Oon vähän miettiny

Kun täällä kauheesti tunnutaan tappelevan, että arvostellaanko teitä alle 20v. äitejä todella paljon? Itse en onneksi ole saanut lapsia esim. 15 vuotiaana, koska silloinen poikaystäväni ei ollut parhain (hakkasi). Enkä nyt siis tarkoita, että arvostelisin teitä jotenkin, koska jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Toisaalta olisi ollut kiva saada lapsi nuorempana, ettei olisi itse niin vanha ja jaksaisi. Äitini sai nuorimman pikkusiskoni 43 vuotiaana enkä sitä aio itse tehdä. Hän ei nimittäin aina oikein jaksa leikkiä hänen kanssaan vaikkei enää oikeastaan tarvitsekaan (pikkusisko 8v.).
Ilmeisesti monella ihmisellä on jonkinlainen pätemisen tarve, kun täytyy haukkua, varsinkin sellaiset jotka ovat harmaana. Olen itse ollut koulukiusattu eikä se ollut kivaa. :ashamed:
En siis oikeastaan kuulu tänne, koska olen 23 vuotias, mutta käyn täällä lukemassa teidän tarinoitanne oikeasta elämästä ja miten sitä silti pärjää vaikka onkin nuori ja lapsi tai lapsia.
Enkä varsinkaan kuuluisi 2+:n sivuille, kun minulla ei edes ole lapsia, mutta ainakin täällä on muita saman sukupuolen edustajia suurimmaksi osaksi. Lapsista kovasti haaveillaan kyllä. ;)
Toivottavasti kukaan ei mitenkään pahastunut, koska se ei ainakaan ollut tarkoitus. :)

 
Omasta puolestani voin vastata: ei arvostella. Yleisellä tasolla voi keskustelua olla läsnäollessani ns. teiniäitiydestä, mutta varsinaista arvostelua en henkilökohtaisesti koe saaneeni osakseni. Omasta mielestäni tähän vaikuttaa paljon äidin/vanhemman oma "teiniytensä" julkituominen.
 
Eipä ole kukaan tullut päin naamaa omia mielipiteitänsä laukomaan.. =) Ja niillä,jotka meidät tuntevat,ei ole varaakaan meitä mennä "haukkumaan",tietävät varsin hyvin että pärjätään mainiosti! ;)
 
mulle on kyllä tultu ihan suoraan päin naamaa sanomaan ja suuresti ihmettelemään että miks pilaan oman, mieheni ja lasteni elämän hankkimalla lapsia liian nuorena. osaksi sen takia palaa hermo niin mopeasti kun vielä täälläkin pitää sitä samaa keskustelua jatkaa, niinku sitä ei kuulisi ihan tarpeeksi oikeassa elämässäkin.
 
Itse olen 21v. eli en enää tänne palstalle "kuulu", mutta mun mielestä on kiva käydä lukemas kaikkii vauva juttui. Surukseni kyllä huomasin, että täällä on niin paljon ns. asiattomia juttuja et ei oo monille jääny aikaa kirjotella mitään hauskoja vauva/lapsi tarinoita.
Ite kuumeillaan esikoista ja just lähti kuudes yrityskierto käyntiin.

Tähän voin kertoo sellasen oman kokemuksen...Ite oli jotain 16v., ku hoidin tosi useesti viikonloppuja mun kummityttöä. Mun mielest oli naurettavaa miten ihmiset reagoi muhun ja lastenvaunuihin! Siis mitä katseita ja supinoita sain osakseni ja varmasti ei kenenkään mieleen ees tullu et lapsi ei välttämättä oo mun! Kerran viikonloppuna olin kummitytön kans hesellä ja kuulin et yks vanhempi nais henkilö kauhisteli viereises pöydäs et on täytyny tuoda muksu herkutteleen varmaan vaan sen takia et on huono omatunto ku oon ollu bilettämässä! Tosiasia oli se et lapsen isä (yli 20v.) oli vankilas ja lapsen äiskä (melkeen 25v.) kävi aika usein tuulettuun viikonloppusin! Tällöin mä olin hoitamassa tyttöä. Kyl sillon hese reissul meinas tulla muutama mörkö suusta, mut olin vaan hiljaa ja annoin ihmisten ajatella mitä ajattelee...mä kuitenkin tiesin totuuden! Jos ottaa muitten mielipiteet pannuun pitäkää mölyt mahassa ja osottakaa sillä kypsyytenne...

Tsemppiä kaikille nuorille äideille =)
 
no mä olen 17 vuotias ja mun tyttö on 10kk.
kyllä olen huomannut kuinka mua katotaan kieroon esim. kun olen kaupungissa tai bussissa kun menen vaunujen kanssa, mutta olen jättänyt ne ihan omaan arvoonsa.
 

Yhteistyössä