Osaako muiden lapset jutella/olla normaalisti keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja aaaaaaaargh
  • Ensimmäinen viesti
aaaaaaaargh
Nämä meidän mukulat eivät vaan osaa! Ei, ihan liian vaativa tehtävä. On taas tänä iltana todistettu sen miljoona ja tuhat kertaa.

Ei onnistu istua saman pöydän ääressä tai samalla sohvalla ilman koko aikasta naljailua ja tökkimistä. Ei auta edes eri huoneet kun huutelevat sieltä toisilleen. Mulla alkaa pikku hiljaa järki mennä näiden kanssa. Sanokaa nyt ettei nää oon maailman kaikkeuden ainoat sisarukset jotka eivät vaan osaa/ voi olla sovussa ja rauhassa keskenään?
 
"..."
Minkä ikäset lapset? Eräs tuttava kertoi,että hänen tytöt olivat teini-ikäisinä oikeita piruja toisilleen. Mikään ei onnistunut yhdessä ja riitelivät aamusta iltaan. Tätä kesti siihen asti, että olivat 16v ja 18v, sitten ihan yhtä äkkiä olivat ylimmät ystävykset. Ja tää muutos kuulemma tapahtui ihan muutamassa viikossa.

En osaa muuten auttaa, kuin tsemppaamalla. Varmasti helpottaa jossain vaiheessa. Varmasti on rankkaa katseltavaa ja kuunneltavaa.
 
SaimaHarmaja
Mulla oli joku harhakuva, että perheissä tehtäis kivoja asioita yhdessä esim. lautapelien pelaamista, retkiä jne. Paskat. Lapset riitelee ja kitisee koko ajan. :-( Suuri syy riitelyyn on yhden lapsen asperger.
 
"jessica"
meillä 3 tappelupukaria,hiljaa ja nätisti jos tulee hyvä lastis tai kaverit kyläs,muuten meininki ja melu järkyttvää ja lähes kokoajan joku itkee tai huutaa..ihan normia;)
 
aaaaaaaargh
Ikäeroa on. Pahimmat on 13v ja 8v väliset 'taistelut'. Neiti 8v osaa hyvinkin ärsyttää isoveljeään mut sama pätee kyllä toisinkin päin. Ei mene yhtä iltaa etteikö nämä kaksi vääntäisi kättä koko ajan jostain. Nuorin ei vielä niinkään touhuihin mene mukaan vaikka kauhulla olen huomannut pieniä viitteitä hänenkin vinkeistään osallistua näihin juttuihin.
 
viiii
Mä olen tosi kiitollinen omista alakouluikäisistä lapsistani, jotka pääasiassa leikkivät ihan hyvin yhdessä, no toki pientä kränää silloin tällöin mutta on ihanaa nähdä kuinka he myös huolehtii toisistaan ja pienin sisarus myös otetaan touhuihin mukaan. Saa nähdä muuttuuko kun tullaan teini-ikään ym. Itse lapsena tappelin muistaakseni paljon enemmän mutta toisaalta olin myös ylin ystävys yhden sisareni kanssa. Edelleen sisarukset äärettömän tärkeitä.
 

Yhteistyössä