Osamaksulla tai laskulla ilman luottotietoja?

  • Viestiketjun aloittaja maksuhäiriöinenööööö
  • Ensimmäinen viesti
Mooron
Luottotiedottoman ei tarvitse saada laskulle. Se on vähän kuin alkoholismi - ikinä ei tiedä, milllon repsahtaa uudestaan...
V*tun spede jos on luottotiedot menny ei tarkota aina et olis huono tai epärehellinen. On tilanteita joissa ei ole vaihtoehtoja esim. Elatusmaksut joista kertyy ulosotto velkaa jota ei voi maksaa. Mut sitten pääseekin töihin ja tienaa hyvin niin on ihan yhtä maksukykyinen kuin muutkin urpot jotka täällä luulee tietävänsä kaiken
 
Spöö
Miksi antaa "laskulla" luottotiedottomalle?! Kun ei se maksa. Se on ilmaiseksi antamista.
*tun spede jos on luottotiedot menny ei tarkota aina et olis huono tai epärehellinen. On tilanteita joissa ei ole vaihtoehtoja esim. Elatusmaksut joista kertyy ulosotto velkaa jota ei voi maksaa. Mut sitten pääseekin töihin ja tienaa hyvin niin on ihan yhtä maksukykyinen kuin muutkin urpot jotka täällä luulee tietävänsä kaiken
 
vierailija
Eikä riittävää summaa ole myöhemminkään. Sen on luottotiedoton jo osoittanut. Maksuhäiriömerkintä ei tule hetkessä. Puuttuvaa summaa on karhuttu pitkään ja monin muistutuksin. Luottotiedottomalle velalla myyminen on "maksa kun jaksat".
Kela ei pahemmin peri eikä neuvottele. Merkintä tule heti ja kestää 6vuotta.
Älä spede viitti arvostella jos et tiedä asioista
 
Übserver
Jos rahaa ei ole olemassa, älä osta.
Stealing is the mission.
Finska zigenare har dragit skam över Finland i decennier. Och allt får bara fortgå.
"Släktfejder", knivar och vapen luktar illa på långt håll.

Tönten Sipilä skrattar väl ihjäl sig när tattarna inte nöjer sig med 9 Euro per dag utan söker socialt uppehälle i Sverige i stället.
Identitetskvalifikation: Svart Mercedes, 40-talsklädsel utan hatt och damer med vida sammetskjolar med eller utan innehåll.

Som cirkusarbetare utan uppdrag. Ställer till problem var helst de vistas.
 
..........989
Meillä kävi se perinteinen tapa, olimme takaajina miehen veljen yrityksen lainassa. Firma meni konkurssiin, pankki tarjosi vaihtoehtoa: maksetaan samalla lyhennyksellä lainaa, kun aiemmin oli hoitunut tai maksetaan koko laina pois kerralla. Sillä hetkellä mieheni oli töissä, minä kahden pienen lapsen kanssa kotihoidontuella. Kumpaakaan vaihtoehtoa emme voineet hoitaa. Tällä hetkellä takaajina maksamme ulosottoon joka kk n. 500e takausvelkoja. Odotan sitä päivää, kun kaikki on maksettu ja meillä on oikeus periä maksamiamme velkoja takaisin. On ollut aikoja,että oma mielenterveys ei ole meinannut kestää tätä. Harmittaa oma typeryys tuon takauksen suhteen. Ei enää koskaan, ei missään tilanteessa nimeä mihinkään takauslappuun.
 
V*tun spede jos on luottotiedot menny ei tarkota aina et olis huono tai epärehellinen. On tilanteita joissa ei ole vaihtoehtoja esim. Elatusmaksut joista kertyy ulosotto velkaa jota ei voi maksaa. Mut sitten pääseekin töihin ja tienaa hyvin niin on ihan yhtä maksukykyinen kuin muutkin urpot jotka täällä luulee tietävänsä kaiken
Sää ja sun luottotappiot... Spedejä piisaa
Nuo elatusmaksut tulivat ihan yllättäen eikä niitä soviteta maksukyvyn mukaan?

Osaatko kertoa, miksi nuo kaupat ovat niin ilkeitä, etteivät myy luottotiedottomalle, vaikka tämä on sinun mielestäsi "yhtä varma maksaja kuin muutkin urpot"?

