Oulunseudun odottajat 2012

Kotihommat hoidan tässä samalla niinku ennenkin. Vaikka ei jaksais. :D Mies osallistuu tosi paljon niin eipä niitä hommia niin kauheesti pienessä asunnossa ole. Pyykkikori joskus täyttyy ääriään myöten mut hoidan sen sit päivässä alta pois.
Ruokaa en kauheesti pysty tekemään vaikka haluttas. Ällöttävä olo senkun jatkuu ja jos edes ajattelen kokkaavani niin pönttö kutsuu.

ellujokinen Höh kun näkyi niin huonosti. :( Sanoiko Kaarina mitään syytä siihen miksi niin? Saatko sen seuraavan käynnin ilman maksua? No mut pääasia kuitenki, et syke löyty. :heart:

Mesikämmen Mulla on jääkaappi täynnä mustikkasoppaa. :D Oksentaminen on paljon helpompaa ja kivempaa, kun on mitä oksentaa ulos. Väkisin oksentelun alkaessa saan itseni sitä juomaan. Mut pääosin mulla onki semmonen jatkuva ällötysolo. Ja ei tässä hirveesti ruoka maistu joten mustikkasoppa on POP!

Tina & ? 6+0 POKS
 
ellujokinen: Hieno juttu, että syke näkyi! Meillä ensimmäisellä kerralla ei näkynyt edes sykettä ku oltiin vissiin liian aikasin käymässä. Saatiin se toinen kerta ilmaseksi ja sillo se sykekki sitte näky ihan kunnolla. :)

mami2010: Ollaan siis kohtalotovereita tuon pahoinvoinnin suhteen. Tosin mä oon nyt viikolla 28+5 ja oksennan vieläki. :D Eihän sulla enää pitkä aika siis oo synnytykseen. Jännää!

Nöhveli: Mä en kyllä viikoilla 6-20 tehnyt yhtään mitään kodin eteen ku olin niin huonossa kunnossa. Nytkin kyllä saan kaikki vaivat niskaan, jos liikaa rehkin. Pakko se on vaan välillä jtn tehdä ku muuten iskee hirvee paniikki ja ahdistus, etten kerkee tekemään kaikkea ennen ku vauva syntyy. Otahan sinä nyt vaan rennosti ja nosta jalat ylös. Kyllä se mieskin joutaa vähän enemmän tekemään, jos sulla on huono olo. ;)

Tine: Mä en voi edes syödä enää sitä mustikkasoppaa ku oksensin sitä urakalla. :D Samoin kävi myös piltille, mannapuurolle ja kaurapuurolle.. Ei puhettakaan, että söisin niitä.. Ehkä mä vielä jonain päivänä saatan, mutta tällä hetkellä EI KIITOS! :D Mutta hieno juttu jos se sulla toimii. Me kaikki ku ollaan niin erilaisia. :)
 
Mesikämmen Mie kyllä luulen, et tän jälkeen mullekki tulee stoppi tohon mustikkasoppaan. Tuntuu jo nyt niin tökkivän. Mut se yks päivä, ku oksensin sappinesteet ja sit oksentelin olematonta niin päätin, et otan suuhun aina jotain, et ei tartte enää semmosta kärsiä. Hyi hemmetti. :x Pahaa oloa se ei kyllä vie pois mut tuskin mikään vie paitsi aika.
 
Heissan,

Mukavasti tänne porukkaa löytänyt. Kivaa*

Mulla pesänrakennusvietti on kyllä, mutta siirrän sitä koko ajan =) Mulla loppuu koulu 1.6 ja olen luvannut, että sen jälkeen sitten rupean pesemään ja silittämään vaatteet, siivoamaan kaapit ja hioamaan sängyn jne je...

Mä en ole voinut syödä suklaata koko 7kk aikana ja sitten viikonloppuna vetäisin jostain ihmeen mielijohteesta puoli levyä. Voitte uskoa kuinka makia olo tuli, plääh...ei siis tullut hyvä olo =) Mä oon joutunut melkein alusta asti sukurasitteen vuoksi seuraamaan mun sokereita ja huomaan kyllä, että tuollaiset sokeripiikit ei tee mun ololle hyvää. Onneksi mun ei tee mieli makeaa niin on helppo elää sen asian kanssa. Painoa mä kerään silti, vaikka en syökään epäterveellisesti. En keksi mutta syytä, kun ette en pysty liikkumaan ja että kerään nestettä. Noiden sokereiden vuoksi mun pitää syödä 2h välein pitkäkestoista hiilihydraattia ja se tekee välillä tiukkaa. Jossain vaiheessa mulla oli koko ajan nälkä, nykyään ei. voi tietty johtua juuri siitä, että syön useasti vähemmän.

