ovatko kaksosenne kovin kiintyneitä toisiinsa?

Meillä on pian 3-vuotiaat kaksostytöt. Aika usein olen ollut liikenteessä yhtaikaa molempien kanssa, mutta nyt kesän jälkeen olen aina silloin tällöin ottanut vain toisen mukaani esim. kauppaan tai kirpparille. Reissussa ei ehditä olla kymmentäkään minuuttia, kun tämä mukana oleva osapuoli alkaa kysellä kotiin jääneen siskonsa perään. Eräälläkin kauppareissulla kyseli varmaan kymmenen kertaa. Kun kysyin, miksi koko ajan kyselee, niin sanoi, että on siskoa ikävä.
Ja kun herää yö- tai päiväuniltaan, eikä siskoa näy viereisessä sängyssä, niin heti kysellään perään.

Onko muilla kaksosilla samanlaista?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 22:15 äitix3 kirjoitti:
Meillä on pian 3-vuotiaat kaksostytöt. Aika usein olen ollut liikenteessä yhtaikaa molempien kanssa, mutta nyt kesän jälkeen olen aina silloin tällöin ottanut vain toisen mukaani esim. kauppaan tai kirpparille. Reissussa ei ehditä olla kymmentäkään minuuttia, kun tämä mukana oleva osapuoli alkaa kysellä kotiin jääneen siskonsa perään. Eräälläkin kauppareissulla kyseli varmaan kymmenen kertaa. Kun kysyin, miksi koko ajan kyselee, niin sanoi, että on siskoa ikävä.
Ja kun herää yö- tai päiväuniltaan, eikä siskoa näy viereisessä sängyssä, niin heti kysellään perään.

Onko muilla kaksosilla samanlaista?

Meillä siis myös pian 3 vuotiaat kaksoset, tyttö ja poika.
Ovat paljon olleet yksin yökylässä mummoloissa ja muutenkin liikutaan välillä ihan "yksikseen"...eli siihen ovat tottuneet.

Nyt viime kesänä huomasin puheen kehittyessä vauhdilla, että alkoivat myös kyselemään kaverin perään - ei voi sanoa että rajusti ikävöisivät toisiaan, mutta asiaa tiedustelevat tiheään. Juttelevat kuinka ikävä toista on ja tunnustava herkästi rakkauttaan...

mikäpä on söpömpää kun 3-vuotiaan "pikkuviisaan" ajatukset:
"Äiti, minä rakastan sinua niin kovasti."
:heart: :heart:
 
Hei, meidän tuplat on jo isoja, mut muistan kun he oli pieniä, että just esim. päikkäreiltä herättäessä kyselivät heti toisiaan ja kun oltiin jossain vain toisen kans tuntu olevan kova hätä miten se toinen pärjää. Eli taitaa olla kuitenkin sellanen side niitten välillä, ettei sellaista muilla ole. Se on söpöä.
Nytkin kun ovat jo opiskelijoita, pitävät toisistaan hyvää huolta ja jos toisesta ei kuulu koko päivänä ollaan jo huolissaan että miksei se soita tai jotain...eli taitaa kestää läpi elämän :flower:
Meidän kaksoset on tyttö ja poika...tai oikeestaan toisin päin sillä A-vauva on poika ja B-vauva tyttö, eli siis poika ja tyttö. =)
 
Kyllä, vaikka ovat eri sukupuolta ja jo yli 7-vuotiaat. Esim. tyttö joutui tällä viikolla sairaalaan yöksi, kun vatsa flunssa äityi pahaksi. Poika pyöri ja hyöri sängyssään saamatta unta ja sanoi sitten että: "En minä saa nukutuksi kun veera ei ole kotona." Toi koulusta siskolleen osan oppilas-kioskista ostamistaan karkeista ja kun tyttö sitten pääsi sairaalasta kotiin halasivat toisiaan kuin olisivat pitkäänkin olleet erossa.
Tottahan heilläkin tulee kinaa, mutta ne ovat sellaista pientä suukopua, ei mitään todellista sisarusten välistä riitaa. Nauratti tosi paljon, kun he pieninä ratkaisivat leluista tulleet kinat irvistelemällä toisilleen, se oli rajuinta tappelua mitä he tekivät. Heillä on yhteisiä kavereita, mutta onneksi myös ihan omia. Ihan selvästi heillä on jokin erityinen suhde toisiinsa, mitä perheen muilla sisaruksilla ei ole.
 
Ovat. Tyttö joutui viikoksi sairaalaan (ikää oli silloin n 1.6kk), poika oli kotona kuin kala maalla, tuntui ettei osannut tehdä mitään.
Myös olen huomannut, juuri päikkäreiltä herättyä etsivät heti toisen näkökenttään. Myös kuulemma hoidossa tulee toiselle paniikki minne toinen meni jos ei näe kokoajan.
Minäkin käyn joskus vain toisen kanssa kaupassa, ne reissut vielä menee..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 22:15 äitix3 kirjoitti:
Meillä on pian 3-vuotiaat kaksostytöt. Aika usein olen ollut liikenteessä yhtaikaa molempien kanssa, mutta nyt kesän jälkeen olen aina silloin tällöin ottanut vain toisen mukaani esim. kauppaan tai kirpparille. Reissussa ei ehditä olla kymmentäkään minuuttia, kun tämä mukana oleva osapuoli alkaa kysellä kotiin jääneen siskonsa perään. Eräälläkin kauppareissulla kyseli varmaan kymmenen kertaa. Kun kysyin, miksi koko ajan kyselee, niin sanoi, että on siskoa ikävä.
Ja kun herää yö- tai päiväuniltaan, eikä siskoa näy viereisessä sängyssä, niin heti kysellään perään.

Onko muilla kaksosilla samanlaista?
meillä kanssa samanlaista nyt ovat oleet yksin yötä mummulassa niin voi sitä ikävä ja huolta.
säästävät karkkia ja jukurttia ym. toiselle ettei vaan jää ilman eikä tuu pahaa mieltä. ;) tytöt 2v8kk
 
kaksosten äiti
Meillä ovat ovat olleet kuin paita ja peppu siitä lähtien kun toisensa noteerasivat. Joka paikkaan mennään samaan aikaan, vierekkäin tai peräkanaa ja nauretaan ja kiljahdellaan. Ovat vielä vauvoja nuo, ilo seurata =)
 
joo ja ei
Meillä tytöt on 5-vuotiaita ja toisaalta kovasti ovat riippuvaisia toisistaan, mutta toisaalta taas nauttivat huomattavasti olostaan, jos saavat ihan yksi-yhteen-huomiota meiltä vanhemmilta. Välillä se sisko ärsyttää suunnattomasti, mutta jos pidempään joutuu erossa olemaan, niin jo tulee ikävä. Mikä on aika vitsikästä, on se, että tytöt eivät keskenään viihdy yhtään ulkona; aina täytyy olla joku "ulkopuolinen" kaveri. Keskenään ei siis voi mitenkään leikkiä ulkona!! Kiitettävästi on tytöillä kavereita ja välillä tytöt leikkivätkin erikseen eri porukoissa. Pientä eriytymistä on siis havaittavissa jo. Mutta nuorempina olivat aina kuin paita ja peppu.
 

Yhteistyössä