Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

HEi! Olen kohta 18-vuotias onnellinen 1v. tytön ja toisen masuasukkaan äiti.Toivoisin muidenkin tulevan tänne kertomaan omista kokemuksistaan. (Odotus,synnytys,tulevaisuus) Haluaisin keskusteluseuraa teiniäideistä! Ja sinun ei tarvitse olla vielä äiti,jos odotat vauvaa yhdy mukaan keskusteluun vaan! :hug:
 
Täällä yks vm-90 2kk vanhan pojan äippä =) 18 en oo vielä täyttänyt, mut ilmoittaudun nyt mukaan kuitenkin :) Synnytys meni paremmin kun oisin ikinä voinut kuvitella, kätilön mukaan kun uudelleen synnyttäjällä.. Kesto 4h ja kohdunkaulanpuudutteella+ilokaasulla tuli poika maailmaan =) Hyvin on mennyt ja itellä tulevaisuuden suhteen suunnitelmissa käydä ammattikoulu, mutta vasta sitten kun poika on vähä isompi =)
 
Jees, minäkin ilmoittaudun vuosimallia 90 olevaksi 18-vuotta täyttänyt kuitenki jo 2.1, tosin en ole vielä synnyttänyt että esikoistani tässä kovasti odotan syntyväksi rv 29+0 ja LA 6.7. :heart:

Mua kyllä alkanut tosiaan pikkuhiljaa jännittämään synnytys. :) Se kun on ensimmäinen kerta niin kun ei tiedä miltä se sit oikeesti tuntuu ja kun toivoo just itselläni olevan suht helppo synnytys ja että kaikki menis tosi hyvin ja suuremmitta ongelmitta mutta paha sitä on vielä ennustaa, sen näkee sitten. Kyllä sitä kaikkia tulee ajateltua :| välillä pitää itseäänkin muistuttaa et ihan rauhassa vaan kannattaa olla tässä. :) :heart:
 
Kiitos viestistäsi! On todella kiva lukea muiden viestejä, ja kokemuksia. Voin lohduttaa sua, että ei siitä synnyttämisestä kannata paljoa etukäteen miettiä,murehtia ja pelätä,kun sen aika tulee niin se menee sitten kuin on mennäkseen. Kaikilla ei tietysti meni aina ihan suunnitelmien mukaan ja hyvin ,mutta suurimmalla osalla kuitenkin kaikki sujuu. Minulla kaikki sujui ainakin ihan hyvin,kyllä minäkin paljon mietin miten kaikki onnistuu,ja pelkäsinkin todella paljon,että olisinko valmis ja miten meidän tulevaisuus menee....jne. Olin 16-wee kun sain esikoiseni, ja asuin vielä kotona,mutta muutin tyttäreni synnyttyä poikakaverini kanssa yhteen, mutta ei sitä kestänyt kuin vajaa vuoden kun molemmmat kuolivat auto-onnettomuudessa.:( Se oli kauheaa aikaa,ikävöin ja kaipaan molempia vieläkin todella paljon, ja silloin ajattelin etten jaksa jatkaa elämää yksin,ja niin löysin uuden miehen ja aloitimme elämäni ns.alusta. Nyt olemme onnellisesti yhdessä ja odotan toista lasta.
Toivon sulle paljon voimia,odotusaika on välillä todella voimia vievää aikaa,mutta se ilo ja onni palkitaan aikanaa, jaksaa vaan odottaa ja pinnistää sinne asti:) :hug: Ota yksityisenä yhteyttä minuun jos haluat jutella lisää....
 
Eli ilmottaudun kans mukaan, tyttö täyttää 9.5. vuoden, ja vauvakuumetta poden :whistle:

Synnytys meni ihan mukavasti, ajattelin että olisi ollu kipe'mpi ja se OISKEASTI kipeä vaihe paljon pidempi!

Hyvin ollaan pärjätty :)

Yhdessä ukon kans on asuttu kesästä -06 lähtien, mutta virallisesti syksystä -06.
 
