Osaisiko joku kertoa , maksan kohonneista arvoista.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vertaile itse
Näissä lääkkeissä on maltodekstriiniä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=maltodekstriini&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0
 
yleensä GMO
Näissä valmisteissa on soijaa:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=soija&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0
 
Lääkäriltä kysyin hepatogestoosini (= raskauden ajan toimintahäiriö maksassa) vuoksi, mitkä asiat yleensä (siis ei raskaana ollessa) nostavat maksa-arvoja. Lääkäri sanoi, että tietysti alkoholi ja tietyt lääkkeet, mutta vielä yleisempää on se, että keskivartalolihavuudessa rasvaa kertyy sisäelinten ympärille. Silloin on yleensä myös maksa hiukan rasvoittunut.
 
ei maistu limsat ei
Fruktoosi,jota siis tavallinen sokerikin puoliksi on, metaboloituu maksan kautta. Fruktoosisiirapin, jota enemmän Yhdysvalloissa käytetään, on todettu aiheuttavan alkoholiin liittymätöntä maksasairautta. Varmasti myös tavallista limsaa voi juoda niin paljon, että se kohottaa maksa-arvoja. Lihavuus jo sinällään on riski.
High fructose corn syrup linked to liver scarring, research suggests
Kiitos tiedosta!
 
..
Kiitos tiedosta!
Eipä kestä :).

Fruktoosia on syytä muutenkin välttää. Normaalimäärästä hedelmiä ei tule liikaa, mutta esim. karkeista voi tulla. Liittyy maksan ongelmien lisäksi veren rasva-arvojen huononemiseen, liikapainoon, insuliiniresistenssiin ym. Hauskaa sinänsä, että hedelmäsokeria on markkinoitu niin, että se kohottaa verensokeria vähemmän, esim. diabeetikoilla. Tekee kuitenkin näkymättömissä tuhojaan, silloin kun sitä saa niin paljon, että maksa ei pysty sitä käsittelemään.
Fructose - Wikipedia, the free encyclopedia
 
..
Kiitos tiedosta!
Eipä kestä :).

Fruktoosia on syytä muutenkin välttää. Normaalimäärästä hedelmiä ei tule liikaa, mutta esim. karkeista voi tulla. Liittyy maksan ongelmien lisäksi veren rasva-arvojen huononemiseen, liikapainoon, insuliiniresistenssiin ym. Hauskaa sinänsä, että hedelmäsokeria on markkinoitu niin, että se kohottaa verensokeria vähemmän, esim. diabeetikoilla. Tekee kuitenkin näkymättömissä tuhojaan, silloin kun sitä saa niin paljon, että maksa ei pysty sitä käsittelemään. Haulla vaikka Wikipediasta tiivistettynä tietoa terveysvaikutuksista "fructose".
 
huhuuu
[QUOTE="hui";22158075]onko panadol zapissa gmtuotteita? maltodekstriinia? joudun syödä päivässä monta hartioiden jumituksen takia.[/QUOTE]

Löysit varmaan itsekin sen, että siinä on maissitärkelystä, mikä todennäköisimmin on just sitä... Miksi ei olisi, kun se gmmaissi on niin halpaa, et joka paikkaan tukitaan... täyteaineena ihan tavallinen mut kun se vaara piileekin siinä maissikoisamyrkyssä, mitä muuntogeeninen kasvi itse tuottaa, ei ketään kiinnosta se, että maissin tähkäkin on myrkyllinen. Aiemminhan se otus pystyi piiloutumaan maissin korren sisälle suojaan ja myrkkyjen hankintakustannukset nostivat sen hintaa. No, nyt tuotto saadaan patentoiduista siemenistä, mut jäämiä ei kukaan tutki, kun ei niitä siihen enää tarvi laittaa - siis kun se maissi itse tuottaa sen myrkyn, ei koisa siinä enää kasva. Mut ihmisellekö se vois olla vaaraton?
 
Lila Mikaela
[QUOTE="vieras";22155618]Mikä arvo on kyseessä, jos se on 170 ja siis "hurjasti viitearvojen yli"
mistä se nousu voisi johtua, ja millä sen saa laskemaan ?

Ylipainoa minulla on reilusti, kesällä, juurikin kuukausi ennen sitä testiä
join lomalla ns. kohtuukäyttäjän rajoja enemmän olutta ja siideriä, mutta
kännissä en ollut kertaakaan, eli sellaista lomatissuttelua.

onko mahdollista että arvot on laskeneet jo nyt, kun en taas ole juonut kuukauteen
kuin 4 siideriä koko aikana, ja olen saanut painoakin tippumaan 3 kg.

ja tuskinpa nuo 4 siideriä enää ainakaan arvoja ovat nostaneet ?[/QUOTE]

Mikä tuo 170 arvo oli, onko se ALAT, ASAT, AFOS vai GT?
 
"vieras"
Mulla oli maksa arvot aikastalailla kohollaan tos viitisenvuotta sitten. Lääkäri tenttas mun alkojuomiset ja minä kun en ota ku sillon tällön ja joskus. Lääkäri tuumas, et no kyllä sun pitää juoda enemmän, koska ei nuo maksa arvot muuten ois nuin korkiat. No kun asiaa tutkittiin ja hutkittiin, ni mulla oli erittäin paha haavainen paksusuoli ja sse nosti noita maksa arvoja... Joutu lääkärikin pyytelee anteeks...
 
ohhoh
mistä se sun haavainen tuki? Käytitkö jotakin porevalmistetta, missä on natriumlauryylisulfaattia tai jotain muuta, missä on karrageenia (kapselinkuoriainesta mut myös sapuskassa yleinen E407) - ne saavat aikaan haavoja ja tulehdusta. Tavallinen ruoka sisältää niin paljon kaikkea ylimääräistä, joten kannattaa siirtyä kokonaan luomuun, niin maksa sietää edes jotakin, kun ei se tulehdus enää ilman lääkkeitä lähde minnekään. Luomumaito onkin paras janojuoma, kun ne myrkyt ovat jääneet lehmn maksaan. Se täytyy olla rasvaisempaa, koska elimistö vaan tarvii rasvaa aika paljon pysyäkseen terveenä. Askorbiinihappoa kannattaa välttää, et ei tule anemiaa kun se lisää verenvuotoa.
 
niinhän
Mikä muu sun itsesi mielestä voisi olla syynä arvojen nousuun? Mitä voiteita käytät? Itselleni ei sovi sellaiset, missä on glysiiniä - myrkytysoireita saan siitä, mut onneksi on tuoteselosteet olemassa, ei tarvi riskeerata niillä.

Kaikki myrkyt imeytyy elimistöön parhaiten keuhkojen kautta, mut myös ihon kautta. Juomiset on vain se tavallisin syy, mitä voi vähentää, muuhun ei kauheesti voi vaikuttaa, mut esim jos ajaa autolla kiinni edellisen pakoputkessa, menee ne päästöt suoraan keuhkoihin ja sitä kautta verenkiertoon asti:-(
 
sori kirjoitusvirhe
TUTKIMUSTEN, joissa otetaan koepaloja eikä mikään ole enää sen jälkeen ennallaan. Ja ennen niitä tutkimuksia täytyy juoda fosfaattijuomaa (vrt pyykkipulveria) tai magneettikuvauksissa vielä pahempaa...
 

Yhteistyössä