumiltakin.
 
vierailija
Tuon otsikon voisin omia.
Lähdin Suomesta 20 vuotta sitten, ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä kiitän siitä.
Minulla ei ole enää mitään siteitä Suomeen, lähiomaiseni ovat täällä missä minäkin. Suomessa kävin viimeksi viitisen vuotta sitten, ja vaikutelma oli hyvin negatiivinen. Samoin kun lukee keskustelupalstoja ja uutisia Suomesta, on se täysin käsittämätöntä että samasta maasta kyse josta aikoinani lähdin!
En voi käsittää mitä sille maalle ja kansalle on tapahtunut, vai onko tämä sittenkin se todellinen suomalaisten perus luonne joka on tullut näkyviin?
Joka tapauksessa hirveää.
Liityimme Euroopan Unioniin, nyt mennään siirtomaan asemassa vuosi vuodelta syvemmälle köyhyyteen ja eriarvoisuuteen. Suomi on historiallisen pitkässä ja syvässä lamassa, joka on tarkoituksella luotu.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Kaikki ne nuoret joilla on elämä haluu pois suomesta. Se on niitten ainoo haave. Ne käy nopeesti jonkun ammatin ja häippäsee tai lähtee vaan. Sen mä oon huomannut ja äitien tehtävä on tehä siitä mahollista. Ma ajattelen jo nyt niin että kun mun lapset elää ulkomailla kivoissa auringoissa paikoissa niin mulla on kanssa paikka missä olla. Suomi on tosi masentava ja paska paikka elää ja tosi paska maa. Ilmat meinaa ihmisille nykyään eniten ja se että on paljon ihmisiä. Mua naurattaa se kun kesä on näin surkee vaan sen takia kun loppuu viljelyt. Se on ainoo hyvä asia ja tää alue on asun kelvoton.
 
vierailija
Kaikki ne nuoret joilla on elämä haluu pois suomesta. Se on niitten ainoo haave. Ne käy nopeesti jonkun ammatin ja häippäsee tai lähtee vaan. Sen mä oon huomannut ja äitien tehtävä on tehä siitä mahollista. Ma ajattelen jo nyt niin että kun mun lapset elää ulkomailla kivoissa auringoissa paikoissa niin mulla on kanssa paikka missä olla. Suomi on tosi masentava ja paska paikka elää ja tosi paska maa. Ilmat meinaa ihmisille nykyään eniten ja se että on paljon ihmisiä. Mua naurattaa se kun kesä on näin surkee vaan sen takia kun loppuu viljelyt. Se on ainoo hyvä asia ja tää alue on asun kelvoton.
Varo ettei tyttärillesi käy köpelösti siellä jossain Musula-onnelassa. Nehän änkeää jokapaikkaan sotaisena ja muuten vaan raivopäisenä uskonsokaisemana porukkana

https://kaksplus.fi/threads/happoisku-lontoossa-eurooppa-elaeae-monikulttuurista-unelmaa.2489747/
 
Mä en oikein ymmärrä tätä suomalaisten mentaliteettia haukkua itseään ja suomea, kun suomi on kuitenkin yksi parhaimpia maita (monenkin mittarin ja tilaston mukaan) asua maailmasssa.

Itse rakastana suomea ja haluan että suomi pysyy suomena eikä muutu miksikään muuksi.
 
vierailija
vierailija
Mä en oikein ymmärrä tätä suomalaisten mentaliteettia haukkua itseään ja suomea, kun suomi on kuitenkin yksi parhaimpia maita (monenkin mittarin ja tilaston mukaan) asua maailmasssa.

Itse rakastana suomea ja haluan että suomi pysyy suomena eikä muutu miksikään muuksi.
Kukahan ne mittarit on tehny??? Suomes on sen takia niin vähän ihmisiä kun suomeen ei haluta. Sellaseen mihin halutaan niin niissä on paljon ihmisiä.
 
vierailija
Tunnustan kylla ettei minulla ole minkaanlaista kasitysta millaista on asua Suomessa ihan normaalia elamaa. Ja ymmarran senkin etta eihan sita tosiaan voi ihan suoria johtopaatoksia vetaa jonkun keskustelupalstan perusteella. Mutta olen kylla sita mielta, etta tammoinen 'aihe vapaa' keskustelupalsta kylla antaa jonkinmoista osviittaa siita mika ihmisia puhuttaa ja millainen mieliala vallitsee lapsiperheissa. Eika se kylla kovin positiiviselta nykyaan vaikuta.

Luen kylla suomalaisia sanomalehtia myos netissa eika nekaan kovin mielta ylentavia ole.

Niinhan se on etta asui missa tahansa, niin aina siella on omat kironsa. Mutta mielummin asun paikassa jossa on vahan positiivisempaa mielialaa - oli se sitten paikallisella keskustelupalstalla tai ihan oikeassa elamassa.
 
vierailija
Vahingossakaan ei kannata lipsauttaa missä asuu ja skandinäppäimistöään näpyttää :) Olisko liian helppo maali ammuttavaksi alas? :D
Eikä kannata mainita että mikä täällä nyt sitten niin hirveästi mättää. Vai onko nämä ulkosuomalaiset niin tyhmiä etteivät ymmärrä että yleensä ne samat ongelmat on muuallakin? Tässä kun on elänyt aika vanhaksi ja asunut muualla, niin on pakko ihmetellä kotimaan panettelua. Todella lapsellista ja tyhmää.
 
vierailija
Se kirjoittaako joku skandeilla vai ilman ei kerro ihmisen asuinpaikasta mitään. Olen itse omistanut neljän eri maan näppäimistöisen koneen, ja aina ne skandit siellä on jonkun nappulan takana. Lisäksi koneen voi ostaessaa tilata millä vain näppäinjärjestelmällä. Itse inhoan kirjoittaa suomea ilman niitä, joten aina ne olen päälle laittanut. Nyt on koneessa suomalaiset skandit ihan valmiina, kun on saksalainen.
 

Yhteistyössä