Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

tannn
MASC, meillä on sitte saman ikäset tytöt, meillä synty tyttö kans loppiaisena rv 40+0. jämpti likka. =) Mitenn teillä on lähteny arki sujuun? onko tullu ongelmia parisuhtees tms? mulla kesti kauan sulautua siihen että nyt meitä o kolme ja että sitä ihan kahden keskistä aikaa ei enää oo.. :/ mutta nyt jo tuntuu ihanalta ja pikku kakkosesta kovasti haaveilisin jo :D Kun mikään ei riitä.... oliko sulla helppo synntys? onks sulla ollu ristiriitasia ajatuksia vauvan suhteen, jos oot lukenu mun kirjotuksii oot huomannu varmaan et mä oikein pelkäsin omia ajatuksia ja mietin et mikä mun on? mut sit jotenkin sain itteni ymmärtää et se on ihan normaalia. ja kun on niin hyvä tuki verkko niin on saanu puhuttua ja käytyä läpi synnytystä ja omia ajatuksia ja tunteita. ja mies on ihanasti ollu apuna, vaikka tosin on kyl raukka joutunu pelkään etten välitä tytöstä yhtään..

Malinanne, onpas teillä mahtavan kokonen kämppä.. meillä on vajaa 60 neliöö ja kyllä ahdistaa. Tampereella on vaan noi kolmiot niin vietävän kalliita ettei meidän edes kannata mennä vuokralle, nyt asutaan siis kaksiossa. Jos mies vaikka sais tosta vaki paikan niin sitten vois ajatella lainan ottoa.

Kuinka te mammat saatte päivät kuluun? tai mitä teette? Itellä menee melkeinpä niin et heti aamust hoidan kaikki pyykit yms yms, ja ku tyttö nukkuu juon kahvia ja oon koneella.. nyt ollaan oltu mein porukoilla hoitaas mun sisaruksia kun vanhemmat on ollu egyptissä kaks viikkoo, huomen onneks tulee kotiin. kyllä on ollu menoo ja meininkiä kun on meidän perheen lisäks mun 5 sisarusta pyöriny tääl, ikähaarukka on tosin 5-17 et aika omatoimisia kaikki on mut se vastuu on ihan yllättävän iso. Ite haaveilen kans isosta perheestä, mut onneks se vastuu ei tuu niin yhtäkkii vaan yks lapsi kerrallaa..

eipä muuta kun kaikille hyvää alkanutta viikkoa ja voimia vauva-arkeen ja odotukseen.! :heart: :flower: :hug:

tannn ja lyyli
 
Noniin, tannn, mennään sitten ihan samoissa, eli huomenna on tytöillä 3 kk "synttärit" ;) Meillä synty typy 23.15 ja seuraavana päivänä olis ollu laskettu aika. Synnytys oli oikeestaan aika pitkä, supisteli pitkään aikas kipusasti, mutta ei tarpeeks tehokkaasti. Sit kun lähti rullaamaan kunnolla, ni johan sit tapahtuikin. Sairaalaan mennessä oli supistellu säännöllisesti 4 tuntia ja 2 cm auki. 4 cm:n eli seuraavat 2 senttiä kestikin sitten lähes puol vuorokautta, mutta sitten alko tapahtumaan. Ihan lopussa vasta meni vedet ja siitä suoraan sit ponnistelemaan, ponnistusvaihe kestikin sitten 15 min, kauniisti tuli typy ulos, ei repeämiä eikä siis yhtään tikkiä ja heti pystyin istumaan. Muutenkin yllätyin toipumisvauhdista, ainut paha alkuun oli väsymys kun tyttö söi ekan 1,5 viikkoa 1-2 h välein eli yötkin meni lähes unetta. Sillon kyllä oli jonkin sorttista "masennusta" pinnasta, itku oli herkässä ja mietin, mihin sitä tulikaan lähdettyä. Mutta oon muutenkin sellanen ihminen, että vähät unet heijastuu mielentilaan aika vahvasti. Pahin väsymys kun selätettiin, pystyin jo nauttimaan vauvasta. Meidän typykkä vaan on ollut kovasti vatsavaivainen ja sen tähden itkuinen. Edelleenkin sellasina päivinä, kun oon hirveen väsynyt, tuntuu äärimmäisen raskaalta, kun taas paremmin nukuttujen öiden jälkeen oon ihan onneni kukkuloilla :)