Ihania odotuspäiviä*

Tuutia & Papunen (29+0)
 
Noniin.. Pääsi itekkin taas koneelle pyörähtään :)

Tervetuloa uusille! :flower:

Mikähän siinä on että pitkästä aikaa eilen oli hyvä olo, virtaa riitti ja päätin sit siivota urakka.. pyykit ja jokapaikan järjestelin, imurointia sun muuta.. Sitten se jäi uniikin ja viime yö meni aivan päin..... Ja nyt taas niin niin väsy.. :(
Pahaa oloa sun muuta ei ole ollu mutta oon pari kk, kohta 3 ollu jo muuten kipeänä. nuha,kurkku kipu, kuukauden putkeen oli kuumetta ja tän tämmöstä.. Nuha on yhä mutta vähän paranemaan päin..
Pitäis malttaa ottaa rauhallisemmin ku pitkästä aikaa parempia päiviä :)

Rakenneultraan vielä kuukausi.. Toisaalta aika kuluu niin hitaasti ja sitten taas niin nopiasti :D

harmi kun ei pääse toiselle sivulle katsomaan tekstejä niin ei muista millään mitä kaikkea piti kommentoida..
 
Minäkin taidan liittyä tänne joukkoon.

Minä täällä jännitän, lasta yritettiin piiiiiitkään saaha alulleen ja pikkusella lääkebuustilla se raskaus sitte alkoiki...

Perjantaina ollaan menossa Oyssiin varhaisultraan, sillon ois menossa 7+2, joten sormet ja varpaat ristiin et siellä joku mönkis.

Oikein mitään oireita ei oo ollu, tissit kipeenä ja mahassa nippailee kokoajan. Samoten alapää on hellänä ja ärsyttävän tuntonen, kaveri kyllä lohdutti et se loppuu kyllä----synnytykseen ja tilalle tulee toisenlainen ärsyttävä tunne :)

Mut joo, lisätkäähän listaan 28-v. ja LA laskutreiden mukaan 19.1. ja 1.lapsi.
 
Tine; Kaarina sano et jotenki ruskuaispussi oli siinä sikiön edessä ettei sitä oikeen kunnolla sieltä saanu näkymään ja sykekin tosiaan välillä näkyi ja sit taas välillä ei...ensin en ite nähny mitään ja aattelin ettei sielä mitään olekaan mut sit näin itekin sen sykkeen onneksi :) Kaarina sano kuiten että kaikki vaikuttais olevan ihan hyvin, viikon päästä nähdään varmaan jo enemmän ja tosiaan samaan maksuun menee se kerta eli tosi reilua! Mietin vaan et onko mulla sitten viikkoja vähemmän mitä edellisten menkkojen perusteella on, niin siksi ei vielä niin hyvin näkynyt, vai onko kyse sitte siitä ku ultrataan vatsan päältä ja sikiö on niin pieni vielä, oisko näkyny paremmin alakautta?? No mut viikon päästä uudelleen ja sitte ollaan viisaampia! :)
 
Tine: Juu se tyhjän oksentaminen on niin kamalaa. :/ Mä en monesti ehtinyt oikeesti syömään mtn ku se oksennus jo tuli. Hörpyn vettä ku otin niin samantien ulos vaan ja sen jälkeen sitte oksensinki tyhjää. Hyvä jos saat jotain syötyä, ettet kuivu! Samahan se on mitä sitä syö/juo kuhan jotakin.

Tervetuloa Jiira! :wave:

ellujokinen: Viikkoja tosiaan saattaa olla vähemmän kuin luulette. Näin ainakin meillä oli. :)

Annoin tänään isyyspakkauksen miehelle ja hän oli todella yllättynyt ja jotenkin ihan pihalla! :D Mä tein sellasen kelalapun, että se isyyspakkaus oli muka sieltä niin mies sitten luuli sen oikeesti tulleen sieltä! Kysy multa, että maksoko tämä jtn. Sanoin vaan, että luuletko oikeesti, että kelalta saa tämmösiä?! :D Sitte se ihmetteli mistä oon saanu sellasen kelalapun.. Sanoin vaan, että kyllä kai mä nyt sen verran osaan konetta käyttää, että saan sellasen lapun tehtyä. Toinen oli jotenkin niin yllättynyt, ettei saanut sanaa suustaan. :D Kyllä se loppujen lopuksi kiitteli. Kaikista parasta miehen mielestä oli kuitenkin kuulosuojaimet radiotoiminnolla!! :LOL:

Mä täällä yökyöpelinä valvon taas vaihteeksi. Vauva potkii ihan hulluna ja mua närästää niin paljon, etten pysty nukkumaan.. No kyllä se uni sieltä aina jossain vaiheessa tulee eikä mun onneksi tarvi miettiä aamuherätystä.

Mesikämmen ja masukki 28+6
 
Dea
ellujokinen Mitkä sulla oli viikot kun kävit siellä varhaisultrassa?

Piti itsekin varata sinne Meri-Oulun neuvolaan varhaisultra, kun olo oli jo niin oireeton, että alko ihan pelottaan... Ens viikolle olis sitten aika! Mutta onneksi ne oireetkin sitten palasi pari päivää sitten! :D Eli taas turvottaa ja oksettaa ja viime yönä tuli ihan uus oire: oli pakko käydä pissalla! :LOL: Vaikka normaalisti ei ikinä tarvi käydä yöllä vessassa. jeee...
 
Moi. Mie voisin tähän pinoon liittyä. :) Esikoista odotetaan, joten on mukava lueskella muiden kokemuksia ja tuntemuksia. Laskettu aika varhaisultran mukaan on 10.12, saa nähä muuttuuko perjantaina, kun on np-ultra. Pitikin kysyä tuosta np-ultrasta, että kumpaa kautta se tehtiin? Neuvolassa en hoksannut kysyä, kun varattiin tuo aika ja nyt on alkanut mietityttämään tosissaan, kun missään lapussakaan ei lue mitään. Tietäisi miten siihen pitäisi varautua. Varhaisultra tehtiin alakautta ja tiedän, että jos tehdään vatsan päältä, pitää olla virtsarakko täynnä. Meillä on takana lapsettomuushoitoja, joten kumpikin ultraus-tapa on muuten tuttu.

Muuten jännittää todella paljon tuo ultra, vaikka kerran on jo elävä pikkuinen nähty. Ehkä sitä pystyy alkaa nauttimaan raskaudesta kunnolla, kunhan kaikki vain on ok. Itselläni on taas vaihteeksi vähän alaselkä kipeä, viimeksi oli torstaina, mutta onneksi muita huolestuttavia oireita ei ole ollut. Ja onneksi näitä alaselkä ja -vatsa kipuja oli jo heti alkuraskaudessa ja kun nähtiin kuitenkin elävä alkio ekassa ultrassa, en pelästy kuitenkaan niitä niin paljoa, kun silloin alussa. Ehkä se kohtu vain siellä kasvaa ja aiheuttaa näitä ikäviä tuntemuksia.

Peppi1981, 30v, 1., LA 10.12

Peppi1981 ja sykerö 12+4
 
Dea, mul oli 7+5 ku kävin siellä (ainakin kuukautisista laskettuna). Ens maanantaina uus aika ja sit 8+5 eli pitäis jo paremmin näkyä vatsan päältäkin. Jostain luin et vatsan päältä ultrattuna sydämen syke näkyy alkaen viikolta 7 ja sehän mulla siellä näkyi joten olen siis ainakin viikolla 7 menossa tuon mukaan, saa sitten nähdä onko näin...
 
Peppi1981 Np-ultra tehtiin vatsanpäältä ensin rakko täynnä ja sitten sai käydä vessassa ja tehtiin vielä alakautta. Esikoisesta tehtiin vain vatsanpäältä.

Varhaisultrasta Itsellä ei näkynyt ensimmäisessä varhaisultrassa yhtään mitään ja olo oli kuin tulisilla hiilillä odotella seuraavaa ultraa.: /

Mesikämmen Ompas sulla ollut huono tuuri tuon pahoinvoinnin kanssa! Kaikki myötätunto ja tsemppaus sinne, kun vieläkin oksentelet.

Kotihommat kannattaa jättää suosiolla hetkeksi retuperälle ja keskittyä omaan hyvinvointiin ja vauvaan. Itse keskityin vain esikoisen hoitoon rv 20 asti. En kyennyt laittamaan ruokaa pahoinvoinnin takia, joten mies laittoi ruuat puolivalmiiksi aamulla tai edellisenä iltana. Ei olisi onnistunut kyllä mikään ilman ihanaa miestä!:heart:
 
Mulle sanottiin, että np-ultra tehdän ensin mahan päältä ja jos ei kaikki näy tai epävarmuutta, niin sitten vasta alakautta. Mulla vauva näkyi niin selkeästi ja kaikki oli näkyvillä, että riitti mahan päältä. Kävin vessassa ennen ultraa ja ei mitään ongelmaa.

Mulla on vaan huonoja kokemuksia Meri-Oulun paikasta, etten edes enää pysty harkitsemaan koko paikkaa. Ihanaa, että sieltä kuuluu myös hyviä uutisia.

Voi vitsi, me käytiin tänään pankissa ja voi olla, että 1,5v päästä meillä ois omakotitalo. Tuntuu kyllä nyt niin hyvältä. Pääsen oikein kunnolla miettimään taloa ja siihen liittyviä juttuja.

2 päivää ja mulla alkaa loma, loma, loma =)
 
Tine: Voin mä jakaa. 5 vuotta sitten tulin heti raskaaksi ja olin siitä niin innoissani, että halusin mennä heti ultraan katsomaan pientä. Päätettiin sitten säästää ja mennä tuonne ultraan. Ultraus tehtiin mahan päältä.Ekalla kerralla näki vain sen pussin. Saatiin seuraava ilmaiseksi, silloin näki jotain epämääräistä. Saatiin seuraava ilmaiseksi, silloin ei nähnyt enää mitään. Hän kertoi, että raskaus on mennyt kesken ja että ei sen kummempaa kuin että pian tulee normaalia runsaammat menkat. Tietty me uskottiin häntä. Kaikki oli muutenkin uutta ja järkyttävää. Sitten tuosta viikon päästä kaikki tuli ulos ja ei todellakaan ollut mitään runsaampaan vuotoa. Yksi elämäni kamalimmista hetkistä. Sisältäni tuli n.6-8 verimöykkyä ja vuosin kuin vesiputos ja sen jälkeen vuoto oli viikon tosi, tosi runsasta. Sain sitten kuulla lääkäriltä myöhemmin, että minut olisi pitänyt heti lähettää oys:n kaavintaan (oisko se paikka ollu joku naistentautien klinikka). Omaa tyhmyyttä oli, etten heti sitte kun aloin vuotoo soitellu mihkään, mutta jotenkin uskoin sitä naista. Se selitti että kaikki tulee normaalisti ulos ja voit jatkaa normaalia elämää. Mä olisin tarvinnut kaavinnan ja tarkkailua. Onneksi kuitenkin selvisin kaikesta fyysisesti, mutta henkinen puoli oli koetuksella. Mulla oli tuolloin viikkoja 11. Myös se nainen kertoi mun kohdusta ihan eri tiedot, kun sitten prinsessasta ultrassa selvisi. Oma luottamus paikkaan meni, koska tuollaisen uuden asian kanssa luottaa alan ihmisiin ja sitten kun moni asia meneekin heiltä mönkään. Keskenmeno on jo itsessään kamala asia kokea, mutta siihen kun lisää vielä "hoitovirheen" niin ei se ainakaan parantumaan auttanut.

Toivon niin, ettei kukaan koskaan joudu kokemaan samaa. Siksi on ihana kuulla täällä, että moni on ollut paikkaan tyytyväinen.

Kuinka nopeasti/helposti teillä on raskaudet lähtenyt käyntiin? Itse kuulun niihin vaikeisiin tapauksiin, vaikkakin luonnollisesti olen saanut 5 alkuun (joista 3 mennyt kesken).
 