Pakko sanoa, SAMAT SANAT. Metsästelen täällä suunnilleen joka päivä juttuseuraa ja kun on kaikennäköisiä keskusteluja. Välillä tuntuu että olisi niiin paljon sanottavaa mutta ei vain löydä sanoja. =) Mut toivottavasti tästä nyt keskustelua kehkeytyy.

Oliko teillä muuten minkäänlaisia pelkoja synnytykseen liittyen odottaessanne? Ja oliko teille pelosta jotain hyötyä vai oliko pelko turhaa? :saint:
 
Minua ensin arvelutti oma ikä, kun olin juuri 16-vuotta täyttänyt saadessani esikoiseni. ja sitten se miten elämämme lähtisi käyntiin, osaisinko hoitaa,sujuisiko arki vauvan kanssa hyvin,vai tekisinkö jotain väärin. Varsinaista synnytystä en niinkään osannut pelätä, kaikki sujui nopeasti ja mutkitta. Nyt esikoinen tosin jo taivaassa enkelinä, mutta odotan toista lasta onnellisena, ja toive rikkaana... =)
 
Morjens! Mihin oikein olette hävinneet,arvoisat teiniäidit! Kaipaisi vähän juttuseuraa,tietysti ymmärrän päivän kiireet painaa päälle väkisin, itsellakin on arkisin ja viikonloppuisin niin paljon puuhaa,ettei koneelle kerkiä,ainakaan pitkäksi aikaa istumaan.illalla sitten enemmänkin.
Mut tulkaa ihmees juttelee,SIT KUN KERKIÄTTE!
 
Heissan anniheidihelena!

Eipä ole sinusta eikä muistakaan kuulunut pitkään aikaan mitään,luulin et olette hävinneet jo pois. Hyvä ette,ette ole.(tulipas hankalasti) Mitä kuuluu? Mikä on vointisi?
Minulla menee ihan hyvin,rv12 on menos ja en millään jaksaisi odottaa marraskuulle saakka,kunnes saisin tuon vauvakäärön viereeni tuhisemaan. No sinulla ei ole enää kauhean pitkä aika synnytykseen,eikös la ollut heinäkuussa?
jokos olette paikkoja järjestelleet vauvan tuloon?oletko ostanut jo tarvikkeita?yms.
heissuli vei! :hug: =)
 
Jeps, eipä täältä mihinkään ole kadottu. Välillä vaan tulee hiljaisempia hetkiä kun ei tiedä mitä sanoisi. :D Mulle kyllä kuuluu ihan hyvää, päivä kerrallaan tässä mennään yrittäen olla suht rauhallinen ja vointi on hyvä, ainut suurempi vaiva on hemoglobiinin romahdus vaikka pitkän aikaa olen lisärautaa popsinut ja toinen että kylkiluut ovat todella kovalla koetuksella :) Mulla on nyt menossa rv 31+2 ja eihän tässä tosiaan enää pitkä aika synnytykseen olekkaan, LA on 6.7 eli muistit oikein et heinäkuussa. :) Onhan noita "tarvikkeita" tullut hankittua ja vois sanoo että melkeinpä kaikki oleellinen onkin kasassa. et ei täs muuta kun odotellaan pienen maailmaan tuloa. :heart:
 
anniheidihelena!

No se on hyvä et kaikki tärkeät tavarat ja muutenkin asiat olisivat jo kunnossa,kun ei sitä tiedä milloin se sieltä tupsahtaa,voihan se siellä vielä rauhassa oleskella,ei sillä kiire vielä ole. Mut on itsellä helppoa,voi rauhassa oleskella viimeiset kuukaudet ei tarvitse rehkiä enää ison mahan kanssa. Ja on ihanaa,kun tavarat ovat kasassa,jos tulee vaikka kiire lähtö,en nyt tarkoita et sinulle tulis tai et kaikille vaan et joskus voi niinkin käydä,hyvä olla varautunut. Mut teil kuulostaa asiat olevan kunnossa,se on hyvä. Mut koitahan nyt vaan olla rauhallisesti viimeiset kuukaudet. Eikö ole ihanaa saada kesävauva?minusta olisi ainakin. Saitko sinä minun sähköpostin?voitais siel jutella kans?
No vointeja,ja :hug:
 
