Outo puhelu, jonka aikana soittaja yritti saada minulta sanaa KYLLÄ

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja feger, 10.08.2018.

1. feger

feger Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    856
    En tiedä oliko tämä nyt vain joku ihme salaliittoteoria minun omassa mielessäni, mutta puhelu oli kerrassaan outo. :eek:

Ensinnäkin soittaja puhui voimakkaasti lapin murteella ja vaikka olen pohjoisen tyttöjä, en meinannut saada selvää puheesta, kun tämä puhuja vaikutti olevan jotenkin humalainen ja sanat olivat puuroisia (tupakan ja viskin polttama ääni).

Selkeästi ilmoitti heti puhelun alkuun, että soitti väärään numeroon. Sen jälkeen alkoi samaan hengenvetoon puhumaan jostain päivittyvistä puhelinluetteloista. Koko ajan, erilaisin tavoin yritti saada minua sanomaan kyllä, mutta koska jotenkin epäilin, että jotain konnankoukkuja taustalla on, niin en sanonut sitä sanaa. Lopulta jouduin katkaisemaan puhelun, kun en vaan jaksanut enää kuunnella sitä. :D Tietysti kohta alkaa kolahtelemaan postilaatikkoon ties mitä tuotetta... :mad:

2. Echo

Echo Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2008
    Saadut tykkäykset:
    1 692
    Mä oon saanu kans epäselviä örinäpuheluita puhelinmyyjiltä. Krapula?

3. vierailija

vierailija Vieras

Näistä puheluista varoiteltiin aikoinaan. On näemmä lähtenyt uusi soittorinki.
    Pitää muistaa varoitella suvun vanhuksia, kun eivät aina ajanhermoilla ole :giggle:

4. vierailija

vierailija Vieras

Hetki sitten vastasin puheluun "Haloo?" Eipä soittaja sanonut yhtään mitään vaan paiskasi luurin korvaan.

5. vierailija

vierailija Vieras

6. vierailija

vierailija Vieras

Eilen vastasin puheluun omalla nimelläni, sanotaan nyt vaikka "Mirja." Soittaja kysyi heti ensimmäisenä: "Onko Mirja puhelimessa?" Muistin nämä varoittelut kyllä-sanan käytöstä ja vastasin "Ei ole tässä numerossa" ja laitoin luurin kiinni.

7. feger

feger Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    856
  8. Asiankannattaja

Asiankannattaja Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    5 799
    Mä en vastaa tuntemattomiin numeroihin.

9. vierailija

vierailija Vieras

Tiesithän, että hätänumero soittaa tuntemattomasta numerosta?

10. vierailija

vierailija Vieras

Miksi hätänumero soittaisi?

11. vierailija

vierailija Vieras

Esimerkiksi minulle kävi niin, että hätänumerosta soitettiin. Äitini oli soittanut hätänumeroon (sairaus esti järkevän puheen muodostamisen) ja hätänumerosta pyydettiin minua menemään katsomaan, onko äidilläni jokin hätä. Pyysivät minua soittamaan jos ambulanssia tarvitaan.

(Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että hätänumerossa tiedetään, kuka on sukua kenellekin.)

12. vierailija

vierailija Vieras

Eikös ambulanssi soita kans tuntemattomasta numerosta?

Siis esim. lapsi joutunut liikenneonnettomuuteen ja ambulanssista yritetään soittaa äidille/isälle tapahtuneesta.

13. vierailija

vierailija Vieras

Salaisiin numeroihin ja prepaideihin ei kukaan huijari tai myyjä soita. Suosittelen lämpimästi.

14. puhelinmyyjä

puhelinmyyjä Vieras

Hei höllentäkää sitä foliohattua vaikka vain aavistus. Se että kysytään onko Minna Korhonen puhelimessa, vaikka puhelimeen vastattiin "Minna" ei saa teitä tilaamaan mitään. Mikää "joo" ei merkitse mitään yhtään missään.

On olemassa sellainen jenkkiteoria myynnissä, missä kehoitetaan, että asiakas pitää saada sanomaan mahdollisimman monta kertaa "kyllä". Se mukamas auttaa siinä, että kun myyjä kysyy kauppaa, niin asiakas vastaisi siihenkin kyllä. Höpöhöpö-teoria, mutta sellainen on. Joku uskoo kyllä-sanan voimaan, joku juo pakuripähkän teetä.

Mitään riskiä ei silti ole kuluttajalla. Ei kukaan hypnotisoidu sen puhelun aikana.

15. vierailija

vierailija Vieras

Eikö silloin käytetä lapsen puhelinta mistä numerokin löytyy

16. vierailija

vierailija Vieras

Ideana on, että myyjä muokkaa myöhemmin siitä puhelusta tehtyä äänitettä. Se kyllä-sana irrotetaan asiayhteydestään ja liitetään vaikkapa kysymyksen perään jossa myyjä kysyy "tilaatko meiltä ilmoituksen hintaan 300 euroa?".

17. vierailija

vierailija Vieras

Jos se on niin helppo väärentää niin sellaisella ei luulisi olevan paljoa väliä

18. Asiankannattaja

Asiankannattaja Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    5 799
    Minulla on käteisellä ostetty prepaid ja käteisellä ostettu käytetty kännykkä.
    Tarkoittaa, että puhelimen perusteella minua ei jäljitä edes poliisikoira.

Jos numeron alkaa tietää liian moni niin haen uuden.

Viimeksi muokattu: 10.08.2018
  19. vierailija

vierailija Vieras

:eek::cool:

20. vierailija

vierailija Vieras

No enpä yllättynyt, että sinä olet yksi noita kylähulluja. :LOL:

21. vierailija

vierailija Vieras

22. vierailija

vierailija Vieras

Se on erittäin hämärä suvakkityyppi

Normaalit ja rehelliset ei peittele itseään noin. Käteismaksukin viittaa vahvasti kuutamokeikkoihin

23. hyytikyppynen2#

Rekisteröitynyt:
    11.08.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    mulle patamusta n**k*** yritti väittää että on minun veli. noh, taisin toeta että häätyy jutella äitin kans ensin että missäs sitä ollaan oltu.

24. puhelinmyyjä

puhelinmyyjä Vieras

Kuten sanoin: höllentäkää sitä foliohattua. Täysin omasta päästä revitty idea. Pistähän aiheeseen liittyvä uutinen. Ei taida löytyä ei.

25. vierailija

vierailija Vieras

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus