Oulunseudun odottajat 2012

Tervetuloa uudet! :wave:

Kävin tänään hakemassa neuvolasta tukivyön selkäkipujen takia. Toivotaan, että vyöstä on apua. Samalla kävin ostelemassa isyyspakkaukseen tavaroita. Onko muut väsäilleet / väsäämässä sellaista? :)
 
Isyyspakkauksen ajattelin tällä kertaa tehdä. Meinasin laitella siihen myös jotain "juttuja" mitkä liittyy esikoiseen eikä pelkästään tulevaan vauvaan. Pitäs alkaa miettimään mitän kaikkea vois laittaa. :) Esikoisesta en pakkausta tehnytkään.
 
Esikoisesta tein isyyspakkauksen, hauska ois tehdä nytkin :)

-Taisin silloin ostaa ihan valkosen bodyn johon kirjoitin hmm.. oulun murteella jotain tyyliin minullapa on maailman paras isi.. en nyt muista miten se meni ku niin pitkästi ja tein "isin kuvan"..
- joku isi muki joka on vieläkin käytössä
-lempi herkkuja, tais olla aakkosia ja jotain pastilleja + suklaata (jos mamma on pahalla päällä niin siitä ensiapu)
- korvasuojaimet.. en muista mistä se lähti mutta ne oli pakkauksen aukiolon jälkeen itellä käytössä *nauraa*
- se on niitä juha vuorisen kirjoja lukenu ja laitoin sen vaippaihottuman siihen läjään.
-energia juomaa
- jotku isi sukat...
-tuttipullo ja tutti jossa oli i love my mom and dad
-taisin ostaa jotku jekkupatteri ainekset ku haaparannan puolelta jekkua sai sen minipullon josta saa yhen vai kaks paukkua ja sai ottaa kotona sit ku ollaan vauvan kans vielä laitoksella... buranaa sitten jos sattuu rapula iskemään, sekin tosin tais myöhemmin mennä omaan käyttöön :D
-sitten tais olla sellainen kylpyankka perhe jossa isoin oli isi ja äiti ja kolmas oli ihan mini mini ankka <3 se oli suloinen.. ja kylpyöljy
-muutama vaippa ja vipsuja että saa pyllyä pyyhkiä.

jotain muutakin oli kun muistas vaan.. laatikko oli iiiiso jonka veljeni jollain spray jutulla hienosti maalas ja päälle tehtiin iso kyltti jossa luki isyyspakkaus

- sitten kopsasin sen kelan äitiyspakkauksen saapumistekstin mutta vaihoin siihen vaan isyyspakkaus tekstin tilalle, kirjotin osote kohtaan miehen nimen ja meidän osotteen sille kuuluvaan paikkaan ja laitoin kelan kirjekuoreen ja vein omaan postilaatikkoon.. se ilme oli iiiihan käsittämätön ku avasi ja luki että hälle on tämmönen eikä oo mitään tienny että semmosiaki nykyään saa.. lukee eteenpäin mistä pakkauksen voi noutaa ja kirjotin siihen muistaakseni vaatehuoneen vaatekaapista... :D ihan loppuun asti meni täydestä ja yllätys oli mieluinen :D

Ajattelin tehdä nytkin..
Vähän erinlainen eikä se enää tule niin yllätyksenä esim ei tuo kelan kirje enää toimis mutta ekalla se meni täydestä :D
Varmaan jotain "apuja" miten selviytyä tuon pikkuneitin kans jos imetän ja tulee vaikeita juttuja.. esim joku peli,karkkilaatikoita,saippuakuplia..
jotain isi hömppää taas ja jotain mikä laukasee stressiä, vielä vähän mietinnän alla mutta onhan tässä aikaa :D
 
Itse muutin Ouluun seitsemän vuotta sitten ja olisi tarkoitus muuttaa pohjoisemmaksi lähemmäs sukulaisia. Ensi vuosi kuitenkin vielä asutaan täällä.

Onko kukaan käynyt 4D ultrassa? Onkohan se kovin kallista ja millä viikoilla siinä kannattaisi käydä? Mies ehdotti tuota mutta ei olla löydetty netistä tietoa että missä tuollaisia ultria tehdään.
 
Heips,

Ihanan aurinkoinen päivä ollu tänään =) Me käytiin Sanginjoella paistaa makkaraa ja hieman kukkiakin jo osteltiin.

Mä en tehnyt isyyspakkausta ensimmäisestä, enkä varmaan tee nytkään. Mun mies ei tykkää tilpehööristä ja ei varmaan siis arvostaisi juttua. Mietin, että voisin kyllä ostaa jonkun korun, jossa jotenkin tulis noi lapset esiin. Toinen vaihtoehto on, että haen lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Ollaan puhuttu kauan, että ois kiva saada tatuoinnit, joissa ois lapset jotenkin mukana. Prinsessalle ollaan aateltu ostaa baby born ja hän saa sen sitten, kun tulevat ekaa kertaa vauvaa katsomaan. Prinsessa on sitä jo jonkin aikaa toivonut ja nyt se jotenkin sopis tähän tilanteeseen. Hän saa oman vauvansa =)

Mulla ei ole tietoa 4D-ultrasta.
 
Pulla-neiti syntyi eilen kiireellisellä sektiolla klo: 10.17 :)
Tulin perjantaina aamulla ambulanssilla oysii verisen vuodon takia ja ottivat mut osastolle seurantaan. Sektioaikaakin aikaistettiin, se ois ollu 30.5 mutta ilmeisesti sekään päivä ei meidän neidille kelvannut :D
Eilen alkoi puoli viideltä aamulla kipeät supistukset ja mut vietiin synnärille tarkkailtavaksi. Odoteltiin yhdeksään et tuli päivävuoroon lääkärit ja si pääsinkin heti leikkaussaliin. Kaikki meni ihan hyvin vaikka mua pelotti sektio tosi paljon.
Pulla joutui lastenteholle kun tartti vähän apua hengittämiseen, eilen illalla vauvalta otettiin sit se ylipaine tms. letku pois kun hengittäminen sujui jo omin avuin :) maito menee nenä-mahaletkulla, herkästi pulauttelee kun ehti niellä lapsivettä. Mutta eiköhän neiti toivu nopeasti, sen verran reipas tyttö on <3

Harmittaa vaan kun ei saanut vauvaa vierihoitoon :( En pääse sängystäkään vielä ylös niin en pääse sinne lastenteholle yksin menemään. Mahaa ja potkuja on jo nyt ikävä :(

Pulla-neiti syntyi siis rv 34+6 ja painoi 2,5 kiloa, tänään selviää neidin pituuskin :)
 
  • Tykkää
Reactions: mami2010
nipsulle oikein lämpimät vauvaonnittelut! :heart: Yllätyksiä sattuu, mutta onneksi meni kaikki hyvin! :)

Hei, tosi hauska idea toi isyyspakkaus! Ei oo vielä tuollaisia edes miettinyt, meillä on niin pitkä aika vielä siihen vauvan tuloon. :whistle: Kuulostaa kyllä niin hauskalta idealta, että hyvinkin voisin sellaisen toteuttaa sitten! Ei ehkä kovin suureellisesti ole varaa, mutta jotain pientä kivaa yllätystä. Tulevalla iskällä olisikin synttärit sopivasti jonkin verran ennen la:ta, niin voisi antaa vaikka lahjaksi. :) Oon kyllä aatellut, että olisihan se mukava muistaa isääkin jotenkin, ikävältä vähän tuntuu että isät jää niin aina äitien jalkoihin, vaikka molempienhan se pikkuinen on. No, laitetaanpas idea hautumaan! :)

Täällä on kyllä niin huono olo, hohhoijaa. : / Aamulla ekaa kertaa piti juosta tarkastelemaan vessanpyttyä hieman lähempää, vaikka enpä juuri mitään saanutkaan sinne pukellettua. Kiva kun mulla alkoi nenäkin eilen vuotaa, niin lima vielä lisää tuota ällötysoloa. :x Normaalisti ei ole mitään siitepölyoireita, mutta nythän pitäisi ollakin joku ekstrasuperpölykausi, että oireettomatkin oireilee. No, sain itseni työpaikalle kuitenkin raahattua juuri ja juuri, toivottavasti vähän olo piristyisi. Tosi tuskaista istua töissä, kun pitäisi päästä välillä makuuasentoon eikä oikeen lattiallekaan viitsisi laittaa pitkäkseen. :ashamed: Tänään soittelevat mulle neuvolasta, saapa nähdä kuinka kauas menee ensimmäinen aika. Viikonloppuna kerrottiin molempien vanhemmille asiasta ja kovasti olivat mielissään. :)
 
Moikka! Piti tulla heti katsomaan, että onko Nöhveli päässyt siirtymään odotuspuolelle:D Mahtavaa! Tuolla vauvakuumeketjussa olen teidän oululaisten juttuja plussautumisenkin jälkeen lukenut.

Meillä siis tulossa toinen lapsi ja viikkoja on nyt huimat 32+2:heart:

Onnea Nipsulle83!
Ei millään malttaisi odottaa, että on nyytti sylissä...

Eli 2. lapsi ja ikää minulla on 26v. ja laskettu aika 21.7.
 
Huomenta kaikille! Oulunseudulta minäkin ja ensimmäistä odottelen, laskettu aika näillä näkymin 8.1.2013 ja nyt viikkoja menossa 7+5. Tänään menen varhaisultraan, koska ollut aika paljon vatsakipuja ja välillä ruskeeta tuhruvuotoa, pakko vain varmistua että sikiö on siellä missä pitääkin. Kaikki muutkin normioireet jo löytyy, eilen oksensin ekaa kertaa ja rinnat on niin tajuttoman arat ettei pysty nukkuun mahallaan ja vatsa turvoksissa niinku olis raskaus jo paljon pidemmällä! Mutta tänäänpä sitten nähdään miten siellä masussa menee, jänskättää kyllä!! :)
ellujokinen, 27v. 1. lapsi, la 8.1.2013
 
Hei, tosi kiva kuulla sinustakin mami2010! =) Sinäkin siellä jo noin pitkällä!!

Tervetuloa myös ellujokinen! Mukava saada tänne joku toinenkin tammikuulainen ensikertalainen! =) Oot vissiin myös tuolla tammikuun ketjussa...? Siellä on niin paljon porukkaa, ettei kyllä muista kaikkia eikä meinaa pysyä jutuissa mukana. Mä kyllä tykkään enempi näistä pikkuketjuista, niin pysyy vielä jotenkin kärryillä mitä kukakin touhuaa. :)
 
Dea
Heippa! :wave:

Voisinpa minäkin ilmoittautua tähän ketjuun, eli oon 24v, oulusta ja esikoista odotellaan! Laskettu aika omien laskujen mukaan 24.1. eli tammikuinen täälläkin :)

Huonoa oloa, vatsan nippailua, rintojen arkuutta ja turvotusta on oireina. Ne vaan tuntuu vähenevän koko ajan... Ei kyllä ollenkaan tunnu, että olis raskaana!

Viime viikolla varasin ensimmäisen neuvolan ja se ois sitten 12.6. Varhaisultraan en ole ajatellut mennä, mutta pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että pitäisköhän sitä sittenkin... Pelottaa vähän tämä oireettomuus niin sais sitten varmuuden, että onko siellä kaikki kunnossa... Toivottavasti! :)

Dea/ 24v/ 1.lapsi/ LA 24.1.2013
 
Hihii, lisää tammikuisia! :) Tervetuloa Dea! Toivottavasti masussa olisi kaikki hyvin!

Mulla on töissä tänään ihan kuollut päivä, joten mulla ei oo muuta tekemistä kuin roikkua täällä palstalla. :ashamed:
 
Heips!
Aattelinpas minäkin joukkoon ilmoittautua, kun Oulunseudun odottaja oon.

Meille tulossa 4. lapsi ja nyt on viikkoja 32+6, jos oikein muistan, ei muisti millään enää pysy viikkojen perässä :LOL: Erilaista se oli esikoista odotellessa, silloin sitä laski et milloin pienokainen syntyis. Toki sekin raskaus meni 10 päivää yli lasketun ja yli on mennyt 2 seuraavaakin. 3 prinssessaa meillä on ja rakenneultrassa annettiin poikalupaus, mikä tuntuu jotenkin epätodelliselta 3 tytön jälkeen. Itellä jotenki silti niin tyttöolo, vaikka tää raskaus onkin ollut ihan erilainen kuin aiemmat. Siispä meikä on pikkasen varauksella hamstrannut vain vähäsen sinisiä vaatteita.

Nyt pitäisi alkaa siivoileen, kun isommat tytöt ovat koulussa ja nuorin vain kotona, mut silti ennemin jumitan allergiaoireiden kanssa mielummin koneella. Kurjaa olla allerginen siitepölylle, vaikka nyt tuntuu et oireet helpommat kuin ei raskausaikana. :snotty:

Bim82/30v/4.lapsi/ LA 17.7.-12/poikalupaus
 
Nöhveli; joo olen myös tammikuun ketjussa mut siellä kirjotellaan niin tiuhaan tahtiin etten ehdi kaikkea edes lukea :) saati sitten kellekään mitään vastata. Kivaa kun tässä ketjussa ainakin vielä ehtii lukee kaikkien tekstit. Mitenhän sitä malttais tän työpäivän jotenki kuluttaa niin ettei koko ajan olis ajatukset sielä iltapäivän varhaisultrassa...? ;) toivottavasti sielä olis kaikki hyvin ja mieluiten vaan yks sikiö :p
 
Tervetuloa myös Bim82! :) Nythän tänne onkin eksyillyt jo mukavasti porukkaa! :)

Sain varattua ensimmäisen neuvola-ajan, ja onkin yllättäen jo ensmaanantaina! Kyllä vähän rupes jänskättään, vaikka eihän siellä taida kovin ihmeellisyyksiä olla, lippuja ja lappuja. Olipas kiva kyllä kun noin äkkiä tulikin jo aika, kuvittelin että menee tosi pitkälle. :) Samalla viikolla myös varhaisultra, apua, siis sekin on jo ENSviikolla! :O En edes tajunnut, luulin että tätä toukokuuta on jäljellä vaikka kuinka. :D Noh, minkäs teet, mulla ainakin on organisointikyky ja ajantaju kadonnut ihan tyystin plussan jälkeen. Onhan se hyvä, kun nyt voi syytellä raskaushormoneja vaan ihan kaikesta hölmöstä mitä tekee. :D
 
Tännehän on tullut paljon lisää porukkaa, kiva homma! :)

Nipsu83:lle oikein paljon onnea pienestä tyttösestä! :flower: Jännää, että heinäkuisille alkaa jo hiljalleen vauvoja syntyä. Meillä ei ole nimittäin mitään vielä edes valmiina vauvaa varten, joten pitäisi tässä hiljalleen rueta kaivelemaan esikoisen jäljiltä tavarat varastosta. Uusi pinnasänkykin pitäisi vielä ostaa. Nooh kuiteskin tämäkin menee pari viikkoa lasketun ajan yli, joten ei vielä kiirusta. :D

Minulla on niin karseat siitepölyallergian oireet ettei tosikaan. Silmät kutisee ja on ihan turvonneet, henkeä ahdistaa ja nenä on koko ajan tukossa. Koskaan ei ole ollut näin pahat oireet ja tietysti ne on nyt, kun lääkkeitä pitäisi mahdollisimman vähän syödä. Syökö täällä muut allergialääkkeitä? Tai käytättekö nenäsuihkeita tmv.? Pakko on nimittäin itse rueta jollain koittamaan tätä oloa parantaa. Sisällä on vain pakko möyröttää päivät pitkät. : /

Minustakin tällaiset pienemmät ketjut on mukavampia, niin pysyy jutuissa vielä hyvin mukana. :)

Ja tsemppiä ellujokinen tämän päivän ultraan!

Lily ja tytsky 34+5
 
Kyllä noi ketjut tosta hiljenee, ainakin yleensä käy niin mitä on seuraillut nuita ketjuja monta vuotta. :D

Mulla jotenki ei vaan mene jakeluun, et raskaana tässä ollaan. Mielessä kummittelee tuulimuna ja en vaan pääse siitä ajatuksesta eroon. Varhaisultra olis 7.6. Sillon viikkoja taitas olla 7+2 joten pitäs kyllä kaiken olennaisen näkyä.

Pahoinvointi on rantautunu mulleki. Esikoisesta en potenutkaan pahoinvointia enkä väsymystä. Nyt on molemmat iskeny. Yhen päivän oksentelin ja nyt 2 päivää on ollu niin ällötysolo päällä koko ajan, et mistään ei tuu mitään.

Nipsu83 Onnea tytöstä! :flower:

ellujokinen Tsempit ultraan! :heart:

Tine & ? 5+6
 
Tervetuloa kaikki uudet! Mukavaa kun tänne rantautuu koko ajan lisää porukkaa! :wave:

mami2010: Mukava kuulla sinusta! Miten raskautesi on sujunut? :)

ellujokinen: Tsempit varhaisultraan! Tulehan kertomaan sitten mitä siellä näkyi! ;)

Nöhvelille ja Tinelle tsempit pahoinvointiin. Muistakaa syödä ja juoda usein! Mulle ehotettiin pahoinvointiin myös mustikkakeittoa, samarinia ja mitäköhän kaikkea eikä mikään kyllä helpottanut. :D Minä kyllä olenkin aika poikkeustapaus tuon pahoinvoinnin takia... Toivon, että te pääsisitte hiukan vähemmällä. :)

ON: Mulle on iskenyt ihan hirvee pesänrakennusvietti. Koko ajan pitäis pyykkikoneen olla päällä, että saan kaikki vauvanvaatteet pestyä ja viikattua kaappiin. Pinnasänky on kasattuna sekä hoitopöytä valmiina. Muutenkin olen laittanut kaappeja uuteen uskoon. Esim. eilen oli ihan pakko siivota eteisen kaappi! :D Olen huomannut, että synnytyskin on alkanut pyörimään mielessä ja olen jo vähän miettinyt mitä haluan. Eihän sitä koskaan tiedä miten homma menee, mutta kyllä minusta on hyvä miettiä edes jtn suuntaa synnytykselle. :)

Isyyspakkaukseen tulevat tavarat oli tänään lähtenyt postiin. En millään malttais odottaa, että paketti saapuu!

Mesikämmen ja masukki 28+4
 
No nyt on sitte varhaisultrassa käyty Meri-Oulun neuvolassa ja kyllä siellä syke näkyi :) tosin melko epäselvä kuva oli, sikiötä ei juurikaan näkynyt ja sykekin hävisi välillä johonkin. Viikon päästä katsotaan uudelleen näkyykö paremmin ja jos saisi sitten kuvan ja mitan otettua myös. Jäi kuitenkin ihan varma olo että kaikki on ihan hyvin. Kiitos kaikille tsemppauksista!! :) :)
 
Raskaus on sujunut hitaasti mutta varmasti. Rv 20 asti oksensin ja voin todella huonosti, mutta onneksi se loppui siihen! Arvasinkin siitä, että siellä voisi olla tyttö tulossa, kun esikoisen odotuksessa tuota pahoinvointia ei paljon ollut. Ja tyttölupaus saatiinkin:)

