ostimme viimekuussa akasiaa olevan sohvapöydän ja nyt se on halki!

  • Viestiketjun aloittaja nokiva
  • Ensimmäinen viesti
nokiva
suomisoffasta ostimme sellaisen arkku pöydän ja nyt siinä on keskellä kauhea halkeama. voikohan tuosta reklamoida sinne ja saakohan mitään hyvitystä tai uuden pöydän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Juu, niin olen mäkin kuullut, että noin niille huonekaluille käy. Vissiin se akaasia ei kestä tätä ilmaston kuivuutta mikä meillä täällä on tjtn.
meillä on aika paljon akaasiaa, mutta ei ole kyllä halkeilleet mitenkään niin että olis "paha" juttu tai menisvät rikki.
kalusteen mukana tulee ap ne hoito-ohjeet, noudattakaa niitä. jos se halkeema on oikeesti todella paha ja kaluste ihan kunnolla RIKKI, ni tee valitus. jospa se on saanut osumaa jossain kuljetuksessa tai varastossa. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Juu, niin olen mäkin kuullut, että noin niille huonekaluille käy. Vissiin se akaasia ei kestä tätä ilmaston kuivuutta mikä meillä täällä on tjtn.
meillä on aika paljon akaasiaa, mutta ei ole kyllä halkeilleet mitenkään niin että olis "paha" juttu tai menisvät rikki.
kalusteen mukana tulee ap ne hoito-ohjeet, noudattakaa niitä. jos se halkeema on oikeesti todella paha ja kaluste ihan kunnolla RIKKI, ni tee valitus. jospa se on saanut osumaa jossain kuljetuksessa tai varastossa. :)


ei tossa mitään hoito-ohjeita tullut mukana!!! miten tuota sitten pitää hoitaa?

 
-
Luulen että se johtuu yksinkertaisesti siitä, että teillä on kuivempi huoneilma kuin missä pöytä on aikaisemmin ollut, joten puu on sitten kuivuessaan haljennut.
Puu nyt tuppaa muutenkin elämään vuosien varrella, ja varsinkin jos puussa on paljon oksankohtia niin niistä kohdista halkeaa helposti.

T: Artesaani
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Juu, niin olen mäkin kuullut, että noin niille huonekaluille käy. Vissiin se akaasia ei kestä tätä ilmaston kuivuutta mikä meillä täällä on tjtn.
meillä on aika paljon akaasiaa, mutta ei ole kyllä halkeilleet mitenkään niin että olis "paha" juttu tai menisvät rikki.
kalusteen mukana tulee ap ne hoito-ohjeet, noudattakaa niitä. jos se halkeema on oikeesti todella paha ja kaluste ihan kunnolla RIKKI, ni tee valitus. jospa se on saanut osumaa jossain kuljetuksessa tai varastossa. :)


ei tossa mitään hoito-ohjeita tullut mukana!!! miten tuota sitten pitää hoitaa?
öljyäminen ainakin on hyväksi sillon tällöin,pellavaöljyllä esim.
menkääs nyt kipin kapin takas sinne mistä ostitte ja pyydätte ohjeet tarkemmin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kuuluuko akaasian haljeta???? Ja me pölhot tilattiin pari akaasiavitriiniä ja yks lipasto.
halkeilee kyllä, mutta ei todellakaan mitenkään paljoa ja pahasti. meillä ei ole kalusteet kyllä haljenneet mistään ollenkaan, ja ovat olleet nyt ainakin jo... vanhimmat meillä reilut 2v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja taukit:
Akaasiaa pitää öljytä!
Ei meille tätä kerrottu kaupassa. :eek: Eli kuka tässä on hölmö? Kauppias? Minä en ole. Mistä tuon voi tietää, jos kukaan ei kerro? Lakattuja pintojako pitää öljytä? En olis uskonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taukit:
Akaasiaa pitää öljytä!
Ei meille tätä kerrottu kaupassa. :eek: Eli kuka tässä on hölmö? Kauppias? Minä en ole. Mistä tuon voi tietää, jos kukaan ei kerro? Lakattuja pintojako pitää öljytä? En olis uskonut.
ja muista sitten että ei mitään kuumia kuppeja ilman alustaa tasolle, jää rinkula siihen pintaan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taukit:
Akaasiaa pitää öljytä!
Ei meille tätä kerrottu kaupassa. :eek: Eli kuka tässä on hölmö? Kauppias? Minä en ole. Mistä tuon voi tietää, jos kukaan ei kerro? Lakattuja pintojako pitää öljytä? En olis uskonut.
ja muista sitten että ei mitään kuumia kuppeja ilman alustaa tasolle, jää rinkula siihen pintaan :)
Kiitos. Ei kynttilöitäkään sitten. Nyyh... :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taukit:
Akaasiaa pitää öljytä!
Ei meille tätä kerrottu kaupassa. :eek: Eli kuka tässä on hölmö? Kauppias? Minä en ole. Mistä tuon voi tietää, jos kukaan ei kerro? Lakattuja pintojako pitää öljytä? En olis uskonut.
ja muista sitten että ei mitään kuumia kuppeja ilman alustaa tasolle, jää rinkula siihen pintaan :)
Ollaan tuota rinkulajuttua mietitty ystävän kanssa, koska heidän pöytänsä on täynnä rinkuloita ja meillä ei yhtäkään.

Meillä on India-sarjan pöytä ja heidän näyttää muuten melkein samalta, mutta heidän pöydässään on rautakaaret jaloissa. Hieman erilaisia siis ovat, vaikka molemmat ovat akaasiapuusta. Heidän pöytänsä "harmaantuu" ja meidän on ihan samannäköinen kuin seitsemisen vuotta sitten ostettaessa. Ei rinkuloita, ei harmaantumista, ei halkeilua. Omaa pöytäämme ei ole kotihoidettu millään lailla.

Tässä toisessa sarjassa on taitanut olla jotenkin tuhdimpi esikäsittely tai muuten en noin suuria eroja ymmärrä.
 
"marja"
Moi, osta Ring Remover aineetta, pieni pullo kallis mutta riittoisa!
Rinkulat ja vesitippajäljet, kahvikupinpohjarenkulat ja muut katoavat!
Testattu on pyökkiviilupinnoilla ja akaasiaa varten sain Indiskasta saman ohjeen ihan paperilla :)
 

Yhteistyössä