Tervetuloa Jiira ja Peppi1981! :wave:

Tuutia Voi, ompa sulla ollut ikävä kokemus! :hug:

Olipas hyvä kun täällä on jutskailtu tuosta ultrasta, sitä olisin teiltä seuraavaksi kysynytkin. :) Kyllä vähän jänskättää että näkyykös siellä ensviikolla mitään, toivotaan että nyt jotain. Ainakin nippailuista ja oloista päätellen pitäis olla jotain elämää siellä... :) Ekaan neuvolakäyntiin kuuluu vissiin jotain verikokeita? Meidän tk:ssa ei oo labraa, joten pitääköhän sitä sitten mennä käymään taas jossain muualla. No, eiköhän se maanantaina selviä.

Olin vähän tuulettumassa kun eilen oli vapaapäivä. Käytiin kylpylässä, mutta ei se ollutkaan niin kovin hauska kokemus kun mua alkoi palella ihan älyttömästi siellä vedessä ja oli pakko mennä saunaan. Saunassa tuli sitten huono olo, kun oli liian kuuma. :( Näinpä.

Tuntuu että itku on herkässä koko ajan, kaikki vähänkin tunteelliset jutut saa palan kurkkuun ja pienetkin vastoinkäymiset itkettää. Eniten jotenkin ahdistaa se, että ei jaksa tehdä mitään, vaikka kamalasti haluais. Yleensä touhuan aina kaikenlaista, joten sairaanakin on vaikea vain olla paikoillaan. Ehkä tähänkin vielä tottuu, mutta ainakin vielä se ahdistaa ja surettaa ja ärsyttää, että en jaksa tehdä mitään. Vielä kun lisätään tuo itkuinen olo, heikotus ja armoton väsymys, niin kylläpä on lysti meininki. :'( Pitäisi lauantaina jaksaa mennä kahtiin yo-juhliin, kova saavutus olisi jos jaksaisin ne yhdet käydä ja vielä hienompaa, jos en rupeaisi itkemään siellä kahvipöydässä. :ashamed:

Näköjään tuo etova olo on edennyt siihen pisteeseen, että vaikka ei suoranaisesti okseta, niin kaikki ruuan syömisen ja laittamisen ajatteleminenkin saa mahan kuralle. :x Jääkaappi täytyy avata hengittämättä, se ruokien haju on jotakin todella yököttävää. Yritän syödä kaikkea hajutonta, mautonta ja "helpporakenteista" syötävää, vaikka ei kyllä tee yhtään mieli. Taitaa jäädä juhlaherkut melko vähälle. Ainoa hyvä puoli tässä taitaa olla se, että suklaa, mun suurin intohimoni, näyttää jääneen tauolle. ;)

Onneksi kohta on jo viikonloppu. :)

Nöhveli & pikkumöykky 5+6
 
Tuutia: Olipa todella ikävä kokemus. :hug:

Jiira: Tsemppiä huomiseen ultraan. Itselläni oli melkein samoihin aikoihin se eka ultra ja kyllä minua ainakin jännitti todella paljon. Meinasin sitten alkaa melkein itkemään, kun lääkäri sanoi, että syke näkyy. :)

Meillä on takana yli kuusi vuotta yritystä, joista kolme on mennyt hoidoissa ja tämä on elämäni ensimmäinen kerta, kun sain plussan testiin. Sen vuoksi olen varmaan ehkä normaalia hermostuneempi, enkä oikein osaa nautti tästä raskaudesta vielä. Pelottaa, että tipun vielä kovaa ja korkealta. Huomenna onneksi on taas yksi etappi sitten takana ja toivon, että kaikki on kunnossa. :)

Se np-ultra tehdään Maikkulan keskusneuvolassa.

Itselläni oireet ovat muuttuneet vaihtelevammiksi. Välillä on todella huono olo, yleensä heti ruuan jälkeen tai jos on mennyt useampi tunti viime syömisestä. Kerralla en pysty enää paljoa syömään vaan pyrin syömään pieniä annoksia useammin päivässä.

Sitähän suositellaan, että juontaisiin vettä mehun sijaan, mutta minulla on välillä sellainen ongelman, että jo veden maku tekee huonon olon. Olen sitten suosiolla välillä juonut mehua, mutta kuitenkin yrittänyt pitää veden pääasiallisena juomana. En tiedä miten kesällä käy, kun ainakin pari kesää sitten, kun olimme vasta muuttaneet Ouluun, kauhistuin sitä keskikesän veden makua. Olin tottunut, että hanasta tuleva vesi on pohjavettä, mutta täällähän se olikin joesta otettua, joka ei millään jäähtynyt, vaikka kuinka koitti vettä valuttaa. Toivottavasti tänä kesänä vesi maistuu vähän paremmalle, niin ei tulisi niin paljoa mehua juotua.

Peppi1981 ja sykerö 12+5
 
Peppi1981 Teillähän onkin pitkä yritys takana! Kovasti saa sitten onnitella kyllä plussauksesta, olette sen kyllä ansainneet!! Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa! :) Mulla muuten vähän sama juttu, tuntuu että vesi ei maistuisi ollenkaan, vaan mehut tekee paremmin kauppansa. Yritän kyllä sitä vettä muistaa juoda, mutta jotenkin se ei vaan maistu yhtä "hyvälle" kuin ennen. Pitää yrittää laittaa kesällä nyt jääkaappiin vettä kylmenemään, josko se maistuisi sitten raikkaammalta kuin suoraan hanasta otettuna. Jotkuthan laittaa veteen mauksi esim. sitruunaa, mutta itse en kyllä tykkää siitä. Tietysti kaikki kuplivat pullovedet voisi olla kesällä hyviä, mutta en oikein tykkää niistäkään. : /

Sanokaa oonko mä nyt ihan pölijä kun edelleen yritän ajaa pyörällä töihin (n.5km)?! Iltapäivisin kyllä on ihan mukava ajella kotiin, mutta aamuisin tuntuu välillä että hyydyn tuonne matkalle, ja kun aamuisin yleensä vielä heikottaa eniten. Musta on niin kiva kun ei oo kiinni bussiaikatauluissa ja saa raitista ilmaa, mutta toisaalta kun väsyttää ja heikottaa, niin en tiiä onko se kovin hyvä sitten. :confused: Varsinkin vesisateella on kyllä melko raskasta polkea. Toisaalta tässä tulee samalla vähän liikuntaa, tiedän että jään niin helposti sitten koko illaksi sohvalle makaamaan eikä tuu erikseen lähdettyä lenkille. Ainakaan jos vähääkään väsyttää. Ja liikunta olis kuitenkin hyväksi. Olon mukaan oon yrittänyt kuulostella, mutta en oikein osaa nyt päättää että uusisinko taas bussikortin kuukaudeksi vai yrittäisinkö sinnitellä pyörälinjalla. En viitsisi ihan turhastakaan maksaa, jos kuitenkin voisin polkeakin. Äh. Ompas vaikeaa.
 
Nöhveli: Kyllä minusta liikunta ja ulkoilma tekee hyvää vaikka se liikkuminen raskasta olisikin. :) Itsekin yritän käydä lenkillä päivittäin ja tuntuu ettei jaksa. Hengästyttää kamalasti ja kunnossa ei kyllä vikaa ole. :D
 
Nöhveli: mä ajoin pyörällä koko talven =) Hulluna mua pidettiinkin, kun 8km suunta eli usein 16km päivä ajoin. Nyt kun on ollut jo reilun kuukauden kipeitä suppareita niin en saa hirveesti liikkua. Kävely tuntuu pahemmalta ja siksi olen edelleen suosinut pyörää. Aion kyllä koko kesän ajella, jos se on ainut keino liikkua. Mä ainakin kuuntelen omaa kehoa ja liikun ja toimin sen mukaisesti.

Mullakin oli se np-ultra maikkulassa.

Prinsessan viimeinen hoitopäivä. Itellä huomenna valmistujaiset ja sitten alkais loma =) Uusi lehti taas käännetään koko perheen elämässä. Mieskin vaihtaa työpaikkaa. Ihania uusia tuulia.


Onko teillä jo vaunut? Millaisia?

p.s tänään koulun käytävällä sellainen 18v poika kysyi multa, että kuinka pitkällä sun raskaus on? ja toivotti jatkoja. Voi miten se oli suloinen. Niin mähän olen jo yli 30v =)
 
NP ultran kunta maksaa terveystalolle, alakautta ja tyhjän rakon kanssa. Rakenne ultra on meillä kans siellä muistaakseni 26.6. Oli ihan jännä koska ekan kohalla ei mitään 3d kuvia nähny ja nyt niitä olikin. Np oli muistaakseni 12 viikolla ja vatsan päältä ei näkyny kun sumiaa möminää.. ja siitä kurkattiin vasta lopuksi.. :)

meri-oulun neuvolassa kävin ekasta kun oulun puolella vielä asuttiin ja kunta ei sillon maksanu rakenneultraa.. Pelkkiä hyviä muistoja itsellä. Harmi että Tuutialle kävi niin :(