Onko teillä tannn muuten jo jotain rytmiä? Meillä kun päivät n edelleen vähän mitä sattuu (riippuen missä kunnossa likan masu on), joten ei olla onnistuttu kunnolla rytmittämään. Yleensä yöunille kuitenkin 21-22 ja herätään 7-8 ja tossa välissä 2 syöttöä, pari kertaa jopa vaan kerran. Nää yöt on parantuneet kuitenkin viime aikoina ihan kiitettävästi. Päivisin sitten nukutaan 3-4 päikkärit, riippuen nukkuuko kerrallaan 30 min vai 2 h :D

Mäkin yleensä hääräilen aamuisin, pyykit ja tiskit koneisiin ja sellasta pientä siistimistä, kun typy ottaa aamunokosia. Muuten vähän vaihtelee, mutta yleensä sitten seuraaville päikkäreille kun käydään, niin lähden ulos, vaunulenkille ja samalla käyn kaupassa/asioilla, jos tarpeen. Joskus käyn kaverilla, jolla myös nyt juuri syntyi vauva (vajaa 4 vk sitten) tai joku kaveri käy meillä. Sellasta aika tavallista tylsää :D Kerran viikossa suunnilleen käyn bodypumpissa, jollon joko mies tai sitten äitini hoitaa tyttöä.

Mutta nyt on käytävä unten maille, jotta jaksan taas huomenna painaa :D
 
tannn
Masc, tänään sitten juhlitaan ja lujaa! =) jepas,tosiaankin siivouksen merkeissä että on porukoitten mukava tulla kotiin. :D No meillä ei kans päivällä oo oikein mitään rytmiä, mut aamust mennään jo hetri tunti heräämisen jälkeen unille ja saattaa tyttö nukkua kolmekin tuntia, muuten nukkuu just 30min- 2h. useesti päivän aikana. MEillä yö unille mennään joskus 21-23. eilen tyttö nukahti nhirveen konsertin jälkeen 11 ja siitä se sitte nukkukin 5 asti, ja yhden kerran syötin 7 ja sit noustiin ylös 10 yli 9. vitsit tuntuu itestäki et on saanu nukuttua ihan sika hyvin. :D Mutta, tämä meikäläinen lähtee nyt hiukan kaupoille iki-ihanan 5 vee pikkuveljen kanssa joka aina haluaa mukaan, mutta kun vaatekaupan karu tylsyys iskee päin naamaa ei oo mitään tekemistä. :p noo, täytyy ostaa vaiokka joku suklaa pötkö. =)

Päivän jatkot kaikille ja palaillaan! :) :heart: :flower:
 
mun mielestä päivät on välil erittäin tylsiä ku ne on AINA ihan samanlaisia! aamusin herätään danielin kans 7-8 aikaan ja syyään aamupuuro ja leikitään. kaks tuntia ollaa hereil ja sit takas nukkuu. meen aina iteki sillo nukkumaa ku oon niiiin väsyny. no sit ku poika herää ni on lounas ja sen jälkee taas leikitää ja katotaa lastenohjelmia. vaunulenkille mennää sit sen jälkee ja poika nukkuu siel n. 1-1,5h silloin mä yleensä teen kaikki kotiaskareet. pyykinpesut ym siivoukset. ja jos aikaa jää ni meen joko nukkuu tai istun koneel. iltapäiväl taas vähä välipalaa ja leikkimist. parin tunnin jälkeen taas vaunuihi nukkuu ja sit onki päivälline. siis oikeesti jos mun luona ei käy kukaan kyläs ni mul on järkyttävän "yksinäistä" ja tylsää. mies kun on intissä nyt ni päivisin aika menee hitaasti. onneks hän soittelee mulle ain iltasin <3

daniel menee yöunille n. klo 20 ja siin jää mulle tosi hyvin omaa aikaa. suihkussa käymistä, siivoilua ja telkkua. meen aina kympin aikaa nukkuu. poika herää nykysin kerran yöllä ja lämmitän pulloon maitoo 120ml. maanantaina rakkauspakkaus täytti 9kk ! voi ei miten äkkii aika menee!!

mitäs teiän vauvelit osaa tehdä? dani osaa vilkuttaa, matkia, istua, kontata, ryömiä, seistä tuen kanssa, kävellä tuen kanssa, sanoa "pappa" kun näkee isäni :D en usko kyllä et tajuaa mitä se meinaa, tai mistäs sitä ikin tietää :D kamala kiipeilijä on myös ja TOSI KOVA TAHTO. herranjumala äitiisä tullu.. jos jotaki ei saa heti ni kamala huuto. nii ja hirveeks sylirotaks tullu kans viime aikoina. sylissä pitäs aina vaan olla. poika on jo hyvin parantunu taudistaan ja silloku oli kipee ni mähä otin sen mun kainaloon nukkuu et rauhottu ni tietty se on sit jääny tavaks. olin tosi tyytyväine ku daniel on nukkunu 2kk:n iästä lähtien omas sängys ja nyt se vaatii aina puolenyön aikoihi mun vieree nukkuu. viikonloppuna iskä joutu sohvalle ku ei mahtunu enää meiä vieree sänkyy! :D no mut tälläst tää on nyt. kai se ohi menee.

jedvenna ja daniel 9kk
 
no tää meidän likka vähän reilu 3 kk, on ihan viittä vaille menossa ympäri selältään mahalleen :) Toissapäivänä se muuten onnistuikin jo, mutta käsi jäi pahasti alle ja että äitiä harmitti niiiiiiiiin paljon! Mutta eiköhän se tossa kuitenkin jossain kohtaa hokaa ottaa kätösen altaan... silleen pääsee paljon helpommalla ;)

Tää mamma on vattataudissa/kuumeessa, serkkulikalta sain, kun siellä oltiin kyläilemässä,.. Onneks pikkuneiti nukkui aivan ihanasti viimeyön, kävi unille 19.30, heräs syömään 00.30 ja nukuttiin 6.15 saakka...
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Kiirettä on meillä pitänyt,ja en tiedä uskaltaako tänne enää edes kirjoitella,kun kaikenlaisia häiritsijöitä liikenteessä..

Tervetuloa uusille mukaan ja kaikille vanhoillekkin palstalaisille terkkuja-.

Masu senkun vain kasvaa täällä,enpäs muistanukkaa miten ihanaa se onkaan,..
Vaikka alkutaival olikin pitkä ja raskas,nyt menee hyvin.."kirppu" senkun vain kasvaa kovaa vauhtia..

Vauvallekkin hommattu jo kaikenlaista,välillä kaipais vähän jonkun vahtimaan kauppareissulle,ettei osta koko kauppaa tyhjäksi..:)
miksiköhän nuista vaatteist tehdää nii ihania,et niit on pakko ostella :)

Mitäs teille muille kuuluu?



 
tannn
masc, meillä ei tyttö käänny kun mahalta selällee, viel ei oikein viihdy kauaa lattialla niin ei oo oikein edes yrittäny kääntyillä .:)

meillä arki on sitä samaa aamulla noustaan ja siivoillaan ja st tyttö menee nukkuun pihalle ja siin välis mulla on tää oma pikku hetki kun saan olla RAUHASSA koneella. :D oi onnea! :LOL: sitten tyttö herää aj taas kohta menee ulos sitte jo iskä onkin tulossa kotiin ja sitten tehdään jotain jos jaksetaan. Eilen likka oli niin kuikkunen koko päivän et illal rupes jo tuntuu et mä en jaksa et rupeis nyt vaan nukkumaan. noo, kyllä se sitte nukahtikin ja nukku hyvin. :p