Luottotiedoton ei välttämättä ole huono ihminen, mutta raha-asioitaan hän ei ole osannut hoitaa. Siksi mikä tahansa taloudellinen toiminta hänen kanssaan on tyhmä, turhaan otettu riski.
 
vierailija
Kun luottotiedoton kyselee laskulla maksua, niin se on sama kuin alkoholisti kyselisi viinapulloa. Että ”ei tässä huono ihminen olla, vaikka joskus on janottanutkin vähän reippaammin.” Jep jep! Ja mitään riskiähän ei tietenkään ole, että mopo lähtis jälleen keulimaan. Ei tietenkään.
 
vierailija
On nittä luotto tiedottmia sekä sellaisia mitä yrittä hoita laskut että sellaisia mitä tahallan jättä hoitamatta.

Mutta ei ne firmassa tiedän kumpan sinä kuulut sen takia ne ei uskalla anta luotto tiedotomille.

Esim SMS auto myy auton luotto tiedotomille mutta myyjällä on auton toinen avain ja hake auton pois jos yksi osamaksu erä jää suoritamatta.

Myös auton ostaminen sielttä luotto tiedotomana on kallipan kun tavallisessa auto likkessä joutuen sittä että myyjä halua ansaitta raha myymällä luotto tiedotomalle.

Mutta maksu kykyinen ilman luotto tietoja voi kyllä sielttä osta auton.
 
vierailija
Pitääkin ryhtyä tarkkailemaan listoja noista liikkeistä, jotka myyvät luottotiedottomille. Noita kannattaa välttää, koska luottotappiot siirretään rehellisten asiakkaiden maksamiin hintoihin. Minulla ei ole mitään halua osallistua luottotiedottomien kulutusjuhlien kustannuksiin.

Älä osta mitään liikkeestä, joka myy luottotiedottomalle!
Tässä on herralla tuo rahankierron käsite täysin hukassa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa rahanniukkuus?
 
Tässä on herralla tuo rahankierron käsite täysin hukassa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa rahanniukkuus?
Ainakin sinua paremmin. Velkasuhteisiin perustuvan talouden peruspilari on yksityshenkilöiden välinen luottamus - luottamus siihen, että velka maksetaan takaisin. Valtioiden tai suurten kansainvälisten rahoituslaitosten luotonanto- ja/tai -otto ei kelpaa malliksi suomalaisen taloutensa sössineen luuserin (esim. sinun) elämään.

Luottotiedoton on henkilö, joka on menettänyt luottamuksensa, hänen kykynsä vastata sitoumuksistaan on todettu kelvottomaksi. Jos joku liike haluaa suurella taloudellisella riskillä myydä velaksi luottotiedottomalle, voi se sen toki tehdä. Mutta kuten sanoin, minä en halua osallistua riskin kustannuksiin - ainoa keino kattaa luottotappiot on sisällyttää ne katteeseen, jonka rehelliset asiakkaat maksavat.

Siksi toistan:
Jos ostat liikkeestä, joka myy laskulla luottotiedottomalle, osallistut yhteiskunnan parasiittien lihottamiseen omasta kukkarostasi.

luottotiedottomia juuttuneena luottotietorekisteriin:
 
vierailija
Mulla itselläni on pieni verkkokauppa ja alussa en tsekannu luottotietoja. Mua vituttaa se ettei maksuhäiriöiset IKINÄ maksaneet tuotteitaan. Se on varkaus mun mielestä. Mutta ei muuta kuin ulosottojonoon. Varmaan joku maksaa, mutta 99% luottohäiriöisistä ei kyl maksa. Tai ei maksa miten on luvattu, eli ajallaan. Vituttaa koska en mäkään rahassa kylve. Vitun kotirosvot stna!!!
"Kotirosvot" Ootsä räkis ihan tosissaan :D
 
vierailija
Ei oikein selvinnyt vielä mistä saisi esim. viihde-elektroniikkaa ostetttua nettikaupasta laskulla ilman luottotietoja. Kovasti olisi nyt tarvetta uudelle telkkarille, kun vanha vetelee viimeisiään. Olisi kiva muutenkin shoppailla kaikkea kivaa mitä tulee mieleen ja tarvitsee. Tietysti laskut jättäisin maksamatta, kun luottotiedot ovat menneet ja velat ulosotossa.
 
vierailija
Mulla itselläni on pieni verkkokauppa ja alussa en tsekannu luottotietoja. Mua vituttaa se ettei maksuhäiriöiset IKINÄ maksaneet tuotteitaan. Se on varkaus mun mielestä. Mutta ei muuta kuin ulosottojonoon. Varmaan joku maksaa, mutta 99% luottohäiriöisistä ei kyl maksa. Tai ei maksa miten on luvattu, eli ajallaan. Vituttaa koska en mäkään rahassa kylve. Vitun kotirosvot stna!!!
Ei jumala**ta xD ootko sä joku nistejä vahdannu ex "verkkokauppias" ?
 

Yhteistyössä