Yritystä.. Eka tuli, jätettiin ehkäsyt pois ja ei oikein muistikuvaa miten pian se kävi... Tästä toisesta jätettiin uutenavuotena pois ja plussa helmikuussa.. En osaa edes kuvitella miten ihana fiilis teillä jotka kauemmin yrittäny ja vihdoin saatte nyytin kainaloon <3

Ja loppuun vielä tervetuloa uusille :flower: Toivotaan että pikkuset pysyy mukana ja iiiihan alussa oleville peukkuja ultriin :)

Nyt syöpöttelyhommiin -->
 
Ensinnäkin tervetuloa uusille! :flower:

Varhaisultrassa me käytiin rv 6+5 ja sydämen syke näkyi selvästi. Taitaa tosiaan olla yksilöllistä milloin syke ultrassa näkyy. :)

NP-ultra tehtiin minulle ainoastaan vatsan päältä Maikkulan keskusneuvolassa. Tuokin asia taitaa siis olla yksilöllistä, kuinka näkyy parhaiten rakenteet. Minullakin kohtu taitaa olla aika edessä, niin näkyvyys on varmastikin parempi kuin taaksepäin olevan kohdun kanssa.

Nöhveli: Minä varmistin nyt neuvolasta, mitenkä noita allergialääkkeitä saakaan nappailla. Eli zyrtec käy pahempiin oireisiin, ja just nuo nenäsumutteet (minulla nasonex) ja silmätipat käy varmasti. Sanoi kyllä, että varsinkin nyt viimeisellä kolmanneksella ovat vähän turvallisempia kuin alkuraskaudessa.

Vaunut meillä on valmiina esikoiselta ja ovat Emmaljungan City crossit. Tyytyväinen olen kyllä niihin ollut ja esim. lenkillä niiden kanssa juossut eli käy monenlaiseen tarpeeseen. Kestävät myös monta vuotta ilman ongelmia. Voin kyllä suositella. :)

Ei kyllä tule yhtään ikävä alkuraskauden oireita, kun teidän juttuja lukee. :D Se huono-olo oli jotain kamalaa. Minulla sitä riitti jonnekin rv 15. Erikoistsempit kyllä Mesikämmenelle kun on joutunut kestämään sitä noin pitkään! Mehu minullekin maistui silloin, kun tuntui, että vesi tekee vain pahemman olon. Vedestä tuli sellainen "lilluva" (en osaa paremmin kuvailla :D ) olo.

Itsellä on kyllä niin vetämätön olo. Ei jaksaisi tehdä mitään muuta kuin makoilla. Ja tietenkin tekemistä riitttäisi vaikka muille jakaa. No jos sitä tästä vielä energiaa jostain löytyisi, ennen vauvan syntymää. Olisi nimittäin varmaan ihan hyvä saada nuo vauvan tavarat paikoilleen. :D

Lily ja tytsky 35+1 (iiik minne tämä aika oikein menee!)
 
Mulla on ollut nyt pari päivää tosi vetämätön olo. Tänäänkin nukuin 4 tunnin päikkärit. Koko illan väsytti ihan hirveesti, mutta nyt täällä taas kukutaan yöllä ku ei tuukkaan uni ku sänkyyn pääsee!! :kieh:

Meillä on kans vaunuina Emmaljungan City Crossit. En vielä tiedä millaiset on käytössä, mutta kovasti on tutut kehuneet niitä. :)

Täällä kans mehun lipittäjä! Varsinkin alkuun, kun pahoinvointi oli pahimmillaan, oli pakko juoda sitä mikä meni alas. Nyt oon yrittänyt juoda enemmän vettä, mutta se maistuu niin pahalle.. Vaikkei meille tulekaan jokivettä..

On kyllä tosiaan ollu Tuutialla ikävä kokemus. :hug:

Onko ihan normaalia, että jalat, kädet ja naama puutuu välillä? Mulle on tullut nyt lähipäivinä ihme puutumisia. :confused:
 

Yhteistyössä