Outo puhelu, jonka aikana soittaja yritti saada minulta sanaa KYLLÄ

En tiedä oliko tämä nyt vain joku ihme salaliittoteoria minun omassa mielessäni, mutta puhelu oli kerrassaan outo. :eek:

Ensinnäkin soittaja puhui voimakkaasti lapin murteella ja vaikka olen pohjoisen tyttöjä, en meinannut saada selvää puheesta, kun tämä puhuja vaikutti olevan jotenkin humalainen ja sanat olivat puuroisia (tupakan ja viskin polttama ääni).

Selkeästi ilmoitti heti puhelun alkuun, että soitti väärään numeroon. Sen jälkeen alkoi samaan hengenvetoon puhumaan jostain päivittyvistä puhelinluetteloista. Koko ajan, erilaisin tavoin yritti saada minua sanomaan kyllä, mutta koska jotenkin epäilin, että jotain konnankoukkuja taustalla on, niin en sanonut sitä sanaa. Lopulta jouduin katkaisemaan puhelun, kun en vaan jaksanut enää kuunnella sitä. :D Tietysti kohta alkaa kolahtelemaan postilaatikkoon ties mitä tuotetta... :mad:
 
vierailija
Eilen vastasin puheluun omalla nimelläni, sanotaan nyt vaikka "Mirja." Soittaja kysyi heti ensimmäisenä: "Onko Mirja puhelimessa?" Muistin nämä varoittelut kyllä-sanan käytöstä ja vastasin "Ei ole tässä numerossa" ja laitoin luurin kiinni.
 
vierailija
Miksi hätänumero soittaisi?
Esimerkiksi minulle kävi niin, että hätänumerosta soitettiin. Äitini oli soittanut hätänumeroon (sairaus esti järkevän puheen muodostamisen) ja hätänumerosta pyydettiin minua menemään katsomaan, onko äidilläni jokin hätä. Pyysivät minua soittamaan jos ambulanssia tarvitaan.

(Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että hätänumerossa tiedetään, kuka on sukua kenellekin.)
 
puhelinmyyjä
Hei höllentäkää sitä foliohattua vaikka vain aavistus. Se että kysytään onko Minna Korhonen puhelimessa, vaikka puhelimeen vastattiin "Minna" ei saa teitä tilaamaan mitään. Mikää "joo" ei merkitse mitään yhtään missään.

On olemassa sellainen jenkkiteoria myynnissä, missä kehoitetaan, että asiakas pitää saada sanomaan mahdollisimman monta kertaa "kyllä". Se mukamas auttaa siinä, että kun myyjä kysyy kauppaa, niin asiakas vastaisi siihenkin kyllä. Höpöhöpö-teoria, mutta sellainen on. Joku uskoo kyllä-sanan voimaan, joku juo pakuripähkän teetä.

Mitään riskiä ei silti ole kuluttajalla. Ei kukaan hypnotisoidu sen puhelun aikana.
 
vierailija
Hei höllentäkää sitä foliohattua vaikka vain aavistus. Se että kysytään onko Minna Korhonen puhelimessa, vaikka puhelimeen vastattiin "Minna" ei saa teitä tilaamaan mitään. Mikää "joo" ei merkitse mitään yhtään missään.

On olemassa sellainen jenkkiteoria myynnissä, missä kehoitetaan, että asiakas pitää saada sanomaan mahdollisimman monta kertaa "kyllä". Se mukamas auttaa siinä, että kun myyjä kysyy kauppaa, niin asiakas vastaisi siihenkin kyllä. Höpöhöpö-teoria, mutta sellainen on. Joku uskoo kyllä-sanan voimaan, joku juo pakuripähkän teetä.

Mitään riskiä ei silti ole kuluttajalla. Ei kukaan hypnotisoidu sen puhelun aikana.
Ideana on, että myyjä muokkaa myöhemmin siitä puhelusta tehtyä äänitettä. Se kyllä-sana irrotetaan asiayhteydestään ja liitetään vaikkapa kysymyksen perään jossa myyjä kysyy "tilaatko meiltä ilmoituksen hintaan 300 euroa?".
 
puhelinmyyjä
Ideana on, että myyjä muokkaa myöhemmin siitä puhelusta tehtyä äänitettä. Se kyllä-sana irrotetaan asiayhteydestään ja liitetään vaikkapa kysymyksen perään jossa myyjä kysyy "tilaatko meiltä ilmoituksen hintaan 300 euroa?".
Kuten sanoin: höllentäkää sitä foliohattua. Täysin omasta päästä revitty idea. Pistähän aiheeseen liittyvä uutinen. Ei taida löytyä ei.
 

Yhteistyössä