joo. näinhän se on. :) Sain mä sun sähköpostin YV:nä ja mun sähköpostin saat tuolta profiilista, voit kirjoittaa siihen sähköpostiin minulle jos vain haluat. On kyllä ihanaa saada kesävauva, mut olis se ihanaa joka tapauksessa tulisi se milloin vain. On kesävauvassa hyvät puolesta, se on ainakin hieman isompi kun tulee talvi. mut kirjoittelemisiin. :heart:
 
Joo kirjoittelen sinne kun kerkiän. On ollut todella kiirettä kun ei ole kerennyt edes konetta avaamaan. Onhan se vauva niin ihana asia, ettei se siihen vpaljoa vaikuta saako sen kesällä vai talvella,kummassakin hyödyt ja häitat. Kun saa vauvan kesällä ei tarvitse pukea niin paljon päälle....
Mut kirjoitellaan,kun keritään. :p
 
Hei nash! Tervetuloa joukkoon !

Minä asun yhdessä lapsen isän kans! Oma koti on jätetty jo 16-vuotiaana,mut käyn omien vanhempien luona kyl kyläs,silloin kun kerkiää. =)
Mites itselläs?Minkälainen tilanne?
 
Heissan anniheidihelena! Mitäs kuuluu? Miten vointi? Ja mites äitienpäivä meni? On ollut niin kiireitä ettei ole konetta kerinnyt paljo aukaisemaan,mut nyt oli vähän jouto aikaa. Minulle kuuluu ainakin ihan hyvää,ja ointi on loistava,mitä nyt vkl: meni maattua vaan sängys,kun koski niin paljon päähän. No kirjoitellaan taas kun keritään.
 
Moikka äippä90! :) Mulle kuuluu todella hyvää, vointi on erinomainen. Mitä nyt väsynyt olen suht useasti ja välillä kylkiluut ovat kovalla koetuksella. Äitienpäivä meni omaa äitiä ja mummoa katsomassa sekä mieheni vanhemmilla käydessä kylässä, joten ihan leppoisissa merkeissä meni. :) :) Mä nyt joka päivä pari kertaa pyörähdän koneella jos ei suurempia menoja ole. :heart: Mut kirjoittelemisiin. :)

-Anni ja "pikku killi" rv 32+2
 
Heippa, kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa eli siis olen syksyllä 18 vuotta täyttävä tyttö ja odotan ensimmäistä lastani rv on nyt minulla 31+6 ja la on 10.7 :) ja olen asunut lapsen isän kanssa yhdessä nyt 10 kk ja syksyllä menemme naimisiin elokuun 30 päivä. :heart:
 
Hei vaan Henna90!

Ja tervetuloa joukkoon. Olet siis samanikäinen kuin minäkin, täytän kans syksyl 18-vuotta. Odotan jo toista lasta, esikoinen enkelivauvana.
Hauskaa et liityit mukaan. Onnea ja vointeja loppuraskauteen, ei tarvitse viettää kuumaa kesää
isossa mahassa, toisin kuin minä minulla on la vasta marraskuussa, en millään jaksaisi odottaa siihen saakka, että saisin sen pienen tuhisevan käärön viereeni nukkumaan.
Missä päin muuten asutte? Ja oletko koulussa vai jo töissä?
Itse asun Lahessa ja opiskelen.
Kirjoittelemisiin!
 
kiitos paljon ja erittäin hyviä vointeja sinullekkin koko raskauden ajalle :) onko tähän mennessä kaikki mennyt hyvin? asutaan kokkolassa ja opiskelen suurtalouskokiksi mutta pidän vuoden väliä enkä tiedä jatkanko sitä alaa enää koskaa inhoan koko hommaa ja suunnitelmissa olisikin että lähtisin lukemaan äitiysloman jälkee lähihoitajaksi ja siittä kätilöksi :) mitäs sinä opiskelet?
 

Yhteistyössä