Käytiin viime keskiviikkona neuvolassa ja tyttö oli jo 60cm ja 6150g, aikas lailla on kasvanu. :D saatiin ensimmäinen rokote piikkinä ja seuraavana päivänä oli likka tosi väsyny mut muuta ei tullut. tyttö on ruvennu jo hiukan vierastaan. :( :eek: eilen oli mummu a pappa käymäs niin meinas papan sylis tulla itku, ja sunnuntaina kun oltiin toiselle mummulla ja papalla syömäs siel vierasti pappaa ihan hirveesti. huoh. harmi jos se jo tos iäs äityy kovin pahaks, saadaan unohtaameidän hotelli reissu johki tulevaisuuteen. :headwall:

Mymmeli90, millä viikoilla oot? oliko sulla raskasta pahoin vointia tms? Mulla oli tytöst tosi oireeton raskaus, kovasti jo kuumeilen toisesta. mieskin sunnuntaina erehtyy sanoo et sillä kävi sekunninmurto-osan mieles et olis se kyl kivaa.. minähän sitte sain viel lisää vettä myllyyn ja kuumeiluun. =)

Kaikille osottaville ja jo äitejä oleville paljon voima :hug: ja iloisia päiviä! =) :heart: :flower:
 
tannn: mä en oo ihan varma vierastetaanko meillä... vähän on alkanut tuntumaan siltä, kun äitin syli yleensä rauhottaa :D me oltiin neuvolassa nyt maanantaina, 61 cm ja 5680g on meidän typy. kivasti siis kasvanut :)

 
kyllä tätä mamia koetellaan.. daniel on taas kipee. tammikuust saakka ollu 3-4vkon välein tosi kipee. nyt on taas. varasin lastenlääkärin enkä lähe sielt pois ennenku oon saanu vastauksen siihen et miks mun poika on koko ajan kipee. epäillään danielin mummon kans infektioastmaa ku danin isällä oli pienenä todettu se, kuulemma perinnöllistä. paljon samankaltasia oireita on ollu. on niin rankkaa yksinään hoitaa kipeetä ja huutavaa lasta ku ukko on armeijassa aina just sillon.. kummallista kun poika on aina terve sillonku isi tulee lomille :D sais isäki kokea tätä ihanuutta! no mut tällästä meille. mites muilla sujuu? =)
 
Heih Meil on prinsessa joka täyttää 3kk 8.5 syntyi 8.2 :heart: 4.4 sai nimekseen Nella Karoliina ;) ja ihmeen hyvin nukkuu mein tytsy :eek: koko yön heräämättä. :eek: Ja kovasti hymyilee päivät pitkät :D synnytys meni yllättävän hyvi vaik tosi pitkään kesti 18 tuntii :| Ja mein tyttö ei onneksi oo ollu vie kipee :) Ja tänää sitte mennää anoppilaan grillaileen B)
 
KIITOS ONNITELUISTA :) Nyt poikamme kohta 8kk ja kovasti oltais konttaamaan lähdössä. Täällä kans jo pikkukakkosesta haaveillaan mutta mietittiin että saan koulusta kohta valmistumis paperit niin jos töitä täältä päin sais. Sitten vois olla töissä jonkun aikaa ja sitten toinen lapsi, saa paremmat äitiys/vanhempainpäivärahat. :) Miehellä tosiaan armeijakin vielä edessä niin sen jälkeen ajateltu omaa taloa, mutta epäselvänä on vielä että rakennettaisko tänne keski-pohjanmaalle vai itä-suomeen päin kun mies on tosiaan sieltä kotoisin :)
 
