ostopalvelulle olisiko käyttöä?

Heips,
mulla on ollu mielessä tälläinen ostopalveluidea. Eli jonkinlaisen palveluyrityksen perustaminen.
Sellaiset henkilöt kun inhoavat kaupassa käyntiä, tai eivät ehdi pääse tai muuten vaan haluaisivat käyttää mun palvelua:käydä ostoksilla toisten puolesta.
oon koittanut miettiä miten se voisi toimia, riskejä ym.
Laittakaa mielipiteitä ja ideoita.
Mä olen ajatellut lähinnä lasten vaatteita ja tarvikkeita, osa ehkä kirpputoreiltakin hakien mut toki mitä vaan. hinnoittelua palvelusta on vaikea miettiä ja tuota rahaliikennettä, koska ei mulla ole rahaa maksella toisten tuotteita. Postikulutkin tietysti tulisi päälle. Mutta erityisesti ajattelen tuota pohjoista suomea, missä ei kauppoja joka kulmalla.
Kommentoikaa ja laittakaa ideoita, jospa päättäisin lähteä yrittäjäksi tai vaan pienellä avulla liikkeelle...Kiitos jo etukäteen kaikille!!!
 
Bonobo
Siis sä perustasit tavallaan postimyyntiyrityksen??
Mä en ihan tarkkaan ymmärtäny yritysideaasi... Siis kävisit esim. lastenvaateostoksilla toisten puolesta??
Siis miten homma toimis? Pitäishän sulla olla asiakkaalle tietoo,minkälaista myyt.... Tuskin kukaan "sikaa säkissä" ostaa,vai...?
Tosin onhan ihmisiä,joita ei yksinkertasesti huvita käydä shoppailemassa ja pikkuvauvoille on helppo ostaa,ku ne ei välitä,mitä niitten päällä on... =)
Mutta jos kyseessä tarkotus myydä postitse,niin tähän hätään en muuta vinkkiä keksi,ku että kannattaa käyttää postiennakkoa,joka tosin on aika hintava...
Ois kiva kuulla ideastas enemmän.....
Mä en varmaan ymmärtäny kaikkee ihan oikeen...
 
Benchmarkkaa jo olemassa olevat yritykset kuten käytettyven lasten tavaroiden ja vaatteiden web sivut. Itselläni on niin pelkistetty ja erillainen maku etten antaisi valintaa itse ostosta muille. Mutta voisi käyttää palveluasi siten että internetistä laittaisin hakuspeksin esim. Mustat urheilulliset käytetyt sateenvarjorattaat ja hinta haarukka. Jos saisin e-mailina vastauksen kuvalla ja yksityiskohdilla. Voisin hyväksyä kaupan ja antaa sinulla välityspalkkion.
 
Tässä hieman tarkennusta tuohon ideaan.
Olen tälläkin hetkellä ostellu kavereille tai niiden lapsille vaatteita kun on osunut jotain mitä ne tarvii. kaverit on esim sanonut et jos näät reimatecin talvihaalaria alennuksessa niin osta/ilmoittele, sit olen ostanut sen koon ja kaveri on laittanut mulle rahan. Lähinnä ajattelin tälläisiä toimeksiantoja, et laittaisin sit postiin kun löytaisin. toki mitään vaihto eikä palautus systeemiä ei vois olla, eli kyse ei olis postimyynnistä, vaan paremminkin osto ja postitus palvelu. auttaako yhtään? onko tässä mitään järkeä?
 
lerppu
Asun Lapissa, kyllä ihmiset täällä menevät lähempään vaatekauppaan ostamaan tarvitsemat vaatteet ja täälläkin on kirppiksiä joka kunnassa. Meillä Lapissa on laatutavaraa pienissä vaatekaupoissamme, mielummin maksan rasavil haalarista 120e uutena, kun etelän kirppikseltä lähetettynä kalliilla postimaksulla käytetty haalari, tai jostain alennusmyynistä haalari
Muutenkin Lapissa pitää esim. talvivaatteet olla hyviä että tarkenee.
 
tiedän kyllä et lapissa on kauppoja. Asuin useamman vuoden kajaanissa(ei nyt ihan Lappia) Valinnanvaraa ei samanlailla ole, ja kaikilla ei ole tuota 120e laittaa haalariin. Mulle 10e tai 20e on ihan paljon rahaa, ajattelin vaan et säästö se on pienikin säästö.
mut ihan hyvä kuulla näitä mielipiteitä....
 
Mustakin toi kuulostaa vähän oudolta, mut mä oonkin shoppailija, voisin shoppailla vaik jokapäivä jos ois rahaa ja aikaa :) .
Sit tuli mieleen et jos sä ostat jollekin kirpparilta vaik just sen talvihaalarin ja se vastaanottaja onkin sitä mieltä et se on ihan liian monta kertaa pesty, siis kylmä ja muutenkin kulunu ...
Mut! Useinhan ne parhaat ideat on niitä jotka kuulostaa meistä hitaista hämäläisistä ihan greisiltä. Niillähän ihmiset sit loppupelissä rahaa tekee ja meikäläisetkin hoksaa sen pointin. Kehittele ihmeessä, kai sitä vois kokeilla .. en tiedä mitä se sit sulle maksaa, pitääkö olla joku lupa (luulisin), sit varmaan vakuutuksia yms. Onks teilläpäin mitään tuleville yrittäjille tarkotettua paikkaa, mistä vois kysellä tätä virallista puolta? Kantsis käydä jutskaamassa. Semmosia on oikeesti olemassa. Onnea matkaan :flower:
 

Yhteistyössä