Ostin kookospähkinän. Nyt iski ongelma: miten saan sen halki?

Kaupassa näin ensi kertaa kookospähkinöitä, joten oli pakko ostaa yksi. Nyt katselen sitä ja mietin että miten sitä pääsisi myös maistelemaan? Tartteeko siihen oikeesti jotain tyylillä porakonetta, vai jätänkö suosiolla koristeeksi?
 
[QUOTE="sondersson";24754649]joitko lämpimänä? Mä tein sen virheen ja hyi h... että oli pahaa :x[/QUOTE]

Joo, huoneenlämpöisenä (tai ehkä käden kun tuli pidettyä kädessä aika kauan kookosta ennen tositoimia :) )

Alkaa kyllä mennä usko naputtelusta, mitään muuta kun roskaa ei tule. Jatkan tätä kuitenkin.
 
Me tehtiin niiku siinä Ikea -mainoksessa. Oli kyl hauskaa, mut aika paljon sitä roskaa tuli.

Ja joo, hyi hitto se neste oli pahaa, mut se liha maistu ihan kookokselta.

Mä ihan oikeesti olin aidon yllättyny et miten tää maistuu ihan kookokselta :ashamed:
 
Pahoittelut laulusta :)

Ja otin vasaran kauniiseen käteen, mutta jatkoin naputtelua. Lopuksi iskin kerran kovempaa, ja sitten se halkesi kuin taikaiskusta. Maistoin "lihaa" eikä sekään iskenyt. Otan hedelmälihan nyt rikseen ja sitten pistän kylmään, jos se olisi parempaa.

Täytyy tunnustaa että olen vähän pettynyt. :/
 
"sondersson"
mä olin kans pettyny, enkä keksiny mihin sitä ois voinu käyttää. Aattelin et pirtelö ois hyvää mut sitä ei saanu sileeks niin oli ällön tuntusta suussa. Kookosmaito kyllä on hyvää ruuanlaitossa ja leivonnassa :p
 
"hmm"
Monta kertaa oon saanu huonon makuisen tai mauttoman kookoksen, joskus jopa homeisia tms. Mutta joskus se on ollut myös juuri sopivan pehmeää ja makuista. Niistä kun ei tiedä kauanko ne on kaupan tiskissä odotelleet tai ovatko ne sopivan kypsiä kun ne on melkein aina ihan samannäköisiä. Vähän niinkuin hedelmätkin, pitää olla juuri oikeaan aikaan syömässä, raaka tai ylikypsä ei oo hyvää, vain juuri sopivan kypsänmehukas on hyvää. Kookoksesta se on vain todella vaikea päätellä.
 
[QUOTE="sondersson";24755024]mä olin kans pettyny, enkä keksiny mihin sitä ois voinu käyttää. Aattelin et pirtelö ois hyvää mut sitä ei saanu sileeks niin oli ällön tuntusta suussa. Kookosmaito kyllä on hyvää ruuanlaitossa ja leivonnassa :p[/QUOTE]

Ajattelin keittää noita kookospalasia huomenna, ja tehdä jotain kananuudeli keittoa.
 
"hmm"
Hyviä saa esim kun leikkaa sen ohuiksi lastuiksi ja paahtaa hetken uunissa tai pannulla. Tai suosiolla raastaa ja käyttää leivontaan, voittaa kyllä kookoshiutaeet maussa. Tai ruuanlaittoon itämaistyyppisiin ruokiin.
 

Yhteistyössä