Oulun asuinalueet...

joo joo...taas vaihteeksi :|

mut kerta kiellon päälle... ;)

mistä kannattas näin aluksi sitä vuokra kämppää hakea oulusta...
2 aikuista, 2 lasta ja koira...
on yksi auto käytössä..ruskossa toisella työpaikka...
toisella ei vielä tietoa..

hiironen, kaakkuri, kaijonranta, puolivälikangas, toppila, koskela, saarela, välivainio, heikkilänkangas, hönttämäki, huonesuo, kaukovainio, knuutilankangas ?????

eskariin menee vanhin lapsista...eli olis kiva jos ainakin ala-aste olis lähellä...
 
silti jännästi kaakkurin ja kaukovainion ovat isoimmat asuin alueet ainakin lapsiperheiden kannalta ku katsoo oulun sivuilta tilastoja...
just näitä 0-6 ja ala-aste ikäisiä hirveän paljon..

ei oo väliä vaikka ruskosta onkin kaukana kuhan on hyvä paikka asua...auto ku on millä kulkea
 
Innaliini
Kaakkurin sittarin ympäristössä ei mitään vikaa, olen pari vuotta asunut, viihtyisät pihapiirit Sivakan taloissa, paljon lapsiperheitä, ihana päiväkoti ja ala-aste vieressä. Urheilu- ja leikkipaikkoja paljon. Ainoa vaan että Rusko on kyllä täältä kaukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Innaliini:
Kaakkurin sittarin ympäristössä ei mitään vikaa, olen pari vuotta asunut, viihtyisät pihapiirit Sivakan taloissa, paljon lapsiperheitä, ihana päiväkoti ja ala-aste vieressä. Urheilu- ja leikkipaikkoja paljon. Ainoa vaan että Rusko on kyllä täältä kaukana.

niinhän se on..
ihan eri puolella kaupunkia...
 
Kesäheinä
Noh nuo Kaukovainio ja Kaakkuri vaan ovat levottomimpia alueita mm.toppilan lisäksi.Omista ystävistä perheelliset ja sinkkunaiset muuttaneet muualle kun niin levotonta.Esimerkiksi talvikangas on uusi alue ruskon läheltä,jossa asuu varmasti paljon lapsiperheitä.Noista edellä mainituista asuinalueista vielä sen verran,että ne on suurimmaksi osaksi kerrosstaloaluetta.Näin ollenhan joukkoon mahtuu enemmän levottomampaa asukastakin kun asukkaita huomattavasti enemmän kuin omakotitaloalueilla.Ja tällä en nyt tarkoita että omakotitaloeläjät olisivat parempaa kansaa.Nimimerkillä -kerrostaloeläjä-
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäheinä:
Ei mahda välivainiolta löytyä niin hirvittävästi kavereita lapsille.Tämä kyllä tulee nyt ihan mututuntumalla,mut ei liene suosituin lapsiperhealue
siksipä teiltä kysynkin että joskos osaisitta auttaa...
ku haluis kerralla löytää kunnollisen asuin alueen eikä muttaa vähän väliä...
ku pitää kumminkin nyt haalata vajaa 200km tavaroita...
:headwall:
 
Jos työpaikka on Ruskossa, nii Huonesuo, Talvikangas ja Hönttämäki on ihan jees. Ruskoon on ihan h*tin huonot julkiset kulkuyhteydet. Huonesuo ja Hönttämäki on ihan suht edullisia vuokra-asuntoalueita (mutta rauhallisia), päiväkodit ja koulut on. TK on himpun verran kauempana, mut bussit kulkee suoraan sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
joo joo...taas vaihteeksi :|

mut kerta kiellon päälle... ;)

mistä kannattas näin aluksi sitä vuokra kämppää hakea oulusta...
2 aikuista, 2 lasta ja koira...
on yksi auto käytössä..ruskossa toisella työpaikka...
toisella ei vielä tietoa..

hiironen, kaakkuri, kaijonranta, puolivälikangas, toppila, koskela, saarela, välivainio, heikkilänkangas, hönttämäki, huonesuo, kaukovainio, knuutilankangas ?????

eskariin menee vanhin lapsista...eli olis kiva jos ainakin ala-aste olis lähellä...

noista voisin lähteä hakemaan asuntoa... niistä ruskoon suht lyhyt matka.
 
älä ikinä muuta kaukovainiolle... se on täynnä juoppoja, narkkareita, romaaneja, työttömiä sosiaalipummeja. Ja mä en jaksa kuunnella mitään rasistipaskaa nyt aiheesta.... :kieh: on siellä kunnonkin väkeä, mutta hirveästi noita edellä mainitsemiani...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
älä ikinä muuta kaukovainiolle... se on täynnä juoppoja, narkkareita, romaaneja, työttömiä sosiaalipummeja. Ja mä en jaksa kuunnella mitään rasistipaskaa nyt aiheesta.... :kieh: on siellä kunnonkin väkeä, mutta hirveästi noita edellä mainitsemiani...
eli sama meno jatkuu ku 10v sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
älä ikinä muuta kaukovainiolle... se on täynnä juoppoja, narkkareita, romaaneja, työttömiä sosiaalipummeja. Ja mä en jaksa kuunnella mitään rasistipaskaa nyt aiheesta.... :kieh: on siellä kunnonkin väkeä, mutta hirveästi noita edellä mainitsemiani...
eli sama meno jatkuu ku 10v sitten...
no täysin.... ellei vielä pahempi. :kieh:
 
No olen asunut itse:

Haapalehdossa: rauhallista rivitalo/ok taloaluetta
Myllyojalla: levotonta kerrotaloaluetta, ostarilla juoppoja.
Puolivälinkankaalla: puolilevoton, paljon liikennettä, nuorisoa paljon.
Kuivasjärvellä: rauhallista rivitalo-oktalo aluetta


Jos Ruskossa työ, on helppo kulkea: Hönttämäki (pääsee jalan töihin, kaupunkiin matkaa)
Kuivasjärvi hyvä, Kynsilehto hyvä (uusi alue, hyvä sijainti). Huonesuo hyvä. Talvikangas hyvä.

