Oppilaaseen "ihastunut"?

  • Viestiketjun aloittaja ope
  • Ensimmäinen viesti
ope
Työskentelen eräässä 2. asteen oppilaitoksessa opettajana, ja samassa rakennuksessa toimii myös 3. asteen oppilaitos, jossa opiskelee eräs mukava, noin parikymppinen mies.

Juridisesti tällaisessa suhteessahan ei kai olisi mitään väärää, mutta monista lienee moraalisesti arveluttavaa, kun itse olen melkein kaksi kertaa miestä vanhempi, ja lisäksi minulla on häntä vain muutaman vuoden nuorempi lapsi.
Asetelma vanhempi nainen - nuorempi mies saattaa joistain tuntua muutenkin absurdilta.

Mitä itse ajattelisitte jos paljastuisi, että lähipiirissänne noin nelikymppisellä tuttavallanne on suhde reilusti nuorempaan mieheen?

 
vieras
opettajalla EI saa olla suhdetta oppilaansa kanssa! jos duunisi merkitsee sulle yhtään, niin kannattaisi varoa. muuten saattaa tulla kengän kuva persuksiin,
Enkä muuten haluaisi lapselleni opettajaa joka ajattelee heistä "silleen"
 
tyttöjen äiti
Jos haluat ihan rehellisen mielipiteen, niin ensinnäkään tämän lähes teini-ikäisen vanhemmat tuskin tykkää ajatuksesta. Ja mun mielestä on aina ollut jotenkin sairasta, että joku kypsä ihminen kiinnostuu noin nuoresta ihmisestä ja väärin se on ainakin, jos kyseessä on oppilas ja opettaja.
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Työskentelen eräässä 2. asteen oppilaitoksessa opettajana, ja samassa rakennuksessa toimii myös 3. asteen oppilaitos, jossa opiskelee eräs mukava, noin parikymppinen mies.

Juridisesti tällaisessa suhteessahan ei kai olisi mitään väärää, mutta monista lienee moraalisesti arveluttavaa, kun itse olen melkein kaksi kertaa miestä vanhempi, ja lisäksi minulla on häntä vain muutaman vuoden nuorempi lapsi.
Asetelma vanhempi nainen - nuorempi mies saattaa joistain tuntua muutenkin absurdilta.

Mitä itse ajattelisitte jos paljastuisi, että lähipiirissänne noin nelikymppisellä tuttavallanne on suhde reilusti nuorempaan mieheen?

Hmm, mistäs sä tiedät että tää parikymppinen mies on edes kiinnostunut sinusta? Luultavasti juoksee huutaen pakoon tollasta vanhaa lehmää, jos siis alat lähentelmään tms..

Ja joo, juridisesti utoss aei oo mitään ongelmaa, bviakka tuo toinen vieras tuossa niin väittikin, koska ET ole sen opettaja. Ja tosiaan eiköhän se ole jokaisen oma asia, jos on täysi-ikäisiä molemmat jne.. Ei vaan pidä tuoda sitä "suhdetta", jos sellainen joskus sattuisi olemaan, töihin asti.

Jos paljastuis, että mun mutsilla (43v) on suhde mun ikäiseen mieheen, niin sanoisin että MORRRJENS MUTSI JA HYVÄÄ LOPPUELÄMÄÄ! sen verran naiivi nuori paska olen. et moro.. Mitä ne edes harrastas yhdessä? Marttaseuroilla käymistä? Lapsenvahtimista? Baarissa käymistä? 40-vuotiailla töissäkäyvillä äideillä ja 20-vuotiailla opiskelevilla miehillä kun on "hiukan" erilaiset elämäntyylit usiemmiten.. Ja kiinnostuksenkohteet.. Jos se kakskymppinen jäbä ois kiinnostunu lapsista tai vanhoista kurpista niin eiköhän sillä olis jo sellaset :headwall:

Päätös: Sä olet kuule aikuinen ihminen, sun pitää osata punnita tämä asia ihan itse, kysymättä typeriä kysymyksiä nettipalstalla kuin joku pahainen teini. Hoida vaikka äpärääs ennemmin.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
opettajalla EI saa olla suhdetta oppilaansa kanssa! jos duunisi merkitsee sulle yhtään, niin kannattaisi varoa. muuten saattaa tulla kengän kuva persuksiin,
Enkä muuten haluaisi lapselleni opettajaa joka ajattelee heistä "silleen"
osaatko runkkari lukea? Kyseessä oli toisen asteen oppilaitoksen opettaja joka on ihastunut KOLMANNEN asteen oppilaitoksen oppilaaseen. Eli tuskinpa opettaa tätä kundia????
 
niin
yleensä kait se on nniin päin että vanhempi mies on nuoremman naisen kanssa, ja se on kait ihan toimiva juttu, toisinpäin en osaa sanoa. eikä ole sen ikäisiä lapsia että osaisin sanoa
 
vieras
Onhan noita vanhempi nainen-nuorempi mies pareja paljonkin, myös julkisuudessa. Ajatelkaa esim. Demi Moore ja Ashton Kutcher. Mitäs vikaa siinä on, jos molemmat ovat vapaita ja halukkaita aloittamaan suhteen? Ei kaikki katso ikää: monet nelikymppiset on todella nuorekkaita, toisaalta monet kaksikymppiset hyvinkin kypsiä ikäisikseen.

Vaikka kyseessä olisikin vielä opettaja-oppilas -suhde, juridisesti silläkään ei olisi mitään merkitystä (suojaikä on tuolloin 18 vuotta). Toki onhan se silloin tietyllä tavalla alisteinen suhde nuorempaa ajatellen, joten monet voisivat sitä moraalisesti pitää vääränä.
 
kek
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja kek:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ootsä se Unelmien poikamiehestä tuttu ope? :p
En taida olla :)
No harmi. Se oli kaunis. (Ei sillä, ettetkö sinä siitä huolimmata voisi olla.)
Siis kilpaileeko supm:ssä joku opettajavanhus?
ei enää
onks jotain kuvaa? tai linkkiä?
 
vieras
Pohdin tuota hetken ja kieltämättä nous karvat pystyyn, tuli niinku sellainen kehdonryöstäjä heti mieleen. Mutta taas toisaalta... Tuttavapiirissä on pariskunta, jossa mies 18v vanhempi ja ei siinä mitään ihmeellistä. En tiedä sitten miksi tämä asetelma, että nainen on vanhempi tuottaa niin plajon voimakkaampia tunteita. Mut joo, etene varovaisuudella, voihan sitä tietty kokeilla. Tuskin vaan pojan perhe ottaa mitenkään avosydämin vastaan, luulisin.
 
ope75
Miksipä tollainen ei voisi toimia? Vaikka tietysti jonkun mielestä tämä kansankynttilänä oleminen taas estää seurustelunkin. Jos mies on kiinnostunut, niin siitä vaan. Aikuisistahan tässä on kyse, ei ala-ikäisistä.

Tämä saattaa nyt tulla suurena yllätyksenä monelle, mutta opettajat on ihan tavallisia ihmisiä!
 
Minä ajattelen aina tällaisessa tilanteessa sitä, että mistä mies joutuu luopumaan alkaessaan seurustella vakavasti 4-kymppisen naisen kanssa.. Jos aikoo opiskella loppuun, olla töissä ja saada lapsia.. Tässä järjestyksessä.. Tai no eihän se välttämättä oo pois suljettu.. Ei mulla mitään oo isoja ikäeroja vastaan oli sitten nainen vahnempi tai mies.
 

Yhteistyössä