Osaatteko itse tunnistaa kohdunsuun?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
...
Raskausaikana siihen ei riitä sormet ja muulloin tieto ei ole olennaista. Tiedän toki missä se on ja miltä tuntuu.

Ehkä pitäisi hankkia oma spekula, että voisi tutkia tarkemmin. Olen harkinnut perehtyväni ovulaatiomenetelmään ehkäisynä, kunhan lopetan imettämisen.
Ei kai siihen mitään kohdunsuuta tarvitse ronklata... Itse ainakin tunnistan valkovuodosta, milloin on ovulaatio.
 
Muutamia napukoita nähnyt :)
On eri asia raskaana ollessa harrastaa seksiä kuin kokeilla sormella kohdunkaulaa. Penis ei mahdu kohdunkaulakanavaan toisin kuin sormi. En missään nimessä suosittelisi sormin kokeilua raskauden aikana. Kynnen alla on aika paljon bakteereja vaikka kuinka käsidesillä lutraisi. Sormin voi saada kanavan huonolla tuurilla myös pehmenemään/avautumaan lisää.
 
"kiinnostunut"
No kuvitellaanpa, että kokeilijalla olisi vaikka kertakäyttöiset hanskat kädessä, jos se jonkun mieltä parantaa. Niin millainen se kohdunnupukka on avautuneena tai "kiinteenä" näin käytännössä?
 
ölk
Napukka on kiinteänä kiinteä ja sen keskellä oleva kanava on kiinni. Voisi kuvailla vaikka siten, että ajattele, että emättimen seinämästä pullistuu oieni peniksen kärki ulospäin.. Kun kanava alkaa avautumaan koko napukka pehmenee sen keskellä oleva kanava rupeaa pikkuhiljaa avautumaan. Aluksi "sormelle" eli sormi menee kanavan sisään. Auttoiko?
 
"kiinnostunut"
Kiitos!

Onko siinä ihan "ammottava" reikä kun se on sormelle auki vai onko vain hieman pehmeähkö eli voisi työntää sormen sisään. Eli vähän kuin "penis emättimeen" sisään eli suu avautuu, mutta ei "ammota" suoraan aukinaisena?
 
"kiinnostunut"
Entä tiedätkö mistä tietää kuinka pitkä kohdunkaula sitten on? Jos emättimessä tuntuu suoraan ylhäällä vähän "kova" ja kohdunsuun vierellä siis myös "kova" iho, niin tarkoittaako tuo, että kohdunkaula on suht. pieni? Vai, että vauva vaan nyt painaa turhan alhaalla (ehkäpä asennosta johtuen), mutta kohdunkaula voi olla silti ok pitkä? Normaalistihan tuossa kohdunsuun nipukan kohdallahan on "venyvä" pehmeä iho ylöspäin (ei siis peräsuoleen päin vaan vatsaan/kohtuun päin)
 
"minä vaan"
minä ainakin haluaisin tietää siksi, että uimahallissa uimista ei suositella jos kohdunsuu auki raskauden aikana (vko.37+).. ja olsin tiedustellut voiko itse jotenkin tunnustella että onko auki vai ei? viikolla 35. oli kohdunsuu pehmentynyt... enkä todellakaan sen takia että pitäisi päästä ronklaamaan...!!!!
 
tietoa mullekin
tässä on neljä sivua vastauksia ja äärimmäisen vähän tietoa. Itse haluaisin myös tietää kohdunsuun/kaulan eroista eri aikoina; ovulaatio, vasta-alkanut raskaus, "turvallinen aika", jne... Löydän tuon kyseisen nenänpään helposti ja suosittelen muillekin kiinnostuneille tutustumaan itseensä. Ja ei kiinnostuneille painumaan omaan threadiinsä taivastelemaan tätä perverssiä maailmaa.
Onko siis esim. niin että jos kohdunsuu on löytynyt aikaisemmin helposti ja sitten kadonnu johonkin ylemmäs/kauemmas, on kyseessä todennäköisesti raskaus?
Ja jos kohdunsuu on kova ja kiinni on suhteellisen turvallista viedä yhdyntä loppuun asti ilman ehkäisyä?
En halua tietoa muista ehkäisyvälineistä, en neuvoja lääkäriin menemisestä, vaan hyvässä hengessä tietoa näihin esittämiini kysymyksiin.
Tuntuu olevan vaikeata, mutta kyllähän ihmiset lottoavatkin ja tosissaan uskottelevat itselleen miljonääriksi tulon mahdollisuutta:)
 
hhjkl
Olen kyllä erittäin tietoinen anatomiastani. Itse siihen en niinkään koske, miksi pitäisi edes, mutta mies osuu siihen aina kosketellessaan, ei ole mahdollista välttää sitä edes, mutta eipä se haittaakaan. Ankeaa olisi olla raskaana jos mies ei voisi sormettaa ollenkaan.
 
xfghjk
Itse haluaisin myös tietää kohdunsuun/kaulan eroista eri aikoina; ovulaatio, vasta-alkanut raskaus, "turvallinen aika",
Onko siis esim. niin että jos kohdunsuu on löytynyt aikaisemmin helposti ja sitten kadonnu johonkin ylemmäs/kauemmas, on kyseessä todennäköisesti raskaus?
Ja jos kohdunsuu on kova ja kiinni on suhteellisen turvallista viedä yhdyntä loppuun asti ilman ehkäisyä?
Ovulaation huomaan oikeastaan vain limasta. Kohdunsuu tuntuu aina suunnilleen samalta. Menkkojen aikaan se napukka tulee todella alas, siis ihan naurettavan alas ja alkuraskautta ei olisi erottanut siitä mitenkään, oli kuin aina ennenkin ja samalla paikalla. Mutta mun kohtu onkin jotenkin pahasti kallellaan muutenkin. Koskaan se napukka ei ole niin kaukana, etteikö siihen ylettyisi helposti.
 
vierailija
En tuntenut kohdunsuuta muuta ku alkuraskauden aikana kun kasvava kohtu jotenkin nosti kaikkea ylöspäin. vasta ennen synnytystä muistaakseni taisi sitten laskeutua alemmas.. ja kun en ole raskaana kohdun suu tuntuu ovulaation aikana pehmeältä ja reikä on ehkä pari kolme mm avoinna mutta ei sinne sormi mahdu :D raskaudenkaan jälkeen :) ja kun ei ole ovulaatiota ja sen jälkeen menkkoihin asti taitaa olla pehmeämpi mutta kuukautisten jälkeen taas kovenee ja vetäytyy hieman. Aina ei tunne kuin jossain tietyssä asennossa. Joskus on tuntunut tosi alhaallakin ja oon miettinyt tuleeko kaikki ulos.. mutta näin mulla ollut tuntemukset kohdunsuusta. Ja vielä että raskauden alusta alkaen kohtuni oli kuin koveneva omena, sen tunti kohdunsuun vierellä vähän ylempänä. "Tunsin" sormella että olin raskaana. En ollut vielä tehny testiä, mutta tiesin siitä ja monista muista merkeistä olevani raskaana.

Juu, tunnistan. Itsetyydytyksessä sen huomaa, kun koittaa välttää koskemasta siihen. Inhoan sitä :x yök.
 

Yhteistyössä