Odotus on mennyt äitipolin tiukassa valvonnassa ykköstyypin diabeteksen takia, mutta itsellä on ainakin ollut tosi turvallinen olo, kun on siellä hyvässä hoidossa. Nyt alkaa olla jo tosi hankala olo, olen valtavan kokoinen ja vaivoja piisaa, mutta vauvalla on kaikki hyvin ja se on tärkeintä!:heart:

Synnytystä tähtäillään varmaan tuonne rv 38, joten sekin lähenee kovaa vauhtia.:stick: Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten ihan ensikertalainen olen, mitä tulee alakautta synnytykseen. Käynnistys on ilmeisesti edessä. Alkaa jo jännittää!
 
ellujokinen Hieno juttu! :heart:

Tinelle tsemppauksia pahoinvointiin!

Lily Mulla nenä tuhisee ympäri vuoden, ja olen siihen käyttänyt sellaista allergiasumutetta (on turvallista raskausaikana) ja lisäksi välillä nasolinin rinnakkaistuotteita jos on mennyt nenä ihan umpitukkoon. Jostain luin, että niiden pitäisi olla ihan ok, kunhan ei niitä rupea juomaan. :D Apteekista tietysti voisi tarkennusta kysyä, mutta ei ole tullut nyt asioitua siellä. Tai neuvolasta. Jos joku kysyy, kertokaa mullekin mitä sanottiin! :attn: Mulla ei yleensä ole mitään siitepölyoireita, mutta tänä keväänä oon koko ajan aivastellut ihan solkenaan ja nenä tuhisee. Hassua. Pärjäilen kyllä vielä ilman allergialääkettä, mutta kyllä sitä pitää varmaan jo kohta kysellä, jos tämä niistely vaan jatkuu ja jatkuu. :snotty:

Mesikämmen Mulla on tällä hetkellä kyllä kaikki kotityöt jääneet ihan unholaan. Eilen olin niinkin reipas että lykkäsin valmiin ruuan uuniin, täytin pyykkikoneen ja vein roskapussit. :D Ei yhtään huvittais mitään tehdä, eikä työpäivän jälkeen jaksa kuin rojahtaa sohvalle. Mutta oon kyllä antanut itselleni luvan ottaa rennosti kun on vähän erityistilanne, ja onneksi mieskin sen ymmärtää. Toivottavasti mullakin pesänrakennusvietti herää kukoistukseensa kunhan tästä alkuvaiheesta päästään, korjataan sitten kaikki mikä on mennyt tällä välin ihan rempalleen. :D

Töihin oon varustautunut nyt uudella evästaktiikalla.;) Aiemmin oli aina lämmitettävä ruokaeväs mukana, ja lisäksi joku välipala. Nyt oon ottanut vain kaikkea pientä naposteltavaa, joita voin popsia samalla tässä omalla työpisteellä. Ajatus ruuan lämmittämisestä kahvihuoneessa on todella etova ajatus, mukavampi syödä sitten rauhassa kotona töiden jälkeen sitä mikä maistuu. Nälän tunnetta mulla ei oikeastaan ole plussauksen jälkeen ollut lainkaan, joten täytyy pakottaa itsensä syömään vähän väliä jotain pientä. Alkaa kyllä heti heikottaa, jos edellisestä syömisestä on aikaa.

Sain tuttavalta kasan vauvalehtiä. Jotenkin tuntuu etten osaa niihin yhtään vielä samaistua, tuntuu kaikki vauvajutut vielä niin kaukaisilta. No, onhan niitä kuitenkin mukava selailla, jospa sieltä jotain vinkkejä löytyisi tähän alkuaikaankin. Huomisen päivän olen vapaalla, jipii. Tiedossa vähän rentoutusta arkeen. :)
 

Yhteistyössä