helou teille äideille! :) ensimmäistä kertaa näillä sivuilla kirjottelemassa ja jospa täältä onnistuisin saamaan juttu seuraakin :) kesäkuussa täytän 20 ja kovasti oon yrittäny ehtiä oman ikäsiä äitejä juttu seuraks ja vaihtelemaan kuulumisia lapsukaisista. kaks poikaa omassa katraassa on :) ensimmäinen synty huhtikuussa -08 ja toinen huhtikuussa -09 :) nyt olis la 3.10. onko täällä muita jotka on synnyttämässä tämän vuoden puolella? =)
 
tannn
voi miten ihana sarja sulla lapisia pikkumyy- :heart: meille synty tammikuussa -10 tyttö ja ens tammikuussa olis sitte pikkukakkosen laskettu aika myös. tosin tällä kertaa loppukuusta. :)
Plussan tein viime viikon torstaina ja aikamoinen yllätys se oli. ihan odotettu kylläkin.=)
mistä päin oot kotoisin pikkkumyy-? ja miten ooot pärjänny kahden niin piene kanssa ja muutenkin, millasta se arki on ollut? ittee mietityttää et miten pärjää ja jaksaa...

Kaikille aurinkoista päivän jatkoa
toivotteleepi tannn+ masuasukki rv 5+1 :heart: :flower:
 
onneks olkoon tulevasta pienokaisesta tannn :)

lapinlahdella asustelen jos nimi kertoo mitään? :D ihmeen hyvin on poikien kanssa pärjäilty vaikka isäntä käy viikot välillä reissuhommissa :) alkuun oli vaikeeta jo ensimmäisen pojan kanssa mut nyt ku ikääkin on enemmän ja toinen ipana lisänä niin paremmin oon nyt jaksanu lasten kanssa ku mitä yhden kanssa :) tuntuu että nyt kolmannen odotuksen aikaan oon virkeempi kun aikasempien raskauksien aikana vaikka hoidanki kodin ja lapset yksin :) jotenki sitä vaan jaksaa touhuta kuhan vaan tottuu lapsien rytmiin niin saa hoidettua kaikki asiat aina pois järjestyksestä. oli se mullaki aluks kahen pienen kanssa miettiminen ja ei meinannu jaksaa mitenkään päin mut siitä se lähti päivä kerrallaan sujumaan :)
mulla on nyt 21+3 viikot menossa ja kovasti jännitän miten nuorempi poika suhtautuu kun vauva syntyy :/ nuorempi on niin kauheesti minun perään, oikee äitinpoika :D sillon ku nuorempi synty niin opetin sen sylissä nukkumaan niin vieläkään ei olla päästy sylissä nukkumisesta yli :/ nyt rupee harmittamaan että ku piti totuttaa se siihen. meinaa olla jo vähän hankalaa mahan kanssa nukutella pikku herraa :/ mut onneks tässä on vielä muutama kk aika opetella nukkumaan muualleki ku äitin syliin :)

mutta jaksamisia kaikille =)

 
tannn
pieniminä, joo niin teki. :D toki annettiin kakkoselle heti lupa kun vaan tulee, mut kyllä tahti silti plussan tehdessä hirvitti. :p varmasti ihan normaaali reaktio. =) nyt jo ajatus tuntuu oikein mukavalta. =) :heart: :flower:
 
kyl muakin ehkä hirvittäis tollases tilanteessa :D

toisilla menkat alkaa vasta yli vuosi synnytyksestä. siinä tulee helposti suurempi ikäero. jos itsellä olisi mahdollista niin kanssa laittaisin toisen tilaukseen heti tän ekan syntymän jälkee. saa kuitenkin nähdä koska keho palaa normaaliin rytmiin edes synnytyksen jälkeen.
 
tannn
tervetuloa vaan mukaan marrari. =) Kyllä mullakin on haaveissa monta lasta,miten ne sitten tule sitä en tiedä. Seuraava saa tulla aina heti kun edellinen on pois mahasta, jos mamman terveys vaan riittää. :p mies on yhtälailla mukana,haluaa monta lasta eikä oo yhtään vastaan vaikka tuli peräkkäin, tietty ajatus vaatii sopeutumista mut hyvin se tähän kakkoseen sopeutu. =)
 
muistan aina ku isäntä oli melkeimpä järkyttyny ku rupesin puhumaan toisesta lapsesta esikoisen jälkeen. sitten kun tein testin ja varmistu että odotan toista ipanaa nii isäntäki oli mielissään :) vaikka se ei puhunu siitä mitään nii siitä huomas miten se oli innoissaan uudesta tulokkaasta :) poju synty ja ei menny kovin pitkään kun rupesin jo puhumaan kolmannesta nii isäntä sano vaan että mietitään nyt. kerkesin tehdä varmaan n.10 testiä ennen kun tuli positiivinen tulos(pillereitten jälkeen ei ollu tullu menkkoja melkein 4kk ja ihmettelin kovasti miten voi olla mahdollista) ja isäntä oli yhtä innostunu kun minä vaikka ei aluks näyttänykään sitä :) nyt sitten vaan odotellaan pienokaista maailmaan =)
 
Moikkelis kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

Ihanaa,kun palsta saanut paljon uusiakin äitejä/odottajia mukaan..hieno juttu..Sydämellisesti tervetuloa kaikille uusille..

Aika hurahtanut siivillä,kun kova taistelu ja urakka koulun kanssa on ollut näin keväällä..Tavoitteena oli valmistua toukokuussa ajallaan,ja niinhän siinä lopulta kävikin,onneksi..Rankka aika takana päin,meinasi usko ja toivo loppua,noiden loppujen koulutöiden kanssa,nyt sitä ollaan valmiita ammattilaisia..
ja voidaan rauhassa kesää vietellä ja lepäillä,valmistella 'äitiyslomalle jäämistä :D

Juhlia on riittänyt näin kesän alussakin,ja kiirettäkin mukavasti..
Eikä paljon huvita koneella istuskellakkaan,kun ulkona on niin ihana ilma :D

Täällä ollaan voitu hyvin ja paksusti,huomen olisi lääkärineuvola,toivotaan että kaikki olisi hyvin..viime viikon voin aika pahoin,mutta nyt helpottaa jo ..

Mieltä musertaa välillä yksinäisyys,kun ei ole ketään vieressä lohduttamassa..Mies kun lähti lätkimään,vauvauutisen kuullessaan,eikä sen koommin ole kuulunut eikä näkynyt..mutta kyllä uskon pärjääväni yksinkin vauvan kanssa,toivotaan ainakin niin,että voimat riittää,ja apua jostakin sitten haettava vaan jos ei jaksa :)

Mitäs teille muille palstalaisille kuuluu?

Niin ja vielä suuret onnittelut Tannn plussasta,siitä se matka taasen alkaa :D :hug:

hyvää kesää kaikille!! B)
 
tannn
Mymmeli90 Kiitoksia vaan.. :) kyllä se on taas niin outoo ja kamalaa tää ensimmäinen kolmannes kun vaan odottaa ja odottaa et viikot menis eteen päin. =) Mieskin on jo innoissaan odotuksessa mukana ja sai just vakipaikan töistä niin ollaan harkittemassa josko sitä siirryttäis laina-velallisiin.. oma kämppä olis haaveissa ja jos mahdollista olis ihana rakentaa oma asunto.

Meillä lyyli on nytten 5kk ja syö kiinteitä ja mannapuuroa on maisteltu eilen ja tänään. AIloinen ja virkee vauva edelleen , yöt on tosi levotoomia tuleeko hampaita vai onko liikkeelle lähdös en tie, mut ei oo kiva kun on tästä toisesta väsymystä niin yöt on niin repaleisia.. :| :ashamed: mutta eiköhän tässä selvitä kuitenkin. :p

Mitäs muille mammoille kuuluu? kovin on hiljaseks käyny palsta.. :)
KAikille aurinkoista päivän jatkoa
Tannn ja lyyli+ masuasukki rv 7+2 :heart:
 

Yhteistyössä