Toppila never! Uusilla alueilla vaikea saada hoitopaikkoja, Kaakkuri on liian kaukana kaikesta.

Jos Sivakalta haette on ok rivareita mm Haapalehdossa Manttaalitiellä. Makasiininkatu on lähellä keskustaa ja Kiikeli vielä lähempänä.

http://www.oulunsivakka.fi/

 
http://www.avara.fi/open_iframe.asp?menudisplay=false&strlink=https%3A//www.avara.fi/yh_haku/Hakutulos.aspx%3Fall%3Dfalse%26Haku%3D1%26Kunta%3DOulu%26Asuntotyyppi%3D%27Kerrostalo%27%252c%27Luhtitalo%27%252c%27Pienkerrostalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Luhtitalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Rivitalo%27%252c%27Rivitalo%27%252c%27Rivitalo%252c+Luhtitalo%27%252c%27Rivitalo%252c+Pienkerrostalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Rivitalo%27%252c%27Luhtitalo%27%252c%27Pientalo%27%252c%27Paritalo%27%252c%27Pientalo%27%252c%27Omakotitalo%27%252c%27Pientalo%27%26Asumismuoto%3D%27Vuokra%27%26Huoneet%3D%26Hissi%3DFalse

tossa yks vapaa kämppä Talvikankaalla, jos vaan koko riittää. Muilla vuokrafirmoilla ei näyttäis just olevan mitään vapaana nuilta nurkilta.

(Eli Pyrytie. Ei antanu suoraa linkkiä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
No olen asunut itse:

Haapalehdossa: rauhallista rivitalo/ok taloaluetta
Myllyojalla: levotonta kerrotaloaluetta, ostarilla juoppoja.
Puolivälinkankaalla: puolilevoton, paljon liikennettä, nuorisoa paljon.
Kuivasjärvellä: rauhallista rivitalo-oktalo aluetta


Jos Ruskossa työ, on helppo kulkea: Hönttämäki (pääsee jalan töihin, kaupunkiin matkaa)
Kuivasjärvi hyvä, Kynsilehto hyvä (uusi alue, hyvä sijainti). Huonesuo hyvä. Talvikangas hyvä.

Toppila never! Uusilla alueilla vaikea saada hoitopaikkoja, Kaakkuri on liian kaukana kaikesta.

Jos Sivakalta haette on ok rivareita mm Haapalehdossa Manttaalitiellä. Makasiininkatu on lähellä keskustaa ja Kiikeli vielä lähempänä.

http://www.oulunsivakka.fi/
kiitos...
eli jos ruskon lähelle päästäs niin mulle jäis auto :whistle:
mut jos taas muualla eli on pitempi työmatka ukolla niin mulla paikkurit ainut liikkumis väline... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
http://www.avara.fi/open_iframe.asp?menudisplay=false&strlink=https%3A//www.avara.fi/yh_haku/Hakutulos.aspx%3Fall%3Dfalse%26Haku%3D1%26Kunta%3DOulu%26Asuntotyyppi%3D%27Kerrostalo%27%252c%27Luhtitalo%27%252c%27Pienkerrostalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Luhtitalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Rivitalo%27%252c%27Rivitalo%27%252c%27Rivitalo%252c+Luhtitalo%27%252c%27Rivitalo%252c+Pienkerrostalo%27%252c%27Kerrostalo%252c+Rivitalo%27%252c%27Luhtitalo%27%252c%27Pientalo%27%252c%27Paritalo%27%252c%27Pientalo%27%252c%27Omakotitalo%27%252c%27Pientalo%27%26Asumismuoto%3D%27Vuokra%27%26Huoneet%3D%26Hissi%3DFalse

tossa yks vapaa kämppä Talvikankaalla, jos vaan koko riittää. Muilla vuokrafirmoilla ei näyttäis just olevan mitään vapaana nuilta nurkilta.

(Eli Pyrytie. Ei antanu suoraa linkkiä)
kiitos

 
kesäheinä
Ainakin kun ite pyöräilin kaukovainiolla niin kauhistuin kun ravintoloiden juopot makaa baarien takana tupakalla.Joku kertoi myös että pesivät porukalla jossain pusikossa ostarin lähellä ja ölisevät niin ettei lapset uskalla rauhassa kulkea.Yhdyn ryttynokan mielipiteeseen kaukovainiosta.Myöskin suosittelen unohtamaan tuon kaakkurin uuden puolen:Mulla on ystävä vuokranvälitysfirmassa töissä ja kertonut et kuulemma vaikea saada ihmisiä pysymään uuden kaakkurin alueella kun niin levotonta...
 

Yhteistyössä